Babylon (2022) 29

1 díj · 4 jelölés

Damien Chazelle új filmje, a BABYLON egy eredeti eposz, mely az 1920-as években játszódik Los Angelesben, Brad Pitt, Margot Robbie és Diego Calva főszereplésével, és a szereplőgárdát színesíti még többek közt Jovan Adepo, Li Jun Li és Jean Smart is. A túlméretezett ambíciók és elképesztő… [tovább]

angol · angol
magyar

Képek 3

Szereposztás

Brad PittJohn Gilbert
Tobey MaguireJames McKay
Li Jun LiLady Fay Zhu
Margot RobbieNellie LaRoy
Jovan AdepoSidney Palmer
Max MinghellaIrving Thalberg
Eric RobertsRobert Roy
Olivia WildeIna Conrad
Phoebe TonkinJane Thornton
Samara WeavingConstance Moore

További szereplők

Kedvencelte 4

Várólistára tette 193


Kiemelt értékelések

vanilka_lilka 

Nem tökéletes, de én odavoltam érte. Olyan, mint egy lecsillapíthatatlan érzelmekből megírt, és pontosan ezért kaotikus szerelmes levél a régi Hollywoodhoz. Aminek az aranykorában egyébként semmelyikünk sem élt, sem mi nézők, sem az alkotók, csak az álomképébe vagyunk szerelmesek. Ami viszont csalfa szerető, bizonyos szempontból egész Hollywood az. Mert lehet, hogy te a tehetséged adod neki, a fiatalságod, az időd, a magánéleted, a lelked, az egész lényed, és ő mégis megrág és kiköp. Igazából (és innentől pusztán a saját szívemből beszélek), a színház is ilyen, az egész színészet. Mert lehet, hogy te mindenedet odaadod, ő mégis beléd rúg, darabokra töri a szíved és mindig emlékeztet, hogy lesz majd helyetted valaki más. Csak ő az, aki örökké él. Elátkozott szerelem – és mégis az egyetlen, amiért megéri.
Számomra ez volt, ami benne volt a hangulatában, minden kockájában, a gyönyörű zenékben és a színészek játékában (istenem, Brad Pitt csak vegyen már el). És persze a vége montázsban, ami pedig szívet szaggatóan szép.

Roboraptor

Damien Chazelle új filmje, a Babylon egy régóta dédelgetett filmterv megvalósulása: a Whiplash és a Kaliforniai álom rendezője saját forgatókönyvét készítette el. A hangosfilm hajnalán játszódó, Hollywood díszletei mögé kalauzoló mű beharangozásakor a téma és az alkotásban szereplő színészek miatt is sokan Volt egyszer egy Hollywood koppintást kiáltottak, azonban Chazelle már több, mint 10 esztendeje érlelgette magában a Babylon ötletét.

Bővebben: https://www.roboraptor.hu/2023/01/24/babylon-film-kritika/

Pistacchio

Fantasztikus volt, óriási kritika Hollywooddal szemben. El is tudom képzelni, hogy így történnek ott a dolgok. Margot Robbie még mindig nagyszerű. A magyar színésznő ábrázolása nem tetszett, oroszosra sikerült, de mit is várunk egy hollywoodi rendezéstől. A végén a montázs is tetszett, bár epilepsziások ezt inkább hagyják ki.

erahurka

Nem hiszem, hogy létezik tökéletes film vagy készülhet valaha, és biztos vagyok benne hogy a Babylon sem volt az. De nem éltem még át olyat, hogy egy 3 órás filmet, aminek érezni is lehetett a hosszát, néztem volna még legalább 2x ennyi ideig. Egyszerűen nem akartam hogy vége legyen. Soha.

Ez egy olyan film, amit vásznon kell látni. Filmre forgatták a filmek de méginkább a mozi szerelmeseinek. Olvastam mennyi munkát tettek a feldolgozásba, hogy nem csak előhívták hanem különleges ejárásokkal tették kontrasztosabbá, sötétebbé vagy épp világosabbá a szalagot. Végig nagyon zajos, és kicsit puha (utóbbit lehet a Westend ósdi vetítőrendszere okozta?) de így volt tökéletes, mintha nem is ma készült volna hanem a ’70-es években, vagy akár még régebben.

A történet hosszú és ugyan időnként kicsit leül, de egyszerűen magával ragad ez az izzadt kokainmámoros őrület ami akár az éjszakai partikon, akár a forgatásokon jelen van. Chazelle már-már videoklippeket megszégyenítő pontossággal vágta zenére az egyes jeleneteket; gyakorlatilag egy musicalt készített idegesítő dalok nélkül, csak zene szól és képek váltják egymást ritmusra, és így mesél olykor szavak nélkül, így teszi egyszerre vonzóvá és taszítóvá az álomgyárat.

Instagram oldalam: mozinaplo
Letterboxd és Mafab: erahurka

skorpiovadasz 

Őszintén szólva? Nagyon jól sikerült kis film. Ugyan 3 óra hosszú, de észre sem veszed. Teljesen leköt ez a mozi. Trágár és erkölcstelen, ugyanakkor Hollywood mindig is fontos volt a filmgyártásban. Még a magyarokat is megemlítik benne. Kell ennél több? Szerintem nem.
Margot Robbie cuki csaj. Brad Pitt óriási színész. A rendező is jól működött. Ráadásul ez az alkotás tele van jó szereplőkkel és művészekkel. A helyszínek is szuperek. A történet lebilincselő.
De voltak benne brutál dolgok is.
A kígyós jelenet sokkoló. A maffiózós részek is. De a kedvencem a filmiparban elkészült híres és látványos mozik bemutatása volt!
Nekem végülis tetszett az egész. Remek munkát hajtottak végre a stáb tagjai. Ez 10 pontos mozi.
Felejthetetlen élmény volt a Gödöllői Filmszínházban. Már megérte! ;)

essz 

aludtam rá egyet…
és biztos, hogy így is én leszek a mumus…
..bár imádom Brad Pittet…
sajna ezt a filmet ő se tudta megmenteni….
felettébb ocsmány… számomra gusztustalan… trágár …
valószínű élethű is…
nekem ez túl sok mocskosság volt…
nem kell félreérteni, nem vagyok mimóza…
magam sem tudom, hogy mért érzem így…
talán a kígyós rész… undorodom ezektől a lényektől…
vagy a qurva köpködés…
vagy rögtön az elején az elefántos rész..
mindegy is…
nem tetszett… nem jött be…
és nem is tudom, hogy mi akart ez lenni… egy biztos, a Kaliforniai Álom nagy kedvencem a rendezőtől… ezt viszont soha többet nem nézem meg…
Brad Pitt ide vagy oda…

BeL1eVe 

Damien Chazelle egy szerző zseni! Pedig a Babylon első kritikái bőven megosztóak voltak és felkeltették bennem azt, hogy: vajon a direktornak meglett az első combo breaker alkotása, ami ezúttal jóval kevesebbet markolt?
Részben ezért is voltam kíváncsi a filmre, trailereket elkerülve akartam egyből belevetni magam ebbe a 3 órás monstre műbe. Első nekifutásra iszonyat tömény volt, viszont másodjára ért be igazán a gondolatisága, ami mellékesen piszkosul szórakoztató is egyben. Az elképesztően intenzív kezdő bulis jelenetsorral egy egészen új oldalát mutatta meg Chazelle, ami leginkább a Wall Street farkasa őrült vadságát, komikus intenzitását kombózta már-már Gaspar Noé nyers természetességével.
Ezután nyílik meg szépen a lényegi tartalom, cselekmény, mikor a főbb karakterek milyen úton-módon próbálják kamatoztatni nagyra törő lehetőségeiket a film,- vagy zeneiparban. Hihetetlen érzékletesen, emberközelien prezentálja, hogy a némafilmek korában milyen brutális meló volt egy-egy jelenet felvétele, ahol néhányan még az életüket is képesek odaadni érte, és milyen apróságokra kellett odafigyelni 120%-kal a sikerért. Ezt a legjobban a fősulis forgatási szekcióban látjuk, amin egyúttal megpusztultam a röhögéstől.
A második felére eléggé tónust vált az alkotás és rátér arra, hogy ez a Hollywood-nak keresztelt szörnyeteg miképpen kebelez be nagy sztárokat, hogy aztán alaposan megcsócsálva kiköpje őket egy méteres pöcegödörbe. Itt már lényegesen gondolatserkentő, megdöbbentő, depresszív történések sorjáznak, különösen ahogy szembesítenek bizonyos nagy neveket az idő múlásával és lejártával vagy ahogy alászállítják a nézőt LA pokoli, több szintes „segglyukába”. A végső montázsjelenet hihetetlen megkapóan vetíti le, mennyire lételeme az élmények átadásának a mozi intézménye, ahogy azt is, hogy a filmművészet milyen fontos szereppel bír az alkotás szépségének, a kultúráknak, a világnak.
Még ha helyenként túl drasztikus eszközökhöz nyúl, a végeredmény felemelő, ritmusos, élvezetes, mélyreható remekmű, egytől egyig parádés színészekkel előadva, ahol Margot Robbie és Samara Weaving egy légtérben játszanak. Oh, boy!


Hasonló filmek címkék alapján