Fekete hattyú (2010) 380

Black Swan
108' · amerikai · dráma, thriller 15

7 díj · 33 jelölés

A visszahúzódó, anyja árnyékában élő balerina Nina elnyeri a Hattyúk tava előadás címszerepét. A művészeti vezető Leroy tökéletesnek titulája a lányt a szerepre, azonban kétségei vannak a lány képességeit illetően a fekete hattyú megformálásban. Mindkét szerep más egyéniséget igényel, azonban… [tovább]

angol · magyar

Képek 37

Szereposztás

Natalie PortmanNina Sayers / The Swan Queen
Mila KunisLily / The Black Swan
Vincent CasselThomas Leroy
Winona RyderBeth Macintyre / The Dying Swan
Barbara HersheyErica Sayers
Sebastian StanAndrew
Ksenia SoloVeronica
Benjamin MillepiedDavid
Sarah HayCorps De Ballet
Toby HemingwayTom

További szereplők

Hirdetés

Kedvencelte 120

Várólistára tette 197


Kiemelt értékelések

Coralie 

Nem találom a szavakat. Annyira mély, és olyan felkavaró, hogy kell egy kis idő, mire leülepszik és elcsendesedik bennem. Maga a film zseniális, az alakítások tökéletesek.

1 hozzászólás
KillerCat

Fantasztikus film volt. Most lett vége és egyelőre nem találom a szavakat. Talán majd később.

Lili98 

Megint csak egy film, ami már évek óta a várólistámon üldögélt és végre megnéztem.
Azt azért leszögezném, hogy jobb is, hogy nem korábban néztem meg mert hát nem biztos, hogy bírtam volna lelkileg.
Konkrétan nem jutottam szóhoz a befejezés után. Pedig tudtam, hogy hogyan lesz vége, és még így is letaglózott, megbotránkozatott,valamint legyűgözött. Egyszerűen hihetetlen egy élmény volt.
A film kezdetétől egészen a végéig feszült voltam és gyomorgörcsöm volt. Azt hiszem ilyen egy jó film.
Komolyan nem találok szavakat. Egyszerre gyönyörű volt és hátborzongató. Igen talán ez a két szó írja le legjobban ezt a filmet, mesterművet.
A balett csodálatosan szép volt, öröm volt nézni. A színészek egytől egyig zseniálisak, Natalie Portman egyszerűen ELKÉPESZTŐ volt, talán egyik legjobb színészi alakítása volt ez a szerep. Annyi kemény munka van a film mögött, hogy konkrétan rettegek belegondolni, mennyit edzhettek, próbálhattak, készültek fel a szerepükre a színészek. Biztos beteges volt.
Tényleg nem találok szavakat, ez egy olyan filmes élmény volt, hogy azt egyszerűen képtelenség szavakba önteni. Ezt tényleg látni kell , másképpen nem érti meg az ember a nagy hűhót a film körül.
Az meg már csak plussz, hogy a A hattyúk tavát adják elő, ami az egyik kedvenceeeeeeeeem a zene pedig csodálatosan szép, imádom. ♥
Biztosan újra fogom nézni, de ez nem az a tipikus film, amit egymás után meglehetne nézni vagy 10x… De ha valaki képes ezt megnézni vagy 10x egy héten belül? Hát akkor tényleg minden elismerésem. Hatalmas nagy érzelmi hullámvasút, amibe könnyen belefárad az ember.
Kedvenc lett ez nem is kérdés, elképesztően gyönyörű volt és félelmetes. És nem akarok balerina lenni, többé már nem, inkább csak nézem a táncot, köszi.

Ciccnyog

Ez sem egy egyszerű és könnyen emészthető film, Natalie kihozta magából a legtöbbet és még egy kicsivel többet is!
Ezt a filmet majdnem úgy néztem meg kétszer, hogy éppen csak, hogy elkezdődött a stáblista, de már engedték be a következő előadásra a népeket, viszont késő este volt, így nem voltak sokan, a kutya se vette volna észre, ha bent maradok még egy körre. :) De győzött a fáradtság. Valamikor feltétlenül meg kell néznem még egyszer!

agi89 

Hűha!
Na ezt nevezem én elgondolkodtató, lebilincselő filmnek.
Natalie Portmant sose láttam még ennyire szépnek és zseniális színésznőnek mint itt.

Sokszor újranézős.

AniTiger

Szuper volt. ^^ Nem mondom, hogy nem akasztott ki egynémely jelenet, de szeretem az ilyen mentális problémás témákat.

bonnie9 

Vegyes érzésekkel és kusza gondolatokkal fejeztem be a filmet.
Először is úgy ültem neki, hogy nem néztem rá a rendező nevére, csak annyi volt bennem, hogy 7 éve tolom és hogy mindenki odáig meg vissza tőle.
Ha csak Portmanről lenne szó, akkor azt mondanám, simán viszi a 10 csillagot, mert ez a nő nagyon tud. Különösen érdekes volt őt úgy látni, hogy tegnap néztem meg vagy 20 év után újra a Leont és felnőttként fedeztem fel, hogy milyen tehetség volt benne 13 évesen. Szóval neki mindenképpen főhajtás és elismerés.
Ha az alaptörténetet nézem (függetlenítve Nina lelkétől), vagyis a táncosok életét, a színpad mögötti kemény világot, akkor azt mondom, korrekt. Egy közeli kedves ismerősöm táncolta és harcolta át az életét ezekben a cipőkben…nyilván én csak egy külső szemlélő vagyok, de azok alapján, amit láttam rajta és amiket hallottam tőle, azt gondolom, a film és a valóság azért elég sok ponton egyezést mutat.
Ha a rendezést nézem és a magasztosabb tartalmat, akkor itt van valahol az a pont, ahol elkezdek elbizonytalanodni saját magamban.
Mert addig a részig, amíg spoiler, úgy gondoltam ez egy átlagos fikciós dokumentumfilm némi művészi beütéssel. Nem rossz, de nem hűha. Korrekt film kicsit fura kilépésekkel és egy profi Portman játékkal.
Amikor az spoiler akkor azt mondtam, na jól van, itt tornázta fel magát nálam a film, keményen szép fordulat, merész húzás, megérte kivárni a hosszú felvezetést, spoiler. És akkor spoiler…és ennél a pontnál én nagyon becsapva éreztem magam. Mert értem a szimbolikáját, a miértjét, az indokot, a rendezést, meg mindent, de valamiért mégis én jobban szerettem volna, ha spoiler. Nekem úgy ütött volna nagyobbat. De akkor ez nem egy Aronofsky film lett volna…
A többi szereplőről is azért pár szót illene mondani. Mila Kunist nem tartom kiemelkedő színésznőnek, átlagos, néha egy-egy kis kiugrással, de bírom a fejét, ha látom valahol. Cassel hihetően játssza a szerepét, nem nehéz elképzelnem a hozzá hasonlók jelenlétét bármely művészeti ágban, legyen az tánc, zene, színészet, akármi. Rydert meg alig ismertem meg, konkrétan a stáblistáig nem mondtam volna meg, hogy őt látom.
Szóval maradjunk annyiban, hogy egyszer jó volt, de nem tartom valószínűnek az újrázást.

ptagi

Ó, igen… az ember jegyet vált egy előadásra, kirittyenti magát a legszebb ruhájába, taxit hív és elegánsan érkezik az operába. A darab előtt iszik egy pezsgőt, a belvárosi sznob barátokkal megbeszéli, hogy legközelebb melyik manikűrösre nem bízza a kezeit semmi szín alatt, majd elkezdődik a darab. Az ember nézi, hallgatja. Vagy érti, vagy nem. Leginkább vagy nem. A szünetben – perecet majszolva – már arról is lehet bájcsevejt folytatni, hogy ki tetszett a színpadon és ki nem. Ki és ki nem. A végén a katarzis, lehet tapsolni, majd hazamenni, sminket lemosni és visszavedleni szürke kispolgárrá.
De mi van a színfalak mögött? Hogyan megy rá másoknak az élete, az egészsége, az álmai, a vágyai egyesek szórakoztatására? Hogyan lesz a könnyed esti kikapcsolódásból vérre menő, életre-halálra szóló harc és küzdelem?
Erről szól ez a film.
Méghozzá zseniálisan.

sipiarpi 

Tetszett. Aronofsky eddig nem okozott csalódást, bár van még filmje mit nem láttam. Ajánlom megnézésre.


Népszerű idézetek

BlackSwan 

Nina's mother: What happened to my sweet girl?
Nina: She's gone.

LukeSkywalker 

Thomas Leroy: Csakis te állsz a saját utadban.

Fondorka 

Thomas Leroy: [to Nina] Perfection is not just about control. It is also about letting go. Surprise yourself so you can surprise the audience. Transcendence. Very few have it in them.

Ashtray_Heart 

[last lines]
Thomas Leroy: Nina, what did you do?
Nina: I felt it. Perfect. I was perfect.

Ashtray_Heart 

The only person standing in your way is you. It's time to let her go. Lose yourself.

LukeSkywalker 

Thomas Leroy: Én épp most csábítottalak el. Fordítva kellene történnie.


Ha tetszett a film, nézd meg ezeket is


Hasonló filmek címkék alapján