Házassági történet (2019) 106

Marriage Story
136' · amerikai · dráma, vígjáték 16

2 díj · 11 jelölés

Noah Baumbach kíméletlen, de egyben melegséges képet fest a nézőknek egy házasság széthullásáról és egy család összetartásáról.

angol

Képek 3

Szereposztás

Scarlett JohanssonNicole
Adam DriverCharlie
Laura DernNora Fanshaw
Merritt WeverCassie
Ray LiottaJay
Alan AldaBert Spitz
Julie HagertySandra
Mark O'BrienCarter
Kyle BornheimerTed
Mickey SumnerBeth

További szereplők

Hirdetés

Kedvencelte 15

Várólistára tette 230


Kiemelt értékelések

LoneWolf

„Kylo Ren: egy házassági történet”
Láttam már egy pár filmben Adam Driver-t, de pár megnyilvánulása és az apjával szembeni utálata teljesen Kylo-t juttatta eszembe, ráadásul a vége / közepe táján volt egy hasonló vágás is, mint az Utolsó Jedik-ben, mikor kapocs képződik Rey és közte…
Természetesen a párhuzamok ellenére is sikerült elvonatkoztatnom, de ezáltal kellőkép lelombozott a film. Mostanában amúgy is elég pocsék az alaphangulatom, de ez most tett róla, hogy a szokottnál is jobban magamba zuhanjak. (Persze vigasztalt a tény, hogy ilyen velem valószínűleg sosem fog megtörténni, de vissza a filmhez!)
Adam Driver és Scarlett Johansson egyszerűen zseniálisak a szerepükben, hisz minden érzelmük erőteljesen valódinak hatott. (Nem is értem, ilyen tehetségek miért pazarolták a Disney tömeggyártott moslékával az idejüket… Mondom ezt én, akik végignézte az összeset, de azt senki sem tagadhatja, hogy a Star Wars és Marvel filmek karakterei ennek az érzelmi skálának töredékét sem mutatják.) Látszott, hogy mindkét fél szenved. Még szeretik egymást, mégsem bírnak már úgy együtt élni, ahogyan a házasságuk csúcspontján. Mindkettő a saját igénye szerint formálná az életét, eközben pedig elnyomja a másikat, ami rövid távon, hosszabb ideig pedig végképp nem egészséges egy kapcsolatban. Persze az ördög a részletekben rejlik. Szerintem eleve ott a probléma, hogy együtt dolgoztak. Nem véletlenül nem kezdünk munkatárssal. Otthon szeretne az ember kikapcsolni a családdal, megpihenni egy fárasztó nap után, de egy kollégával lényegében hazaviszed a munkád és képtelen vagy pihenni, hisz a közös témáitok nagy százalékát egyértelműen a melóval kapcsolatos problémák fogják kitenni. Szerencsére maga a film sem választ térfelet. Egyik oldalt sem hibáztatja jobban a másiknál. Néha úgy tűnhet, mégis többnyire döntetlen marad a dolog, ami okos húzás. A valóságban is, egy ideálisabb körülmények közt történő válás esetén, valószínűleg nem lehet egyoldalúan állást foglalni. Gyönyörűen lett levezetve ez az egész.
Mellékesen megjegyezném, hogy Scarlett-nek nagyon jól állt ez a haj, pedig nem vonz az ilyen rövid fazon, plusz Laura Dern szinte jobban néz ki, mint a lassan 30 éves Jurassic Park-ban, ami nevetséges. Wow! Alig hittem a szememnek.
Összegzés: Szívszorítóan hús-vér darab, amire nem árt fölkészülni lelkiekben, de a rá fordított 2 óra mindenképp kifizetődő azoknak, akik szeretik az ilyen jellegű / témájú alkotásokat. Csak ajánlani tudom!

4 hozzászólás
Ascyra 

Először is: nagyon jól tettem, hogy egyedül mentem, és egy egész sorban én ültem egyedül. Azt már nem tettem jól, hogy zsepit elfelejtettem vinni… Másfelől, úgy döntöttem, hogy alszom rá egyet és inkább hagyom leülepedni, mert az érzelmek kavalkádjában, amit a film felhozott, kiváltott, azokkal egyszerűen nem lehet „bíráskodni” a film fölött, a hirtelen harag vagy épp öröm sosem jó tanácsadó, főként, ha meg kívánom tisztelni a művet, egyszerűen nem engedhetem meg magamnak, hogy pusztán érzelmi alapon ítéljem meg. Pont. És akkor… bocs, ha hosszú lesz, de ezt inkább magamnak írom le, emlékeztetőül.
Amit tanácsolnék, ha már valaki úgy dönt, hogy megnézné:
– Szakítás után tilos, vagy válás közben, közvetlenül utána. (Az, hogy én mazo vagyok, és simán kicsinálom magam a moziban is, már más kérdés, ha Te is hasonló idióta vagy, akkor nyugodtan).
– Ha nem szereted a főszereplőket, mint színészt, felejtsd el. Muszáj őket befogadni. Velük van „tele”, túlcsordulva a film.
– Ha nem tudsz ez európai válásoktól átvergődni az amerikai válásokba, nem tudsz azzal azonosulni, ami „odaát” folyik, akkor ezt a filmet ne válaszd szórakozásként, nem fogod érteni.
És akkor a bajaim a filmmel:
* Én sajnos nem tudom beleélni magam abba a szituba, hogy a válás főként a pénzről és egymás kisemmizéséről szól az Államokban (tudom, most már nálunk is), de amit művelnek, meg ez az ügyvédesdi, nekem nagyon életidegen, ezért furcsa volt néhány helyen látni, hogy a film egy nagyobb része szinte csak erről szól. Sajnos a válás ennél sokkal több, s bár a készítők igyekeztek nagyon szépen megoldani, ezek a részek számomra unalmasak voltak és nagyon túlerőltetettek. Sokkal jobban szerettem azokat a perceket, ahol az ember és az érzelmei kerülnek felszínre, mert bizony, bármilyen külsőségtől és a pénztől függetlenül a leginkább a szív sérül. És sajnos a létezés végéig heges is marad.
* Laura Dern nagyon szép, nagyon szexi, de itt nagyon túljátszotta magát. Kezdem azt hinni, hogy nem túl jó színésznő. Inkább csak mutatós, a kora ellenére. De nem estem hasra tőle, itt sem.
* Vannak benne nagyon túlerőltetett részek. Én bevállaltam volna a puszta drámát. Ez nem vígjáték, semmilyen szinten. Az, hogy néha az ember saját magán röhög kínjában, az minden csak nem vicces. Itt sem volt az… Nem értem, minek kellett beleerőltetni néhány poént, annyira kínos volt, nem volt itt helye.
És ami miatt 8 csillag:
– A két főszereplő. Imádatom örök és tartós irántuk, mindkettő korának egyik legsokoldalúbb színésze, és főként és ez nekem vesszőparipám: úgy emelkednek zsigerből, tehetségtől megrakottan mások fölé, mintha szárnyalnának és a poén, hogy nem szépek. Sem a nő, sem a férfi. Emberek. Igazak, és ők így csodálatosak nekem. Nem tudnám megmondani, hogy melyikük jobb (ez nálam elég ritka), de ha szavaznom kéne, azért tenném a voksot Mr. Driverre (mert férfiként vonzónak találom? – na ez itt most nem játszik), mert nagyon erős jelenetet kapott spoiler és egyszerűen, ezért a három percért is jár neki a legtöbb díj, amit színésznek ítélnek. Ez a fickó nem tudom honnan jött, de szerintem minden szerepével megöli saját magát – olyan, mintha pontosan vele történne a dolog – egyszerűen ő nem játszik. Ő az. Ő azt érzi. Ő ott van. Ez vele történik. Hihetetlen – de nem ragozom tovább, meg kell nézni. Ne Kylo Ren karakteréből ítéljük meg.
*Lejátszották, pontosan, az Élet forgatókönyve szerint, hogy mi történik a gyerekkel, mivé lesz egy apa, és anya, ha megszűnik az a bizonyos kapocs, vagy a láncon meggyengül egy szem és szakadásnak indul. Ez nem csak egy döntés és kész. Ez egy hatalmas láncolat, és borít mindent, de tényleg mindent, ami az életed akkor, mi a környezeted élete, ami a jövőd, a múltad, mindened. Téged is borít. Nem lesz semmi ugyanaz. És a legjobban az fáj, hogy soha, de soha nem kapsz arra választ, hogy mikor és hol romlott el. Egyszer csak megtörténik. Sok csendes óra, magadban emésztett harag és düh, el nem mondott szavak és gondolatok, egymás iránti figyelem hiánya vezet ide. Ez szépen le van itt is vezetve.
Ez a film nem bonyolult, kevés szereplős, de határozott és egyenes. Nem kertel, rád önti, kezdj vele amit akarsz. Nem hasonultam meg önmagammal, mert már edzett vagyok ezen a téren, de szembesülni nagyon rossz volt a tényekkel. Ha másért nem, azért kell megnézni, hogy emlékezzünk a hibáinkra, és amikor a másik fejéhez vagdosunk (vagy vagdosnak hozzánk) értelmetlen, igazságtalan dolgokat, jusson eszünkbe, hogy a kezdetekkor bizony nagyon szerettük azt a másik embert. Bizony…
(Utószóként megjegyezném, hogy a két fiatal srác, akik vígjátékra ültek be, mert fennhangon röhögtek az első fél órában, úgy bekussoltak a végére, hogy mozdulatlanul nézték és még a telefonjukat is elrakták jó mélyre… Ha őket megfogta ez a film, és rávette, hogy végigüljék az amúgy terjedelmes játékidőt, az nekem már elég ahhoz, hogy elismerően bólogassak).

tündérróka

Jaj. A végén sírtam, mint egy kisbaba. Miért kell így szétszaggatni az ember szívét…?

Sokáig nem csíptem Johanssont, mert ő volt a megtestesítője a tipikus amerikai szépségnek, és túl szőke és túl gyönyörű volt ahhoz, hogy a kis különc formámmal megkedvelhessem. Aztán egyszer valami átfordult bennem, és ezzel a filmmel végképp elérte nálam, hogy a nagyon is komolyan vehető színésznők közé kerüljön.
Adam Drivert a Girls-ben ismertem meg, és egyből belezúgtam ebbe a furcsán jóképű hatalmas emberbe. Majd világhírű lett Kylo Renként, és remélem ezzel az alakításával Oscar-díjas is lesz (pedig Isten a tanúm, hogy fájni fog, ha nem Phoenix nyeri meg – de az is, ha nem Driver….).

Elképesztő alakításokat láthatunk ebben a filmben spoiler, megható, erős sztori, életszerű szituációk és egy nagyon-nagyon elgondolkodtató végkifejlet.

Netflix, neked meg köszi, hogy nem kell minden egyes filmért moziba mennem, ami érdekel, hanem egy hosszú nap után otthon, az ágyamban is megnézhetem a legújabb alkotásokat.

Avilda

*sóhaj* Az van, hogy 7 pont szerintem túl sok lenne, 6 meg kevés, úgyhogy legyen 6,5.
Látom, miért áradoznak róla, miért jelölik díjakra, de őszintén szólva ez a film semmi újat nem mutatott be. Még a képi, rendezési megoldásai is olyanok, amiket már láttam… öö, hol is? Ja, a tíz évvel ezelőtti 500 days of summerben. Igaz, nem voltak benne (akkor annak számító) híres-neves színészek, nem volt annyira drámai, és „csak” egy szakításról szólt, de szerintem egy (a maga nemében) korszakalkotó film volt. Valami újat mutatott az operatőri megoldásokkal, az alternatív, párhuzamos jelenetével, a nem-lineáris cselekményszálával. Talán sokaknak nem nagy durranás az a film, de nekem meg ez nem volt az, és talán furcsának tűnhet, hogy ehhez hasonlítom, de nekem egyből ez ugrott be.
Bravúros színészi játék, tényleg. Hosszú, kitartott jelenetek, amik nem lesznek kínosak, érdekes történetvezetés, bravó, de valahol szerintem ez nagyon elcsúszott. Néha dráma, néha romantikus (a zene is erre hajaz), olykor meg vicces (vagy szürreális?) próbál lenni, mondhatnám is, sőt védtem is magamban a filmet, hogy csak az életről szól, az élet is ilyen, hogy olykor vérző kézzel fekszel a padlón, és ha a gyerek megkérdezi, mi a szitu, csak annyit felelsz, hogy apa fáradt. Ok. De amíg a másik filmben ez a zsáneregyveleg olyan szinten jól működik, hogy azzal egy új zsánert hozott létre, addig itt csak üresség maradt bennem. Mi volt ez? Miért írták meg?
Ott is elcsúszott nálam, hogy nem arányosan adagolta a felek felfogását. Először Nicole meséli, mit érez, hogyan történtet a dolgok, aztán átugrunk Charlie-ra, és ott is maradunk, így lesz a férfiből a szegény hős, akinek mindent fel kellett áldoznia, hogy a gyermekével lehessen. Sajnáltam magam is, de aztán mérges lettem, hogy a fene egye meg, már megint egy ilyen film…
Nem is értem a címet se, ez nem egy házasságról szól, nem ismerjük azt meg, csak a szubjektív levelekből kapunk ezt-azt. Ez egy válás története volt, a cápa módjára támadó ügyvédek izgalmasabb kedd és szerda délutánja.
Úgyhogy sajnos én nem értem a hype-ot körülötte. Egynek elment, de ennyi.

BeL1eVe

Minden párbeszéd, érzelem, kifakadás, ami ebben a filmben van, a színtiszta életszerűség tökéletes visszatükrözése. Hogy mennyire a világ egyik legnehezebb dolga egy ilyen helyzetben boldognak lenni. Utoljára az Arrival-nek sikerült ennyire mély érzéseket kihozni belőlem. A színészi alakítások pedig ennél tökéletesebbek nem is lehetnének. Adam Driver hihetetlen erős, de mérhetetlenül örülök, hogy Scarlett bevállalt egy végtelenül őszinte, komfortzónán abszolút kívül eső szerepet és bizonyította, hogy ő sokkal többet tud, egy dögösen kinéző nőnél. spoiler

jancsibohi 

Abszolút indokolatlan a hossza, és leginkább azon izgultam, hogy sok van-e még belőle hátra. Számomra azt mutatta meg ez a film, hogy mennyivel egyszerűbb lenne ügyvédek nélkül elválni, mert ezek a keselyűk képesek rávenni az embert, hogy olyan eseményekre gondoljon rossz emlékként, amit egyébként pozitívan élt meg, és olyan érzéseket tudnak táplálni az emberbe, amit addig soha nem éreztek és az ügyvéd nélküli további életben valószínűleg soha többé nem is fognak.

Novecento 

Hiteles, realista kép egy házasság végéről és a válással járó nehézségekről. Volt pár nagyon erős jelenete, mind a fő- mind a mellékszereplők nagyot alakítottak.

Rémálom 

Ugyan számomra csak egyszer nézős kis vígjáték (inkább, mint dráma az elnagyolt ügyvéd karakterekkel), mégis azért jólesett. Bár ez is lehetne egy válási történet reális ábrázolása, és igen, voltak benne nagyon erős jelenetek a párkapcsolatokról, nekem túl idealizált volt. Főleg a végén, hogy sírjunk együtt a manchildért, aki végre megérett az életre. Az a része blah.

1 hozzászólás
fayakezdet

Ez számomra egy tanulságos és izgalmas film volt. Végig fent tartotta bennem az érdeklődést, annak ellenére, hogy egyáltalán nem pörgős és pont ezzel nyert meg. A leírás alapján annyira nem is fogott meg, de a film végén elégedetten jöttem ki a mozi teremből. Erős kilences.

_Vica_ 

Ez egy nagyon jó film volt! Adam Driver már Kylo Renként belopta magát a szívembe, de itt mutakozott meg igazán a tehetsége szerintem, nem hiába jelőlték ezért a szerepéért Oscar-díjra. Scarlett Johansson is eszméletlen volt. A mellékszereplők meg csak hab a tortán voltak!
Komolyan, megmutattja a nehézséget, a küszködést egy válás alatt. Hogyan dolgozzák fel, vagy éppen hogyan kell mocsokosan játszani benne. Minden percét élveztem. Nehéz film az biztos, még jó hogy jó hangulatban vagyok mostanában. Mert ha pont akkor néztem volna ha a kedvem a fű alatt van kb, na akkor ez a film rá tett volna vagy 3 lapáttal.


Népszerű idézetek

David_Lakner 

Ted: Ismeri a mondást: „A büntetőügyvédek a legjobbat feltételezik rossz emberekről, a válóperes ügyvédek pedig a legrosszabbat jó emberekről.”

Bogesxd 

Nora: We love them for their fallibilities, but people absolutely don't accept those same failings in mothers. We don't accept it structurally and we don't accept it spiritually. Because the basis of our Judeo-Christian whatever is Mary, Mother of Jesus, and she's perfect. She's a virgin who gives birth, unwaveringly supports her child and holds his dead body when he's gone. And the dad isn't there. He didn't even do the fucking. God is in heaven. God is the father and God didn't show up. So, you have to be perfect, and Charlie can be a fuck up and it doesn't matter. You will always be held to a different, higher standard. And it's fucked up, but that's the way it is.

Valerie_The_Fan

Csak úgy..
„Egy szerelemnek nem akkor van vége, mikor a szerelmesek elválnak, hanem mikor az egyik új szerelembe kezd.”

Szász Zoltán

Bogesxd 

Nicole: You shouldn't have fired Bert.
Charlie: I needed my own asshole.

David_Lakner 

Nicole: És ha megölel, és azt mondja: „édes, úgy örülök, ez egy nagy kaland lesz neked! Még szép, hogy akarsz magadnak egy saját földdarabot!” Hát, lehet, hogy akkor most nem válnánk el.

David_Lakner 

Nicole: A beszélgetés jobb volt, mint a szex. Bár a szex is olyan volt, mint a beszélgetés. Tudja, minden olyan egy kapcsolatban, mint minden más.


Ha tetszett a film, nézd meg ezeket is


Hasonló filmek címkék alapján