Taxisofőr (1976) 278

Taxi Driver
113' · amerikai · dráma, krimi 18 !

9 díj · 11 jelölés

A Vietnámot megjárt veterán, Travis nem találja a helyét New Yorkban. Hiába próbál közel kerülni egy szép, politikai aktivista lányhoz, hiába győzködi a vidékről felkerült, kiskorú prostituáltat, hogy térjen jó útra és hiába próbál beszélni a polgármesterjelölttel, hogy tisztítsa meg az utcákat… [tovább]

angol

Képek 28

Szereposztás

Robert De NiroTravis Bickle
Jodie FosterIris
Cybill ShepherdBetsy
Albert BrooksTom
Harvey KeitelSport
Peter BoyleWizard
Martin ScorseseUtas, aki a sziluettet figyeli
Leonard HarrisCharles Palantine
Victor ArgoMelio
Diahnne Abbottmozijegy-pénztáros

További szereplők

Kedvencelte 60

Várólistára tette 178


Kiemelt értékelések

LoneWolf 

Furcsa volt ezt a Joker után nézni. Valóban rengeteget merített innen a film. Pár átvett dolog: spoiler Egyébként nagy különbség, hogy itt a főhős őrületének forrása a vietnámi szolgálat, de emellett a sztori érinti a homofóbiát, a rasszizmust, illetve még a pedofíliát is, ami azért az említett másik filmből teljesen kimaradt. De Niro egyébként zseniálisan alakított, a rendezés is szinte hibátlan, bár a vágás helyenként zavaros volt nekem. Igazából nem szeretném hasonlítgatni a két filmet, hisz a két főszereplő motivációja ég és föld, de a képi világát és hangulatát tekintve hasonlóan lelombozó a kettő, itt mégis jobban magával ragadott a régi, koszos New York. Valóban ajánlott darab, de erre sem árt lélekben felkészülni előtte.

Kopaszkutya 

Szerintem ez Scorsese legjobb munkája. Igaz, hogy az ő neve inkább a gengszterfilmekkel fonódott össze, mégis ez az a film, ami talán a legnagyobb elismerést hozta a számára. Nem egyszerű alkotás, azt tudni kell róla. Nagyon kemény lélektani dráma, ami eléggé megviseli az embert, ha bele tudja élni magát megfelelően. A tükrös (You talkin’ to me?) jelenetet szerintem még azok is ismerik, akik sosem látták a filmet, annyira beivódott a köztudatba. De Niro tökéletesen alakítja Travist. Látszik rajta, hogy egy őrült.

molymacska

„- Vigyázz, mert jön a taxisofőr?
– És mit csinál?
– Halálra untat, miközben azt hiszed, már órák óta nézed a filmet”

Ez a párbeszéd játszódott le a film után párom és köztem, és be kell valljam, ez a film számomra borzalmas volt. Természetesen én is a Joker miatt néztem meg, hogy biztos valami zseniális filmet fogok kapni (hiszen a Jokert imádtam), de közben két óra dogunalmat kaptam.
Az első problémám talán a legegyértelműbb: nem hasonlít a Jokerhez, hiszen más a motiváció, és gyakorlatilag minden: ami hasonlóság, igazából jobban vizsgálva az sem az: mély szegénységben élő személy, de Travisnek van kiútja (vagy hát lenne), vagy ott van a pisztoly, Travis visszamegy érte, míg Joker csak elfogadja. De a női szerepek is teljesen mások, hiszen Betsy Travisnek egy dugnivaló nő, míg ugyanez a női karakter a Jokerben a családot szimbolizálta, a teljességet. Közben pedig Travis egyértelműen szociális analfabéta, míg Jokerben szellemi betegségről is beszélünk mellette.
Szóval ha Jokerhez hasonlítom, akkor esélye sincs a filmnek semmilyen szempontból. Ha viszont nem hasonlítom hozzá, akkor egy hetvenes évekbeli aktuálpolitikai problémákkal küzdő filmet látunk: a szegénység, a prostitúció, a fegyverkezelés, drog, a politika. Eltespedünk ebben a mocsárban, ahol Travis él, hiszen ő nem tud belőle kiszállni, és láthatjuk a vergődését, ahogyan próbál a saját értékei mentén rendet varázsolni a városka utcáira.
Most le kell szögeznem, hogy én a hetvenes években nem éltem. Sőt azt is, hogy nem tudom ezt a filmet nem 21. századi fejjel nézni, engem pedig roppantmód zavart, hogy Travis értékrendje szerint a homoszexualitás bűn, minden fekete gonosz, és igazából bármelyikbe röpülhetne a golyó, miközben ő értékrend szerint felülkerekedik mindenkin, például azért, mert háborút megjárta (és azóta nem tud aludni = kettyós lett).
Ha nekem kellene a Joker filmet valamihez is hasonlítanom, kb az összes szuperhősfilmet előbb sorolnám fel, mint ezt a filmet. Unalmas, hihetetlenül vontatott, miközben olyan értékeket mutat mely mondhatjuk, elavultak. Legrosszabb mozis élményem…

6 hozzászólás
carragher 

Tökéletes film,kevés filmre adok 10-est de ez a film megérdemli a legmagasabb osztályzatot. Kötelező darab.

1 hozzászólás
Dániel_H 

Káprázatos látványvilágú film. New York gőzölgő utcái, végtelen embertömege és éjszakai fényei lenyűgözőek. Szinte érzi az ember azt a mindent körülvevő mocskot, orrában érzi a bűzt, az egész nyomasztó atmoszférát, amit a film elébe tár. Egyedi, kötelező darab.

Horváth_Evelyn

Wow! Végre egy film, amiben csíptem de Nirót. És muszáj kiemelnem az operatőri munkát. Meg a tükrös jelenetet. Nagyon vagány film volt.

Rekuuu663

Nehéz film a témáját tekintve, de meglepően leköti az embert ennyi év távlatából, mert ennyire jól sikerült..a fények,a képi világa a város bemutatása, színészi játék…minden nagyon elkapott lett…

BeL1eVe 

Őszintén, kissé rosszul öregedett ez a film. Szó se róla, nagyon fontos a társadalmi mondanivalója, kiváló volt De Niro játéka, ahogy a narráció is. De a téboly fokozatosságát nem igazán tudtam átélni, és a zene nagyon kilógott ebből a fertőnek beállított közegből.
Plusz szerintem eggyel több befejezése van, mint kéne. Persze nem tartom rossz filmnek, sőt. Így is egy baromi jó alkotás, meg is értem a kultstátuszát, csak nem tartom akkora átütő mesterműnek.

ChEebor 

Ez egy modern noir film, és annak egészen egyszerűen kiváló. A sötét, még nappal is taszító város, a főhős narrációja, és a nagyon lassú, de mégis végig feszült történet hibátlanul visszaadja a hangulatot. Travis Bickle elég érdekes figura, mert egy kicsit elmebeteg, furcsa szokásai vannak, de ennek ellenére ártatlan, kedves ember. Ami nagyon érdekes, hogy Travis simán lehetne a főszereplője egy kedvesebb vígjátéknak, vagy egy elgondolkoztató, de nem épp komor drámának (valamennyire az eleje akár még arra is elindulhatna), de egy noir filmnek nem… de mégis az, és ez vezet oda, ahova. Travis gyűlöli a várost, de az mégis lassan átformálja, legyen az a fiatal prostituált bántalmazása, az elnökjelölttel való találkozás vagy épp a pszichopata Martin Scorsese fuvarja. És alapvetően az egész film egy óriási jelkép, az a fajta, amiben mindenki mást lát. Kérdés, hogy mennyire jó ember Travis, hogy csak másokon akar segíteni, vagy magát akarja igazolni… Ki a jó és ki a rossz? És ezen semmit sem enyhít az, hogy film főgonosza tényleg egy undorító figura, mert nem ez a lényeg. A történet pedig bosszútörténet, de nem a főszereplő személye ellen vett sérelmek megtorlása a cél, mert ilyen alapvetően nem történik. Travis a várost akarja megtisztítani. spoiler Mindenkinek javaslom, hogy nézze meg a filmet, és ne Scorsese Taxisofőrjét keresse meg benne, hanem a magáét.

AnnaAnn

Nagyon jó film, kiváló színészekkel. Főleg Robert De Niro, a reményvesztett, de szerethető figura, illetve Jodie Foster. Maga a film lehangoló, és elgondolkodtató. Az ember azt gondolja, ilyesmiknek nem kellene megtörténniük, és a főszereplőnek idáig eljutnia, mert ő végső soron egy rendes ember. Scorsese egyik legjobb filmjének tartom. Ő és De Niro nagyszerűt képesek alkotni.


Népszerű idézetek

woolfe

A magány egész életemben elkísért. A kocsimban, otthon, bárokban, mindenütt. Isten magányosnak szánt engem.

Dániel_H 

Travis: A magány végigkísérte az egész életem. Követett mindenhová. Bárokba, kocsikba, boltokba, mozikba, mindenhová. Nincs menekvés. Magam vagyok a világon.

Londonna 

– A magány egész életemen át üldözött. Mindenhová. Kocsmákba, kocsikba, az utcán, az üzletekben, mindenhol. Nincs menekvés. Isten magányos lovagja vagyok.

1 hozzászólás
woolfe

12 órát melóztam, és még mindig nem tudok aludni. Bassza meg! A napok meg csak telnek és telnek. Végeláthatatlanul.

Dániel_H 

Travis: Az ember olyan egészséges, amilyennek érzi magát.

csartak

Travis Birckle:
– Egy kicsit kiakadtam. Semmi különös

Londonna 

– Maga senkihez nem hasonlít, akit ismerek.

Gabi

Travis: Most ilyen 24 órás vírusok vannak divatban.


Ha tetszett a film, nézd meg ezeket is


Hasonló filmek címkék alapján