The Commuter – Nincs kiszállás (2018) 115

The Commuter
105' · amerikai, angol · dráma, krimi 16

Egy életunt biztosítási ügynök egyhangú, mindennapi ingázása hirtelen izgalmas fordulatot vesz, amikor egy titokzatos idegen leszólítja a vonaton, és arra kéri, találjon meg egy utast, még mielőtt beérnek a végállomásra. Miközben versenyt fut az idővel, hogy megoldja a rejtélyt, egy halálos terv… [tovább]

angol
magyar

Képek 3

Szereposztás

Liam NeesonMichael MacCauley
Vera FarmigaJoanna
Killian ScottDylan
Patrick WilsonAlex Murphy
Jonathan BanksWalt
Sam NeillHawthorne kapitány
Elizabeth McGovernKaren MacCauley
Shazad LatifVince
Andy NymanTony
Clara LagoEva

További szereplők

Hirdetés

Kedvencelte 3

Várólistára tette 93


Kiemelt értékelések

unknown

Liam Neeson hozta a megszokott akciót, semmi újat nem mutatott.
Rossz napja volt, kirúgták a munkahelyéről, megbízták a vonaton egy feladattal.
Egy hipotetikus ügyből valóság lett. Döntése pedig hatással volt mások életére is.

Van egy film, amelynek címe: A lány a vonaton.
Ennek a filmnek akár azt is adhatták volna, hogy: A férfi a vonaton.
Egyébként nem volt rossz, izgalmas volt az ismeretlen Prynne keresése.

Ascyra 

Meglepően jó volt. És a meglepő itt valóban meglepő: nekiláttam, hogy takarítás közben egynek jó lesz – ismerve a teljesen lerágott csontként ható amerikai akciófilmeket az utóbbi tíz évet vizsgálva. De azon kaptam magam, hogy nem halad a munka, mert mindig „eléülök”. Aztán a végén hagytam a munkát és néztem a filmet. Ez nagyon sokat elárul. A mostani felhozataltól jobb, és talán a sokkal jelzőt is használhatnám. Vera Farmiga miatt kezdtem el nézni, és mint sok helyen, most is csak azt tudom írni, hogy pont miatta kár volt, de hála az égnek a film tényleg kifejezetten nézeti magát, nem kimondottan a színészek miatt, inkább a cselekmény van őrült módon felturbózva. Jó volt, jól szórakoztam – aki keres valami lazábbat, inkább látvány, kevesebb dráma, hétvégi kikapcsolóst, arra ez tökéletes.

Coralie 

Mindenképp szerettem volna megnézni, mert kedvelem az Elrabolva típusú filmeket.
Legnagyobb örömömre, pontosan azt is kaptam, amit vártam. Liam Neeson már nem fiatal, el is hangzik a filmben többször is, hogy 60 felett jár, ezért a karakterét is igyekeztek egy kicsit ehhez alakítani, de még így sem volt hiány akcióban és fordulatokban. Egy percig sem unatkoztam. Amikor lassabb, nyomozósabb részek jöttek, akkor kattogott az agyam a megoldáson, amikor pedig pörgött, akkor hozta az elvárt szintet. A leginkább az tetszett, hogy nem volt kiszámítható! A szokásos sablon megoldásokat leszámítva nem jöttem rá, hogy kik vannak benne és kik az ártatlanok. A főszereplőnk pedig ismét azt az érzést keltette a nézőben, hogy bármelyikünkkel megtörténhetne egy ilyen eset, és ettől vált szimpatikussá a karaktere, ahogy általában.
Neeson rajongóknak és az Elrabolva filmek kedvelőinek mindenképp ajánlom mozis nézésre, nem fognak csalódni. (Nekem úgy tűnt, hogy a teremben ülő többi embernek is tetszett.) Viszont akinek már a korábbi hasonló filmek sem jöttek be, ez sem fog.

Haspók 

Vera Farmiga és Liam Neeson olyan nevek, akik miatt kötelező megnéznem egy filmet.
Szórakoztató volt, tele akcióval és ez most éppen elég is volt számomra.

Bubu 

Nagyon fordulatos, szórakoztató akciókrimi, de sajnos önismétlés. Ha a Non-Stop című filmet látta a néző, látta ezt is, ugyanis lényegében ugyanaz a történet, csak nem repülőn, hanem vonaton játszódik. Szerencsére csak a gerince ugyanaz a sztorinak, így nézeti magát a film, hiszen amikor elkezd bonyolódni a cselekmény, az embernek beindul az agya és nem nyugszik, amíg a főhős a végére nem jár a rejtélynek, ami a film fő szálát alkotja.
Szóval, igen, már láttunk ilyet, sőt a film közepe környékén kínosan copy-paste érzésünk van, mégis élvezzük a dolgot, mert a rejtély új, és az írók előtt meg is emeljük a fejfedőt, mert bizony nem lehet egyszerű így felépíteni egy ilyen kanyargós utat, még ha kis is taposták már egyszer.
Az viszont számomra nagyon zavaró volt, hogy a Non-Stopban is alkalmazott, egy-két perces, végletekig túltolt látványjelenetet ide is be kellett erőszakolni. (Nem értem az ilyet. Talán túl sok pénz maradt a költségvetésből és egy akciófilmes látványtervező haver meg a CGI-csapata éppen szabad volt?) Túl kell esnünk rajta mosolyogva, vagy a fejünket fogva, aztán folytatódik a furcsa képsorokkal félbeszakított izgis szórakozás.
Végül is a The Commuter egy sima vasárnapi nyomozgatós bunyós akcióhősös mozi, de a maga nemében fenomenális.

Farkas_Évi

Liam Neeson egy nagyon jó színész!
Úgy terveztem, hogy bekapcsolom a tv-t, hallgatom a filmet és közben olvasok. Na ez nem jött össze. Kb fél óra után kénytelen voltam a könyvet félre tenni és elkezdeni komolyan oda figyelni a filmre, mert izgalmas volt.
Liam ismét nagyot alakít és hiába már idős, ennek ellenére remekül alakította a karakterét.
Igaz, hogy a film háromnegyede egy vonaton játszódik, de ennek ellenére megvolt a történet szépsége, vonzása, izgalma és érdekessége.
Igen, így kell ezt csinálni…

dulkap 

Az a bajom Liam Neeson újabb filmjeivel, hogy egyre kevésbé tudom elhinni róla, hogy ennyire kemény és ez az egész filmre rányomja a bélyegét.
Önmagában a film nem rossz, még ha tele is van baromságokkal, de eléggé pörgős és egynek elmegy.

KyKy

Ez egész jó kis akciófilm volt. Liam Neeson kedvenc színészeim egyike, érdekel tőle minden film, ahogy ez is érdekelt. Bár tény, hogy nagyon hajaz más történetekre, de egyáltalán nem zavaró. Érdekelt, hogy mire megy ki a játék, és egyáltalán nem csalódtam. Nem volt kifejezett sejtésem, mi fog történni, sok helyen nagyon látványosra sikeredett, és a történet is magával ragadott, nem értem rá unatkozni. Egyszer mindenképpen ajánlatos megnézni.

Gothic01 

Nem épp kiugró elvárásokkal ültem neki ennek a filmnek, tartottam tőle, hogy Neeson korábbi filmje, a Non-Stop (2014) vonatos lekoppintása lesz, egy olyan totálisan egyező történetet feltáró bőrlehúzás, mint amilyen a Féktelenül filmekben is végbement – először a helyszín busz, másodszorra hajó, de nem ad semmi újat ezen, és a férfi hősön kívül.

Ennél nagyobbat nem is tévedhettem volna! Fergeteges erejű, pozitív csalódás ért. A Nincs kiszállás és a Non-stop alapfelállása ugyan hasonló, hiszen a főhősnek egy mozgó járművön kell felszámolnia egy fenyegetést, de a cselekmény kidolgozása és a körülményei is merőben eltérően, maximálisan önálló, újdonságok. Ami azt illeti, mérföldekkel maga mögött is hagyta ez a film a Non-stopot, a legjobb akciófilm, amit meg sem tudom pontosan határozni, hogy milyen hosszú ideje láttam. Nem az agyatlan lövöldözésről és bombázásokról, üldözésekről szól, megvannak ugyan a látványos jelenetei, de a szorult helyzetet, amibe a munkahelyéről frissen kirúgott Neesonnek meg kell oldania, nem tudja ököllel eltüntetni. Az akadályokat észbeli megoldásokkal veszi, – azt most hagyjuk, hogy az egyes trükkök mennyire megvalósíthatóak a valóságban ilyen formában, hiszen ez a műfaj nem a realitásáról hírhedt – agyafúrtsággal, megfigyelőkészséggel. Közel sem tekinthető egy szokásos kutyaszorítóba keveredett, haszontalan hősnek, nem csak bambán megy előre és követi az utasításokat, nem egyszer megpróbálja átejteni azokat az ismeretlen embereket, akik rá akarják venni „egy apró szívességre, ami gyökeresen megváltoztatja egy idegen életét”, méghozzá nem is ostoba módszerekkel. Persze ezt csak addig tehette, ameddig újra és újra be nem bizonyították, hogy őket nem lehet kijátszani; látják minden mozdulatát, és nem cicáznak.

Feszültségben és izgalomban tartja a nézőt a fő konfliktus kibontakozásának megindulásának az első pillanatától kezdve; levesszük az első pillanatban, hogy Vera Farmiga karaktere akkor volt viselkedéselemző pszichológus, mint Scooby Doo, – az MBTI-s utalás ettől függetlenül tetszett – mégse vagyunk előrébb. Nem tudjuk, kicsoda, kinek dolgozik, mit akarnak, az elméletek táptalajt találását pedig erősen visszavetik a kis erődemonstrációik, mikor lenne egy viszonylag szilárd elképzelés, mi lehet a háttérben, megmutatják, annál messzebbre is elér a kezük. A legszebb az egészben, hogy a főszereplőt is foglalkoztatja a helyzet, nem elégszik meg az utasításokkal. Az emberek kiszelektálása is fondorlatosabban, hozzáértőbben lett megvalósítva, mint vártam; ugyan az igazi alany volt az első perctől a leggyanúsabb, mégis hiteles lett volna bárki, mint a keresett személy, mindenkit sikerült hihetően gyanúsnak mutatni.

Azt ugyan hamar kitaláltam, hogy ki vitte bele a főszereplőt ebbe a lehetetlen szituációba, de ettől függetlenül elégedett vagyok a fordulatossággal. Érdekes belegondolni, hogy a néző vajon hogyan döntött volna, beleegyezik, hogy megtesz valamit, ami neki kis dolog, másra viszont nagy hatást gyakorol, és felmarkolja a pénzt, vagy nemet mond… Azt a jelenetet nagyon szerettem, mikor meglett a célszemély, feltűntek a „rossz fiúk” is, a többi utas pedig kiállt mellette, felsorakoztak előtte, hogy „nem ő, akit keresnek, csak azért mondta, hogy engem védjen”. Biztos vagyok benne, el lehetne bármelyik város főterén dobni jó pár követ, mire olyan embert találna el, aki megtenné ugyanezt.

a_girl92 

Hát ez adta. Lekötött, tényleg figyeltem rá, és nem facebookoztam végig xD :D és persze Liam Neeson is jó volt, akit mostanában szerettem meg jobban <3 ^^


Népszerű idézetek

Bogesxd 

– Nyugalom, nyugalom, nem kell pánikba esni. Csak semmi pánik.
– Miért?
– MOST NINCS IDŐM VITATKOZNI MAGÁVAL, ÜLJÖN LE! Mindenki, üljenek le! Maga is!
– Miről beszél? Ülök.

Bogesxd 

Ha tudni akarod, Isten mit gondol a pénzről, nézd meg, hogy kinek adja.


Ha tetszett a film, nézd meg ezeket is


Hasonló filmek címkék alapján