Összes trivia
Clint Eastwood rendezéseiben számos erős női karakter szerepel, akikre fel lehet nézni, és akik gyakran a filmek központi mozgatórugói. Bár Eastwood magát nem nevezi feministának, filmjei alapján sok kritikus és filmes szakember szerint ösztönösen, természetes módon nőbarát, „feminista” rendezőnek tekinthető, aki a női tapasztalatot, autonómiát és erőt mindig tisztelettel, empátiával és egyenrangúan ábrázolja.
„Szerintem egyfajta feminista elem már negyven éve jelen van a munkámban, de ez nálam nem ideológia kérdése, hanem ösztönös igazságérzet és tisztelet a nők iránt.”
Források: https://theclinteastwoodarchive.blogspot.com/2018/03/the-man-who-loves-women-october-25th.html
https://www.elle.com/culture/celebrities/a11431/the-man-who-loves-women-513680/
Kapcsolódó filmek: Nincs bocsánat (1992) · Millió dolláros bébi (2004) · A szív hídjai (1995) · Játszd le nekem a Mistyt! (1971)
Cameron maga is többször nyilatkozta, hogy számára a női erő és a női karakterek egyensúlya mindig is fontos volt: „A strong female character is still interesting to me because it hasn't been done all that much, finding the balance of femininity and strength.”
Cameron filmjeiben a női főszereplők nemcsak erősek, hanem komplexek, önállóak és autonómok. Sarah Connor (Terminátor), Ellen Ripley (Aliens), Lindsey Brigman (A mélység titka), Grace Augustine és Neytiri (Avatar) mind olyan karakterek, akik nem férfiak mellett vagy árnyékában, hanem saját jogon válnak hőssé, gyakran a férfiak felett állva döntéshelyzetekben.
Források:
https://www.latimes.com/archives/la-xpm-2010-feb-28-la-ca-notebook28-2010feb28-story.html
https://collider.com/james-cameron-girlboss-characters/
https://nofilmschool.com/cameron-on-empowering-female-characters
Kapcsolódó filmek: Alien 2. – A bolygó neve: Halál (1986) · Avatar (2009) · Terminátor – A halálosztó (1984) · A mélység titka (1989)
Ridley Scott szintén a női karakterek forradalmi ábrázolásáról ismert: Ellen Ripley (Alien) eredetileg férfiként volt megírva, de Scott döntött úgy, hogy nő legyen, ezzel pedig filmtörténeti áttörést ért el.
[www.cbr.com]Kapcsolódó filmek: Alien – A nyolcadik utas: a Halál (1979)
D'Eon karakterét valós személyről mintázták – akárcsak a húgáét –, akit Charles d’Éon-nak hívtak és valóban XV. Lajos titkosrendőre volt. Ráadásul, a mai felfogással transznemű is volt, mivel élete jó részét nőként élte le. Bár ő sosem érezte magát nőnek, ez nála mindössze az önkifejezés eszköze volt. Sokan nem is tudták róla egyébként, hogy nem nőként született.
[nlc.hu]Kapcsolódó filmek: Le Chevalier D'Eon (2006–2007)
Jack Kevorkian a film elkészülte után egy évvel, 2011 júniusában hunyt el.
[kritikustomeg.org]Kapcsolódó filmek: Dr. Halál (2010)
A filmet normál 35 mm-es nyersanyagra forgatták, majd az összes elkészült felvételt átkopírozták olcsó videó szalagra, majd vissza filmre, így érték el a jellegzetes roncsolt, fakó képi világot.
[kritikustomeg.org]Kapcsolódó filmek: Hullámtörés (1996)
Margaret Atwood elmondta, hogy nagyon sokat inspirálódott George Orwell „1984” c. regényéből.
[www.imdb.com]Kapcsolódó filmek: 1984 (1984) · A szolgálólány meséje (2017–2025)
Margaret Atwood, az eredeti regény szerzője és feltűnik egy cameo szerepben, mint az egyik Néni, aki kitanítja Ofredet (S1E1). Ő az, aki pofon vágja June-t, amikor a nő vonakodik csatlakozni a csoportos megszégyenítő körhöz.
[www.imdb.com]Kapcsolódó filmek: A szolgálólány meséje (2017–2025)
A filmben nincs digitális effekt, a robbanás is valós.
[kritikustomeg.org]Kapcsolódó filmek: Amerika Kommandó: Világrendőrség (2004)