puella_ludens


Összes kitüntetés 7

Kedvenc filmek 41

Harry és Sally (1989) Forrest Gump (1994) Mielőtt felkel a nap (1995) Mielőtt lemegy a nap (2004) Mielőtt éjfélt üt az óra (2013) Zsivány Egyes – Egy Star Wars történet (2016) Csillagok háborúja V. – A Birodalom visszavág (1980) Szaffi (1985) Nagy hal (2003) A szavak ereje (2018)

Kedvenc sorozatok 7

Stranger Things (2016–) Rólunk szól (2016–2022) Jóbarátok (1994–2004) Csengetett, Mylord? (1988–1993) Anne, E-vel a végén! (2017–2019) Fekete Vipera (1982–1989) Bezzegszülők (2020–2023)

Kedvenc művészek 16


Éppen nézett sorozatok


Utolsó karc

puella_ludens

Cselekményleírást tartalmazó szöveg

Sajnos nem sikerült megnéznem a gálát (az eredeti tervem az volt, hogy a hétfőt kiveszem a melóból, de nem tudtam, így nem tudtam elmenni, pedig a Belvárosi Moziban megnézhettem volna :( ). De utólag sem tudtam sajnos megnézni, szóval maradtak a hírek.
Elég vegyesek az érzéseim a díjazás kapcsán. Ha egy mondatban össze akarom foglalni véleményemet: jó film lett az Oppenheimer, de nem ennyire.
Díjazások, amikkel teljesen egyetértek:
Legjobb férfi főszereplő: Cillian Murphy – Hihetetlen, amit alakított ebben a filmben, jelentős részben ő vitte el a hátán a filmet.
Legjobb eredeti forgatókönyv: Egy zuhanás anatómiája – Egy zseniális film, mind alapötletét, mind a megvalósítását tekintve. Beszippantja a nézőt, végig feszült, erőteljes alkotás, fontos témákat problematizál eredményesen. Nem egy könnyű film, de annál fontosabb.
Legjobb animációs film: A fiú és a szürke gém – Bolondok is lettek volna nem Miyazakinak adni. Az van, hogy ő egy olyan szerző, akiben nem lehet csalódni egyszerre mélyek és különlegesek a munkái. A fiú és a szürke gém is egy ilyen, központi témája, a gyász feldolgozása mellett egyfajta életút összegzés is, több rétegben beszél az elengedésről, egyszerre szól egy gyermeki felnövéstörténetről és az élete végén lévő ember számvetéséről.
Legjobb hang: Érdekvédelmi terület – Ezt a filmet a hang teszi azzá, ami. Ennél többet szerintem ez a kategória nem is kívánhatna.
Legjobb operatőr és Legjobb zene – Hoyte van Hoytema és Lüdwig Görensson hihetetlen atmoszférát teremtettek az Oppenheimerben, abszolút megérdemelték a díjat.
Legjobb jelmez, legjobb smink – Egyértelmű volt, hogy a Szegény párák, remek munkát végeztek.
Legjobb látványtervezés – Ezt is teljesen megértem, menő ez a steampunk 19. század és örülök, hogy magyar díjazott is van. De azért a Barbie-t kicsit sajnáltam.
Legjobb női mellékszereplő
Ezzel a díjjal kapcsolatban nem igazán voltak prekoncepcióim, a Téli szünetet sajnos még nem sikerült megnéznem, bár nagyon várós volt számomra, a Bíborszín teljes elment számomra a radar alatt. Emily Bluntot ugyan nagyon szeretem, és kihozta a maximumot a szerepéből, de valamiért az volt az érzésem, hogy Nolan rendezői instrukciója annyi lehetett, hogy legyen kellemetlen és erős(zakos). America Ferrera kis cuki a Barbieban, de ebben a szerepben sem volt azért annyi, hogy kiderüljön, hogy jó szinésznő-e America Ferrera. És ott van még Jodie Foster, akit nagyon szeretek és csodálatos színésznő, de az a helyzet, hogy Nyad-ot sem sikerült még megnéznem, bár nagyon érdekel. Viszont úgy gondolom, hogy messze nem érdekelt ez a film annyi embert, hogy neki ítéljék a díjat.
Összefoglalva: annyira idén nem érdekelt ez a díj, és Da'Vine Joy Randolph-nak megelőlegezem a bizalmat, hogy jó helyen van nála. És remélem a héten eljutok moziba, hogy meg is bizonyosodjam róla :)
Folyt. köv. :)

Kapcsolódó filmek: 96. Oscar-gála (2024)

96. Oscar-gála (2024)