A második világháború elején a fölkapott, fiatal New York-i drámaírót, Barton Finket Hollywoodba csábítja az egyik producer. Forgatókönyvet akar íratni vele az új filmjéhez. Fink a nagy Műről álmodik, ám valójában egy másodvonalbeli moziról van szó, a Jó és a Rossz küzdelmével a középpontban,… [tovább]
Hollywoodi lidércnyomás (1991) 48★
Képek 4
Szereposztás
Kedvencelte 2
Várólistára tette 38
Kiemelt értékelések
Számomra ez a koncepció nem működött, nem lett jól megfogva és bemutatva, amit közvetíteni akar a film. Arra a folyamatra igyekszik felhívni a figyelmet, amikor a kreatív ötleteket, egyedi hangot, érdemi mondanivalót el kell hagyni egy tipikus hollywoodi tucatfilm kedvéért, ami csak szórakoztatni akar, mindezt egy olyan írón keresztül mutatja be, aki nagyon is idealista, tele mondanivalóval és magasabbra törekvéssel. spoiler Nyilván létező probléma ez, nem is vitatom, de van itt egy másik nézőpont is. A megrendelő nézőpontjára gondolok, aki kiadott egy feladatot, fizetett érte, spoiler
Ez minden kreatív szakmánál, szolgáltatásnál így működik, aki ügyfelekből él, az nem önmegvalósít, hanem a másik igényeit szolgálja ki. A személyes projekteknek is megvan a helyük persze, illetve lehet valaki író, művész, aki közvetlenül a fogyasztóknak gyárt, így kevésbé kell igazodni. De belevinni a túlzott személyes hangot egy megrendelt munkába csak akkor fog működni, ha azt az ügyfél is akarja.
…ez fura volt.
Még legalább egy újranézésre szükségem lesz, hogy teljesen összerakjam a képet, úgy érzem rengeteg kis részletet, szimbólumot és utalást nem értettem meg. Ettől függetlenül jól telt a majdnem két óra, első ránézésre kicsit húztam a számat, nem voltam biztos benne, hogy sikerül kinyújtani a történetet ilyen hosszúra, de a végén megértettem, kellett ennyi idő. Van valami a Coen testvérek történeteinek felépítésében, a karakterek bemutatásában és kidolgozásában, a csipetnyi szürrealizmusban, ami teljesen magával ragad, és egyre kíváncsibbá tesz, mi történik majd a következő jelenetben.
Meglepődve láttam, hogy a filmet egy Oscar-díjra sem jelölték, én habozás nélkül bedobtam volna John Goodman-t a legjobb mellékszereplők, John Turturro-t a legjobb főszereplők közé. Az a haj és szemüveg kombó mindent visz.
Kafka Hollywoodban. Hollywoodról. Hollywoodnak. Szeretettel. A szerzői lét elviselhetetlen könnyűsége. Alkotói válság, avagy a motelszoba nem enged!
Ez most így elsőre csak egy közepes lehet,hogy majd megnézem valamikor de most ez nem jött be nekem annyira.