Will Kane seriff Amyvel kötendő házassága miatt lemondott hivataláról. Ám éppen az új seriff érkezése előtt egy nappal kapják a hírt, hogy a déli vonattal a városba érkezik a Frank Miller, akit annak idején Kane juttatott a börtönbe. Kane úgy dönt, hogy nem menekül el a bosszúszomjas gengszter… [tovább]
Délidő (Délidő 1.) (1952) 54★
Képek 1
Szereposztás
Kedvencelte 4
Várólistára tette 37
Kiemelt értékelések
Délidő (1952) 77%
A régi westernekre jellemző pátosz hangulatát árasztja a film. A várost, illetve magát is védő, önfeláldozásra is kész sheriff versenyfutása az idővel, majd hőssé válásának története. A nosztalgia miatt érdemes megnézni.
Délidő (1952) 77%
Végig tele van feszültséggel, a várakozás feszültségével, és persze a sztori miatt muszáj, hogy legyenek benne lövöldözős részek, de azok inkább elvesznek belőle, mintsem hozzáadnak. A történet remek, a színészek jól hozzák a karaktert, drámaként nagyon jól megállja a helyét, az akciót meg szükséges rosszként el kell fogadnunk.
Délidő (1952) 77%
Á, ennek a filmnek a vége a legjobb. Gary Coopert jó volt újra látni, de azért mégis a film struktúráját emelném ki elsősorban, olyan szépen ível felfelé végig az a kis belső, észrevehetetlen feszültség. Régi film, de egy percig sem volt unalmas.
Na, akkor még tudtak filmet készíteni, ez van :P
Délidő (1952) 77%
Ez az a film, amiból veszettül várok egy remake-et! Tökéletes lenne hozzá, és az új film vagy ezerszer jobb lehetne! Mert az alap történet remek, sok mély és érdekes kérdés van benne, de a film ezeket nem aknázza ki, és elég felszínesen van kezelve az egész. Az volt a legnagyobb bajom hogy pont a dráma, a morális, erkölcsi részek nem voltak kibontva a filmben. A főszereplő mintha nem is lenne fontos. Grace Kelly volt a legjobb dolog a filmben, az ő játéka szuper, és az ő szála volt jobban kidolgozva is.
Délidő (1952) 77%
A világ egyik legnagyobb westernjeként tartják számon és valóban nem rossz. Én ugyan a mocskosabb spagettiwesterneket kedvelem, de ezeknek is megvan a hangulata. Az időkezelésben nagyon jó volt a film, a szinte real-time-ban játszódó történet a végére ér el a csúcspontjához. A zene ugyanakkor zavart, mert azt hittem, hogy minimalista stílusból jutunk el a film végére a nagy bumm-ig és Tiomkin fokozni fog (Ennio zenei aláfestései azért jobban meghatározták a műfajt számomra). A betétdal giccsként hatott és számomra komolytalanná tette a film minden jelenetét mikor felcsendült. Az egyszerűen nem jött át. :D A színészi játék tetszett, főleg hogy Cooper-ből nem csináltak terminátort, hanem realista módon ábrázolták.
Összességében nem volt rossz film, de eget rengetően kiemelkedőnek sem tartottam. Bár azt hozzá kell tenni, hogy 52-es westernről van szó, és a műfaj azért a hetvenes évek végig is rengeteg változott.
Délidő (1952) 77%
Az igazi hőssé avanzsálódás őstörténete.
Nem vagyok egy nagy westernrajongó, mégis megérte megnézni ez a közel 70 éves darabot. Mert igaz, hogy a zsánerre jellemző szembenállások itt is megvannak, az izgalmasnak mondható (nagyjából realtime-ban végbemenő) alapszituáció leginkább az emberi reakciókra, természetre mutat rá.
Ennek a legjobb példája a templomban játszódó jelenet, ami szerintem előfutára is lehetne a 12 dühös embernek. Hogy több nézőpontból is átlátják a lehetőségeiket, többféle embertípus felszólal az ügyben, és hiába ismerik régóta a főhőst, mégis kihátrálnak mögüle az ottaniak, és kénytelen ezt a lelki teherrel egybekötött, vészjósló, felelősséggel teli helyzetet a saját kezébe venni és egyedül megoldani.
Bár az idő kicsit talán kikezdte, de nem véletlen, hogy az első Die Hard filmben is a hasonlóan kialakult felállás végett említik meg az itteni színészeket.
Hans: „Az amerikaiak mind egyformák. Most viszont John Wayne nem vonul el az szépséges Grace Kelly-vel.”
McClane: „Az Gary Cooper volt te hülye.”
Délidő (1952) 77%
Bár ízig-vérig western, alapvetően mégiscsak egyfajta morális tanmesét látunk. A cselekmény nagy részét az érdekes párbeszédek, a főhős és a városlakók őrlődése vezeti a kötelesség és a biztonság között. Igazi, hamisítatlan vadnyugatos küzdelem már csak a végén van, mégpedig egy elég jól megkomponált darab. A befejezése pedig remek. Nem egy akciódús film, de nem is amiatt kell megnézni, hanem szép története miatt.
Népszerű idézetek
– […] elmondom, mi köztetek a különbség. Te jóképű fiú vagy. Izmos vagy, a vállad széles. Viszont ő férfi! És nem csak a széles váll teszi ám a férfit, Harvey! Sok minden kell még ahhoz. Mondok valamit: belőled sosem lesz férfi.
Délidő (1952) 77%
Népszerű triviák
Az a rövid párbeszéd, amikor a filmben Hans Gruber azt mondja McClane-nek, „ezúttal John Wayne nem lovagol el Grace Kellyvel a naplementébe,” Willis pedig azt válaszolja, „Az Gary Cooper volt, te seggfej” egyértelmű utalás az 1952-es westernre, a Délidőre.
[www.filmezzunk.hu]Kapcsolódó filmek: Drágán add az életed! (1988) · Délidő (1952)
Folytatása
Összehasonlítás |