Beszélgetések zóna
A filmiparból a Youtube-ra és a Cérnagyárba. Az új Adás Után műsor vendége Duszka Peti volt, beszélgettünk arról hogy hogyan lehet valakiből filmes, mi a vágás szépsége, hogyan lesz valakinek vágó cége. De szó esett a jövőről is, Csoki Cérnagyáras kilépéséről és politikáról is.
Eke Angéla│Ha felhőtlen gyerekkorom lett volna, ma nem lennék az, aki vagyok │ Forbes Deal #09
Kovács Patrícia a Suhanj! Fitness öltözőjében mesél arról a megérkezésről, amit a negyvenes évei hoztak el számára nőiességben, nyitottságban, karrierben vagy épp a gardróbjában. A klumpáktól a „tehetséges” ruhadarabokig sok-sok színes és gondolatébresztő story bukkan elő az öltözőszekrényekből. Na és az is kiderül, mi motiválja őt abban, hogy tegyen magáért, az egészségéért na meg az emberi jogokért. Elárulom, néha ebben egy-egy feliratos póló is segíthet…
Az új #podcast epizódban megbeszéltük, miket néztünk az év első felében. Főleg sorozatokat zseniális nyomozókról, kamaszokról és társaságban bénázó szakácsokról, robotokról.
Balázsovits Edit először mesél ilyen őszintén a gyerekkoráról, a színpadhoz fűződő viszonyáról és az újrakezdésről.
A Jászai Mari-díjas színésznő most először beszél nyíltan arról, milyen érzés volt ikonikus szülők – Almási Éva és Balázsovits Lajos – gyermekeként felnőni. Megosztja, hogyan élte meg a kívülről érkező bántásokat, előítéleteket, és milyen különleges védelmi mechanizmust alakított ki magában, hogy megőrizze és megerősítse önmagát.
A beszélgetésből kiderül, hogy korán érezte: a színház az ő valódi közege – nem a családi hagyomány miatt, hanem mert ez az a tér, ahol igazán szabad lehet. A civil világ stigmáit és korlátait sosem tudta vagy akarta elfogadni – a színpad lett számára az a hely, ahol nincsenek idegen elvárások.
Őszintén vall a kudarcokról és a kudarctól való félelemről is: hogyan tanult meg nem mások véleményének, hanem a saját belső iránytűjének mentén dönteni.
Beszél boldog és hosszú házasságáról is – arról, mi tartja össze a kapcsolatukat évtizedek óta, és elárulja, mi az, amit a legjobban szeret a férjében.
Fia ma már külföldön tanul, és Edit meghatóan mesél az “üres fészek” időszakáról is – arról, hogyan élte meg, amikor elcsendesedett körülötte az otthon, és hogyan talált vissza önmagához nőként, anyaként és művészként.
Lilu Steiner Kristóffal beszélgetett:
Eheti vendégem nélkül nem volnék ugyanaz az ember, aki ma vagyok. Közel negyed évszázaddal ezelőtt, vele vezettem első élő adásomat és azóta is ugy gondolok rá mint egyfajta mentorra és persze barátra. Nála nem a hangerő, hanem a hang minősége számit. Nemszak hiteles, szórakoztató és empatikus műsorvezető, hanem szépség és fizikai, mentális egészség nagykövet is. Ebből a killer kombóból előbb üzletet, majd egy összetartó közösséget épített. Ez a Liluland. Ő az akivel a Budapest Pride színpadán, több százezer ember elé állhattunk ki egy szolidárisabb Magyarországért. Kovalcsik Ildikó, vagy ahogy mindannyian ismerjük Lilu. És itt van velünk a vibráló művész, aki ma teret és formát ad a gondolatoknak. Karakas-ból indult és Budapesten kötött ki. A politikai káoszból pedig spirituális egyensúlyt épített, mintha minden ecsetvonásával formálná a világot. Munkáját gyakran határozza meg a meditáció és a mitológia. A légzést és a belső mozgást hangolja össze a keze munkájával. Budapest mellett állított ki Párizs-ban, Buenos Aires-ben és sok műve magángyűjteményben található Costa Rica-tól, Hong Kong-ig. Művei és alkotása, festőként és performans művészként is elgondolkodtató atmoszférát keltenek, ami megigéző és meglepő. Mert vele aktív részesei leszünk a találkozásnak, önmagunkkal és vele. Ö Zeus Salas.
Teljes összeomlás, megadás, terápia és újjászületés. Az ikonikus színész, a legendás „vadember” Nagy Zsolt két éve egy másik emberré vált. Ekkor kezdett el mélyrehatóan dolgozni önmagán, a szenvedélybetegségén és a felépülésén. Azóta aktív tagja az egyik 12 lépéses csoportnak, megtette a lépéseket, gyűlésre jár, sőt, gyűlésvezető is lett. A művész és családapa annyira elkötelezte magát a felépülés mellett, hogy már másoknak is segít, és szponzoráltja is lett. De mi mindent változtatott meg az elmúlt két év során Nagy Zsolt? Mindent.
2025 márciusa óta Polgár Csaba az Örkény Színház művészeti vezetője. Nem tart attól, hogy ő kell legyen a következő Mácsai Pál, mert nem isakar az lenni. Nem gondolja, hogy jelenleg az aranykorát éli a színház, mert kettészakadt a szakma az SZFE modellváltása óta. Erről is beszélgettünk az After+ legújabb adásában amellett, hogy nem tudja, mennyi pénzt követelhet magának a színház, amikor ilyen állapotban van az oktatás és az egészségügy Magyarországon. Az adásban az is szóba került, hogy Polgár érti a kormány kommunikációs játékát az átláthatósági törvényről, de nem akarja elfogadni, mert ugyanannyira európai ember, mint amennyire magyar.
Szenteczki Zita Hullámtörés című színdarabjában nyújtott alakítására annyian voltak kíváncsiak, hogy szinte egyből elfogytak a jegyek az évad összes előadására. A közel harmincéves Lars von Trier-film adaptációjában Sodró Eliza Besst alakítja, aki egy zárt közösség tagja, ahol a férfiak uralkodnak és hozzák a törvényeket. A színésznő a megbocsátó és büntető Istenhez fűződő viszonyáról és az egyházzal való kapcsolatáról is mesélt az After+ műsorában. Az adásban az is szóba került, hogy miért nehéz szerinte ma fideszesnek lenni, miért szerepelt le számára Vidnyánszky Attila emberként, és miért működik jól, hogy a vőlegényével a színpadon is együtt dolgoznak.
Harminc éve fordít filmeket, de most kapta meg élete munkáját – mondja Speier Dávid, akinek a magyar szinkronjain már két nemzedék felnőtt. Mikor fordult elő vele, hogy finomkodott? Miért élvezetesebb a Halálos irambant fordítani, mint a Mission: Impossible-t? Mit köszönhet neki a Valami Amerika, és melyik volt az a szó, amit Geszti Péter talált ki Az ötödik elemben? Arról is beszélgettünk, miért nagyon büszke az új Csongor és Tünde rajzfilmre, amelynek ő írta a párbeszédeit. Interjú.
(a kép a cikkből való)