Kedvencelte 8

Várólistára tette 44


Kiemelt értékelések

Haspók 

Amikor Netflixen láttuk a címkét, hogy könnyfakasztó, elmosolyodtunk, hogy na aztán jól eltaláltuk, mikor pont az ellenkezőjét keressük. De hát a gyönyörű tájnak ki tud ellenállni?! Mi biztosan nem.
Nem vitatom, hogy túl lágy, túl irreális ahogyan itt volt ábrázolva a vadonban való túlélés és a gyász megélése is le volt egyszerűsítve, de ennek ellenére úgy potyogtak a könnyeink, hogy csak.
Lehetett volna erősebb, kidolgozottabb, realistább, de Robin Wright visszafogott játéka szerintem pont találó volt, Bichir pedig elég ha színen van(szimpatizálom ezt az embert a The bridge feldolgozás óta és ez nem hiszem,hogy változni fog).

Ascyra 

Bizonyára nem leszek népszerű.
A kietlen vadon cím még viccnek is rossz ezesetben. Azon felül, hogy egy maci áttúrja a házat. Csak pontokba szedem, mert még ízléses kritikára sem szeretnék időt pazarolni.
– tocsog az önimádatban
– totális irrealitás, szinte minden tekintetben. Ótvar amerikai – az is a rosszabbik fajtából.
– tocsog a női „szemben”
– vadonilag is túl lágy, érzékeny
– semmi nyers erő, semmi igazi
– ki vagyok én, hogy megítéljem egy másik ember gyászát? – nem teszem, de számomra ez minden csak nem hiteles
– a főszereplő hölgy – amellett, hogy az egyik kedvenc színésznőm (volt, eddig a filmig) – rendkívül gyatra szereplése elképesztő
– a rendező hölgy rendezése… na itt abba is hagytam.
Ez a… szóval ez a képződmény méltatlan arra, hogy bemutasson egy gyászt, bemutassa a vadont, bemutasson egy embert, bemutasson kapcsolatokat és főleg arra, hogy bemutasson valami olyan jelentős dolgot, mint a magány.
Förtelmes.
A képek 4 pont, a többi értékelhetetlen.

csokidani 

Pont ilyen mozira vagytam. A termeszet,a kornyezet lenyugozo. A film gyonyoruen adja vissza a lelek fajdalmat, a kuzdelmet onmagunkkal, a hatart ahonnan talan nincs visszateres. Szepen abrazoltak a kilatastalansagot, a vagyakozast a szeretet irant (meg ha felunk is tole). Annyira emberien, termeszetesen lett minden talalva. Nincs felesleges manir, tuljatszas. A szineszi jatek messzemenokig hiteles. Minden tokeletesen a helyen volt.
Szetetem film.

Tony_Soprano 

Egyszerű és szép film. A gyász elkerülhetetlensége, a továbblépés lehetetlennek tűnő feladata nem mindig hálás témaválasztás, hiszen könnyen giccsbe fordulhat. Szerencsére Robin Wright érzékeny, nagy csendekkel operáló rendezése mindvégig a jó ízlés határain belül mozog. A PTSD-ben szenvedő és a világ elöl elvonuló középkorú nő Wright erőteljes, ugyanakkor visszafogott alakításában a mozi egyik erőssége. Ahogy a fényképezés is, amely a letisztult, gyönyörű tájképekkel kellően megtámogatja, egyben ellenpontozza az Edee-ben tátongó űrt. Tetszett, hogy a film nem mond ítéletet, csak bemutatja egy súlyosan sérült ember gyógyulásának folyamatát. Van abban valami nagyon ősi, nagyon ösztönös, ahogy Edee a természetben (is) keresi a megváltást.

A forgatókönyv a klasszikus értelemben nem túl mozgalmas, de esküszöm, tök jól esett ez a kis befelé fordulás. Egy számomra zavaró dolgot tudok felróni: a film vége felé visszaköszön némi szirupos, hollywoodi dramaturgia, de szerencsére nem túl zavaró módon. spoiler
Csendes, meditatív film, jól esett.

StAngela

Civilizációból kivonulós film és ezzel szerintem semmi újat nem mondtam. A kivitelezés hasonló, mint az Út a vadonba esetén, bár Edee elvonulásának oka sokkal kevésbé prózai mint Chris McCandless-é. Nem áll mögötte semmi eszme/filozófia, csak az emberekben való csalódottság és saját feldolgozhatatlannak tűnő vesztesége.
A vadonban aztán a sok nehézség és kis híján a saját élete árán tanulom meg sok mindent.
Túlélni a vadonban. Elfogadni a segítséget és értékelni mindazt, amilyen van.
Egyetlen szépséghibája ennek a filmnek az a számomra, hogy kevés a vadonban élést/túlélést bemutató jelenet.
Ezt leszámítva abszolút élvezhető, a táj pedig gyönyörű!


Hasonló filmek címkék alapján