Nem vénnek való vidék (2007) 188

No Country for Old Men
122' · amerikai · dráma, thriller, krimi 18

19 díj · 18 jelölés

Minden úgy kezdődik, hogy Llewelyn Moss talál egy teherautót, amelyet egy csapat hulla őriz. A kocsiban egy jó adag heroin és két millió dollár pihen. Amikor Moss elveszi a pénzt, olyan katasztrofális erőszakhullámot indít el, melyet még a korosodó, kiábrándult Bell sheriff személyében képviselt… [tovább]

magyar

Képek 4

Szereposztás

Tommy Lee JonesEd Tom Bell
Javier BardemAnton Chigurh
Josh BrolinLlewelyn Moss
Woody HarrelsonCarson Wells
Kelly MacdonaldCarla Jean Moss
Garret DillahuntWendell
Rodger BoyceEl Paso seriffje
Tess HarperLoretta Bell
Barry CorbinEllis
Beth GrantCarla Jean anyja

További szereplők

Hirdetés

Kedvencelte 35

Várólistára tette 119


Kiemelt értékelések

bonnie9 

Ha a könyv nélkül látom, fogalmam sincs mit írnék róla. Mivel aznap este néztem meg, mikor befejeztem a regényt, így kizárólag a friss élmények tükrében tudom értékelni.
Azt kell mondjam, nem tudom, láttam-e valaha olyan adaptációt, ami ennyire tökéletesen visszad mind történetében, mind hangulatában egy könyvet. 10/10.
Tommy Lee Jones mintha a kedvenc pizsamáját vette volna fel, annyira testhezálló, annyira saját volt ez a szerep. Egyetlen pillanatába sem tudok belekötni.
A többieket picit szoknom kellett (Llewelyn feleségét leszámítva), még nagyon friss volt a saját elképzelésem róluk, és hangolódnom kellett. Ettől függetlenül, úgy érzem mindannyian jó választásnak bizonyultak.
Az egyetlen, akivel az utolsó percig nem tudtam megbarátkozni, Chigurh. Ha nem olvasom a könyvet, azt mondom, tökéletes, pont olyan, amilyennek lennie kell, kétség sem férhet hozzá. De olvasva annyira markánsan más elképzelésem volt a külsejéről – miközben ha megkérdeznétek, egyetlen jelzőt nem tudnék idézni, hogyan is nézett ki a könyvben. Mea culpa.
Vizuálisan egyrészt gyönyörű, másrészt naturális.
Rendező, színészek, feldolgozás, operatőri munka, minden tekintetben elismerésem.

Ákos_Tóth 

Valószínűleg az irodalmi háttér miatt is, de ez a film végre felért az eddig látott legjobban Coen-művek mellé. Persze a néző dolga nehéz velük: a kétezres évek elejének derűsebb időszaka előtt és után készült sötét tónusú, olykor fekete humorral, olykor horrorba hajló pszichológiai borzongatással operáló műveik befogadhatósága változó, és nehéz is két hasonló mozit találni az életművükben – jegyzem meg, Tommy Lee Jones karaktere itt eleinte mintha hasonlítana a Fargo női rendőrtisztjére, ámbár itt végbemegy egy onnan hiányzó jellemfejlődési folyamat, ami értelmet ad a címnek is.
Nem tudom viszont levetkőzni, hogy az általam kultivált Lebowski és Ó, testvér… Coenék egy gyökeresen más oldalát mutatja be, amiben nincs helye az erőszaknak. Nem úgy a Nem vénnek való vidék, ami a Fargo és a Véresen egyszerű tömény és fordulatosságában kiszámítható, olykor öncélúnak tetsző gyilokorgiáját viszi tovább, miközben filmes szempontból legalább annyira kimért és okos, mint a Hollywoodi lidércnyomás, vagy a Llewyn Davis világa. Ha a Coen alapvetésnek, esszenciának a sötét thrillereket tekintjük, akkor ezek közül a Nem vénnek való… egy csúcspont, amit ezúttal is elsőrangú színészek tolmácsolnak. Elsősorban Tommy Lee Jones, aki egy klasszikus western hős fordított útját járja be, és megfosztja a nézőt a feloldozástól azzal, hogy az események utolsó tulajdonképpeni spoiler. Nem másodsorban Javier Bardem, akinek az itteni alakítása szinte már mémmé érett a modern tömegkultúrában, így a film első perceiben erősen szokni kell az egész figurát, hogy kellően komolyan vehessük. Josh Brolin viszont számomra felüdítő módon most először játszott hozzá illő, nekem is tetsző karaktert, Szabó Sipos Barnabás szinkronjával pedig teljesen egybeforrt az alakítása, a sok George Clooney szöveg után ezt hallani igazán letaglózó élmény volt. Őszintén szólva, Woody Harrelsont nem értem…

Jól sikerült film, erőteljes, intenzív, de okosan felépített és adagolt, nyomot hagy az emberben, de nem a nyilvánvaló és sokszor zavarba ejtő aspektusaiban. Ezzel együtt is maradok Lebowski-fan.

Lunemorte 

A sztori lapos, semmitmondó, értelmetlen, ráadásul brutál lassú. A végét sem értettem. A színészek játéka jó volt, főleg a gyilkosnak.

sophie 

Nem is tudom, miért nem figyeltem korábban a Coen fivérekre. A Nagy Lebowskit pedig abszolút csúcsnak tartottam. És persze az Az ember, aki …-t is. Aztán megláttam a Fargo-t. Te jóóóó ég! Mekkora mókamesterek ezek! Aztán jött A félszemű. És most ez!

Olyan, mint amikor beszabadulsz egy bazinagy képtárba, és a harmadik teremtől már csak sétálsz, mert ennyi mindent egyszerre nem is lehet befogadni. Ez a film egy csomó tűpontosan megkomponált jelenet, egy csomó eszelős karakter, és vicc, vicc és vicc. Jóóó, van egy sztori is. És Javier pedig nagyon jól adja. Hát meg kell néznem újra.

(A meséhez még hozzátartozik, hogy amikor megvettük a mostani tévénket, ezt a filmet választottam mellé – akkor jött ki a DVD – , hogy ez lesz az első, amit megnézünk rajta. Azóta is ott van a dobozban, ki sincs bontva. Micsoda vétek!:)))

TribeBubu 

Kicsit pörgősebb cselekményre számítottam, de az egyedi karakterek kárpótoltak és úgy megfűszerezték a történetet, hogy ez a lassabb tempó is teljesen rendben volt. A tipikus Coen rendezéssel kiegészülve remek hangulatú film kerekedett belőle.

piciszusz 

Hátőőőő… érdekes film. Az elején még figyeltem, érdekes volt az alapsztori, aztán elkezdett untatni az egész és inkább neteztem. Bocsi, nekem ez nem jött be.

Negative_Singularity 

Kellett rá aludnom egyet, hogy értékelést írjak róla. Zavarba ejt ez a film, olyan… kényelmetlenül. A hangulata valami elképesztő, a képek gyönyörűek, és a zene hiánya ebben az esetben egészen zseniális. Mégis sokszor küzdöttem, hogy ne aludjak be rajta, és nem hiszem, hogy ez a kései órának volt betudható. Azt hiszem, ez a film egész egyszerűen nem az én ízlésemnek való, vagyis nem is a film, hanem a műfaj, bár így is éreztem, hogy ez egy nem mindennapi alkotás, le a kalappal előtte – egyébként a Coen fivérek kezdenek behúzni a világukba, zárt és magányos, szenvtelen és hideg, de mégis van benne valami… na igen, és itt vagyok zavarban. Viszont picit reflektálva a lentebb írt kritikákra: most vagy nincs humorérzékem, vagy más filmet láttunk, de én ebben egy darab vicces jelenetet nem találtam, nyomasztót annál inkább.

unknown

Lassú, de valahogy mégis izgalmas film.
Jól megírhatta a történetet McCarthy.
Egyébként hol vannak, melyek a viccek ebben a filmben? Nem hiszem, hogy vígjáték lenne, amin nevetni kellene. A nézés közben Anton kiszívta belőlem a humorérzéket.
A mondanivalóját nem teljesen értettem meg, gondolkodni kell ezen, nem úgy van, hogy megnézed, azt' cső, ennyi volt, tudsz mindent.
Ui.: a film végénél a baleset az mekkora volt már? … :D

Horváth_Evelyn 

Zavarban vagyok. Én ezt a filmet nem értettem. Azon túl, hogy Javier Bardem elképesztően jó volt, nem igazán tudnék jófélét írni. Értékelem még a film hangulatát, a képi világot (az kimondottan bejött), egyszóval kalapemelések a Coenéknek tőlem is. De a történetet nem értettem. Most komolyan. Két órás a film, és a végén nem tudom elmondani, mit néztem. Pár nap múlva már csak Chigurh karakterére fogok emlékezni az egészből. Ez meg annyira nem pozitív. Az Oscarokat nem vitatom el, rendben van, jó kezekben. De nekem emberként őszintén megmondom, hogy semmit nem adott. Nagyon szomorú vagyok.

Csike

Régóta kerülgettük egymást ezzel a filmmel, végül nagy nehezen legyőzött, és hát beigazolódtak az eddig hallottak ; hosszú és remek film.Minden pozitívuma és negatívuma ellenére is.
Pro:
– Atyaég ez a szereplőgárda. Javier Bardemre kéne osztani minden egyes „pszichopata” gonsoztevő szerepét. Ebben a filmben is lubickol a szerepében, ahogy a többi szerepéből is kihozza a maximumot ( és az a hajzat,na az tényleg félelmet kelt). Minden egyes jelenetére oda figyel az ember. Ha nem Tommy Lee Jones játszotta volna az öreg,kiégett seriffet, akkor nem tudom,hogy ki hozta volna a karaktert. Tőle végig hitelesen hangzott, minden szó és mondat ami elhagyta a száját ( + végre megértettem a meme-t is ). Josh Brolin is végig remek. Woody Harrelsont viszont tényleg alulértékelik hállivúdban, sajnálom,hogy ilyen rövid szerep jutott neki.
-A hangulat. Imádom ezt a nyomasztó,jellegzetesen lassan folydogáló hangulatot, amikor érzed , minden egyes jelenetnél, hogy az izzadság csorog le a hátadon.
– Nagyon erős a képi világa a filmnek. Ezt főleg a jelenet beállításoknál és a fotózásoknál érhető tetten ( lásd. a TV-ben tükröződő árnyképek a film elején,hogy a fényjátékok a film vége felé)
– A szövegkönyve nagyon jó,minden egyes mondat reálisnak hangzik.

Kontra:
– A film hossza. Mint egy hatalmas kőtömb, nehezedik néha a nézőre. Noha imádom a „lassú” filmeket, de néha túl vontatottá vált a film, és azon kaptam magam, hogy netezek.
– Néhány jelenet túl hosszú. Nem azt mondom,hogy „magyarosan-annyira-hosszú-hogy-az-már-fizikailag-fáj” hosszú, de néhány jelenet teljes unalomba fullad.
– Engem rettenetesen zavart,hogy nincs „igazi” soundtrackje a filmnek.

Ez egy remek film. Már aki vevő az ilyenekre és kicsivel több türelme van, mint nekem.
Fun fact: Tudtátok,hogy a Javie Bardem által használt sörétes puska hangtompító, amúgy nem létezik, csak a film kedvéért készítették el?


Népszerű idézetek

sophie 

– Természetes halált haltak.
– Ezt hogy érti ??
– Természetes azok után ahogy éltek.

Tiko 

Llewelyn Moss: Ha nem jövök vissza, mondd meg anyámnak, hogy szeretem.
Carla Jean Moss: De az anyád meghalt, Llewelyn.
Llewelyn Moss: Akkor majd megmondom magam.

Tiko 

Carson Wells: Tudja, odakintről megszámoltam az emeleteket ezen az épületen.
– És…?
Carson Wells: Egy hiányzik.
– Majd utánanézek.

sophie 

– Mennyi lesz?
– 69 cent.
– És a benzin?
– Maguk felé gyakran esik az eső?
– Mi az, hogy mi felénk?
– Látom, hogy Dallasból jött.
– Mi köze magának ahhoz, hogy honnan jövök? Frendo?
– Nem akartam én semmi rosszat.
– Nem akart semmi rosszat.
– Csak udvariasságból kérdeztem. Ha ez a válasz nem elég magának, nem tudom még mit tehetnék. Lesz még valami?
– Nem tudom. Lesz még?
– Valami baj van?
– Mivel?
– Bármivel.
– Ezt maga kérdezi tőlem? Van valami baj bármivel?
– Nos lesz még valami?
– Ezt már kérdezte.
– Ööö sajnálom, de be kell zárnom a boltot.
– Be kell zárnia?
– Igen, uram.
– Hánykor szokott zárni?
– Most. Mostanában.
– A mostanában nem pontos válasz. Hánykor zár?
– Általában sötétedéskor.
– Öregem, maga össze-vissza beszél.
– Tessék?
– Mondom, maga össze-vissza beszél. Hánykor szokott lefeküdni?
– Tessék?
– Kissé mintha süket volna. Hány órakor szokott lefeküdni?

1 hozzászólás
Ms_Mississippi

– Amíg azzal foglalkozol, hogy visszaszerezd azt, amit egykor elvettek tőled csak még többet veszítesz.

Tiko 

Carson Wells: Ne félj. Nem én üldözlek.
Llewelyn Moss: Tudom. Láttam őt.
Carson Wells: Láttad őt? És még élsz?
Llewelyn Moss: Miért? Ő lenne a szuperbrutális gyilkológép?
Carson Wells: Én nem így mondanám.
Llewelyn Moss: Hogyan mondanád?
Carson Wells: Inkább, hogy nincs humorérzéke.


Ha tetszett a film, nézd meg ezeket is


Hasonló filmek címkék alapján