Llewyn Davis világa (2013) 71

Inside Llewyn Davis
104' · francia, amerikai, egyesült királysági · dráma 16

9 díj · 30 jelölés

1961. február, New York City. A tejfelesszájú Bob Dylan épp csak bontogatja szárnyait a Greenwich Village éjszakai klubéletében, a The Mamas & the Papas tagjai pedig még nem is találkoztak, hogy berobbanjanak a köztudatba a California Dreamin'-nel. Llewyn Davis ebben a bohém kulturális… [tovább]

Képek 10

Szereposztás

Oscar IsaacLlewyn Davis
Carey MulliganJean
John GoodmanRoland Turner
Garrett HedlundJohnny Five
Justin TimberlakeJim Berkey
F. Murray AbrahamBud Grossman
Stark SandsTroy Nelson
Jeanine SerrallesJoy
Max CasellaPappi Corsicata
Adam DriverAl Cody

További szereplők

Kedvencelte 14

Várólistára tette 114


Kiemelt értékelések

Kino

A lúzer folkénekes balladája. Összességében fájdalmasan szemét és szomorú a humora, viszont nagyon passzol a hangulatához. A zenei betétek pedig remekül össze lettek hozva. Macskabolondoknak, folkbolondoknak, a korszak szerelmeseinek és sodródó senkiháziaknak egyaránt jó szórakozás lehet… ha nem találják majd túl kilátástalannak.

Márta_Péterffy 

A Coen testvérek filmje, inkább érdekes, mint igazán jó. Nekem kicsit különleges volt, a zenék és a színészek miatt.
Adam Driver rajongók figyelmébe!:)
Kiegészítés: Én nem ezzel a szinkronnal láttam, elég jól ismerem a hangokat.

Remake 

„- Ebben nincs túl sok pénz” „ – Jól van. Akkor ennyi? Nem vagyok olyan, mint, mondjuk Troy Nelson?”
1961. februárjában járunk, Bob Dylant még csak azok ismerik, akik elvetemülten érdeklődnek a Greenwich Village éjszakai élet iránt. Szóval, a hatvanas évek elején vagyunk, én mondjuk még nem, de a film által ott érezhetem magam. Van ez a Llewyn Davis nevű főhős, aki zenélni akar. Egy gitár, meg hozzá a hangja. Jó hang. Jó hallgatni. Dehát ez a 60-as évek, sok új és feltörekvő zenész nehezíti a siker felé vezető göröngyös útját. És amúgy is megvan a maga baja. A film egy életérzést idéz fel. Gitárom nekem is volt, valaha hangom is, de ez a 80-es évek, addigra már túl van a világ Woodstockon is. Amit Llewyn ad, az a zene szabadsága, a csak egy gitárom van, de a hírnév deszkáit megcélzom melankolikus portréja. A történetnek szüksége van az együttérzésünkre, mert a Coen fivéreknek nem az egyik legjobb alkotását látjuk, de nekem, így reggel és a tegnapi az Egy szent szarvas meggyilkolása és a Dunkirk után, jól esett. A zene mindig helyrebillentheti a lelki egyensúlyt. A köd nem szállt fel ugyan, de valahol ott a nap, elég, ha tudjuk. Játssz valamit! Erről szól a film is.

EszgéGabi

Coeni „adjunk az idealizmusnak amennyi belefér” történet. A film a művészvilágban helyét kereső zenész sztorija, egy magányos gitáros énekesről szól, jó kis zenékkel spékelve. A Coen fivérek nagyszerűen játszanak a sötét számtalan árnyalatával, a főhőst rendre váratlan, kínos szituációkba keverik bele (a hagyományaikhoz híven), tesztelve a tűrőképességét.
Ügyes húzás, hogy a film a csattanóval kezdődik, ami az elején a főszereplőn, a végén meg a nézőn üt. Mit ér meg a ragaszkodás a művészi hitelességhez, vagy mennyit ér, van-e értelme egyes közegekben, ezen lehet gondolkodni. A macskás részeket jó volt nézni, egy kis ellensúly a történetben, a főszereplő meg pont belepasszolt a szerepébe, egyes jelenetek nagyon is megragadtak bennem.

Mr_Catharsis91

Szerencsétlen Lewyn Davis. Vicces, hogy olyan 1961-et írunk, amikor a Folk még kur*ára sehol sincsen és az igen nagy alakjainak kell még jó pár év, mire berobbannak. De komolyan: nincs még Dylan, Cohen, Drake, Morrison, Van Zandt, Buckley, Simon & Garfunkel, Nico, Donovan. Te jó ég…talán Joan Baez az egyedüli „nagy név” aki már kiadta az első albumját, de amúgy jóformán…..Szóval egyszerre komikus és szomorú, hogy a középszerű Davis nem tudja megvetni a lábát egy olyan zenei világban, ahol gyakorlatilag nincs még senki. Isaac parádézik a szerencsétlen zenész szerepében. Goodman odaszólásai a kocsiban meg igazán szép monológok.
A Bob Dylan-cameon egyébként nagyot mosolyogtam, meg az egész lehangoló fanyar humorán a filmnek szép volt valahol. Megkockáztatom, hogy számomra az egyik legszeretetreméltóbb Coen-tesós film. :)

abby 

Van ennek a filmnek valami bája és egyfajta szemét humora, amit imádtam. A zenékről nem is beszélve, szerintem azóta már nem egészséges mennyiségben hallgattam őket újra.

1 hozzászólás
Ashtray_Heart

Nagyon szépen megkomponált, finom szimbólumrendszerrel dolgozó film ez egy művész kilátástalan életéről, aki maga is a sikere útjában áll. Oscar Isaac érzékeny játéka nélkül viszont nyilván nem működhetne így a dolog.

Rekaboni

Nekem ez unalmas volt és most azt érzem, hogy értelmetlen is. Lehet csak nekem nem esett le, de a végén egyáltalán nem értettem hogy mi van. Az eleje kimondottan szórakoztató volt, de ahogy haladt, úgy laposodott el és lett érthetetlen. Viszont a zenéket imádtam, ezért megérdemel 5*-t.

FeketeRévész

A zene, a hangulat, a képi világ… minden nagyon összepasszolt benne, de talán az fogott meg a legjobban a filmben, hogy néha a saját életem is ilyen napról-napra átharcolt. Rosszul megy az ember sora, semmi nem akar összejönni, de attól még próbálkozni kell.


Népszerű idézetek

Coralie 

Joy: Megvannak még a hajózási papírjaid?
Llewyn: Igen, miért?
Joy: Hát, ha a zene, tudod…
Llewyn: Mi? Hagyjam ott? Menjek vissza a kereskedelmi hajózáshoz? Hogy csak… létezzek?
Joy: Létezni? Ezt csináljuk mi, akik nem a show-bizniszben vagyunk? Olyan rosszul hangzik… „Létezünk.”

Coralie 

Llewyn: Mit gondolsz?
Jim: Miről?
Llewyn: Róla, Troyról.
Jim: Nagyszerű előadó.
Llewyn: Tényleg?
Jim: Nagyszerű.
Llewyn: Magasabb fokozatba is kapcsolható ennél?

Coralie 

Jean: Mert akármihez érsz, az biztosan szarrá változik. Mintha Midász király idióta bátyja lennél!


Ha tetszett a film, nézd meg ezeket is


Hasonló filmek címkék alapján