Nem hozzáférhető számodra a kért oldal!

Erről szól most a Snitt

488 zóna filmekről »


Mozipremierek

Az Eukrán (2025) Nem hiszek a szemednek (2024) Hurry Up Tomorrow – Az éjszaka határán (2025) A szörfös (2024) Végső állomás: Vérvonalak (2025) Az utolsó táncosnő (2024) 10 év gyűlölet (2025) A végállomás a halál (2024) A hajfonat (2023) A leselkedő (2024) A Kárhozott Vidék (2025) Volt egyszer… az anyám (2025)

Streamingpremierek

Siket rektort akarunk! (2025) A varrószoba (2024) Szülők a focipályán (2025–) Titanic: Digitális újjászületés (2025) Mérgező örökség (2025–) Murderbot (2025–) Kedves Hongrang (2025–2025) Duster (2025–) Gladiátor II (2024) Táncolj, Vini! – Egy sztárfocista története (2025) Franklin (2025–) Kakegurui (2025–)

Random kedvcsináló

Értelem és érzelem (1995)

Egyike a legpazarabb kiállítású filmeknek. Irodalmi adaptációként is kivételes, gyakorlatilag egy irodalmi remekműhöz társíthatunk egy gáncstalan filmes mesterművet, rettentő ritka jelenség (Tarr-Krasznahorkai juthat eszünkbe), és itt feltétlen dicsérni kell Emma Thompson forgatókönyvét, igazi bravúr. Miképpen Ang Lee rendezése is. Lee rendkívül precízen és okosan képes ábrázolni ezt a világot, gyönyörű, egyáltalán nem tolakvó vizuális metaforákkal. A tér kezelése, a jól kiválasztott kameramozgások, a tökéletes ütemérzék és főképpen a vágás az eszközei, ez a film kiváló példája a mesterségbeli tudásnak. Egymást követő jelenetekben látunk egy zsebkendőbe hímzett monogramot, majd egy rajzolt portért, mely árnykép után készül. És máris finom, érzékletes megfogalmazását kaptuk a szerelem körüli felfogásnak, mely a történet legfőbb szála.
Aminek fájlaltam hiányát: a regényre jellemző csodálatos irónia. Lee filmje sokkal inkább érzelmes és meghatóan kedves.