A romantikus történelmi Franciaországba kalauzol el A sellő és a Napkirály, amelyben XIV. Lajos király retteg a saját halandóságától, miután egy merénylő golyója megsebesítette őt. Miután a Napkirály értesül arról, hogy egy mágikus vízalatti teremtmény, egy sellő segítségével halhatatlanná… [tovább]
A sellő és a Napkirály (2022) 50★
Képek 4
Szereposztás
Kedvencelte 3
Várólistára tette 164
Kiemelt értékelések
Én itt most nagyon egyedül leszek a véleményemmel, de nekem ez alapvetően tetszett. Egyszerű kis matiné előadás, ahol a rosszak pont csak annyira rosszak, amennyire egy mesében kell, a jók meg ugye tudjuk, hogy járnak a végén…:)
Nem voltak előzetes elvárásaim, így nem volt minek lelomboznia, és amúgy is olyan passzban voltam, hogy jól esett ez az egész a maga végtelen egyszerűségében.
Apróságok:
-Az alternatív történelem címke szerintem sokaknak lehet félrevezető, ez csak annyira az, amennyire Mátyás király tréfái. Azon mégsem akad fenn senki. Pedig itt is csak van egy uralkodó, akinek a nevét mindenki ismeri és kreáltak hozzá egy mesét. Ennyi.
-Volt egy régebbi film, amiből semmi másra nem emlékszem a mai napig azon kívül, hogy a középkori hölgyek és urak (különösen a női főszereplő) mennyire nem középkori ruhákban flangáltak és ez mennyire zavaró és kizökkentő volt számomra. Érdekes, hogy itt most ugyanez a helyzet állt fent ruhakölteményileg, mégis annyira természetesnek láttam a természetellenességét, hogy magam is meglepődtem. Mivel a sellősztorival az egész egy hatalmas mesevilággá vált, ráadásul a helyszín eleve nagyzást, színeket és a valóságtól elrugaszkodást kínált, így bosszankodás helyett csak csodáltam az öltözékeket, elmerülve a színek és formák varázsában.
-Pierce-nek piszok jól áll ez a kissé beképzelt, arisztokratikus, ugyanakkor mégis bohém uralkodói szerep. Szerintem ő is élvezte. Azonkívül a jelmeztervezőt ezúton ismét ölelem, mert a ruhákkal is sikerült ráerősíteni erre, miközben maximálisan kihangsúlyozta az alakjának előnyös vonásait – különös tekintettel a hosszú kabátok lovagláshoz és lebernyeges vonuláshoz való látványosságára. Hát nem úgy vonul, mint aki 69 éves :D
-bár a két fiatal közt tényleg nem szikrázott a kémia, de talán egy mesében nem is baj, ha ez megmarad ennyiben és nem megy át túlfűtött erotikába már ha csak egymásra néznek is. Nem taszították egymást, ide szerintem ennyi kis romantikus pillogás is elég volt.
-Egész végig azon gondolkodtam, láttam-e ezt a lányt már valahol, de nem. Illetve a Holdban igen, de nem emlékszem. Aztán megvilágosodtam, honnan ismerős az arca. A vonásai és a mimikája a nagyon fiatal Nicole Kidmant idézik, még mielőtt jéghideg és mimikátlan plasztikdívává változott.
-azzal egyetértek, hogy a sellőben kicsit több természetesség és kevesebb CGI lehetett volna, de ez engem igazából csak az arcánál zavart, a testi változásokat meseileg befogadtam.
-a végén furamód sokkal jobban zavart inkább az, hogy spoiler
Tudtam, hogy sz.r lesz, de hogy ennyire?!
Silány forgatókönyv, undorítóan béna karakterek, az unalmas párbeszédek lógnak a levegőben… Csak kamilláztam.
Pierce Brosnant sem szeretem, de meg kell hagyni, ez a kínos szerep jól állt neki.
spoiler
A végére szerencsére elaludtam.
Minden perce nyögvenyelős volt. Kifejezetten zavart az „alternatív történelem”, hiszen a király nevén és a helyszínen kívül semmi köze az egykori francia uralkodóhoz, emiatt felesleges volt hajánál fogva iderángatni valamit a valóságból, csak rontott a színvonalon.
A 2 csillag Père La Chais-nek ment.
Ha valakinek nincs filmötlete, miért égeti magát egy ilyen filmnek csúfolt időpazarlással? Ed Wood-szint, modern technikával.
Nem a sztorival volt a bajom, habár nem ismerem a könyvet, úgyhogy nem tudom mennyiben tért el tőle. Egyszerűen nem tudtam értelmezni ezeket a kosztümöket, annyira különbözött egymástól az összes és semmi egység nem volt bennük, plusz szerintem egyáltalán nem illett egyébként a történethez. Azt szintén nem tudom felfogni, hogy miért kellett ennyire műre CGI-ozni a sellőt, Fan Bingbing egy szép színésznő, erre egészen biztosan semmi szükség nem volt. Na de emiatt komolyanvehetetlen is volt… egyébként szerintem lehetett volna egy jó meseféleség belőle, de nem működött.
valószínű, hogy egyedül leszek ezzel a véleménnyel, de nekem ez tetszett, méghozzá nagyon..
az igaz, hogy nem egy fenomenális mű, én is látom a hibáit.. viszont az egész film, olyan.. nem is tudom, valami körbe lengte egészében.. elkapott egy érzett és egyszerűen vitt magával az egész történet… :) , ami ugye nem egy nagy valami.. szinte totál papírforma.. és mégis bejött..
jó pontja pluszban, hogy végre egy film, ahol nem sejtelmesen mutatják a sellőt és még kapott egy új kinézetet is, amit eddig én sehol sem láttam…
az meg már csak hab a tortán, hogy Pierce Brosnan lubickol ebben a szerepben, ő tipikusan az a pasi, aki minél idősebb, annál sármosabb, ráadásul ez a kicsit flegma elegancia nagyon is jól állt neki, na meg egyébként is egy úriember benyomását kelti…
a többi színészt nem ismertem, a főszereplő lány egészen jó volt, javára írható, hogy nem egyféle mimikát láttunk tőle.. bár az igaz, hogy a kémiát filmbeli partnerével sem tudta elhitetni.. egyikükse.. mert ami nincs azt nehéz is lenne ugye :)
összességében ez egy jó kis mese, ami nem feltétlen korhű és megsem próbál az lenni, inkább csak elkalauzol egy más világba, ahol a csodák még léteznek.
Népszerű idézetek
XIV. Lajos: Forgive me Father for I have sinned…
La Chaise: …Yes?
XIV. Lajos: I can't remember the exact details of what happened last night…
La Chaise: I understand. You're forgiven.
Marie-Josephe: Miért bámul mindenki?
Magali: Külsőségek minenek felett.
Marie-Josephe: Külsőségek?
Magali: Igen, mademoiselle. Inkább elkezdenek pletykálni Önről, mintsem önnön életük ürességét látnák.
Magali: Ma este, mindenkit elkápráztat.
Marie-Josephe: Magali!
Magali: Mi a baj?
Marie-Josephe: Olyan vagyok mint egy bohóc!
Magali: Nem igaz! Ma este minden hölgy így lesz kisminkelve…
Marie-Josephe: Akkor inkább leszek ma este férfi.
Magali: Ők is így fognak kinézni…