A történet egy volt rendőrről, John Fergusonról szól, aki tériszonya miatt felhagyott hivatásával. A főhős összefut egy régi barátjával, akinek szokatlan kéréssel fordul hozzá: kövesse Madeleine nevű feleségét, mert a nőnek öngyilkossági hajlamai vannak. A volt rendőr beleszeret a gyönyörű… [tovább]
Szédülés (1958) 163★
Képek 24
Szereposztás
Kedvencelte 31
Várólistára tette 127
Kiemelt értékelések
Szédülés (1958) 81%
A másik mestermű, melyet Hitchcock legjobbjaként szokás aposztrofálni. Megmondom őszintén, idén láttam először és tetszett, de nem mondanám, hogy ez a rendező legjobbja. Persze, a sztori fantasztikus, és van egy nagyon sejtelmes hangulata, mely az egész játékidőt belengi. A főcím már megalapozza ezt, Herrmann zenéje azt az érzetet kelti, mintha egy felhőket súroló toronyból zuhannánk épp magatehetetlenül. Hitchcock ezt a magatehetetlenséget remekül érzékelteti mindvégig, valamint a nézőt itt is jól félrevezeti. James Stewart remekel, mint Scottie, bár a Hátsó ablakbeli alakítása számomra egy hajszálnyival jobban tetszett. Remek film, de szerintem párszor még meg kell néznem, hogy igazán szédületes élmény legyen számomra is.
Szédülés (1958) 81%
Zseniális, feszült, az őrület határát súroló, de közben mégis oly logikusan megállapodó krimi. Hitchcock egyik legnagyobb remekműve, nem is érdemes beszélni a történetéről, mert ezt látni kell.
Szédülés (1958) 81%
Remekmű. Az utolsó percig ott a feszültség.
(Aki szerint ez szexista, az valamit nagyon félreértett. Vagy csak számára a feminizmus ugyanolyan őrület, mint másoknak a sovinizmus.)
Szédülés (1958) 81%
Végig izgalmas, jól fenntartott feszültség jellemzi a filmet, a vége pedig a legjobb.
Szédülés (1958) 81%
Egy hetest (alsó hangon) böktem rá, amit főleg James Stewart zseniális alakítása, a sokszor impozáns kameraszögek és a jobbfajta mindfuck-jelleg mondat velem, de egyébként igen, csúnyán szexista film, ami több ponton is tetten érhető. (Illetőleg zavaró plot hole-okból sincs hiány.)
Szédülés (1958) 81%
Végtelenül unalmasnak találtam, és két órát szenvedtem, hogy megtudjam, mi a vége – egy nagy hülyeség.
Szédülés (1958) 81%
Csodaszép film, akár egy festmény. Az én modern türelmetlenségemnek kicsit túl lassú folyású.
Nem értem, miért volt oda a kor Kim Novakért… Egy arccal játssza végig az egészet, mint Kristen Stewart. Kivéve, amikor ripacskodik. Bár inkább Grace Kelly lett volna a hősnő!
A vége nagyon állat. Bár elvarratlan maradt az a szál Midge-dzsel… (aki a Dallas Ellie-je :D)
Ps.: Régen máshogy csókolóztak az emberek? Vagy csak a filmkészítők nem tudták, hogyan kell? Minden régi filmben olyan bizarr a csókjelenet. Az akkori nézőket nem zavarta?
Szédülés (1958) 81%
Álomszerű, rejtélyes történet egy furcsa [nekrofil] szerelemről és az elvesztett szerelmes visszaszerzésének még furcsább rögeszméjéről, Hitchcock egyik legmeghatározóbb filmje, bár ezúttal senki sem menekül a kémek vagy gyilkosok elől. A lassú tempójú, gondosan felépített film egyik zseniális képsort a másik után hozza eléd, James Stewart pedig – akárcsak Kim Novak – pályafutása talán legjobb teljesítményét nyújtja. („Valahol itt születtem, és itt haltam meg. A fának ez csak egy pillanat volt. Észre sem vett.“ Mindezt többszázéves fák évgyűrűit szemlélve.)
Szédülés (1958) 81%
Azért ez egész jó lett a végére. Nagyon pszichopata mindegyik szereplő. Ja, és a zene kifejezetten hicskokk-hidegrázós. Midge-et bírtam a leginkább. Kár, hogy nem kapott több szerepet.
Népszerű idézetek
Tudod, egyszerűen csodálatos, hogy minden bajra tudnak zenét. Van zenéjük alkoholizmus ellen, van melankóliára való és a hipochondriát is zenével gyógyítják. Szeretném tudni, mi lenne, ha egyszer a kórlapokat összekevernék.
Szédülés (1958) 81%
Midge: Arra gondoltam, hogy ha etetlek, meg itatlak, te hálából majd elviszel moziba.
John: Tisztességes ajánlat.
Szédülés (1958) 81%
Madeleine Elster/Judy Barton: Csavarogni csak egyedül lehet. Ketten együtt mindig mennek valahová.