A szobalány az 1930-as évek Koreájában játszódik, a japán megszállás éveiben. Egy pénzéhes szélhámos felbérel egy ifjú zsebtolvajnőt, hogy egy japán úrnő szobalányaként férkőzzön annak a bizalmába, így segítve, hogy a férfi megszerezze a nő pénzét. A különösen csavaros történetben a két… [tovább]
A szobalány (2016) 164★
144' · dél-koreai · dráma, romantikus, történelmi, thriller, erotikus 18 !
Képek 23
Szereposztás
Kim Min Hee | Lady Hideko |
---|---|
Ha Jung Woo | Fujiwara gróf |
Jo Jin Woong | Kouzuki nagybácsi |
Kim Tae Ri | Sook-Hee |
Kedvencelte 39
Várólistára tette 245
Kiemelt értékelések
Le vagyok nyűgözve. Komolyan mondom, attól függetlenül, hogy egy ponttól sejteni lehetett a végkifejletet, ez a film tökéletes. Komplex történet, kitűnő felépítés, gyönyörű fényképezés. Minden perce lekötött, a fordulatok érdekesek voltak, a jelenetek izgalmasak, a két lánnyal az erotikus jelenetek szépek. A könyvet is feltétlenül elolvasom majd, annyira tetszett ez a film, kíváncsi vagyok, milyen alapanyagból adaptálták. És nem, nem vagyok perverz, bizonyos részek engem is elborzasztottak, de a vén muksó beteg fantáziája a film gerince, minden történés erre épül, csak nézőként a helyükön kell kezelni a dolgokat. Ezt az alkotást perverzeknek ajánlani olyan, mintha egy krimihez azt írnánk, gyilkosoknak való. Egyszóval nálam simán tízpontos a film, és most azon gondolkodom, mondjuk amerikai környezetben, ázsiai vonatkozások nélkül is működne-e a történet, mert ez sokat hozzátett nálam az élvezeti értékhez. Csupán azt találtam kevésnek, amit az a szánalmas vénember kapott a végén.
Az első fél órát megmondom őszintén nagyon untam, de számomra igazából egy kettő és fél órás filmnél ennyi még belefér, főleg hogy aztán a maradék két óra csodásan kárpótol.
A film fordulatai elképesztőek voltak, olvastam olyat is aki szerint teljesen kiszámítható volt, nem tudom lehet én voltam túl figyelmetlen, de én tényleg odáig voltam, hogy mennyire meg tudott lepni ez a film többször is.
A film pedig ahogy kinéz az egy álom. A díszletek, a kosztümök, és a kultúrák keveredése gyönyörű összhangban voltak egymással imádtam!!
Az erotikus jeleneteket én nem éreztem olyan soknak. Tudom sokaknál kiverte a biztosítékot, és tényleg voltak olyan kifejezetten perverz momentumok ahol nekem is felszaladt a szemöldököm rendesen, de pont a két lány szexjelenetei szerintem kifejezetten szépen, igényesen lettek megcsinálva. spoiler Bár valójában az egész filmet áthatja egyfajta perverzség, de nem is tudom hogy tudnám ezt értelmesen megfogalmazni, ezt látni kell és akkor rögtön érhető lesz.
Nekem nagyon tetszett, és szerintem biztosan újranézős lesz, mégha nem is váltotta meg számomra a világot, de így, hogy már a fordulatokat tudom, az apróbb részletekért amiket első nézésre tuti nem vettem észre nagyon is megéri.
A történet csavarossága lenyügözött, de nekem too much volt ennyi erotika. Kínosan éreztem magam a nézése közben és már örültem, amikor ugrottunk. Nem annyira olvastam utána, így kicsit másra számítottam, de összeségében tetszett a film.
Ez nagyon vagány volt.
Gyönyörűen van fényképezve, mint ahogy azt azért a minőségi ázsiai filmektől már megszokhattuk. A történetvezetés is nagyon rendben van, jók a csavarok benne…
Engem személy szerint nem zavartak, és nem is éreztem zavarba ejtőnek az erotikus részeket, és még csak pornónak sem éreztem őket – anno német és olasz szexfilmeken nőttünk fel –, legalább nem finomkodtak, és átjött a szenvedély.
A vége nem egyszerű, de aki látta Pasolini Salóját, annak ez meg se kottyan, messze nincs olyan kemény, mint az.
Szóval nekem tetszett, és nem éreztem meg a 2 óra 25 percet… de az biztos, hogy más szemüvegen át kell nézni, mint a többi filmet.
Nagyon nem erre számítottam. Olyan csavarok voltak benne, hogy tátva maradt a szám.
Megint a tudatlanságomnak köszönhettem a sokszoros meglepődéseket, mert egy szimpla drámának hittem. :D De azt hiszem nyugodtan mondhatom, hogy ebben aztán volt minden.
Az észjárása nagyon tetszett. Az elején bőven van idő elgondolkodni azon, hogyan is alakul a cselekmény. Meg sem közelítettem. És ez így is van jól. :D Szeretem, amikor egy film ennyire meg tud lepni.
Remek atmoszféra, remek színészi játék, egy kicsi Korea, egy kicsi Japán, fülledt erotika (soft), ám nekem egy kicsit túl sok a jóból kategória. Indokolatlan a két és fél óra, viszont határozottan jó, hogy el vannak varrva a szálak. Tetszett a kétféle szemszög, de kicsit kiszámítható volt.
Mindenesetre szeretem, hogy mekkora különbségek tudnak lenni a koreaiak sorozat, ill. filmgyártása között. Viszont előre félek, hogy hollywood pár év múlva majd remake-t akarna csinálni… Hisz ez a szokásuk, nem?
Csavaros film, dráma, rendezés, zene megint csak top kategória, ez nyakon van öntve nem kevés erotikával. Az év legjobbjai közt jó eséllyel helyet kap majd.
Nem is tudom, mit mondjak. Sosem néztem még ehhez hasonló filmet moziban és szerintem egyedül ez piszkosul kínos lett volna… így sem volt egy sétagalopp, de…
Feministáknak, leszbikusoknak, kissé perverz, vagy épp nagyon unatkozó embereknek erősen ajánlott darab, azonban nem tudom, hogy másnak kezébe adnám-e megnézésre. Érdekesen bemutatta a korabeli társadalmi helyzeteket, illetve miként tudják kijátszani a nők egymást és persze minket, férfiakat is csupán a testiség erejével, mégsem éreztem, mi is a valódi célja eme műnek. A fordulatok viszonylag kiszámíthatóra sikeredtek, míg a szexjelenetek jobbára ízlésesek, mégis nevetségesen hatottak inkább, szóval egyszerűen semmi extra. A kritikák alapján valami soft-pornó szintű botrányfilmre számítottam, de szerintem minden szempontból egy középszerű darab lett. 500 forintot persze mindenképp megért, főleg a megfelelő társasággal és arra jó volt, hogy elgondolkodjak utána pár nem épp a filmmel kapcsolatos dolgon, mert ezen már nem igazán tudtam mit agyalni.
Nagyon jó adaptáció, bár egy-két jelenet nekem kicsit sok volt. Szépen megszerkesztett film, szinte minden képkocka mintha egy-egy festmény lenne. Érezhetően figyel a rendező a látványra, a hatásra: a beállítások szimmetrikusak, a színek és a tárgyak elhelyezése harmonizál egymással, ráadásul úgy, mint a klasszikus európai csendéleteken. Kétségtelenül van valami viktoriánus hangulata, valószínűleg főként a kosztümök miatt, de ott van mellette a tagadhatatlanul ázsiai jelleg is, és ezek is harmonizálnak egymással. A hősnő pl. európai ruhát hord, de a hajviselete ázsiai. A „kastély” az európai és az ázsiai (japán) építészeti megoldások keveréke (rizspapír falak, tolóajtók, földbe süllyesztett kis medencék vízzel vagy homokkal, kövekkel teli; minijapánkertet kialakítva a lakótérben, ugyanakkor tágas kanyargó lépcső vezet a második emeletre, ahol baldachinos ágyak, nagy faragott komódok, szekrények foglalják el a szobák nagy részét, a falakat pedig tapéta és faburkolat fedi).
A regény hármas tagolású szerkezetét is megtartotta a rendező, a cselekményt a 20. század eleji Koreába áthelyezve. Hasonlóképpen vannak egymást átfedő jelenetek, és érdemes figyelni, mert csemegének kapunk előreutalásokat is. A történeten kicsit változtattak, így kevésbé bonyodalmas, mint a regény cselekménye, de ha meghagyták volna az eredetit, még egy órával hosszabb lenne a film, szóval a változtatás teljesen érthető, és egyáltalán nem zavaró a film egységének szempontjából.
Nekem tetszett, de ha valakit zavarnak az LMBT jelenetek, készüljön föl. Nem mondom, hogy ne nézze meg, mert mindenképpen megéri megnézni a filmet.
Most mondjam, hogy – bár olvastam a leírást, így nem kellett volna meglepődnöm –, nem egészen ilyen filmre számítottam? :D
Egyébként tetszett, különösen a váltott szemszög, és az, ahogy a végére állt össze teljesen a kép. A csavar ütött, többször is. spoiler. Plusz, nem éreztem meg a hosszát, holott – mivel hiperaktív vagyok, néha kicsit csapongó figyelemmel –, ennél rövidebb filmeknél is előfordult már, hogy elkalandoztam, de itt egy percre sem. És ez nagy szó.