Egy reptéri tiszt megpróbál túljárni egy rejtélyes utas eszén, miután a zsarolásának engedve felenged egy veszélyes csomagot egy zsúfolt karácsonyi repülőgépjáratra.
(forrás: Netflix)
Egy reptéri tiszt megpróbál túljárni egy rejtélyes utas eszén, miután a zsarolásának engedve felenged egy veszélyes csomagot egy zsúfolt karácsonyi repülőgépjáratra.
(forrás: Netflix)
Gyártó
Amblin Partners
Cobalt Blue 1802
Dylan Clark Productions
Streaming
Netflix
Ugyan a Netflix logó miatt ennek kapcsán is voltak kétségeim, az előzetese miatt azonban bíztam benne, hogy ezúttal egy minőségibb akció-thrillert kapunk, ami hatásosan merít majd olyan klasszikusokból, mint a Fülke, vagy akár a Die Hard széria és meglepő módon piszkosul élveztem.
Mintha visszarepültem volna a 90-es, vagy 2000-es évek elejére és a lehető legjobb értelemben. A cselekmény egyszerűen sodort magával, ami részben köszönhető annak, hogy korábban én is a reptéren dolgoztam, (Ráadásul pont 3 évig, mint a főhős, de több más hasonlóságra is figyelmes lettem.) másfelől pedig Jason Bateman olyan könnyedén hozta ezt a „Hans Gruber” jellegű figurát, hogy szinte meg is feledkeztem arról, hogy őt eddig főként vígjátékokból ismertem.
Igazán remekül fokozta végig a feszültséget, okosan keverte a kártyáit, és a csúcspontokon olyan pörgősen dobálta egymásra a fordulatokat, hogy ne legyen időnk se gondolkodni azon, hogy egy-egy szituáció egyáltalán logikus, vagy lehetséges lenne-e. (Volt talán pár momentum, amin picit húztam a szám, de a legtöbbet ki lehet magyarázni. Ilyen pl., mikor Nora az spoiler.) Azt vettem észre magamon, hogy sok ponton direkt hibát keresek benne, de ami nem túlzottan nyilvánvaló, az annyira nem is hiba. Ez egy szórakoztatásra készült fiktív történet, így inkább a próbáltam kikapcsolni és hátradőlve élvezni ezt a kis hullámvasutat. Ez pedig a csillagozásomból látható, hogy sikerült is. A műfajának egy igazán erős darabjának tartom, ráadásul karácsonyi filmnek sem utolsó, ha unjuk már a minden évben újrázott Reszkessetek betörőket, meg társait.
Összegezve tehát, mindenkinek ajánlom, mert ez pl. egy olyan kiváló fogás most a szolgáltató kínálatában, amit valószínűleg később is szívesen előveszek majd, Taron Egerton-t és Jason Bateman-t pedig szeretném a jövőben több hasonló kaliberű szerepben is látni.
ui.: Ezt simán küldhették volna moziba is.
Vártam már, bizakodó voltam a trailer alapján, ugyanis a nyálas karácsonyi löttyök mellett hiány van azokból az alkotásokból, amik az akció/thriller műfaját vegyítik az ünnepi hangulattal. Ez viszont végre ilyennek ígérkezett, és többé-kevésbé így is sikerült. Több ünnepi utalás lehetett volna, de így is jobb volt a sok sablon mellett, arról nem is beszélve, hogy a Netflix inkább ilyeneket gyárthatna az ostoba romantikus trash produkcióik helyett. Bár ha már streaming, ez a film egyébként is mozivászonra kívánkozott volna, de így is élveztem. Lekötött a pörgős, akciódús történet, tetszett az alapvetően észszerű cselekmény (leszámítva néhány irreális momentumot, de egy játékfilmnél nem nagy gond, amíg nem valami kirívó hülyeségről van szó), az elején az Utazó és Ethan beszélgetései, és külön kiemelendő Jason Bateman játéka, akit még gyerekkoromban a Farm, ahol élünkből ismertem meg, és itt szépen levetette a lúzer tejfölösszájú kisfiú karakterét. A másik szimpatikus karakter a fekete FBI ügynök volt. Igaz, róla kiderült, hogy valószínűleg a bátorsága, nem pedig az esze miatt alkalmazza a szervezet spoiler, de még mindig kedvelhetőbb volt, mint a főhős nője spoiler, de nem jött össze.
Egy ideig 10 csillagot adtam volna, de végül hosszabb, elnyújtottabb lett a játékidő, mint amit én általában élvezni tudok.
Ünnepekkor biztos újrázni fogom.
Rájöttem, hogy nem nekem valók azok a filmek, ahol telefonon fenyegetnek/zsarolnak/ugráltatnak valakit. Marhára unom őket és idegesítenek.
Aki szereti ezt a műfajt, az valószínűleg élvezni fogja, de nekem nem jött be.
Olyan rég vártam már egy ilyen filmre! Végig feszült volt és izgalmas és remekül alakítottak a színészek! A legnagyobb meglepetést Sofia Carson okozta, mert az Utódok után nem gondoltam volna, hogy ilyen komolyabb szerepben helyt tud állni.
Örülök, hogy Jaume Collet-Serra a két középszerű The Rock-os kitérő után visszatért a kisebb költségvetésű thriller zsánerbe, amiben megint otthonosan tudott mozogni. Sok újdonsággal mondjuk nem szolgált, dióhéjban egy Die Hard 2-es közegbe ágyazta a Fülke és a Holtidő mixtúráját. Kicsit talán hosszú, az FBI-os szál és néhány plusz csavar nekem szükségtelennek érződött, de fenntartotta a szórakoztatási faktort. No meg klassz volt Taron Egerton főhősnek, illetve Jason Bateman-t főgenyónak látni. Komfort thrillernek megfelel.
Nem szoktam akciófilmeket nézni, de ez a reptéri téma miatt megfogott, és örülök, hogy adtam neki egy esélyt, ugyanis meglepő módon szórakoztatott, izgalmas, pörgős volt, szerethető karakterekkel.
Nyilván nem újranézős, de egy estére tökéletes kikapcsolódást nyújt.
Páran a Die Hardhoz hasonlították, ezért gondoltam adok egy esélyt. Nem kellett volna. Itt semmi humor nem volt (sem bármiféle karácsonyi hangulat amúgy), és míg Bruce Willis karaktere ikonikus, addig Kopek egy unalmas, szerencsétlen idióta, nulla karizmával. Taron Egerton alapból nem a kedvencem, és itt se sikerült meggyőznie, hogy jó színész. A sztori is nagyon el volt húzva, vagy csak azért éreztem így, mert baromira untam, párszor már bele is pörgettem kínomban. Jason Bateman mint főgonosz jó volt. Ennyi pozitívumot tudok mondani. Kínszenvedés.
Ez a film megidézi a Die Hard hangulatát. Rendkívül szórakoztató és ötletes darab, ami bár nem tökéletes, de stílusa és feszes tempója miatt emlékezetes marad. A színészek jól játszanak, és a történet is izgalmas. Aki egy karácsonyi akciófilmre vágyik annak tökéletes választás. :)
Hát nem egy tipikus karácsonyi film, sőt, szinte egyáltalán nem mondanám annak. Inkább pörgős akciófilm. Lehet rajta izgulni, bár szerintem túlságosan elhúzták. Mindenesetre aki unja a nyálas ünnepi alkotásokat, annak tudom ajánlani.
A karácsony azt érezteti, hogy nincs sínen az életed, bármit is teszel. Sosem lehetsz elég boldog vagy elég gazdag. Soha semmi nem elég.