Kazama Chikage-hen (Hakuouki Musical 4.) (2014) 2

Hakuouki Musical - Chikage Kazama story
japán · dráma, fantasy, történelmi, musical, színházi felvétel 16

Kazama Chikage, a nyugati démon klánok feje mélyen megveti az embereket, és igyekszik kimaradni a hatalomért folytatott harcokból. Azonban egy régi adósság, és egy személyes hadjárat újra és újra arra kényszeríti, ütközzön meg velük… ez sodorja ellentétbe a Shinsengumival, és a védelmük alatt… [tovább]

japán

Képek 17

Szereposztás

Suzuki ShogoKazama Chikage
Tomita MahoYukimura Chizuru
Gomoto NaoyaAmagiri Kyuuju
Kashiwagi YuusukeShiranui Kyo
Yazaki HiroshiHijikata Toshizo
Matsuda RyoSaito Hajime
Hirose DaisukeOkita Souji
Mikata RyosukeSannan Keisuke
Ikeda JunyaToudou Heisuke
Igarashi MaasaHarada Sanosuke

További szereplők

Hirdetés
Hakuouki Musical – Kazama Chikage-hen (2014)
Forgatókönyvíró

Várólistára tette 2


Kiemelt értékelések

Valentine_Wiggin 

Kegyetlen mód kár ezért a musicalért, mert simán lehetett volna a legjobb, ehhez képest kénytelen vagyok levonni egy csillagot.
Először is, eleve a kedvenc route-om adaptációja, másrészt, valószínűleg a route rövidsége miatt nagyon sok elemében hajaz a Kyoto Ranbu és Shikon Soukyuu filmekre, mivel időben is már utánuk volt, még azt is el tudom képzelni, hogy tényleg vettek át belőlük elemeket.
Rengeteg az új szám, szinte minden karakter kapott legalább egy plusz témát (Kazama először tett szert sajátra), de amik az első három darabban megvoltak, azokat is átdolgozták kicsit, legalább egy új koreográfiát alkottak hozzájuk, és bátran állítom, hogy az új koreográfiák kivétel nélkül felülmúlták a régieket.
Sok a történelem. Kapunk évszámokat, klassz kis japán politikát, igazából ez a sztori mozgatórugója, a szerelem helyett (ami azért az első három musical esetén nagyon hangsúlyos volt), és ehhez illően sötétebbé vált az atmoszféra, a démonok stílusában ott az elegancia, tudnak fenyegetőek lenni, a Shinsengumi nem különben, hiába vannak idétlenebb, poénos részek itt is, elég visszafogottak, és tök hihető, hogy ezek a fickók igenis szamurájok, és igenis gyilkosok.
Már említettem a Hijikata-hennél, hogy mindenki megszokta a karaktert, na, ez itt még igazabb, hangilag, játékilag döbbenet, mit művel ez a gárda. A párbeszédek eszméletlen dinamikusak, a szereplők tényleg élnek, egy halom párbeszéd nem is ezek között a karakterek között zajlott a játékban és az animében, de kit érdekel, ha ennyire működik? Souji és Heisuke, Hijikata és Saito, Sannan és Koudou, minden szöveg ül. Kazama és Chizuru között tök jó a kémia, a duettek jól szólnak, és tényleg olyanok a párbeszédeik, az összes közös jelenetük, hogy az ember szurkol nekik (és ezt abszolút nem azért mondom, mert eleve Kazama x Chizuru párti vagyok), és nincs nyál. Suzuki Shogo itt is fantasztikusan énekel, fantasztikusan játszik, teljesen átadja a karaktert, pedig biztos nem volt egyszerű dolga.
Viszont van kellemes mennyiségű dráma, amihez nagyon jól áll a zene. Van teljes egzisztenciális bizonytalanság, barátok elvesztése, nehéz döntések meghozatala. Miközben Chizuru rohangál a Shinsengumi után, Souji egy jelenetben rendesen gyomron vágja a nézőt, ahogy könyörög, hogy szóljon a többieknek, várják meg, majd erre megkapjuk Saito búcsúját… (@GokYuuSa ebben benne van az aizui csatajelenet) Nem, nem üt akkorát, mint a Shikon Soukyuu-ban, számomra az az összes anime feldolgozás egyik legerősebb jelenete, de még így is kemény látni spoiler És az egész koncepciót megkoronázza, amikor a „ha meghalunk és vár ránk a következő világ” kezdető refrénnel rendelkező dal, ami eddig mindig heroikus, emelkedett volt, most teljesen a reménytelenség, az eleve vereségre ítélt küzdelem hangulatát hozza, ahogy az utolsó reprízénél tulajdonképpen sírva, vagy sírás küszöbén, kardra támaszkodva éneklik.
Akkor miért is vontam le azt az egy csillagot? spoiler
Ennek ellenére persze ajánlom, mert ezt az egy nagyon csúnya hibát kivéve tényleg a legjobb feldolgozás lehetne, ami eddig a történetből készült.


Népszerű idézetek

Valentine_Wiggin 

Hijikata (Aizu előtt): Hé, Saito… ne érezz ennyi bűntudatot, mert most elválunk. Az út, amit választottál, nem helytelen. A sajátod. És követned kell.

Valentine_Wiggin 

Saito: Sok embert megöltem életemben. Egy napon… velem is végez ez a kard. Ezt hívják igazságos megtorlásnak.

Valentine_Wiggin 

Hijikata: Hol vannak ma az igaz harcosok? Ezek gusztustalan rohadékok, akik csak azzal törődnek, hogy a nyertes oldalra álljanak. Mi jobbak vagyunk bármelyik ilyen nyomorultnál! Akármi történik, a mi hitünk nem törik meg… legyünk hamisak vagy valódiak. Az akaratunk mindent igazzá tesz majd!

Valentine_Wiggin 

*Chizuru kardot ránt*
Kazama: Ez meg mi? Így szoktad visszafizetni, ha valaki megment?

Valentine_Wiggin 

Harada: Tudod, én nem vagyok egy nagyon tiszteletreméltó ember. Boldog lettem volna… ha van egy feleségem, és érte élhetek.

Valentine_Wiggin 

Kazama: Mi a baj? Nem tudsz aludni?
Chizuru: Én csak… baj, hogy nem akarom, hogy meghaljanak?
Kazama: Nem. Nem baj, hogy így érzel. Természetes, hogy kötődni kezdtél hozzájuk. De az emberi ostobaság, hogy ilyen érzések közt is tovább küzdenek. Pénz… hatalom… mindig ezekért folyik a harc.
Chizuru: Emberek tényleg képesek meghalni ilyesmiért?
Kazama: Még a démonok is.

Valentine_Wiggin 

Heisuke: Tudod… egyre nehezebb, napról-napra. Ki értené meg úgy a testemet, mint én? […] De… végülis halott vagyok már, halott, az Aburano-Koji incidens óta. Itt lenni inkább álom, mint valóság.

Valentine_Wiggin 

Koudou: Elfogadod hát a halált rasetsuként?
Sannan: A halált? Azt én már nagyon, nagyon régen elfogadtam.


Folytatása

Összehasonlítás

Hakuouki Musical


Ha tetszett a film, nézd meg ezeket is


Hasonló filmek címkék alapján