Portraits 568

Darren Aronofsky amerikai

1969. február 12. (Brooklyn, New York City, New York, USA) –

Teljes névDarren Aronofsky
Nemférfi
Wikipédia-linkhttps://hu.wikipedia.org/wiki/Darren_Aronofsky

2 díj · 7 jelölés

Kapcsolatok

volt élettársa:
Jennifer Lawrence
volt élettársa:
Rachel Weisz

Képek 5

Kedvencelte 56

Szűrés

Szerepei 5

Sergio Leone: Az olasz, aki filmre vitte Amerikát (2022)
Sergio Leone: The Man Who Invented America · Sergio Leone - L'italiano che inventò l'America
önmaga
Anthony Bourdain – Nem séfnek való vidék (2013–2018)
Anthony Bourdain: Parts Unknown
önmaga
Besorolás alatt (2006)
This Film Is Not Yet Rated
önmaga

Rendező 13

Forgatókönyvíró 7

anyám! (2017)
mother!
Noé (2014)
Noah
A forrás (2006)
A kút · The Fountain
Merülés a félelembe (2002)
Menekülés a félelembe · Below
Rekviem egy álomért (2000)
Requiem for a Dream

Író 2

Producer 24


Népszerű művészértékelések

Valentine_Wiggin

Darren Aronofsky

Nézzétek meg a filmjeit. Én nem mondok semmit, beszélnek azok.

4 hozzászólás
krlany 

Darren Aronofsky

Szeretem a filmjeit (eddig négyet láttam: Pi, Rekviem egy álomért, A forrás, Fekete hattyú). Pont nekem valók. Mindegyik külön kis világ, amolyan gondolatébresztő. Ráadásul mindegyik olyan, amit szívesen megnéznék magamnak közelebbről, még akkor is, ha messze nem ideális vagy tökéletes (kinek kell az?), hanem mindenféle küzdelmekről szól, másokkal, önmagunkkal, és nincs borítékolva a boldog vég.
Szeretem a látásmódját, ami annyira más, mint az átlag, hogy egyszerűen muszáj figyelni rá. Muszáj a mondanivalóján eltöprengeni.
Egyik filmje sem egyszernézős egyszerűség. Rétegeik vannak, amiket érdemes lefejteni, megrágni és magunkévátenni.
Természetesen A forrás a nagy kedvenc. Mi más is lehetne?:)

kilianzz

Darren Aronofsky

Az ember, aki egy 12 évest a képernyő elé láncolt a Rekviem egy álomért-tal és azóta nem engedi. Az ember, aki miatt ez a kislány már akkor tudta, filmrendező akar lenni.
Minden mást elmondanak a filmjei.

Munro

Darren Aronofsky

Nem mondanám azt, hogy mindegyik filmjét szeretem, de van egy olyan stílusa ennek a rendezőnek, amely nem hagyja hidegen a nézőket. A filmjeinek a hangulata nagyon egyedi, főleg azért, mert az egyszerűségre törekszik: legtöbb filmjében egyszerű kézi kamerákkal oldja meg az operatőri munkákat. E mellett – mivel saját bevallása szerint is imádja a hip-hop kultúrát és a régi, klasszikus filmeket – képes úgy megoldani a filmjeit, hogy tökéletesen keveri a modern elemeket a régiekkel.
Eddig egyik filmjére sem használnám azt a jelzőt, hogy vidám – még a nagy hollywood-i produkciója, a Noé sem az –, de nagyon is érdemes megnézni a műveit, borzasztó elgondolkodtatóak, és mindegyiknek külön mondanivalójuk van.