Tinja 12 éves tornászlány. Szeretné, hogy édesanyja elismerje őt, ezért mindent megpróbál, hogy a közösségük felé egy kifejezetten tökéletesnek tűnő, harmonikus képet fessen magukról. Tinja egy nap talál egy tojást, amit ő maga szeretne kikeltetni, azonban amikor a kis élet előbújik a héjak… [tovább]
A keltetés (2022) 76★
Képek 37
Szereposztás
Kedvencelte 4
Várólistára tette 88
Kiemelt értékelések
Nekem nagyon tetszett ez a film! Nem annyira horrorként, inkább drámaként. Alli szép letükröződése volt annak, ami Tinjával történik, bár néha azért szájbarágósnak éreztem. Nagyon modern, nagyon mai társadalomkritika; talán ez benne az igazi horror, nem pedig az, ami a tojásból kikel. Mellesleg én a szörnyet aranyosnak találtam. A szereplők közül, anya és Tinja szerintem rendben voltak a két pólusként, apa és a kisöcsi viszont még ahhoz képest is irritálóak és feleslegesek voltak, hogy sarkított példáját mutatták be egy diszfunkcionális családnak. Én szimpatizáltam a kislánnyal; valószínűleg aki volt valaha hasonló szituációban, meg tudja érteni, min ment keresztül Tinja. A vége is kifejezetten tetszett. Nem ez életem horror filmje; van benne pár gusztustalan, sokak számára nehezen emészthető jelenet (végülis ez egy horror film…), de sokkal erősebb a pszichológiai vonal. Nekem simán újranézős, pedig a leírás alapján abszolút nem feltételeztem, hogy tetszeni fog a film.
Zsenialis, hatborzongato, sokszor taszito film. Kivetelesen minosegi ember es tarsadalomkritka.
Nem talaltam benne hibat, nagyon egyben van minden eleme.
De hogy meg egyszer nem nezem meg, az is biztos…
Feszítő, kellemetlen film, már az elején lerakja az alapokat. Piszok erős kritika rengeteg dologra. Virtuális lét, gyermekünkben megvalósítani a mi elmaradt gyerekkorunkat, ego, rossz választásaink lecsapódása a gyerekeinkben, társadalom, huh napestig lehetne sorolni. És nem finomkodik, az ember végig mocorog kínjában annyira kínos, abban az értelemben hogy itt aztán nem kell találgatni hogy ugyan miről szólhatott a fáma. Arcpirítóan szélsőségesek a karakterek, viszont annyira jól meg van rendezve mind hogy pár másik filmmel ellentétben nem érződik soknak, mert a célt szépen kiszolgálja. Pont emiatt is rajzolódik ki nagyon szépen az anya és „pasija” közti életszemléletbeli különbség, gondolom pont ez volt a cél, hogy arcul csapjon mekkora szakadék is van a kettő között. Borzasztó belegondolni is, hány ember élete siklik félre apróságoknak hitt nevelésbeli „bakik” miatt, mekkora ereje van a szülői mintának, mennyire nyomorulttá tud tenni egy gyermeki lelket ha nincs szeretve. Borzasztó volt. De leginkább abba volt borzasztó belegondolni, hogy ha tegyük fel kapott volna még fél órát a film, az anyuka, rendbe tenni a dolgokat, valószínűleg a jelleme újra ugyanerre az öncélú vakvágányra sodorta volna.
Egyáltalán nem volt rossz, de az állatgyilkolós részek miatt kevesebb csillagot kell rá adnom.
Jó a hangulata és jó a megvalósítása. (A cgi minimális.)
A szörny maga egy metafora.
Nagyon hasonlít a Tisztítókúra (2016) és a A kolosszus (2016) című filmekhez, itt is a sorok között kell olvasni.
Jézusom! Ez kész téboly! Ezt a filmet a végtelenségig lehetne elemezni, és annyi mindent bele lehet magyarázni attól függően, hogy milyen tudományág megközelítéséből tesszük ezt.
Ijedősöknek nappali órákban ajánlott megnézni!
Bizarr egy film volt, ahol gondolom érteni kellene minden részletet, de nagyon nincs ínyemre még egyszer megnézni ezt a filmet.
Az anya egy szörnyű karakter, a férj szánalmas, a fiú meg csak elvan. Érthető, hogy a lány a főszereplő, hiszen ő alakít ki egy kapcsolatot egy lénnyel, ami gondolom az ő élő hasonmása, spoiler
Az egész anya-lánya kapcsolat eléggé nem hétköznapi. Ahogy a lány meg akar felelni a szörnyű anyjának, aki külsőleg tökéletes, de belsőleg egy dög.
Hát ez inkább pszichológiai bigyó, mint horror. Bár a végén ahogy folyt anyuka taknya, uuuuu, fujj… X,)
Elég kis unalmas, de aki tud azonosulni a dologgal (megfelelni anyucinak mindenáron) annak jó lehet egynek.
Tetszett, de az állatokat ki lehetett volna hagyni. Na jó, a csókát nem, különben nem kerül fel a pont az i-re, ami létrehozza a tojást. Az egész film szimbólumokra és metaforákra épül, amit nem feltétlenül szeretek, mert gyakran okoskodásnak tűnik, meg mélységet akarnak imitálni ezekkel a dolgokkal, azt' sehol semmi, csak az aktuális, fárasztó társadalmi, családi, párkapcsolati, erkölcsi klisék, de itt egészen jól használták őket. Nekem is van 14 éve egy alteregóm, egy Allim, csak ő egy regényben lakik, és férfi ^_^ Na, jó, nekem sok Allim van, és mind a regényben laknak :D