Apokalipszis most (1979) 172

Apocalypse Now
153' · amerikai · dráma, háborús, rejtély 18 !

6 díj · 8 jelölés

Williard kapitány azt a megbízatást kapja a saigoni CIA-tól, hogy likvidáljon egy nyilvánvalóan megőrült ezredest. Az ezredes ugyanis a kambodzsai dzsungelben alakította ki saját birodalmát, amelyben magát istenként imádtatja és kíméletlen magánháborút folytat. Williard útja felfelé a folyón, a… [tovább]

angol
angol

Képek 20

Szereposztás

Marlon BrandoWalter E. Kurtz ezredes
Martin SheenBenjamin L. Willard kapitány
Robert DuvallBill Kilgore alezredes
Laurence FishburneTyrone "Clean" Miller
Harrison FordLucas ezredes
Dennis Hoppersajtófotós
G. D. SpradlinCorman tábornok
Scott GlennRichard M. Colby hadnagy
Frederic ForrestJay "Chef" Hicks
Sam BottomsLance B. Johnson

További szereplők

Kedvencelte 40

Várólistára tette 169


Kiemelt értékelések

woolfe

Az a szomorú, hogy az ilyen filmek rosszabb értékelést kapnak, mint pl. a Ryan közlegény megmentése. Nagyon, nagyon szomorú.

csokidani 

Anno fősulin láttam kétszer is, és nagyon örültem hogy most az újravágásnak és felújításnak köszönhetően moziban is megnézhettem. Kíváncsi voltam ennyi év távlatából változik-e róla a véleményem. És szerencsére nem. Ez a film ma is olyan mint egy masszív trip, egy bódult pszichedelikus utazás. Az első pillanattól az utolsóig olyan szinten igézi meg az embert és csavarja bele az agyát valami olyan állapotba, amire tényleg nagyon kevés film képes.
Zseniális minden eleme. A zenék (The Doors? Nem is lehetne jobbat választani), a színészek, alakítások, az út során megélt különböző, mégis igencsak összefüggő élmények-sorosok.
Semmit nem koptatott rajta az idő és noha nekünk innen csak kevéske fogalmunk lehet, mit jelentett Amerikának a csúfos vietnámi kudarc, még így is érzeni, hogy a rémálom csupán a legpuhább szó, amit használhatunk rá.

Minden idők legjobb háborús filmje, és minden idők egyik legjobb mozija.

Zakuro 

Féltem ettől a filmtől; eleve, mivel kötelezően feladott, már a kötelező jelző miatt kicsit kelletlenül ültem neki, de a hossza is kétségeket keltett bennem, ráadásul olvastam, hogy elég lassú mű.
Nem mondom, hogy végig lekötött; voltak bizony olyan részek, amikor kicsit untam magam, idővel viszont teljesen magával ragadott, a végén meg már levegőt se mertem venni.
Ez egy igazán nagy film; ami nem jelenti azt, hogy hibátlan, vagy jó, vagy izgalmas, de kegyetlen, igaz és húsba vágó.

Sapadtribizli

Ez a film tökéletes példája annak, hogy lehet remek könyvadaptációt csinálni! Hogy, hogy lehet egy XIX. századi angol író által alkotott könyvet vérbeli XX. századi amerikaiakról szóló történetté formálni, mindezt úgy, hogy a könyv váza megmaradt és erre épült az egész film, amiben már az első kockáktól sütött az a feszült, sötét, nyomasztó hangulat, ami a könyvet is átjárja! Nagyon jó adaptáció, nagyszerű film! Tökéletesen bemutatja a mindent elárasztó apokalipszist, nem csoda hát, ha rendre vágyik az ember – spoiler. Nagyon szép a fények játéka, a rengeteg sötétség, az esti jelenetek, vagy, hogy befeketetítik az arcukat, vagy éppen csak a fele arcuk van megvilágítva – szépen rájátszva a könyv címére és lényegére: a mélyen bennünk és körülöttünk lakozó sötétségre… A The Doors dala pedig mintha csak ennek a filmnek í§ódott volna! Nagyon hatásos az egész film összhangja! Olyan alkotás ez, ami még sokáig az emberrel marad, nem csak a hossza, de a hangulata, profizmusa, mondanivalója miatt is! Érdemes megnézni!

vargarockzsolt

Láttátok? Williard pofija mindig olyan frissen borotvált, mint a hullák popsija, meg mint a Brando kobakja. Különben tökéletes. (Conrad regénye, nem tudom, talán a fordítás miatt, sokkal zavarosabb, ami miatt mélyebbnek tűnik, nekem. Ott a dzsungel, a természet a fő oka a borzalomnak, ott olyan, mintha Conrad olvasta volna Sartre-től Az undort, ahol Roquentin egy gesztenyefa gyökerétől lesz rosszul, és érzi meg a természet, a lét idegenségét.)

ladybird12 

Messziről elszoktam kerülni a háborús filmeket, mivel az olyanok sosem voltak az én világom. Talán az végett nehéz őket számomra végignézni, mivel ott a tudat, hogy ez a való életben megtörtént. Persze vannak kivételek, mint ez a remekül megdolgozott film is. Természetesen mit várhat az ember Francis Ford Coppolától. Hát persze, hogy most is egy remekművet tett le az asztalra. Zéró elvárásom volt és nem csalódtam, egyáltalán nem. Ahogy végignéztem, hogyan lesz egyre drámaibb a helyzet a fő csapat, körül, spoiler, meg milyen durva is a háború, milyen mély érzéseket vált ki az ott harcoló katonákból.

Kino

Most újra megnéztem, ezúttal a Redux változatot és bár igazat kell adnom azoknak, akik szerint a franciák jelenete megtöri a film fokozódó elmélyülését (ha mindenképp muszáj lett volna beletenni, akkor inkább került volna az elejére, de jobb nélküle. A többi extra részlettel nem volt különösebb bajom, a playboy lányok becserkészése is kissé elütött a kontextustól, de legalább fokozta az ő szálukon a mizériát.) Őszintén szólva a film abszurditása nem zavart, tisztában voltam vele, hogy növelni volt hivatott a „bármi megtörténhet” érzést, ezzel együtt a feszültséget, és képletesen amolyan pokoljárássá tenni a dzsungelben az utazást, tele szituációkkal, amik valahol Dante-t idézik, vagyis egy sor olyan embert, akik mintha arra lennének kárhoztatva, hogy szenvedélyeikbe és megszokásaikba kapaszkodva racionalizálják a viselkedésüket, miközben nem lelnek autoritást. A film vizuálisan gyönyörű, rengeteg maradandó résszel, aki szerint van csupán néhány jelenet benne ami miatt az egész felértékelődik, és egyébként középszerű film, (+ Brando pocsékul játszik) az szeretném azt mondani, hogy téved, de ez talán csak az én véleményem. Ha valami, hát a kettősség teszi érdekessé a filmet, hogy sem teljesen komolyan venni nem tudod, sem teljesen olcsó komédiának tartani az abszurd részeket. Az őrület nyilvánvaló, de érthető is. A tébolyt lehet súlyosabban ábrázolni, de akkor a beavatás-jelleg veszik el, nem lehet jól elveszni, rettegni, átlényegülni úgy, hogy nincs mihez viszonyulni, ezért is tűnnek fel újra meg újra a nyugati kultúra jelképei, mint patkányok a süllyedő hajón. Elég nyilvánvaló, hogy a filmnek még ma is megvan a maga hatása, szembe szökik, már ha csak az új Mad Max-et is nézzük némi párhuzam a Wagner-t bömböltető helikopter és a lángszórós gitáros, valamint a szörföző katonák és a kormánykerekekkel harcba induló miriád között.

Aki ennél nagyobb tébolyra vágyik, annak ajánlom a művészibb és elvontabb Fehér bolygót, jó hosszú az is és talán kevésbé fogyasztható, de mélyen filozofikus és súlyosan kiábrándult. https://www.youtube.com/watch…

Irasalgor 

Megértem, miért mondják ezt klasszikusnak, de akkor is egy végtelenül elnyújtott, lassan haladó film. Remek adaptáció, kitűnő esszék készülhetnek belőle, de a rendezői változatot nagyon nagy türelem kell, hogy végignézze az ember. Igaz, kétszer már sikerült.

Ekhal

Volt szerencsém moziban látni ezt a legendás alkotást, tavaly ősszel vetítették feljavított képminőségben. Igazi nagy képernyős élmény, mely az első felében háborús, a második részben pedig sokkal inkább szürreális hangulatú.

Popovicsp87 

A háború és annak a pokla, a pusztítás jobban megfogott, mint Willard kapitány küldetése.
Coppola nagyon részletesen mutatta be a Vietnámban és Kambodzsában dúló háborút.
Nagyon nehéz, cserébe igazi mestermű.


Népszerű idézetek

uchtritz 

Gyilkossággal vádolni valakit a háborúban olyan, mint gyorshajtásért bírságolni egy autóversenyen.

Walter E. Kurtz ezredes: Emlékszem, a különleges alakulatnál, mintha ezer évszázada lett volna, egy táborba mentünk, beoltani néhány gyereket. Elmentünk, miután beoltottuk őket gyermekbénulás ellen. Egy öregember szaladt utánunk sírva. Visszamentünk. Visszamentünk és láttuk, hogy levágták az összes beoltott kart.
Ott voltak egy halomban. Egy halom – kis karocska. És emlékszem- én … én is sírtam, úgy zokogtam, mint egy nagymama. Ki akartam törni a fogam. Nem tudtam mit csináljak. Emlékezni akartam rá. Soha nem akartam elfelejteni.

Zakuro 

Benjamin L. Willard kapitány: Mit akarnak?
Katona: Jól van, százados?
Benjamin L. Willard kapitány: Úgy nézek ki?

Zakuro 

Walter E. Kurtz ezredes: Figyeltem egy csigát, ahogy átmászott egy borotvapenge élén. Ez az álmom. A lázálmom. Kúszni-mászni végig egy penge élén. És túlélni.

komocsitamas 

Bill Kilgore: I Love The Smell Of Napalm In The Morning

Hubert: A legnagyobb semmiért harcoltok.

komocsitamas 

I watched a snail crawl along the edge of a straight razor. That's my dream. It's my nightmare. Crawling, slithering along the edge of a straight razor, and surviving.

But we must kill them. We must incinerate them, pig after pig, cow after cow, village after village, army after army. And they call me an assassin. What do you call it when the assassins accuse the assassin? They lie. They lie, and we have to be merciful for those who lie. Those nabobs, I hate them. I do hate them.


Ha tetszett a film, nézd meg ezeket is


Hasonló filmek címkék alapján