A San Fernando völgyben egy napon egy haldokló apa, egy fiatal feleség, egy gondozó, egy híres elveszett fiú, egy szerelmes rendőrtiszt, egy csodagyerek, egy volt csodagyerek, egy show-műsorvezető és egy elidegenedett lány, mindannyian egy szerteágazó, ám egy szálra felfűzhető történet részesei… [tovább]
Magnólia (1999) 84★
Képek 26
Szereposztás
Gyártó
Ghoulardi Film Company
New Line Cinema
The Magnolia Project
Kedvencelte 18
Várólistára tette 144
Kiemelt értékelések
Magnólia (1999) 78%
Nem az én filmem, nagyon nem. Érdekes, ránéztem a rendező filmjeire, és régebben tetszett a Vérző olaj, a Boogie Nights is érdekes volt, igaz mind a kettőt régebben láttam.
Ezzel szenvedtem sajnos, nem tudom értékelni, mert nem is váltott ki semmilyen hatást.
Magnólia (1999) 78%
Ez! Ez akkora kedvencem volt, és még mindig az. Fenomenális színészek, rafinált cselekmény, mondanivaló, gyomrosok, katarzis, Aimee Mann zenéje! Aki nem látta, sürgősen pótolja!
Magnólia (1999) 78%
Úgy tűnik, hogy Hollywood időnként magához tér a cukorkómából és megpróbálja lerázni a nercbundába ragadt évtizedes port és mézes mázat. Ilyenkor születnek a maradandó alkotások, mint a Magnólia.
Tegnap este óta volt időm átgondolni a látottakat, átrágni a filmmel kapcsolatos élményeket, megérteni a jelentésüket. Ennek eredménye, hogy bár első nekifutásra nem voltam maradéktalanul elégedett, de megemésztve a három órát, azt kell mondanom, hogy a Magnólia bizony zseniális mozi.
A színészek kivétel nélkül remekelnek. Külön is megemlíteném Tom Cruise-t, aki szerintem pályájának egyik legjobb alakítását nyújtja. Lehet ez azért van, mert az általa játszott Frank Mackey karaktere a legkirívóbb, legösszetettebb jellemű. Mellette másik kedvencem John C. Reilly kissé butácska, melegszívű zsaruja. De alakítás szempontjából nem érzem helytállónak, hogy bárkit is kiemeljek, hiszen mindenki, de tényleg mindenki tehetsége legjavát nyújtja.
Ha évek múlva valaki megkérdezné, hogy emlékszem-e konkrét mondatokra a filmből, nagy valószínűséggel Jason Robards monológját hoznám fel. spoiler szájából hallhatjuk a filmtörténet egyik legmegrázóbb és legnagyszerűbb monológját. A bűnbocsánatért, megváltásért esengő szavak garantáltan szíven ütik az embert.
És ez után a fantasztikus jelenet után Paul Thomas Anderson egy olyan jelenetet dob be, ami ezt a drámai csúcspontot a földbe dörgöli, ledegradálja. Igen, ez a híres-hírhedt dalolós-jelenet. Ha valamiről kijelenthető, hogy antiklimatikus, akkor ez a film eddigi kontextusba bele nem illő énekelgetés az. Van akinek ez bejött, engem teljesen kizökkentett a film világából. Szerencsére a hátralévő negyven perc bizonyos mértékig korrigálta ezt a szégyenteljes dalolást. A befejezés pedig annak ellenére, hogy már korántsem képes a film első két órájának szintjét hozni, mégis katartikus élményt nyújt: megtisztít, felemel, gondolkodásra, cselekvésre késztet.
A fényképezés kiváló, a zene pedig engem néhol erősen emlékeztetett Az Őrület Határán soundtrackjére. Erőteljes rendezés, nagyszerű forgatókönyv, kiváló színészi játék együttes eredménye a film. Időtállő.
Magnólia (1999) 78%
Nem hittem volna, hogy lesz még olyan film, ami annyira lehoz az életről, mint a Rekviem egy álomért, de ennek sikerült. Ennek ellenére nézeti magát, mivel rendkívül egyedi az elképzelés és a színészek egytől egyig remekelnek. Nem hittem volna, hogy Tom Cruise-t vagy John C. Reilly-t valaha látom ilyen alkotásban. Cruise pedig valószínűleg itt nyújtotta élete egyik legnagyobb alakítását.
Magnólia (1999) 78%
Olvastam róla. Gondoltam, tuti jó lesz, rákészültem.
Bátran mondhatom, hogy a horror kivételével mindenre nyitott vagyok. Mint rutinos filmnéző, már ismerem magam annyira, hogy az első pár perc meghatározó egy filmben számomra. Mindegy, hogy a látvány, a cselekmény, a szöveg, a színek, de valami fogjon meg. Lehet utána már bármilyen cselekmény, vagy jó film, ha az első 10 perc nem fog meg, akkor a film sem fog. Gyanús is volt, hogy az első 10 percben legalább háromszor állítottam meg a filmet ilyen olyan dolgok miatt. Nem érdekelt, untam. Pedig kifejezetten szeretem az olyan történetvezetést, ahol különböző szálak a végén valahogy, valamilyen módon összekapcsolódnak. De nem ezt. Sajnálom, többet vártam, de számomra végig unalmas és semmitmondó maradt.
Magnólia (1999) 78%
Valahogy túl sok benne a dráma és nagyon erős és meg kellett volna törnöm közben és nagyon sírnom de ez nem működött nálam. Tom Cruis pont olyan mint amilyennek képzelem, egy arrogáns f*sz, szóval *5-ös :D, Julianne Moore-t továbbra is piszkosul csípem, de a film maga nem lesz olyan amire vissza fogok tekinteni.
Magnólia (1999) 78%
Borzasztóan túlértékelt, unalmas, hosszú, elvont, giccses és semmitmondó film… Egyszerűen nem tudom megérteni, hogyan kapott mindenhol ennyire pozitív visszajelzést. Történet nincs, a párbeszédek klisések, a karakterek nem szimpatikusak (kivéve talán Jimet) és semmi mondanivalót nem véltem felfedezni benne. spoiler Egyedül a zenére meg a látványra tudok pontot adni, egyik sem volt kiemelkedő, de az a kettő legalább rendben volt. Kicsit hasonlított a Crashre, azonban itt semmi nem működött, ami ott igen.
Magnólia (1999) 78%
Hát én nem teljesen értettem, hogy mi a pontos mondanivaló. Nincs hová menekülnöd s ors elől? Ok-okozat? Hit és szerencse? Keresztutak? Nekem ez nem jött át. 3 óra meg sok, felesleges volt ennyi idő, mert a figurák kibontása nagyon lassú volt.
A zene és a színészi játék amúgy tényleg jó, de… szóval nem éreztem a sztorit, amit el akart mondani.
Magnólia (1999) 78%
Mikor először láttam, 2006-ban, egy héten háromszor is megnéztem, pedig nem egy rövid film. Már a bevezetője teljesen magával ragadott, a „véletlenek” ismertetője. A színészi játékokat csak a zseniális jelzővel lehet illetni, egytől egyig, mindenkit. Tom Cruise igazán megmutatta, hogy tud színészkedni, Julianne Moore és Philip Seymour Hoffman tökéletesen játszik, mint mindig. Mindent szeretek ebben a filmben, mindent: a színészeket, a történetet, a „véletleneket”, a zenét! Mindenki nézze meg!!! :)
Népszerű idézetek
Gwenovier: Come on, Frank. What are you doing?
Frank T.J. Mackey: What am I doing? I'm quietly judging you
Magnólia (1999) 78%
Earl Partridge: I loved her so. And she knew what I did. She knew all the fucking stupid things I'd done. But the love… was stronger than anything you can think of. The goddamn regret. The goddamn regret! Oh, and I'll die. Now I'll die, and I'll tell you what… the biggest regret of my life… I let my love go. What did I do? I'm sixty-five years old. And I'm ashamed. A million years ago… the fucking regret and guilt, these things, don't ever let anyone ever say to you you shouldn't regret anything. Don't do that. Don't! You regret what you fucking want! Use that. Use that. Use that regret for anything, any way you want. You can use it, OK? Oh, God. This is a long way to go with no punch. A little moral story, I say… Love. Love. Love. This fucking life… oh, it's so fucking hard. So long. Life ain't short, it's long. It's long, goddamn it. Goddamn. What did I do? What did I do? What did I do? What did I do? Phil. Phil, help me. What did I do?
Magnólia (1999) 78%
Stanley Spector: This isn't funny. This isn't cute. See the way we're looked at? Because I'm not a toy. I'm not a doll. The way we're looked at because you think we're cute? Because, what? I'm made to feel like a freak if I answer questions? Or I'm smart? Or I have to go to the bathroom? What is that, Jimmy? What is that? I'm asking you that.
Jimmy Gator: I'm not sure, Stanley.
Magnólia (1999) 78%
Jim Kurring: I can't let this go. I can't let you go. Now, you… you listen to me now. You're a good person. You're a good and beautiful person and I won't let you walk out on me. And I won't let you say those things – those things about how stupid you are and this and that. I won't stand for that. You want to be with me… then you be with me. You see?
Magnólia (1999) 78%
Jim Kurring: A lot of people think this is just a job that you go to. Take a lunch hour… job's over. Something like that. But it's a 24-hour deal. No two ways about it. And what most people don't see… is just how hard it is to do the right thing. People think if I make a judgment call… that's a judgment on them, but that is not what I do. And that's not what should be done. I have to take everything… and play it as it lays. Sometimes people need a little help. Sometimes people need to be forgiven. And sometimes they need to go to jail. And that is a very tricky thing on my part… making that call. I mean, the law is the law. And heck if I'm gonna break it. You can forgive someone. Well, that's the tough part. What can we forgive? Tough part of the job. Tough part of walking down the street.
Magnólia (1999) 78%
Claudia Wilson:
It's not what you thought
When you first began it
You got what you want
Now you can hardly stand it, though
By now you know
It's not going to stop
Jim Kurring:
It's not going to stop
It's not going to stop
Till you wise up
Jimmy Gator:
You're sure there's a cure
And you have finally found it
Donnie Smith:
You think one drink
Will shrink you till you're underground
And living down
But it's not going to stop
Phil Parma:
It's not going to stop
Earl Partridge:
It's not going to stop
Till you wise up
Linda Partridge:
Prepare a list for what you need
Before you sign away the deed
'Cause it's not going to stop
Frank T.J. Mackey:
It's not going to stop
It's not going to stop
Till you wise up
No, it's not going to stop
Till you wise up
No, it's not going to stop
Stanley Spector:
So just give up.
Magnólia (1999) 78%
Donnie Smith: I'm sick… I'm sick here now. I confuse melancholy with depression sometimes. You see?
Thurston Howell: Why don't you run along now, friend? Your dessert is getting cold.
Donnie Smith: I'm sick.
Thurston Howell: Stay that way.
Donnie Smith: I'm sick, and I'm in love.
Thurston Howell: You seem the sort of person who confuses the two.
Donnie Smith: That's right! That's the first time you've been right. I confuse the two, and I don't care!
Magnólia (1999) 78%
Quiz Kid Donnie Smith: Do you have love in your heart?
Thurston Howell: I have love all over. I even have love for you, friend.
Quiz Kid Donnie Smith: Is it real love? The kind of love that makes you feel… that intangible joy… pit of your stomach… like a bucket of acid and nerves running around… making you hurt and happy and all over… You're head over heels?
Thurston Howell: You lost me with the last couple of cocktail words spoken my boy… but I believe it's that sort of love. Sounds nice to me.
Quiz Kid Donnie Smith: I have love.
Thurston Howell: A very chatty kind, indeed you do.
Quiz Kid Donnie Smith: No, I mean I'm telling you – I have love.
Thurston Howell: Yes, and I'm listening avidly, fella.
Quiz Kid Donnie Smith: My name is Donnie Smith, and I have lots of love to give.
Magnólia (1999) 78%
Jimmy Gator: The book says, „We might be through with the past, but the past ain't through with us.”