Összes trivia
A valóságban a Perron család kidobta a házból Ed Warrent és Loraine Warrent, mikor nem tudtak nekik segíteni.
[www.imdb.com]Kapcsolódó filmek: Démonok között (2013)
A forgatási helyszínre az igazi Perron család is ellátogatott.
[www.imdb.com]Kapcsolódó filmek: Démonok között (2013)
Patrick Wilson és Vera Farmiga a forgatás előtt mindketten elutaztak Connecticutba, hogy találkozzanak Lorraine Warrennel.
[www.imdb.com]Kapcsolódó filmek: Démonok között (2013)
A film jeleneteit kronológiai sorrendben vették fel.
[www.imdb.com]Kapcsolódó filmek: Démonok között (2013)
Amikor J.J. Abrams (ez volt az első nagyjátékfilmes rendezése) Rómában forgatta a filmet, a stáb hatalmas tömegekkel küzdött, akik folyamatosan megjelentek a forgatási helyszíneken, hogy Tom Cruise-t és a stábot láthassák munka közben. Mivel a kíváncsiskodókat sehogy sem tudták eltávolítani, a produkció egy merész és kreatív megoldáshoz folyamodott:
felállítottak egy hamis második forgatócsoportot egy közeli utcában, ahol fiatal nőket bikiniben és idősebb nőket apácaruhában alkalmaztak statisztaként, mintha ott is épp filmforgatás zajlana. A hamis stáb és a szokatlan „jelenet” odavonzotta a tömeget, így az igazi forgatócsoport végre nyugodtan dolgozhatott az eredeti helyszínen.
Ez a trükkös megoldás lehetővé tette, hogy a Mission: Impossible 3 stábja zavartalanul forgathasson, miközben a rajongók és bámészkodók a hamis forgatásra figyeltek.
[screenrant.com]Kapcsolódó filmek: Mission: Impossible 3 (2006)
A sorozat annak idején olyan népszerű volt Magyarországon, hogy amikor Bobby karakterét úgymond kiiktatták egy időre a készítők, ketten is öngyilkosságot követtek el: egy idős és egy fiatal hölgy. Utóbbi búcsúlevelet is hagyott, amelyben megírta, hogy nem volt senkije, s most még „Bobby is elhagyta”.
Kapcsolódó filmek: Dallas (1978–1991)
Clint Eastwood rendezéseiben számos erős női karakter szerepel, akikre fel lehet nézni, és akik gyakran a filmek központi mozgatórugói. Bár Eastwood magát nem nevezi feministának, filmjei alapján sok kritikus és filmes szakember szerint ösztönösen, természetes módon nőbarát, „feminista” rendezőnek tekinthető, aki a női tapasztalatot, autonómiát és erőt mindig tisztelettel, empátiával és egyenrangúan ábrázolja.
„Szerintem egyfajta feminista elem már negyven éve jelen van a munkámban, de ez nálam nem ideológia kérdése, hanem ösztönös igazságérzet és tisztelet a nők iránt.”
Források: https://theclinteastwoodarchive.blogspot.com/2018/03/the-man-who-loves-women-october-25th.html
https://www.elle.com/culture/celebrities/a11431/the-man-who-loves-women-513680/
Kapcsolódó filmek: Nincs bocsánat (1992) · Millió dolláros bébi (2004) · A szív hídjai (1995) · Játszd le nekem a Mistyt! (1971)
Cameron maga is többször nyilatkozta, hogy számára a női erő és a női karakterek egyensúlya mindig is fontos volt: „A strong female character is still interesting to me because it hasn't been done all that much, finding the balance of femininity and strength.”
Cameron filmjeiben a női főszereplők nemcsak erősek, hanem komplexek, önállóak és autonómok. Sarah Connor (Terminátor), Ellen Ripley (Aliens), Lindsey Brigman (A mélység titka), Grace Augustine és Neytiri (Avatar) mind olyan karakterek, akik nem férfiak mellett vagy árnyékában, hanem saját jogon válnak hőssé, gyakran a férfiak felett állva döntéshelyzetekben.
Források:
https://www.latimes.com/archives/la-xpm-2010-feb-28-la-ca-notebook28-2010feb28-story.html
https://collider.com/james-cameron-girlboss-characters/
https://nofilmschool.com/cameron-on-empowering-female-characters
Kapcsolódó filmek: Alien 2. – A bolygó neve: Halál (1986) · Avatar (2009) · Terminátor – A halálosztó (1984) · A mélység titka (1989)
Ridley Scott szintén a női karakterek forradalmi ábrázolásáról ismert: Ellen Ripley (Alien) eredetileg férfiként volt megírva, de Scott döntött úgy, hogy nő legyen, ezzel pedig filmtörténeti áttörést ért el.
[www.cbr.com]Kapcsolódó filmek: Alien – A nyolcadik utas: a Halál (1979)