Verseny a lejtőn (1969) 11

Downhill Racer
101' · amerikai · dráma, sportfilm

1 díj · 0 jelölés

A téli Alpokban megrendezett síversenyen megsérül a legjobb amerikai síelő, ezért a csapat edzője, Eugene Claire megkéri az ifjú reménységét, David Chappelle-t, hogy próbálja meg az indulást a versenyen. A St. Anton-i versenyen David fantasztikus eredményt produkál. Közeleg azonban a… [tovább]

angol
angol

Képek 11

Szereposztás

Robert RedfordDavid Chappellet
Gene HackmanEugene Claire
Camilla SparvCarole Stahl
Karl Michael VoglerMachet
Jim McMullanJohnny Creech
Dabney ColemanMayo

Várólistára tette 8


Kiemelt értékelések

desertangelable 

Ez a film több szempontból is aggályos. Az első, ami már az első 20 percben feltűnik az a háttérzene…. olyan pocsék, illetve annyira nem illik a filmhez, hogy inkább ne is lenne. A versenyző köti a cipőfűzőjét vagy épp a távolba réved, míg alatta kb. a Tom és Jerry zenéje szól Columbo gyilkosság jeleneteinek hátterével….
… Aztán ott van a sztori, ami nincs, meg a főszereplő, aki amellett, hogy egy p.cs, a legsemmitmondóbb, legüresebb ember a világon. – Mik a tervei? – Nem tudom.;- Mit szeretne csinálni az olimpia után? – Még nem gondolkoztam rajta.; – Tetszik a sílécem? – Végülis jó. Ha már így nem tudja mit akar, azért legalább egy nagyszerű sporto-- ja nem, az sem, ez sem az. …Akkor csapatjátékos…jajaj nahát az meg végképp nem. Akkor most tulajdonképpen miért is csináltunk filmet erről a hólyagról?! Gene Hackman jó benne, de kevés ahhoz, hogy jó legyen a film.

9 hozzászólás
bonnie9 

Esküszöm nem értem sem a készítők, sem a résztvevők részéről, miért jött létre ez a film.
1. Ha sportfilmet szerettek volna készíteni, akkor ahhoz nem ártott volna, hogy az adott sportról szóljon a film. Hogy legalább kedvet csináljon. Vagy megmutassa a hátteret. Vagy a felkészülést egy versenyre (ez a forgatókönyv például elég jól bejáratott és sikeres módszer). Vagy egy adott versenyző fiktív életrajza. Vagy valami. De ez nem szólt semmiről. Gyakorlatilag sehonnan sem tartottunk sehova és közben sem történt semmi sem.Az egyetlen valamire való értékelhető pillanat a lesikláskor a síelőre szerelt kamera volt, de az is csak elsőre volt érdekes, másodszorra már szimplán unalmas.
2. Ha a főszereplőt kezdetben ellenszenves karakternek mutatjuk be, praktikus ha az alábbi forgatókönyvek egyikét követjük, hogy legalább a film végére egy hangyalábnyit közelebb vigyük a nézőhöz és cseppnyi szimpátiát váltsunk ki belőle a zsigeri utálat helyett:
a, a karakter személyisége pozitív irányban fejlődik
b, a karakter a film végén is ellenszenves marad, de megismerjük cselekedetei mozgatórugóit. Ha nem is válik barátságosabbá, de talán megérthetjük részben vagy egészben a szemszögét.
c, a szereplő nem válik jobb emberré, de a felszín alatt felfedezhetőek jó tulajdonságai is, amik meg nem nevezett okok miatt elnyomásra kerültek.
Na ezek egyike sem történt meg. Emberünk pont annyira felszínes bunkó a végén is, mint az elején.
3. A plakát olyan, mintha egy erotikus filmhez készítették volna, ráadásul a pöttynyi síelőtől meg pont úgy néz ki, mintha a csaj arcán egy szőrős anyajegy lenne. (Érdekesség, hogy van olyan 25-ös lista, ahol ez a 4. legjobb filmplakát…)
Kiegészítés: Mióta olvastam ezt (https://moly.hu/konyvek/bradanyi-ivan-robert-redford), azóta annyival békülékenyebb vagyok a filmmel, hogy szívesebben megnéztem volna Redford eredeti elképzeléseit úgy, hogy például a Paramount nem szól bele és írja bele mondjuk a tök felesleges szerelmi szálat.

jancsibohi 

sajnos nem lett izgalmasabb attól, hogy most szinkronizálva láttam… Redford, Stohl hangjával… nagyon nem illik hozzá!
Itt van Bob, szeretjük. a csaj is helyes, meg itt van még Gene is, hátha valaki ő érte lelkesedik… és ennyi. valami rendes sztori azért nem ártott volna!


Hasonló filmek címkék alapján