Nem hozzáférhető számodra a kért oldal!

Erről szól most a Snitt

489 zóna filmekről »


Mozipremierek

Az Eukrán (2025) Nem hiszek a szemednek (2024) Hurry Up Tomorrow – Az éjszaka határán (2025) A szörfös (2024) Végső állomás: Vérvonalak (2025) Az utolsó táncosnő (2024) 10 év gyűlölet (2025) A végállomás a halál (2024) A hajfonat (2023) A leselkedő (2024) A Kárhozott Vidék (2025) Volt egyszer… az anyám (2025)

Streamingpremierek

Siket rektort akarunk! (2025) A varrószoba (2024) Szülők a focipályán (2025–) Mérgező örökség (2025–) Murderbot (2025–) Kedves Hongrang (2025–2025) Duster (2025–) Gladiátor II (2024) Táncolj, Vini! – Egy sztárfocista története (2025) Franklin (2025–) Kakegurui (2025–) Túltolás (2025–)

Random kedvcsináló

Az ártatlanság kora (1993)

Ezzel a filmmel úgy vagyok, mint az ifjú Popper Péter a Svejkkel: nincs olyan élethelyzet, amelyben ne tudnék idézni belőle. Scorsese egy évtizedig tologatta az íróasztalán a könyvet, mire rászánta magát a munkára, amelyet utóbb a legerőszakosabb ("most violent") filmjének titulált.
Elképesztő igényességgel nyúlt az anyaghoz, elég csak annak utánanézni, hogyan és miként válogatta össze és készíttette el a filmben felbukkanó többszáz festményt. (Elmer Bernstein a Brahms III. szimfóniájából átírt pazar filmzenéjét meg sem említem.)
Rendkívül finom eszköztárának és precíz dramaturgiájának eredménye a film tartása, az az elfojtott, és épp ebből az elfojtásból táplálkozó feszültség, amely a felszíni cselekmény és a voltaképpeni történések (a társadalmi morál és az egyéni vágyak, a kimondott szó és a jelentés és így tovább) között feszül.
Habár nem sorolom a filmtörténelem legértékesebb alkotásai közé, mégis himnuszt tudnék írni ehhez a filmhez, annyira tökéletes.