Psycho (Psycho 1.) (1960) 223

109' · amerikai · dráma, thriller, horror 18

1 díj · 6 jelölés

A csinos szőke titkárnő, Marion meglép főnöke pénzével. A városon kívül új autót vásárol, s noha ideges viselkedése feltűnik a rendőröknek, mégis tovább engedik. Éjszakára betér egy mellékút mellett meredező motelbe, majd a szelíd, ám különös tulajdonossal megvacsoráznak. A thriller… [tovább]

angol

Képek 23

Szereposztás

Anthony PerkinsNorman Bates
Vera MilesLila Crane
John GavinSam Loomis
Janet LeighMarion Crane
Martin BalsamMilton Arbogast nyomozó
John McIntireSheriff Al Chambers
Simon OaklandDr. Fred Richman
Frank AlbertsonTom Cassidy
Patricia HitchcockCaroline
Vaughn TaylorGeorge Lowery

További szereplők

Hirdetés

Kedvencelte 57

Várólistára tette 118


Kiemelt értékelések

krlany 

Hitchcock zseniális az atmoszférateremtésben, és még csak óriási látvány sem kell neki hozzá. Elég csak ha egy kamera közelít egy ajtóhoz, vagy belenézünk az áldozat szemébe… Az utolsó 20 percet úgy izgultam végig, mintha most látnám először a filmet… Ami még nagyon lecsap az emberre ebben az alkotásban, az a zene. Hátborzongató. A frászt hozta rám… egyébként a járőr is brutális abban a napszemüvegben, simán lehetett volna rossz fiú is, én lúdbőröztem tőle.

Pikachu 

Az eleje túl hosszú és lassú nekem, nincs benne olyan nagy feszültségkeltés. Bár valami klasszikus horror filmet akartunk nézni és ezt én nem igazán nevezném horrornak. Lehet, hogy azért nem jött át teljesen, mert többet vártam, ha már mindenki beszél róla és ennyire nagy kultusza van, azt a híres zuhanyzós jelenetet is másként képzeltem bele. Sajnos túl korán ellőttem a poént, ezért egy kicsit mérges is vagyok magamra, mert már nem ütött akkorát a vége. Összességében tetszett, bár nekem az ilyen egyszernézős, ha tudom mi a vége.

hankman

Tudják van a jó a rossz és a csúf. Hát most én leszek a rossz.
Nagyon nem tetszett nekem a film, unalmas, igazából semmi érdekes nem történik, amíg el nem ér a motelig a csaj, aztán mivel eddig semmi thrilleres vagy horroros elem nem történt, váratlanul jön a dilis ipse aki, kést ragad. A klasszikus zuhanyzós jelenettől is többet vártam, hogy teljes egészében láthatom, de az sem váltott ki belőlem semmit.
Számomra unalmas és semmilyen volt, bocs.

8 hozzászólás
viky0222

Nem kérek köveket köszönöm.
Látom, hogy miért volt ez nagy film, de véleményem szerint a zuhanyzós jeleneten és az utolsó tíz percen kívül semmi különleges. A köztes időben többnyire untam magam, feszültséget nem keltett bennem, kivéve a legvége. Az nagyon tetszett, és valamennyire megmentette az élményt. Persze jó volt látni, akkoriban mivel dolgoztak, hogyan keltettek feszültséget, meg minden, de nálam ez már nem talált be. Sajnálom, pedig nagyon akarta szeretni.

Filmdoki

Hitchcock talán legismertebb filmje, és legnagyobb nézői megvezetése. Az első 40 percben zseniálisan húzza a néző előtt a mézes madzagot, és adagolja az információkat, hogy aztán arcon csapja, és teljesen más irányba terelje a sztorit. Nem csak egy remekül összerakott thrillerrel van dolgunk, hanem egy alapos tanulmánnyal is az emberi elme mélyéről. Norman és az édesanyja közötti kapcsolat legalább annyira hátborzongató, mint a gyilkosságok. Korát megelőző mestermű, melyet mi sem bizonyít jobban, hogy a végén egy pszichiáter karakternek is meg kellett jelennie, hogy helyrerakja a néző fejében a dolgokat.

Bubu 

Minden idők egyik legjobb filmje.
Tipikus Hitchcock mű, de annál mégis több. Általában a zseniális rendező azzal operált, hogy tulajdonképpen semmi nem történik a film nagy részében, a néző mégis lerágja az összes körmét az izgalomtól, mert az egész történetet körülöleli egy folyamatos túlfűtött feszültség. Tulajdonképpen Hitchcock volt a film noir mestere.
Nos, mint azt jelen mű címe is jelzi, ez egy pszichothriller. Ám került bele film noir is bőven és egy csipet horror. Az eredmény: a világ egyik legkreatívabb filmkészítőjének egyik legkiemelkedőbb és legötletesebb darabja, azaz egy filmművészeti kincs.

Zakuro 

Időtálló alkotás, bár mai szemmel nézve annyira már nem erős, és nem is ijesztő – kivéve a főszereplőt, ő még mindig nagyon para (Isten nyugosztalja…). Az, hogy ezért az alakításáért még csak nem is jelölték semmire, kész röhej.

Aprile

Amikor évekkel ezelőtt megnéztük egy szobatársammal, egész végig arra gondoltam, hogy ez azért nem olyan hátborzongató. Aztán az utolsó percekben ütött egy akkorát, hogy visszaszívtam mindent, és napokig tartott, amíg sikerült kivernem a fejemből.

2 hozzászólás
Zajec_Sternenkind 

Nagy gondban vagyok; egyrészt azért, mert bár még nem láttam a filmet (shame on me), de a csavarokat nagyon is jól ismerem, másrészt pedig a beharangozások miatt valami elképesztő nagy elvárással ültem le megnézni.
Nos, mindkettő nagy hiba volt sajnos. Az első megfosztott valami különleges élménytől, a másik pedig keserű csalódást hozott – de azért mégsem.
A maga idejében ez valami hihetetlen filmélmény lehetett, már a gyilkos lénye, indítéka, bomlottsága is iszonyú merész rendezői lépés volt; ez a kórkép simán megállná a helyét egy mostani filmben, és még ma is nagyot ütne, hát még a hatvanas években.
A hangulata nagyon jó volt, de sajnos a majdnem két óra nem állt jól neki. Szívesebben néztem volna az utolsó tíz percet bővebbre eresztve, de leginkább a végét sajnálom nagyon, hogy lecsapták. A nyomozók beszélgetését, ahogy megmagyarázzák kvázi az egész filmet, és Norman monológját… hát az valami eszméletlen volt, vitte az egész filmet. Szívesen néznék még róla egy tucat jelenetet.

Andro 

Csak pár éve láttam először, de zseniális alkotás. Az öreg Hitchcock tudott valamit, és nagyon jól csinálta. A motelig szinte semmi nem történik, de aztán… Miután megnéztem, számomra sem jelentette már azt a zuhanyozás, mint addig. És a zene… Hát lúdbőrzik tőle a hátam még most is. Egyik kedvenc Hitchcock-filmem, ha nem az elsőszámú kedvencem a Mestertől.


Népszerű idézetek

krlany 

– Legalább találkozzunk… ebédeljünk… nyilvános helyen!
– Jó, találkozhatunk, vacsorázhatunk is együtt, de illedelmesen. Nálam, otthon, anyám fényképével a kandallón, és a húgommal, aki segít megcsinálni a vacsorát.
– És utána elküldjük a húgodat moziba, és anyád fényképét a fal felé fordítjuk?

krlany 

Ezekben a szállodákban nem számít, hogy mikor jöttél, csak az, hogy mikor jár le az időd.

krlany 

– Jobb volna, ha nem is jönnél.
– Kérlek… és mit csinálunk helyette, forró leveleket váltunk?

Galexa 

We all go a little mad sometimes. Haven't you?


Folytatása

Összehasonlítás

Psycho


Ha tetszett a film, nézd meg ezeket is


Hasonló filmek címkék alapján