Kedvencelte 7

Várólistára tette 225


Kiemelt értékelések

Ekhal 

A Nolan filmekre jellemző egy sajátos látvány és hangulat, ami főként szürke tónusú, letisztult képi világot és folyamatos feszültséget jelent. Az ő alkotásaiban valahogy minden jelenetben ott van az a bizonyos feszültség, igazából nincs is nagyon nyugodt jelenet sehol sem, „valami mindig van a levegőben”. Egyedien kialakította a filmjeire jellemző atmoszférát, melyekbe szívesen elmerülök.
Ebben a műben sincs hiány a fent említett elemekből, egy jó filmet kapunk. :) Nem lett mégsem maradandó a számomraspoiler, a következő gondolatok motoszkáltak a fejemben:
– úgy érzem, túl sok mindenről szeretett volna a rendező ebben a filmben beszélnispoiler, a végeredmény viszont „átlátszó”, sokat markol, keveset fog érzésem volt többször, ha a történetről beszélünk; a párbeszédek sokszor szintén a semmibe vesznek, grandiózusnak hangzanak, de inkább megtévesztés ízük van
– a főszereplő szimpatikus, de egyszerűen nincs személyisége, olyan üres. Viszont nincs neve és többször elismétli a film során, hogy ő a főhős, így valamennyire olyan, mintha mi magunk lennénk a cselekmény hőse, nézőpont kérdése így, hogy ez a vonás jó vagy rossz inkább
spoiler
Ami nagyon tetszett benne, az a zene, kiváló hangulatot szolgáltatva a jelenetekhez; Robert és Elizabeth alakitása, az ő karaktereik kiemelkedtek a többi szereplő közül; és az egész ötlet. Christopher Nolan ismét egy egyedi produkciót tett le az asztalra, de készüljetek fel, hogy utána nem fogtok nyugodtan aludni. Megkavarja a fejet rendesen!
Később még mindenképp meg szeretném nézni, hogy jobban összeálljon. Mondhatnám úgy is, hogy nem adták még fel az utolsó Tenet-et.

LoneWolf 

Bevallom, hogy eleinte negatívan álltam a filmhez. Mikor beültem a moziba, arra készültem, hogy megint egy túlzottan agyondicsért és feleslegesen elnyújtott művet fogok látni Nolan-től, mint mondjuk az Interstellar, (Csillagok Között) de kellemes csalódás ért. Az eddig megtekintett alkotásai közül számomra ez a 3. legjobb, szóval ahelyett, hogy az előzetes terveim szerint lehúznám, csak arra tudok bátorítani mindenkit: Nézzétek meg!
Természetesen ez sem egy egyszerű darab tőle, folyamatosan figyelni kell, gondolkodni, miközben az utóbbival valójában nem mész semmire, hisz az egész sztori az idővel manipulál, melynek tényleges működéséről fogalmunk sincsen. Keresheted benne a logikai hibákat, de fölösleges, hisz minden időutazós film a saját szabályai szerint játszik és ez itt sincs másként. Akadnak ismerős elemek, helyzetek, valamire már kapásból rájöhetsz, ha sok ilyen alkotást láttál már, mégis visz bele annyi csavart, hogy sokszor azt se tudd, mi is történik pontosan. Ez egy folyamatosan pörgő puzzle, melynek darabkái a végére azért mind a helyükre kerülnek. Ha nem is egy tökéletes és korszakalkotó darab, mindenképp egy okos, látványos és maradandó mű, szóval tényleg csak ajánlani tudom. Részletekbe menően most nem elemezném, de annyit megemlíthetek még, hogy a szinkron remekül sikerült és a zene is valami eszméletlen hangulatot teremtett az egész cselekmény alatt, illetve minden színész hozta a tőle „elvárt szintet”.

TLD 

Az első Nolan-film az eddig látottak közül, ahol a téteket súlytalannak éreztem (Pattinsont leszámítva a karaktereket is), ráadásul a rendezőre jellemző, általában jól működő húzások sem találtak be.
Mondjuk a zene az szokás szerint ütős – legközelebb a film soundtrackjére viszem le a szemetet, úgy sokkal epicebb lesz.

4 hozzászólás
_Vica_ 

A film felétől sajnos elvesztettem a fonalat, ahogy olvastam, mások is. Ha ettől eltekintünk a látványvilága szerintem nagyon rendben volt a szereplőkkel együtt. Voltak benne olyan egyedi elemek amiket más filmben nem láttam, vagy ha mégis is akkor sajna nem emlékszem rájuk. A zenéjét is agyon dicsérhetném annyira különleges volt. Szerintem ezt a filmet érezni kell és nem megérteni.

Pistee66 

Nagy reményekkel ültem be a moziba megnézni ezt a filmet, de sajnos egy kicsit csalódottan távoztam. Csalódottságom nem arra vonatkozik, hogy ez egy nagyon rossz film, hanem arra hogy ez egy közepes Nolan film, sokkal érdekesebbre számítottam. Talán a leggyengébb filmje, amit eddig készített és még így is pozitív értelemben kilóg a mostanában bemutatott néznivalók közül. Igaz a Remény című skandináv dráma sokkal jobb volt, de az egy egészen más kategória.
A történet a megszokott Nolani bonyolultságokat és csavarokat tartalmazza, csak sajnos jelen esetben kevesebbet és nem olyan érdekes és izgalmas, mint például az Eredet esetében. A történet néhol mintha kicsit elnagyolt lett volna a sok magyarázat ellenére is, ami lehet azért lett ilyen, mert Nolan is úgy gondolta nem elég belecsapni a lecsóba, hanem sokat kell magyarázni az eseményeket. Nekem nem jött be, aránylag sokat unatkoztam rajta.
Már a film eleje sem tetszett, de ez még nem kötelezően jelentette volna azt, hogy ez ne változzon. A film haladt előre, én pedig egyre kedvetlenebb lettem, mert ennél sokkal lélegzetelállítóbb és fantasztikusabb filmet vártam.
A rendező filmjeire jellemző volt a fantasztikus szereplőgárda, ami itt nem jött össze. Közepes színészek közepes karaktereket alakítottak és semmi extrát nem láttam egyikőjüktől sem. A két főszereplő, Williams és Pattison teljesen súlytalan, érdektelen teljesítményt nyújtott a már eleve érdektelen karaktereikben. Számomra kudarc a casting.
Kenneth Branagh is csak azt az orosz bűnözőt hozta, mint a Jack Ryan mozifilmben közepes szinten. Talán Elizabeth Debicki volt a legjobb közöttük, az ő alakítása volt a legjobb.
A filmzene is néhol inkább idegesített és nem az izgalmamat fokozta, hanem zavart, persze ez talán a filmbéli csalódottságom miatt is egyre fokozódott.
Ez egy közepesnél jobb látványos akció thriller, amit érdemes moziban megnézni, de nem egetverő szenzáció.
A lényeg Nolan még mindig az egyik kedvenc rendezőm és várom a következő filmjét, ami ennél csak sokkal jobb lehet! Még a legnagyobbak is tévedhetnek!

Junchi 

Méretesre fújt lufi, az erdőt teljesen telefüstölő tábortűz, és még sok másik hasonló analógia is eszembe jutna, de a lényeget szerintem így is érti mindenki. Voltak elvárások, a moziba leülve ehhez még egy fagyis kanálnyit hozzá is tettem, de végül csalódottan hagytam el a termet.

Alapvetően a Tenet egy átlag feletti akciófilm, ami vett egy (elsőre) érdekes(nek tűnő) kvázi-időutazós szettinget és azzal bolondította meg a kész filmet, végeredményben pedig kaptunk egy erősen felejthető produkciót, pár combosabb jelenettel, ami nagy előnnyel használja ki azt, hogy az emberek a számos Covid-szezon után végre ismét moziba mehettek effektíve filmet nézni. Szórakozni. Annak pedig remek választás, csak fogadja meg közben az ember a filmben is elhangzó bölcsességet: „Don't think, feel”.

Aki látott már legalább három időutazós filmet, annak igazából abszolút nem lesz nagy fejtörés a cucc erre kihegyezett basic logikája, amit a nyugati sajtó – szokás szerint – méretesre fújt fel. Az ötlet, hogy az időutazásból kvázi-időutazást alkotnak, nem rossz, ahogy az sem, hogy ezúttal elmaradozott a szokásos einsteini megközelítés, az idődilatációval, fénysebesség túllépéssel, sokvilág elmélettel – helyette bepróbálkozik a termodinamikával, azon belül is az entrópiával. Merész, olyannyira, hogy… bár ne tette volna. A sci-fi magyarázatok intézménye amúgy is vékony jégen táncolás a legtöbb esetben, mert aki kicsit is járatos az efféle dolgokban, az bizony nem egyszer fogni fogja verejtékező fejét. Persze kilehet belőle jönni jól, csak nem úgy, ahogy a Tenet azt elképzelte. Entrópia. Szépen cseng, jó lesz az, majd azzal magyarázunk mindent, bár csak az alapok alapjáig jutunk vele. Ki kell nézni a közönség soraiból, hogy mindannyian tudományos fokozattal rendelkeznek? Nem, de ha már belemész valamibe, amit az egész szisztéma magyarázatának szánsz, akkor illik ennél egy kicsit többet adni és messzebbre menni. Volt rá 150 perc.

Szóval a film szeretné magát sokkalta intelligensebbnek beállítani, mint ami valójában, ami már egy kapitális hiba, ahogy az is, hogy minden igyekezete ellenére a sztori túlságosan elnyomja a karaktereket. Mókás dolog a főszereplőt „főszereplőnek” nevezni, csak sajnos közben valóban nem adtak neki semmiféle egyéniséget, markánsabb karakterizációt, vagy úgy… bármit, amitől tényleg több lenne, mint A főhőse egy éppen randomizált block busternek. Az antagonista meg ennyi szót sem érdemel. „Megalomániás vagyok és Isten-komplexusos, nézzétek!” – kész, innentől kezdve pedig az összes cselekedete és motivációja ennek a kényelmes szövegnek van alárendelve.

All in all, a Tenet az a film, ami akciónak decens, sci-finek szerény, main stream „húzócímnek” egy szintén main stream rendezőtől pedig csak annyi, ami hozza a kötelezőket.

6/10

4 hozzászólás
Irasalgor

Összességében a narratíva és a történet elégtelen felvázolása és a cselekmény meglehetősen lusta megoldásai azok a leginkább problematikus gócpontok, ami miatt a Tenet messze nem lesz Nolan legjobb filmje. Hiába van itt a kiváló látvány, a szerintem jó színészi játék, a kiváló zene, vagy az okosnak tűnő történet, hogy ha nem használják ki az abban felvázolt lehetőségeket. Érthetetlen, hogy egy ilyen kaliberű rendező hogyan varázsolt egy sci-fi hátterű kémtörténetből egy már-már romantikus akciófilmet sematikus jó és rossz karakterekkel az első óra sűrűségét követően. Ettől függetlenül nem érdemel kisebb pontszámot, hiszen audiovizuális szempontból tényleg egy más mércét képvisel – na meg nem is vagyunk nagyon elkényeztetve sajnos ilyen szintű blockbusterekkel, a Netflix alkotásai azért nem ez a kategória –, s mindenben hozza azokat a pontokat, ami miatt Nolant szeretni lehet, de sajnos itt most kicsúszott a rendező kezéből a gyeplő, s többet markolt, mint amit ez az alkotás ebben a formájában elbírt.

Értékelés: 8/10

Barneysoad

S A T O R
A R E P O
T E N E T
O P E R A
R O T A S

biktop 

Ahhoz képest, hogy mennyire titkolták a film történetét, meg belengették, hogy mennyire korszakalkotó lesz… Nos, ez „csak” egy – amúgy elég szép időcsavarokkal megáldott – akciófilm. Van főgonosz, vannak világmegmentők, csavar kb. nulla benne, szögegyenes tipikus történet. Csak a szög itt hol beljebb megy, hol kifelé húzzák (emiatt vannak benne igazán egyedi jelenetek), de a klisés vége felé tart egyenesen.
(Lehet, hogy túl sok az a 7 pont…)


Népszerű idézetek

BeL1eVe 

Sator: „Ha én meghalok, velem hal a világ és magával hal az, amit tud. Úgy jár a titkával, mint a névtelen egyiptomi munkás, aki a maga építette piramisban fekszik. Maga egy vakhitű fanatikus.”


Ha tetszett a film, nézd meg ezeket is


Hasonló filmek címkék alapján