Lisa Reisert ki nem állhatja a repülőket, de a Miamiba tartó éjszakai járaton rá váró rettegésnek semmi köze a repüléstől való félelemhez. A felszállás után néhány perccel a Lisa mellett ülő Jackson felfedi utazásának vészjósló okát: részt vesz egy összeesküvésben, melynek célja a belbiztonsági… [tovább]
Éjszakai járat (2005) 139★
Képek 4
Szereposztás
Kedvencelte 7
Várólistára tette 77
Kiemelt értékelések
Nem volt rossz, de Akkora nagy durranás sem volt. Végig tartotta a feszült hangulatot, és izgis részek is voltak, bár eléggé kiszámítható volt az egész sztori. De a szereplők jók voltak, főleg Cillian Murphy, jól játszotta a jónak tűnő rosszfiút. Rachel McAdams is jó volt, bár eléggé szendének tűnt. XD De amúgy tetszett, nem bántam meg, hogy megnéztem. :-D
Nekem tetszett ez a film, pedig a thriller egyáltalán nem az én műfajom, ritkán nézek ilyen filmeket. Cillian Murphy-nek nagyon jól állnak az ilyen szerepek és Rachel-t is imádtam benne. Nem húzták el és nem bonyolították túl a filmet, izgalmas és végig fenntartja a feszültséget. Vége kicsit kiszámítható és voltak benne klisés dolgok, de egyszer mindenképp érdemes megnézni, hamar elröppen a másfél óra a nézése közben. :)
Nem volt ez olyan rossz film, úgymond pozitívan csalódtam. Igazából Rachel McAdams miatt néztem meg, aki remek alakítást nyújtott. Cillian Murphy-nak elég pszichopata kisugárzása volt. Sajnos engem nem tudott átverni. Oké, tudtam előre, hogy ő lesz a rosszfiú, de mikor adta a mézesmázas lovagot, akkor sem tudta igazán leplezni, hogy ő a hunyó. Nem baj, ettől még pörgős filmet sikerült összehozni, ami nem ült le a közepénél. A játékidő pont elegendő volt, ezt nem is kellett tovább húzni.
Wes Craven 77 perces zsánermozija sokadjára is maradéktalanul leköt. Rachel McAdams bájos, okos, érzelemközpontú és Cillian Murphy ravasz, logikára építő figurája közti feszültség profin kitartott, ami egy Sikoly vibeos fináléban tetőzik. Príma komfort thriller.
Wes Craven egyetlen akcióthrillere, amely a vége felé lazán átvált egy másik műfajba spoiler. Persze végig érezni, hogy a fimet Craven csinálta: Cillian Murphy karaktere szakasztott olyan, mintha az egyik Sikoly pszichopatája két telefonhívás között átsétált volna ebbe a világba, hogy itt is telefonbetyárkodjon egy kicsit.
A Red Eye cselekménye kiemelkedik abban, hogy valószínűleg ebben láthatjuk minden idők legbonyolultabb terrorista merényletét. Azóta az akció kiagyalójának bizonyára felmondtak az állásában, annyira túlgondolta ezt a műveletet.
Rachel McAdams és Cillian Murphy küzdelme érdekes és fordulatos, leköti az embert. A rendezőnek mindig is erőssége volt a gördülékeny történetmesélés, valamint a karakterek közötti viszonyok pontos és gyors ábrázolása a dialógusokon keresztül. Ezek itt is működnek, csak a tartalom szempontjából van egy jókora hiányérzetem. A terrorizmus témájából (különösen 9/11 után) valami többet is ki lehetett volna hozni, hiszen a merénylőkről szinte semmit nem tudunk meg, a történet lóg a levegőben. Ennek az alulgondoltságnak nem tudom az okát, de azt talán érdemes figyelembe venni, hogy ez már nem a 70-es, 80-as évek (illetve a 90-es évek első felének) Cravenje, akinek markáns véleménye volt politikáról, médiáról és társadalomról, s ezt filmjeiben is érvényesítette. Ez már a Sikoly-éra, amely széria egy idő után pont a tartalmatlan posztmodernkedésben süllyedt el.
Szórakozatató klasszikus thriller. A zárt tereken játszódó filmeket szeretem, ad egy kis plusszt a filmhez. Jó a két főszereplő, ami kellett is, hiszen lényegében ők viszik a hátukon a sztorit. Végig fennt tartja a film a feszültséget, izgalmas tud maradni. Egyszer sem lankadt a figyelmem. Jó volt hogy Lisa reakiója reális volt, nem változott rögtön amazonná, de azért a maga módján próbálta felvenni a harcot. Inkább az eszére és cselekre hagyatkozott, ami hihető volt. A lezárásra felpörögnek az eseméynek, jó lett a finálé.
Meglepően furcsa volt Craventől egy ilyen jellegű thrillert látni, ugyanis az első feléről nehéz lett volna megmondani, hogy ő rendezte, de az utolsó 20 percen már erősen érezhető a keze nyoma.
A viszonylag rövid játékidőnek köszönhetően egy igen pörgős thrillert kapunk, két fiatal tehetséggel a főszerepben. A sztori ámbár erősen sablonokból építkezik, mégis fenn tudja tartani a néző figyelmét, hála az ügyes rendezésnek és a két színésznek.
McAdams nagyon szimpatikus az áldozat szerepében. Craven filmjeiben a nők általában nem azok a hisztérikus, visítozó típusok, hanem ha kell, felveszik ők is a kesztyűt. Lisa karaktere is ilyen. Gondolkozik, fél és hiába nem jön össze egyik terve a másik után, nem adja fel.
Cillian Murphy viszont egyértelműen ellopja a showt előle. Az a tenyérbemászó viselkedés, ahogy fokozatosan elnyeri a lány bizalmát, aztán felfedi valós szándékait zseniális. Na és persze a rideg tekintete, és nyers őszintesége. A végére persze ő is egy tipikusabb gonosztevőbe megy át, aki végigkergeti a hősnőt a házában. Sajnos ez talán a film legnagyobb gyengesége, mert addig ügyesen építi fel a feszültséget a sztori, ám ez a befejezés nagyon szépen beolvad a már ezerszer látott kategóriába.
Ez utóbbi dolog ellenére is érdemes megnézni, mert rövid, pörgős, a két főszereplő pedig nagyon odatette magát. Craventől pedig valóban szokatlan thrillert látni, de jó érzéke volt az öregnek ehhez a műfajhoz is úgy látszik.
Az elejét nyugodtan át lehet pörgetni, úgy 20 percet. Annyira semmitmondó és unalmas, hogy még kontrasztnak sem jó a későbbiekhez. Utána egész jó volt, bár fel nem foghatom, hogy hogyan spoiler. Felejtős, közepes thriller, és én sajnos Cilliant sem kedvelem, így nem kárpótolhatott a látványa.
Izgi volt, hamar elillant az a másfél óra. Cilian Murphy csak „szefós” szerepeket vállal? :D Mondjuk nagyon jól játszott itt is. Lisa nagyon talpraesett volt, megőrizte a nyugalmát végig, nem hiszem, hogy erre sokan képesek lennének.