Nyughatatlan özvegyek (2018) 59

Widows
128' · angol · dráma, thriller, krimi 16

Amikor egy csapatnyi bűnöző életét veszti egy rablás során, az özvegyen maradt házastársaik átveszik a munkát.

Angol
magyar

Szereposztás

Elizabeth DebickiAlice
Colin FarrellJack Mulligan
Viola DavisVeronica
Michelle RodriguezLinda
Liam NeesonHarry Rawlings
Jon BernthalFlorek
Carrie CoonAmanda
Brian Tyree HenryJamal Manning
Daniel KaluuyaJatemme Manning
Cynthia ErivoBelle

További szereplők

Hirdetés

Kedvencelte 1

Várólistára tette 129


Kiemelt értékelések

Little_Monster 

Akciófilmnek túl hosszú, mégis összecsapott. Hiányoltam belőle valamit nagyon, pedig ennyi idő alatt, elég jól ki lehetne bontani a történetet és árnyalni a karaktereket. Viola Davis nagyon jó volt, ő volt az egyetlen, aki ébren tudott tartani ebben a jelenet sorozatban, amit nem tudok filmnek nevezni, mert akármennyire próbálkoztak, nem állt össze azzá.

strangelove 

Nem érzem sikerültnek. Túlzsúfolt, fordulatokkal, felesleges szálakkal és karakterekkel terhelt. Nem véletlen, hogy az eredetije minisorozat volt. Steve McQueen azonban tehetséges rendező, természetesen vannak momentumai. Az egyik ilyen, amikor a képviselőjelölt beszáll asszisztensével a kocsijába, miközben feldúlt monológját hallgatjuk. Kizárólag hallhatjuk, ugyanis a hosszú vágatlan jelenetben a kocsi elejére helyezett kamera végig az utat veszi. Ilyen durván elidegenítő jelenetet ritkán látni mainstream stúdiófilmben. Egy másik epizódban Alice épp randevúján vesz részt, ez egyúttal escort lányként való debütálása is. A beállítás az ő arcát mutatja, ahogy nézi a drága étterem ablakán keresztül az éjszakai várost, miközben partnere fesztelenül bevallja, hogy ő valóban komplikációk nélküli kapcsolatra vágyik. Értsd: érzelmek nélküli kapcsolatra. A film markáns társadalomkritikai vonala működik talán a leginkább, még ha tételszerűen száraz is. A befejezés viszont ragyogó, a film talán egyetlen valódi találkozása.

2 hozzászólás
Gothic01 

Nem szokásom ilyenek miatt panaszkodni, ilyenekre odaorientálódni, de azok a kameraállások sokszor valami förtelmesek voltak, – még akkor is, ha a filmes oldalak 90%-ában szerelmes ódákat zengenek ezeknek a „kreatív” megoldásoknak a zseniálisságáról – mintha csak célirányosan a létező legrosszabb távolságot – vagy túl közelről mutatták a történéseket ahhoz, hogy élvezhető legyen a látvány, vagy túl távolról – , legrosszabb szöget keresték volna, és ezzel derekasan rontottak az élményen.

Viola Davis, mint mindig, ezúttal is ragyogott a szerepében, az ő alakítása volt a leglenyűgözőbb, az ő karaktere volt a legmegragadóbb. :3 A többi lánynak is akadtak elvétve jó húzásai, Alice-től például a fegyvervásárlást szerettem, Belle meg a legtöbb jelenetében hozta a tökös fellépést, viszont Linda javarészt csak töltelék volt, összességében pedig leginkább Viola karaktere, Veronica vitte el a hátán a sztorit. Ő gondoskodott a kormányrúd tartásáról, hasonló stílussal és mentalitással, mint amit a Hogyan ússzunk meg egy gyilkosságot? (2014–2020) -ban is produkált, amivel a legjobban megvett magának. Mivel eleve miatta néztem meg a filmet, nem bántam, hogy a legélesebben rá került a fókusz, azonban nem bántam volna, ha a társnői is kidolgozottabb karaktert kapnak legalább közvetlenül a történésekhez kapcsolódó téren. Gondolok itt arra, hogy speciel Veronica kivételével egyikőjükön se érzékelődött, hogy hiányozna nekik a férjük.

A cselekmény jól sikerült, de hiányzott belőle valami plusz, ami életet lehel az egészbe, ami maradandó élménnyé emeli, ami megadja azt a tipikus, krimis-thrilleres borzongást. Megvoltak a maga nagyobbat-kisebbet ütő fordulatai, – ezek közül a legnagyobb talán még jobban elsülhetett volna, ha előkészítik, és nem csak ledobják, mint egy bombát – fenntartotta az érdeklődést, de időnként azt a benyomást keltette a jó szervezés ellenére is, hogy egyes zökkenőket a terv és a kivitelezés közötti zónába csak azért tettek be a készítők, hogy kitöltsék a játékidőt, hogy húzhassák a nagy akciót, nem pedig azért, mert önmagukban jelentőségük lett volna. Mintha valahogy a rendezés megkezdése után kiveszett volna a kamerák mögött tevékenykedőkből a lelkesedés a film iránt, ami sajna kissé monoton hatást ért el. Pedig rengeteg lehetőség rejlett benne!

OFF (1) : A rendőrségre pedig egyre inkább pipa vagyok. Már a A gyűlölet, amit adtál (2018) – ban is felhúztak, de ez talán még rosszabb volt. Fényes nappal lelövik a kölyköt a kocsijában, mert azt hiszik, hogy fegyverért nyúl, mikor nyilvánvaló, hogy ugyanúgy a telefonjával matat, mint addig? Csak így sussz-passz? Minden kérdés, és felszólítás nélkül? Mit képzelnek magukról, hogyan engedhetnek meg a feletteseik ilyen undorító hibákat?!

OFF (2) : A kutya hihetetlenül aranyos volt. :3

annagramma 

Rendkívül túlartikulált film, legalábbis amit Európából érezni lehet rajta – meglehet, ebben a pillanatban Magyarországra nézve, ha akaratlanul is, de rettenetesen aktuális jelenségekről nyilatkozik. Nekem folyamatosan a Carpenter A 13-as rendőrőrs ostroma járt a fejemben, abból is a szinte lefordíthatatlan jelenet, amelyben a nő megkérdezi, hogyan issza a fickó a kávét. Ott sikerült a sűrítés, és nemcsak a jelenetben, hanem egyáltalán – itt nem. A Widows (nem áll a szám a magyar címre) $@!#% témákat hoz, műfajban is oké lehetne, mégis szinte mindent elbaltáz, amit csak lehet. Sokat markol, keveset fog. Mintha bújtatni próbálná, üvöltve elfedni, reflexióba váltani a tulajdonképpeni témát (témákat – feminizmus, a négerek szociális helyzete, rendészeti impotencia, rassz-összeférhetetlenség) valamiféle popularitásba, és ebből remélve a „mondandó” felszínre kerülését. Túl sok ez a mondandó, zsúfolásig tele összműfaji mentségekkel, karakterekkel, történeti szálakkal, történeti párhuzamokkal, gyenge motivációkkal, a cselekmény szempontjából szükségszerű, mégis megmagyarázhatalan eseményekkel. A fotografálásnak időnként láttam értelmét, de többnyire üres bravúr a sok brillír, mintha ez volna a művésziség mércéje, hogy mégse tömegfilmként tegyük a fiókba.

Any

Ez a film egy katasztròfa. Kár a beleölt pénzért…

Mr_Catharsis91 

Kicsit hosszúnak találtam, de Bobbitt beállításai miatt már megérte megnézni. Parádes volt a kezdés, nemkülönben a befejezés, legalább is a politikai megvilágítása tetszett. Maga a történet annyira nem jött be és a karakterek is sokan voltak, ami bizonyos értelemben karaktertorlódást okozott. Hiába volt a nőkön a fókusz, súlytalannak éreztem. Hála istennek a feminizmust itt nem vitte túlzásba a rendező, és ennek nagyon örültem. A színészek hozták a kvázi elvárható szintet, díszes társaságot szedett össze McQueen. Habár kiemelkedőnek egyet sem tartottam, de nehéz is lett volna kitűnni a tömegből.
Annak idején Zimmer nem találta a hangot, vagyis inkább a zenét a 12 év rabszolgasághoz, így most hozzáverődött az egyik nagy kedvencem, Newman is, hogy aztán ketten komponáljanak….sikertenelül. Merthogy nem is nagyon emlékszem, hogy volt-e olyan jelenet, ahol a zene nemhogy felülemelkedett volna-e a képen, hanem egyáltalán csak normálisan kísérte volna azt. Nem nagyon tudták megfogni az urak a filmet.
Erősebb is lehetett volna, így kétesek az érzéseim vele kapcsolatban.

Ugyanakkor az külön érdekesség, hogy ma néztem a The Front Runner-t is, ami egy kisiklott elnök-jelöltről szólt, aki elbukta a kampányt egy viszony miatt gyakorlatilag egy héttel a kampány vége előtt. Ebben a megvilágításban külön nagyot csattant a film vége, ahol meg pont mást látunk.

piciszusz 

Nem tudom, nem tudom. Tetszett is, meg nem is.A karakterek szimpik voltak, de nem éreztem elégnek a filmet, hogy mindenkit rendesen megismerjünk, csak kapkodtunk. Oké, ez egy akciófilm, de akkor is.

Sloan0 

Kicsit többet vártam a filmtől. Most komolyan egy „civil” ember, hogy lenne képes profi szintre avanzsálni attól, hogy a férje tolvaj volt? Kicsit abszurdnak érzem a sztorit is, és a csavarok gondolatmenetét. Túl kiszámítható volt minden.

zsuzsyb

Nekem ezek az özvegyek nem voltak elég meggyőzőek, túl egyszerű és könnyű volt végül a dolguk, a felkészültségüket és eltökéltségüket sem hitették el. Az egyetlen, amit abszolút elhittem és élveztem az Viola Davis játéka, az ő karakterének érzelmi íve, mozzanatai voltak. nem szabadna ilyen filmekbe beletennie a tehetségét szerintem, nagyobb szerepekre, filmekre érdemes művésznő.


Ha tetszett a film, nézd meg ezeket is


Hasonló filmek címkék alapján