Django elszabadul (2012) 512

Django Unchained
165' · amerikai · dráma, western 18

7 díj · 16 jelölés

Amerika déli része két évvel a polgárháború előtt. Egy különös módszereket követő profi fejvadász egy rabszolga segítségével nagy sikert ér el, és hálából felszabadítja Djangót. De a társak együtt maradnak, hogy megkeressék a fekete férfi feleségét, akit egy rabszolgapiacon láttak utoljára. A… [tovább]

magyar
angol
angol

Képek 23

Szereposztás

Jamie FoxxDjango
Christoph WaltzDr. King Schultz
Leonardo DiCaprioCalvin Candie
Kerry WashingtonBroomhilda von Shaft
Samuel L. JacksonStephen
James RemarAce Speck / Butch Pooch
Don JohnsonSpencer Gordon Bennet
Quentin TarantinoRobert
Walton GogginsBilly Crash
Laura CayouetteLara Lee Candie-Fitzwilly

További szereplők

Kedvencelte 166

Várólistára tette 188


Kiemelt értékelések

Lexy

Fene se gondolta volna, hogy nekem ez tetszeni fog. Magam sem tudom miért vagyok ennyire előítéletes Quentin Tarantino filmjeivel. Szentül meg voltam győződve arról, hogy az ő filmjei nem valóak nekem, hiszen úgysem érteném, de legnagyobb meglepetésemre ez tetszett! Az első órában még nem értettem, hogy mi akar ebből az egészből kisülni, azután viszont odaragasztott a székhez, és már szinte kevésnek tűnt az a majdnem három óra. :D

A bunyós és a kutyás jelenetet legszívesebben kitörölném az emlékezetemből, ezzel szemben a maszkos és a befejező jelenetet imádtam! Az előbbin majd lefordultam a nevetéstől, az utóbbi pedig annyira epikusra sikeredett, hogy le a kalappal! Egyik legjobb filmes befejezés, amit valaha láttam. :D

A soundtrack pedig… Wow, 11 csillagos!

3 hozzászólás
Charityy 

Imádom a Tarantino filmeket!
Mindig megijeszt a hosszuk, de aztán meg annyira leköt, hogy már fel sem tűnik.
Ez a film is nagyon jó volt, kell mennyiségű humor és harc. A vér nekem kicsit sok volt és voltak benne durva jelenetek, de ezt már megszokhattuk Tarantinótól.
A kedvenc jelenetem a maszkos volt, azon szakadtam xD
Ja hát és a zenék.. Telitalálat egytöl egyig!

Ákos_Tóth 

Irtó nehéz csillagszámot adnom erre a filmre, mivel egyszerre villantja fel Tarantino legfényesebb és legsötétebb oldalát – maximálisan kisüt belőle a rendező tehetsége, ugyanakkor ő maga (talán saját stílusjegyeinek való hódolás okán, talán passzióból) egy az egyben feltette a mozit az erőszak esztétikájának oltárára, amivel sok szempontból (mondanivaló, háttértartalom, erkölcsi állásfoglalás) egyszerűen kinyírta a filmjét. És innentől kezdve öttől kilencig bárhova tehetném a csillagjaimat, ha érmefeldobással kéne eldöntenem, belenyugodnék bármilyen végeredménybe.

Kezdjük talán ott, hogy a sztori és a karakterek/casting terén minimális megbicsaklásokon kívül kegyetlenül egyben van a film. Ez már önismétlő közhely, de Tarantino zseniális szövegíró, párbeszédei a megfelelő színészekkel és a saját dirigálásával nem egyszerűen ütnek, hanem filmtörténeti jelentőséget sejtetnek. Színészei egyenesen sziporkáznak, bár Jamie Foxx-ról nagyon nehéz eldönteni, hogy szándékosan olyan magába fordult-e, amilyennek látszik, konceptuálisan ilyen ős-vadnyugati típuskarakter-e az övé, avagy nem tudta igazán megragadni és átélni a Djangóság lényegét. Bár megjegyzem, az ős-vadnyugati, főleg európai gyártású westernekben azért a hallgatag és érzelemmentesnek tűnő színészek is képesek voltak többet átadni saját belső világukból szavak és erőteljes gesztusok nélkül. No de őt követően: Waltz, DiCaprio és Jackson mintha csak karrierjük legjét produkálnák pusztán szórakozásból, különösen utóbbi brillírozik, úgy a karakter, mint az azt életre keltő színészi játék tökéletesen alkalmas arra, hogy az amerikai Dél működéséről, a fekete rabszolgák belső világából egy új lélektani vetületet mutasson nekünk be*.
Mindazonáltal, ezen a szinten is vannak nyitva hagyott kérdések: Schultz törése a film közepén a mozi elején látható viselkedéséhez képest szerintem nem teljesen „hiteles”, de főleg kissé következetlen. Lara Lee Candie szereplése tisztán indokolatlan, illetve egész személye mintha a forgatókönyvből utólag kihúzott motívumokban kerekedett volna ki eredetileg (így is érteni vélem, mire céloz vele Tarantino – de ironikus módon nézzük meg, hogy kerül ki a képből az utolsó jelenetsorban: mintha a rendező is elismerné, hogy csak zavaró tényező volt a nagy egészben). Kárpótlás: a KKK előcitálása tökéletes, jelenetük egy őszintén vidám, nagy pillanat a filmben, az ízléses fekete humor győzelme.

És akkor a kontra: a film egy gátlástalan erőszakorgia, abból is a funkció nélküli. Nincs olyan vetülete a sztorinak, ami ezt megkövetelné, de a szétlőtt festékes kannaként vérző emberek gore-ba avagy torture pornba kívánkozó megjelenítése sem ismerős az európai westernekből. Minden okosság és filmművészeti tekintetben vett gyönyörűség elolvad ebben a filmben, amikor Tarantino fejében bekattan a piros lámpa: hát ő akkor lesz hű önmagához, ha szétlocsol a Candie-házban százhúsz liter művért – és akkor nekiesik. És akkor repkednek az emberek a pisztolylövésektől, Django koreográfiaszerűen halomra öl több tucatot, ha nem százat, sőt, a film elején nagyjából felépített vadnyugati értékrendet meghazudtolva ő gátlás nélkül, Schultz doktor meg eszmei alapon és ész nélkül lövöldöz. Logikájában mindez nem, vagy csak alig fér össze, és amennyire helyénvaló volt a Kutyaszorítóban idején, annyira fárasztó már a Django…-ban. És ezzel a végső értékeléskor számolni kell.
Különben ezt a végső leszámolást elnézve nem értem, Tarantino miért nem a Ragtime új filmes feldolgozását csinálta inkább meg – ott megvannak a kiépített alapok ugyanehhez a koncepcióhoz, ráadásul az egész regény felépítésében és dinamikájában is tarantinói és djangói egyszerre…

Néha nagyon szép, néha rossz értelemben szájtátásra okot adó mozi. Azért fogok rá relatíve magas pontszámot adni, mert hibái ellenére végigültem a három+ órás, reklámokkal tűzdelt verziót az éjszaka közepén, és ez biztos jelent valamit. De a végső katarzis megbocsáthatatlan módon elmaradt…

*Ez már csak azért is kiváló, mert ezen a téren minden más lehetőség benne ragad a történetben – felszínén hiába néz ki úgy a film, ahogy egy modern Gyökerek-feldolgozást elképzelnénk, túlságosan sokat bizony nem mond sem a rabszolgaságról, sem annak pszichológiai, érzelmi hátteréről.

12 hozzászólás
Törpillaa 

Nekem ez tetszett, bár nem vagyok nagy western rajongó, de ez megint jó volt. Quentin Tarantino-tól ez lett a második film, ami tetszik. Jamie Foxx, Leonardo DiCaprio, Walton Goggins, Samuel L. Jackson, és Cristoph Waltz igazán jók voltak. Tetszetek a vérengzős részek, és a humor jól eltalálták. A zenék is nagyon találóak voltak.

LoneWolf 

Nem volt rossz, de az Aljas Nyolcas jobban tetszett, ha már Tarantino és a western párosánál akarok maradni a viszonyítási alapok terén. Ez is egy erős mű, karakterek és cselekmény terén is, mégis kevésbé éreztem fordulatosnak és összetettnek, mint az előbb említett darabot, ráadásul ebben akadtak olyan WTF pillanatok, amiket nem igazán tudtam mire vélni. (pl.: a KKK-s jelenet, ami nagyon bugyuta és teljesen kilóg a filmből, vagy a legendás gravitáció törvényeire fittyet hányó, ajtóból kirepülő hölgy, de helyenként a betétdalokat is nagyon furcsán választották.) A szereposztás amúgy itt is kiemelendő. DiCaprio mondjuk már nem először bizonyított gonoszként, de ismét meggyőzően hozta a figurát, míg Christoph Waltz-ot érdekes volt a náci (lásd. Becstelen Brigantyk) után egy feketéket védelmező, fejvadászként látni. Örülök, hogy a származása ellenére nincs beskatulyázva. Mellettük Samuel L. Jackson szintén tündökölt ebben az úgymond „Júdás” szerepben, és ugyan nem kedvencem Jamie Foxx, itt még rá sem lehetett panaszom.
Rengeteg remek momentuma van a filmnek, pár apróság viszont annyira belerondított nekem, hogy az összkép mégsem lett olyan fényes, legalábbis az előzőleg megtekintett Tarantino alkotásokhoz képest. Ennek ellenére ajánlom, mivel komoly történelmi témákat feszeget, amik nem vesztették még el teljesen az aktualitásukat.
ui.: Don Johnson meg úgy tűnik, hogy örökre KKK tag marad, miután a tavalyi Watchmen szériában is azt alakított.

Imma 

Ez is olyan film, hogy „mihez kezdjek veled édes gyermekem?” Mert egyrészt szuper, de tényleg, szuper, másrészt viszont kell a fenének ez a sok vér.

2 hozzászólás
Solo_Mayer 

Tarantino elszabadult, én pedig új kedvencet avattam. Ugyan nem a Vadnyugaton játszódik, nem a megszokott, mégis nagyon western, és nagyon Tarantino, ez nálam nyerő kombó. Remek történet remek szereplőgárdával, Schultzot imádtam, Christoph Waltz valami szenzációs volt a szerepben, másik kedvenc karakter Calvin Candle, DiCaprio mindig remekül hozza az undi figurákat (is), mindennek tetejébe egy dögös Django Jamie Foxx személyében… Újranézős.

Margaery

Ez nekem most annyira tetszett! A színészek, a zene, a karakterek, minden olyan csodás volt. Elnéztem volna még egy óráig. De így is tökéletes befejezése volt a filmnek.

Lunemorte 

Anno elkezdtük nézni férjemmel, de akkor nem bírtam nézni a sok vértől és inkább kinyomtam. Úgy néz ki, hogy megedződtem az évek során és most még kb. sajnálom, hogy vége a filmnek.
Szörnyű, hogy anno hogyan gondolkoztak az emberek (leginkább délen és ez napjainkban sem változott arrafelé sokat). A film jól bemutatja a fehérek kegyetlenkedéseit, erős gyomor kell hozzá, az tény! Nem hiszem, hogy bárki is azt érdemelné, hogy így bánjanak vele…Az se semmi, hogy a néger rabszolga kereskedők mennyire kegyetlenek voltak a többi feketével…Kerek volt a történet és a legváratlanabb pillanatban robban a … A poén. :-)
A színészek nagyon jól alakították a szerepüket, főleg DiCaprio és Samuel L. Jacksont emelném ki. Cristoph Waltz pedig nagyon vicces volt.

Zzsófi 

Én is meglepôdtem azon, hogy mennyire tetszett. Na de miért kell ennyi vér? És miért hal meg a 2 legjobb karakter a 3 közül? :/

1 hozzászólás

Népszerű idézetek

Serafina_Darion 

Dr. King Schultz: Miért tátják úgy a szájukat?
Django: Mert nem láttak még négert lovon.

kkatja

Stephen: Ki az a nigger a lovon?
Django: Hé hógolyó, ha tudni akarod a nevem és lovam nevét, tőlem kérdezd.
Stephen: Mit hógolyózol itt nekem bantu cowboy?

Zakuro 

csuklyás #2: Hozott valaki pótzsákot? Az enyém elszakadt.
– Nem! Nem hozott senki pótzsákot!
csuklyás #2: Csak megkérdeztem.

kkatja

Dr. King Schultz: Hogy tetszik a fejvadász szakma?
Django: Fehér embereket ölni és fizetséget kapni érte? Ebben mit nem lehet szeretni?

sempiternalsoul

Stephen: I count six bullets, nigga.
Django: I count two guns, nigga.

kkatja

Dr. King Schultz: Kicsoda a kis barátja?
Calvin J. Candie: Ez itt Ben… ő egy vén szolga aki nagyon sokáig élt itt. És komolyan mondom, hogy sokáig. Nos, Ben volt, aki ellátta az apámat és a nagyapámat és ha nem harapott volna a fűbe… akkor még engem is. Egy földbirtokos fiaként… felnőni Mississippiben rákényszeríti a fehér embert, hogy feketékkel legyen dolga. Az egész életem itt éltem le. Itt helyben… Candylanden, körülvéve feketékkel. Láttam őket minden nap, minden egyes nap… Csak egy dolgot nem értettem. Miért nem öltek meg minket? Ott azon a verandán… hetente háromszor, ötven éven át, Az öreg Ben megborotválta az apám egy beretvával. Ha én lettem volna az öreg Ben, elnyisszantottam volna apám torkát, és nem vártam volna vele ötven évet. De õ sose tette. Miért nem? Hogy értsék, a hasonlatok tudománya… kulcsfontosságú a fajok különbségei tekintetében. Egy afrikai ember koponyájában, itt… ami az engedelmességgel hozható összefüggésbe, sokkal nagyobb, mint bármely emberi fajnak, vagy emberszabásúnak a földkerekségen. Ha megvizsgáljuk ezt a darab koponyát, itt… három eltérő gödröcske vehető észre. Itt… itt… és itt. Namármost… Ha Newton vagy Galileo koponyáját tartanám a kezemben, akkor a gödrök a koponya azon részén lennének, amely kapcsolatban áll az alkotókészséggel. De ez itt Öreg Ben koponyája. És Öreg Ben koponyájában, a géneknek hála, ez a három gödör a koponya azon részén van, amely kapcsolatban áll a szolgalelkűséggel. És most okoska… Beismerem, hogy nagyon eszes vagy. De ha fognám ezt a kalapácsot itt, és beverném vele a fejed, ugyanaz a három gödör lenne ugyanazon a helyen… mint Öreg Bennek.

ViraMors 

Plus when a German meets a real-life Siegfried, that's kind of a big deal.


Népszerű triviák

Sakara 

A film készítése során Leonardo DiCaprio valóban megvágta a kezét, ami nem volt tervezett, de mivel senki se esett ki a szerepéből, meghagyták a jelenetet.

Kapcsolódó filmek: Django elszabadul (2012)

Django elszabadul (2012)

Kapcsolódó művészek: Leonardo DiCaprio

2 hozzászólás
UViki

Van egy vicces pillanat a Django Elszabadul című filmben (2012). A Candyland-ben játszódó jelenetben Django találkozik a Franco Nero által játszott karakterrel, aki megkéri, hogy betűzze a nevét. Django elbetűzi a nevét és hozzáteszi, hogy a D betű néma. Nero karaktere azt feleli, hogy már tudja, hiszen Franco Nero játszotta az eredeti Django-t 1966-ban.

[www.filmezzunk.hu]

Kapcsolódó filmek: Django elszabadul (2012)

Django elszabadul (2012)

Kapcsolódó művészek: Franco Nero


Ha tetszett a film, nézd meg ezeket is


Hasonló filmek címkék alapján