Drive – Gázt! (2011) 171

Drive
100' · amerikai · dráma, krimi 16

1 díj · 8 jelölés

Driver (Ryan Gosling) nappal autós kaszkadőrként égeti a gumit Hollywood-ban, de ez csak a második műszak, főállásban éjszakai rablásoknál segédkezik, mint a menekülési útvonalat biztosító sofőr. Nem hétköznapi szakmájában ő a legkeresettebb, köszönhetően speciális tudásának: hajszálpontosan… [tovább]

Képek 13

Szereposztás

Ryan GoslingDriver
Carey MulliganIrene
Bryan CranstonShannon
Albert BrooksBernie Rose
Ron PerlmanNino
Oscar IsaacStandard Gabriel
Christina HendricksBlanche
Kaden LeosBenicio
Jeff WolfeTan Suit
James BiberiCook

További szereplők

Hirdetés

Kedvencelte 43

Várólistára tette 97


Kiemelt értékelések

pocokláma 

Az olvasottak alapján itt még olyan nem fordult meg szöveges értékeléssel akinek tetszett a film…öhm hát akkor asszem ideje volt, hogy megjelenjek itten. Szerintem ebben a filmben semmi olyan mélyenszántó és meta dolog nem volt mint mondjuk amilyet egy Lynch filmben fellehet fedezni. Ok lehet én vagyok az egyetlen aki nem fossa össze magát ha egy olyan filmet lát ahol nem a párbeszédeken alapszik a mű de mondjuk azt is megértem ha valakinek ez nem tetszik mert ez jelenleg az egyik legalapvetőbb filmes eszköz. Persze történeti alapon ebben semmi meglepő nem volt ezt még alá is tudom írni de a karakterek hát nem tudom szerintem zseniálisak. Az, hogy a szereplőknek nincs szófosása és nem rágnak minden egyes dolgot a szádba az szerintem tökéletesen jól működik ebben a filmben (pont abból kiindulva, hogy a történet pofon egyszerű). A sofőr (így volt magyarul?) szóval Ryan karaktere csak egyszerűen nem beszél sokat ennyi. Tuti mindenki találkozott olyan emberekkel akik nem mondanak ki mindent amit gondolnak és nem kifejezetten beszélnek ha nem muszáj. Ennyi volt az egész ez a személyiségének a része, ahogy Irene is ilyen volt. Nem volt mit mondaniuk egymásnak mindketten tudták a másiknak sincs és ennyi. Ja és persze mindketten nagyon bírták egymást és ezt tudták.

Ami miatt én mondjuk személyesen imádom ezt a filmet az az esztétika és stílus és hangulat amit Refn hát ha megteremteni nem is de közvetített. Ez egy szörnyen szomorú film szörnyen szomorú emberekkel és nem tudom szerintem egyértelműen arról beszél mekkora hülyeség a nagy hősi modern eposz arról, hogy a jó elnyeri méltó büntetését a jó meg majd dicsfényben fürdik. (szerintem emiatt lehet western képpen is felfogni a filmet)
A hangulatot tökéletesen sikerült átadnia a filmnek az éjszakai neon fények wow imádni való. Az, hogy miért is kapott kult státuszt a film azt pontosan nem tudom, de őszintén nem is nagyon érdekel mert szerintem 110%-ban megérdemli :)

Csike

Ismét, valaki nem ért valamit és rögtön repül az egy csillag. ( Lehet a könyv ismeretében ez megváltozna, ami egy nagyon jó könyv)
Ugyanaz, mint molyon, amikor felpontoz valaki egy vacak könyvet.
Lassú, nem túl bőbeszédű, mégis nyomasztóan hangulatos film.
Ryan Gosling megint bizonyítja, hogy egy jó színész,a mellékszereplőket is a filmhez illő stílusban válogatták ki ( érdemes megemlíteni a maffiózó párost)
Remek film? Sokaknak nem. De aki beleesik az örökké imádni fogja, és nem csak a remek soundtrack miatt. Igen ,ehhez a filmhez is sokat hozzátesz a kiváló soundtrack.

Midnightsp 

Kétségtelenül az egyik legjobb film, amit valaha láttam, egy szívet melengető, gyönyörű, izgalmas történet tele emberséggel. Nagyon ült nálam ez a lonely hero téma, plusz csodaszép látvány, hozzá ez a dreamy, retro synthpop, a pasztellszínű tapéta meg a kis neonpink betűk a címben… az atmoszféra azokra az augusztusi, fülledt éjszakákra hajaz, amikor a városban szinte párolog az aszfalt a melegtől és csípi az ember orrát a benzinszag… úgy imádom ezt a késő nyári hangulatot, a neonfényes városokat… <3
A film szavak nélkül teremti meg a feszültséget, teli van megrázó pillanatokkal, Gosling meg egy mukkot nem szól, úgy ül ki rá minden érzelem, hogy szószerint egy arcizma se rezdül. Zseniális. Annyira szép az egész film úgy ahogy van… belezúgtam, nincs mit tenni. :D

A felháborodott értékelések meg… a film valószínűleg nem találta meg a célközönségét, én legalábbis elég szkeptikus voltam. Marhára utálom a kocsikat. De hogy egy csillag? Meg unalmas? What?

A soundtrack végtelenszer újrahallgatós, a film végtelenszer újranézős, és ez volt az első alkalom, hogy Carey Mulligan nem irritált. Tényleg itt a vég.

Ákos_Tóth

Meglepett, hogy nem vált sokat emlegetett, gyakran hivatkozott és inspiráló klasszikussá – olyannyira nem, hogy egy ideje talán már a saját rajongótábora is elengedte kicsit, tekintve, hogy Gosling és a rendező kettes számú projektje csúnyán elhasalt, Hollywood pedig nem csak nem kért ebből a művészeti ambíciók irányába elmozduló újfajta közönségfilmből, hanem évről évre egyre lejjebb apasztotta a kreatív erőforrásokat a jól bejáratott, atombiztos pénzgenerátorok javára. Ma már talán el sem készülhetne egy ilyen film, de hogy blockbuster nem lehetne belőle, az már szinte majdnem biztos.

Első nézésre persze kicsit túlértékeltem – azóta rengeteg forrását és ősmintáját megismertem, de a leglenyűgözőbb etalonnak A szamuráj bizonyult, amit azóta is a kedvenc filmemnek tartok. Ott ugyebár Alain Delon pontosan azt csinálta, amit itt Gosling, csak amíg az ő esetében a közönség akkor és most nem félt kimondani, hogy férfiúi szépségével és vonzerejével adja el a szerepet (ez teljes félreértés), addig Gosling esetében ezt a vádat sosem hozták fel: az ellentábor szerint unalmas és élvezhetetlen volt a film, a rajongók pedig letudták a dolgot annyival, hogy egyesek nem értik meg a Drive saját nézőpontját, mondanivalóját, valódi céljait. A két színész közötti párhuzam egyébként itt kimerül – Delonhoz képest ugyanis Gosling takaréklángon ég, és nem önerőből teremti meg azt a néma, de rendkívül súlyos jelenlétét a filmben, ami Jef Costellót legendává tette a nyugati filmtörténetben, hanem szüksége van hozzá a rendező segítségére is. Ezt Winding Refn elsősorban zenével éri el. A mai napig sem tudom, hogy ez a felújított synthpop-revival a Drive miatt indult be a 2010-es évek elején, avagy egyszerűen csak jókor volt helyen az alkotógárda, és véletlenül tenyereltek bele egy frissen teret nyerő új mozgalomba. Mindenesetre a soundtracket szerintem manapság is sokan pörgetik, nekem még Electric Youth CD-m is van itthon.
Másrészről a Drive, bár mutathatott volna egyfajta új utat a fiatal hollywoodi rendezők számára, a módszerei és a trükkjei megismételhetetlenek voltak: ahogyan Melville minden filmje csalódás A szamuráj után, úgy Goslingék is csúnyán felsültek a Csak Isten bocsáthat meg című rettenettel – Winding Refn pedig azóta is mintha csendesebb, másodligás alkotó lenne, ergó a Drive hiába volt sok szempontból forradalmi filmötlet, végül zsákutcának bizonyult.
A szereplőgárdának sem tett éppen rosszat az itteni feltűnés: Oscar Isaac manapság sokak favoritja, és éppen a Drive az egyik kiváló bizonyítéka annak, hogy gyakorlatilag bármit rá lehet bízni – piti orosz gengsztertől kezdve a latino bűnözőn át kortárs Han Solóig… Carey Mulligan is nagyot dobbantott, rögtön innen át A nagy Gatsby-be, bár bevallom, nem tudom, ezután mi lett vele. Gosling is sokat köszönhet a produkciónak, hiszen tovább vetkőzte szépfiú, nyálgép image-át, és Christina Hendricks is… hát, sok férfi néző hálás lehet azért, hogy szerepelt a filmben! Egyébként eredetileg ő lett volna Irene, az biztosan megváltoztatta volna az egész mű hangulatát!

Emlékezetes alkotás, talán az sem kizárt, hogy sokaknak egy felfrissítésre váró generációs élmény. Félelmetes belegondolni, hogy lassan ő is tíz éves lesz.

hankman

Az 1930 évek környékén, mikor megjelent a hangos film elterjedtek az úgy nevett Talkik, amikor kicsit túlzásba estek a filmkészítők és a filmet túlbeszélték, nem a cselekményre helyeződött át a hangsúly.
Az évezred forduló utáni időkben élünk, vannak filmek, amik szintén nem a párbeszédre építenek, ilyen köztük a Drive is. Csak van egy lényeges különbség. A legenda vagyokban a párbeszédek érdekesebbek, dramaturgiailag kihegyezettebbek voltak, jobban hozzátettek a karakterhez és a filmhez egyaránt mint itt a Drive ban! Adott egy nagyon erős kezdés, izgalmas feszült rablásos jelenet, bújócskázás a szaruk elől. A főszereplőnk a sofőrnek egy arcizma se rezzen, nem dumál, teszi a dolgát vezet és baromi menőnek tűnik mindeközben. Csillagos ötös felütés. De aztán ami a filmben következik….
Valahol szándékos választásnak érzem, hogy a főszereplő egy csendes típus, nem szeret beszélgetni, de ettől nem lesz menő. Főleg, hogy a csaj akit kiszemel szintén egy összetett mondatot nem tud kiejteni a száján. A „szia, hogy vagy, jól vagyok, jó veled” egyszerűségű minden interakció a két „főhős” között. A mellékszereplők töltenék meg némi élettel a filmet, mert legalább normálisan tudnak beszélni.
Ami értékelhető a filmben még további egy autósüldözéses jelenet (megjegyzem ráadásul elég rövid), meg egy lövöldözős jelenet a egy motelszobában. Minden más felejtős.
A főhős csaj és a sofőr közötti boldog pillanatok arról szólnak, hogy zenei aláfestéssel sétálnak a susnyásban, kocsikáznak esznek, tévéznek, vagy lefektetik a gyereket pont olyan tevékenységek, ahol megint nem kell beszélgetni.
spoiler
NE. NÉZZÉTEK. MEG. EZT. A. FILMET!

7 hozzászólás
ienski

Akárhányszor csak felmerült a film, mindenki ömlengeni kezdett erről az alkotásról, így hát kötelező volt várólistára tennem, majd megnéznem. Sajnos negatívan csalódtam. Természetesen lehet, hogy csak ebből az okból kifolyólag valami többet, valami jobbat vártam volna. Ennek ellenére a színészek – főleg Ryan – nagyot alakítottak, érdekes filmet hoztak össze, nem bántam meg, hogy rááldoztam az időmet.

Lex

Alapból nem nagy durranás a sztori, de a rendezés nagyon különleges és remek színészeket válogattak be (azt hiszem ebben a filmben figyeltem fel anno Ryan Gosling-ra, és azóta is kedvenc színészeim közt tartom számon). A zene is nagyon passzol; nagyon szeretem az A Real Hero című számot. Másodszorra is megfogott a film.

Osli75 

Nem rossz film, de nekem nagyon lassú volt. Tetszett a mondanivalója és Ryan szerepe is, de szerintem sok feleslefes képkocka van benne. A zenéje is elég nyomasztó, bár a Real Hero tetszett.

vvn_e 

Nem mondom, hogy máglyára vele, de nem jött be. Bár én meg az ilyesmi típusú filmek (mi is ez, akciót mondanék, de annak lassú) alapból csak kerülgetjük egymást. Értem én, hogy valami mély és nagyon meta dolog akart lenni ebben a filmben, csak a nagyhallgatásban valahol elveszett, hiányérzetem volt ahogy néztem, pedig kíváncsi lennék, hogy akkor mi is volt ez tulajdonképpen. Olvastam pár megjegyzést, hogy ez amolyan modern western, de ennyi, ennyi volna a kulcs? Nekem ez kevés. Olyan semmilyen, de tényeg nem az én műfajom. Érdekes amúgy, mi 67%ra (ez se rossz, de inkább az elmegy kategória itt snitten szerintem) értékeltük itt összesen, az imdb 78% (7,8), ami meg egészen jó, azért fura, akkor ők értik a filmet? :)
A színészek egész jók voltak amúgy komolyan örültem mikor Oscar Isaac megjelent, most túl azon, hogy rá voltam kíváncsi, de… de ő beszélt legalább :D csak az összhatás lett fura nekem.

Kevin_Krall

Újraértékelem ezt a filmet. Mivel első nézésre kicsit mást vártam tőle, ritka unalmas volt; a helyzet az, hogy rá kell érezned ennek a filmnek a hangulatára és stílusára, különben egyáltalán nem fog tetszeni.
Most sem tekintem olyan kiugróan jó filmnek, sőt, de azért valamennyire jobban tetszik, mint első nézésre. Mindenesetre a rendezője elég érdekes emberkének bizonyult, szóval kíváncsi lennék néhány másik munkájára is.


Népszerű idézetek

duracell 

Standard: You know, we're here celebrating but it's a shameful thing… what I did. And I have a lot of making up to do to everyone. But second chances are rare. Right? And that's worth celebrating.

duracell 

Driver: You know the story about the scorpion and the frog?

duracell 

Driver: I'll see you in five minutes.
Standard: I'll see you in four.

duracell 

Driver: Is he a bad guy?
Benicio: Yeah.
Driver: How can you tell?
Benicio: Because he's a shark.
Driver: There's no good sharks?

duracell 

Shannon: A lot of guys mess around with married women, but you're the only one I know who robs a joint just to pay back the husband. Crazy.

duracell 

Nino: You paid three-hundred fucking grand for this piece of shit?
Bernie Rose: I paid for it – out of my own pocket. This is just the shell; it's the inside that counts, not the outside, right Shannon?
Shannon: You are correct, sir.
Nino: Fuck that shit; I pay three-hundred for something, I want everybody to fucking see it!
Bernie Rose: Of course you do.
Nino: Now this… that is one motherfucking, fine-ass, pussy-mobile, motha-fucka'! Damn!
Bernie Rose: Shannon, sell him the car.
Shannon: He wouldn't be able to find pussy in a whore house… [to Nino] You know what? This car will even make you good-looking.
Nino: I'm already good-looking, pal.

duracell 

Nino: What do you get out of it?
Driver: Just that. Out of it.

duracell 

Driver: There's a hundred-thousand streets in this city. You don't need to know the route. You give me a time and a place, I give you a five minute window. Anything happens in that five minutes and I'm yours. No matter what. Anything happens a minute either side of that and you're on your own. Do you understand?

duracell 

Shannon: You look like a zombie, kid. You getting any sleep? Can I offer you some benzedrine, dexedrine, caffeine, nicotine? Oh, you don't smoke. That's right. Better off.


Ha tetszett a film, nézd meg ezeket is


Hasonló filmek címkék alapján