Elvis (2022) 55

A legendás Elvis Presley élete, ahogy még sosem láttuk: titokzatos menedzsere, a magát csak „ezredesnek” szólíttató Tom Parker szemén keresztül. A két férfi közti különös, sokat változó kapcsolat (néha barátság, néha gyűlölet) több mint 20 évig tartott. Akkor kezdődött, amikor Elvis még a… [tovább]

angol
magyar

Képek 1

Szereposztás

Austin ButlerElvis Presley
Tom HanksTom Parker "Ezredes"
Helen ThomsonGladys Presley
Olivia DeJongePriscilla Presley
Luke BraceyJerry Schilling
Dacre MontgomerySteve Binder
Josh McConvilleSam Phillips
Gareth DaviesBones Howe
Natasha BassettDixie Locke
Leon FordTom Diskin

További szereplők

Kedvencelte 8

Várólistára tette 187


Kiemelt értékelések

Kriszti91 

Nem vagyok Elvis rajongó, így elfogulatlanul állítom, hogy fantasztikus film! Austin Butler alakítása zseniális! :) Dacre Montgomery is jól játszott, csak sajnos kevés szerepe volt.

6 hozzászólás
S_Bíborka 

Gosh, this movie was SO F*CKING GOOD. I think today the world win a new Elvis Presley fan.

Cliff_Booth 

Tom Hanksnek jöhet az újabb Oscar!

archietect

nagyon komikus hogy sikerült egy nap megnéznem az extrémen minimalista andersson-filmet, és ezt a zenés extravaganzát, elég nagy a kontraszt:D na de ez, ez mozi. legyen minden film ilyen, ilyen gonddal és odafigyeléssel, ilyen apró részletekig kidolgozva, és ez a kép és hang és zene és jelmezek és látvány és minden… és austin butler. és elvis.

viviena_av 

Nagyon jó film volt. Tom Hanks, mint mindig, most is zseniálisan játszott, de Austin Butler is nagyon jól alakította Elvist. A zenék is nagyon jók voltak, már csak azokért megérte moziban nézni. :)

alfwenn

„Within current debates about race and difference, mass culture is the contemporary location that both publicly declares and perpetuates the idea that there is pleasure to be found in the acknowledgment and enjoyment of racial difference. The commodification of Otherness has been so successful because it is offered as a new delight, more intense, more satisfying than normal ways of doing and feeling. Within commodity culture, ethnicity becomes spice, seasoning that can liven up the dull dish that is mainstream white culture. Cultural taboos around sexuality and desire are transgressed and made explicit as the media bombards folks with a message of difference no longer based on the white supremacist assumption that “blondes have more fun.” The “real fun” is to be had by bringing to the surface all those “nasty” unconscious fantasies and longings about contact with the Other embedded in the secret (not so secret) deep structure of white supremacy. In many ways it is a contemporary revival of interest in the “primitive,” with a distinctly postmodern slant.”

– From bell hooks, “Eating the other: Desire and resistance.” In Black Looks: Race and Representation, pp. 21–39. Boston: South End Press, 1992

pas_de_deux

Egyszerűen fenomenális volt, mind a kamerajelenetek, mind a színészi teljesítmény, hangulatilag is túltett azon amire számítottam. Szerintem az évtized filmje, legalábbis nekem hihetetlenül maradandó élményt okozott, Austin Butlernek pedig reménykedem hogy felmegy a sora ezután, megérdemli az elismerést:)

snowden

Nem volt rossz, bár mondjuk az utóbbi évekből az a tapasztalatom, hogy a hasonló típusú filmeknél a zene még a legnagyobb biztonsági játékosokat (Bohém rapszódia) is utcahosszal képes megtámogatni, nem beszélve a címszereplők zseniális alakításáról.

Mindenesetre ezzel együtt is zavaró pár dolog az Elvisben, pl. érthetetlen, hogy a rendező miért éppen az antihős Parker ezredest választotta a narrátor szerepére — szerintem ez elhibázott húzás, és alapjaiban siklatja félre az egész sztorit. Pontosan mit tud ő elmondani Elvisről, amikor mást se csinált évtizedeken keresztül, csak kegyetlenül kizsákmányolta a popsztárt? Miért kell ennek a figurának a hangját hallani, miért tolakodik ennyire előre ez a nézőpont? Még csak nem is volt innovatív az ürge: alig akad olyan húzása, ami előremutató lett volna (a karácsonyi műsorötlete külön megérne pár sort ebből a szempontból). Amikor “felfedezi” Elvist, a film szerint már készen van minden elemében: megvan az ördögi mozgás, a földöntúli tehetség, az eksztatikus kapcsolódás a zenével, a fekete-fehér kulturális gyökerek vegyítése… Parker az ún. showbiznisz címszó alatt nem mást ért, mint a profit megállás nélküli hajszolását. Éppen azért, mert ennyire egysíkúan van felrajzolva, még apaszerepben sem működik, és alig tölt be bármilyen pozitív funkciót ebben a két és fél órában.

Másrészt azért is megbicsaklik elég sokszor a film, meg ez a hipergyorsra pörgette videoklipes esztétika éppen ennek a műfajnak nem kedvez: árulkodó az első nagyjelenet, amikor Elvist először látjuk koncert közben… azaz nem látjuk, mert a százféle módon osztott képernyő éppen a lényeget takarja ki: nem látod egyben a zenész mozdulatait, csak felvillantva, darabokban, ráadásul folyamatosan kizökkent, hogy hol a közönség arcát mutatja a kamera, hol a színpadot, hol a várost, ahol mindez történik. És nagyjából ez jellemző a továbbiakra is:

Luhrmann talán csak a zárást leszámítva nem időzik el az igazán nagy fordulópontoknál, a jelentőségteljes események pillanatok alatt megtörténnek, a dinamika a filmen belül is ismétlődik: előrelépés, visszalépés, előre, vissza. Az istentelen tehetség ragyog, egyébként súlyos függő, családját pedig el is hagyja — na erről esik kevés szó. Ezért lesz egy helyenként kifejezetten unalmas és hosszú 2 óra 40 perc, még akkor is, ha a színészek nagyot játszanak, és Elvis zenéje rengeteg pillanatát megmenti az egésznek.


Népszerű idézetek

S_Bíborka 

Gladys Presley: The way you sing is God-given, so there can't be nothin' wrong with it.

S_Bíborka 

Elvis Presley: If I can't move, I can't sing.

S_Bíborka 

Elvis Presley: A reverend once told me, „When things that are too dangerous to say, sing.”

S_Bíborka 

Elvis Presley: There's a lot of people saying a lot of things, but in the end you gotta listen to yourself.

S_Bíborka 

Elvis Presley: I've never met anyone like you.
Priscilla: Well, I hope not.

S_Bíborka 

Elvis Presley: Some people wanted to put me in jail 'cause of the way I was moving.
B.B. King: They might put me in jail for walkin' across the street, but you a famous white boy.

S_Bíborka 

Elvis Presley: I need to get back to who I really am.
Steve Binder: And who are you, Elvis?

S_Bíborka 

Colonel Tom Parker: I wish to promote you, Mr Presley. Are you ready to fly?
Elvis Presley: I'm ready. Ready to fly.

S_Bíborka 

Colonel Tom Parker: [narrates] There are some who'd make me out to be the villain of this here story.

S_Bíborka 

Colonel Tom Parker: It was at the moment that Elvis the Man was sacrificed and Elvis the God was born. He had no idea what he had just done.


Hasonló filmek címkék alapján