Nem hozzáférhető számodra a kért oldal!

Erről szól most a Snitt

488 zóna filmekről »


Mozipremierek

j-hope Tour ‘HOPE ON THE STAGE’ in JAPAN (2025) A vándorló Föld (2019) A csúf mostohatestvér (2025) A föníciai séma (2025) A sötétség szelleme (2024) Karate kölyök: Legendák (2025) Fekete hó (1990) A Hold nyomában (2022) A-Q hiteles története (1981) Púder (1995) Chinatown detektív 1900 (2025) Jó dolgok Sanghajból (2024)

Streamingpremierek

Mountainhead (2025) Jó fiú (2025–) Osztálykirándulás: Mallorca (2025) Lulu, a rinocérosz (2025) A szív tudja (2025) Bono: Stories of Surrender (2025) A csillagokon túl (2025) Az özvegy terve (2025) Felnőttek (2025–) A thai unikornis (2025–2025) Megoldatlan ügyek osztálya (2025–) Tökéletes nővér (2025–)

Random kedvcsináló

Amadeus (1984)

Úgy kezdtem neki ennek a filmnek, hogy nem érdekel sem Mozart, sem a kor, amelyben élt, viszont erről a filmről mindenki szuperlatívuszokban beszél. Mint kiderült, jogosan.

Zseniálisan mutatja be az istenadta tehetség és a középszerűség ellentétét, amikben mégis van valami közös: bármelyik az őrület határára sodorhatja az embert. A film kivitelezése mesteri, az operajelenetekkel, a legjobb pillanatokban felbukkanó zenei betétekkel, az utalásokkal (imádtam az Éjkirálynő áriájának eredetét bemutató snittet :D). A színészek játéka kissé teátrális, de ennek ebben a körítésben abszolút helye van. A két és fél óra elrepült, és akár még újra is nézném néhányszor.

Mozart vihogása és „Stanzi” porcelánbabához hasonlatos szépsége egyébként elképesztő, kár, hogy utóbbi szinkronhangját teljesen hazavágták – eredeti nyelven pont a higgadtsága, a nyugodt hangneme a legérdekesebb benne.