Férfiak és nők egy hatalmas földalatti silóban élnek, ahol számos szabály van érvényben, amelyekről azt hiszik, hogy megvédik őket a felszínen lévő mérgező és tönkrement világtól.
Silo (2023–) 96★
Szereplők
Kedvencelte 30
Várólistára tette 228
Kiemelt értékelések
Silo (2023–) 86%
Május elején az első két részről szóló kritikámnak egy olyan címet adtam, ami még sokkal több rejtély mögé bújt. A Silo a szezonnyitó óta egy olyan sorozattá vált, amit több külföldi oldal is a jelenleg futó legjobb sci-fik közé sorol. És közel sem alaptalan ez a jelző. De tovább megyek a széria iránti érdeklődésemben. Öt éve, amikor volt szerencsém A siló regényfolyam első kötetéhez, egyáltalán nem gondoltam, hogy ebből az én tempómban is három óra alatt átfutható sztoriból ilyen történetet készítenek. Mert az, amit az Apple TV+ idén alkotott, az bizony egészen elképesztő teljesítménynek tudható be.
A teljes kritikámat itt találjátok: https://www.kritizator.hu/milyen-arat-fizetnel-azert-ho…
Silo (2023–) 86%
MÁSODIK ÉVAD (10/5)
Huh, már az első évad se volt egy nagy eresztés, de ott legalább sikerült elosztani az izgalmakat meg a nagy rejtélyt egy teljes évadra.. na itt az első és az utolsó két rész kivételével teljesen érdektelen az egész. Nyilván, úgy elég nehéz is fenntartani a figyelmet, ha a karakterek ennyire jellegtelenek, és egy-két szereplőt leszámítva totálisan kidolgozatlanok. A sztori meg 90%-ban halálosan unalmas játszmák meg manipulációk sorozata. Van egy-két meghökkentő pillanat, ami csak fokozni tudja a misztikumot, de ez rohadt kevés. Persze, kiváncsi vagyok, miért kerültek a föld alá ezek az emberek, de annyira azért mégse érdekel a dolog, hogy 10 részt végigszenvedjek. Remélem, a harmadik évad legalább egy kicsit nyitni fog valamerre (az utolsó 10 perc erre enged következtetni), de persze ilyen rettenetesen gyenge forgatókönyvvel az se fog sokat számítani.
ELSŐ ÉVAD (10/6)
Végülis nézhető és valamennyire izgalmas évad volt ez, de a kidolgozatlanságán el is csúszik: a karakterek zöme papírmasé, a párbeszédek rettentő egyszerűek, és persze lehet mondani, hogy itt nem ez a lényeg, hanem a világépítés.. de amúgy azt se vitték túlzásba. Van egy érdekes alaphelyzet az első pillanattól kezdve, amit elég lagymatag módon jár körbe a sztori.
Tényleg, tudja valaki, hogy egyébként a Silóban hogy zajlik a mindennapi élet? A gyerekek mit csinálnak? Milyen foglalkozások vannak a küldöncökön, gépészeken, na és persze a sokat emlegetett IT-sokon kívül? Hogy a francban nem golyózik be 10.000 ember egy ilyen zárt helyen? Gondolom, mindenkinek kell valami hasznos tevékenység. Hogy mivel múlatja a napot a nép, arról elég kevés info jut el. Jól hangzik, hogy van egy több mint száz emeletes földalatti bunker, de alig sikerült érzékeltetni ennek a volumenét.
Túlságosan ki lett hegyezve a sorozat a “maradványokra”, a rejtélyeskedésre, meg az olyan rohadt hangzatos, valójában totál tartalmatlan kifejezésekre, mint pl. a Alapítók meg Lázadás (utóbbi több, mint 100 évvel a jelen eseményei előtt történt, és messze a legjelentősebbként emlegetett történés a múltból… alig esik említés másról).
De hogy milyen is a Siloban élni, milyen kihívásokkal szembesül egy zárt helyre kényszerített, napfényt hírből se ismerő társadalom, hát arról valahogy nem sikerül beszélni. És nekem itt el is hasalt ez a sztori.
Szóval van hiányérzet. Rebecca Ferguson viszont odarakta magát, jót tett az alakítása a sorozatnak – még ha nagyjából annyira gépész vagy sheriff, mint én.
Silo (2023–) 86%
Egy nyomasztó disztopikus történet a jövőről, amit reméljük soha nem kell megismernünk a valóságban. Tízezer összezárt ember egy bunkerben, rengeteg szabállyal, ami biztosítja a túlélésüket, mi baj lehet? Mondjuk az, hogy mindig lesz, aki nem ért egyet ezekkel a szabályokkal, és felteszik a kérdést: Miért?
Persze, érthető módon leginkább az izgatja mindenki fantáziáját mi lehet kint, de aki ki akar menni, az kimehet… takarítani! (Aki túl sokat akar tudni, az is kimehet.) Ami egyenlő a halálos ítélettel.
Rebecca Ferguson nagyon jól alakítja a Siló legutóbbi kétszáz évének legjobb seriffjét.. vagy legnagyobb veszedelmét?
A 2. évadot berendelték, ám az utolsó rész után engem egy kérdés nyomaszt: hova tovább?
Silo (2023–) 86%
Izgalmas és gondolatébresztő poszt-apokaliptikus disztópia, megérinti a nézőt a jelenlegi társadalmi és környezeti problémák tükrében (mint a klíma szorongás, a politikai korrupciótól való félelem, az összeesküvés-elméletek, önmagunk elvesztése). Az alapvető ötlet, miszerint egy zárt közösségben zajlik az élet a szennyezett föld alatt, ahol az osztályok közötti megkülönböztetés és a történelem manipulációja mindennapos, erőteljesen valóságossá teszi a világunkkal kapcsolatos félelmeinket és aggodalmainkat. A Silót sok mindennek lehet értelmezni. Így az osztályrendszer kritikája élesen rajzolódik ki (a mélyben élőket és dolgozókat megvetik a magasabb szinteken lévők, annak ellenére, hogy az ő képességeiken múlik mindenki túlélése), a karakterek sorsa mélyebb jelentéseket hordoz. Morten Tyldum erős rendezései után enyhe lassulás következik be az évad közepén, ami nem válik kárunkra, egyrészt a finálé felé információadagolás, pont annyi, amennyit a rejtély megkíván, másodsorban pedig jobban átérezhetjük a sorozat alkotta atmoszférát és karakterfejlődést, amely által a történet tartalmilag válik teljes egésszé. A cselekmény kiválósága mellett a részletek is nagyon fontosak, mint a fényképezés és a szcenográfia is kiemelkedő a sorozatban, hozzájárulva a disztópikus világ megteremtéséhez. Útóbbi mesterség egyáltalán nem könnyen transzponálható díszleteket tesznek rendkívűl hitelessé. A szovjet építészet találkozik a korai steampunk-kal, a szereplők lakhelyei egyfajta haldokló Ikea modell-lakások hangulatát árasztják, kopottak, de tiszták és kényelmesek, még akkor is ha sötét repedések látszanak a siló falain (hello szimbolizmus!). Az alkotók jellegzetes terrakotta szinpalettja körülölei a silo futurisztikus belterét és visszaköszön a lakók ruhájában is, mind-mind a történet mélységét hangsúlyozzák. A Heath Robinson-féle rendetlenség alatt, a lezárt emberi páncélszekrényben a CGI-varázslók összehangolt munkája létrehozta ezt a lenyűgöző, futurisztikus környezetet a hidroponikus farmoktól az egészségügyi központokig, szinte önmagában is karakterré varázsolja a helyet.
A Silo egyedi stílusa és karakterei által fűszerezett története egyértelműen érdemes arra, hogy a sci-fi rajongók megszeressék. A sorozat nemcsak vizuálisan lenyűgöző, hanem mély és szuggesztív üzeneteket is hordoz, amelyek a nézőt gondolkodásra késztetik a társadalomról és a jövőről.
Silo (2023–) 86%
A szokásos disztópia elemekből összeácsolt sorozat, de legalább a vége meg tudott lepni, vagy legalább is fenntartja az érdeklődésemet a 2. évadra.
Azért elég bosszantó, hogy az alkotók ennyire semmibe veszik egy ilyen disztópikus világ felépítését. 140 éve él a közösség a föld alatt, egy generátor látja el őket árammal, de minden lakásban polcvilágítás van, sőt, még a szemétledobó is ki van világítva belülről. Vagy honnan van ezeknek pl. Aszpirinjuk, kávéjuk, tejszínük, stb. ennyi év után? Hogyan élnek meg a növények ebben a félhomályban? Honnan van mindenkinek ilyen makulátlan öltözéke? Sehol nem láttam ipari termelés vagy kézművesség nyomát, mezőgazdaságét sem sokat, volt almáskert meg egy kukoricaföld. Volt egy-két macska, kutya, meg egy nyúl is, de olyan nincs, hogy ezekből egy van, vagy sok van, vagy egy sincs, és nem hiszem, hogy megengedhetnék maguknak a kisállattartást.
Meg olyan, valószínűleg csak nekem eszembe jutó dologra is gondolok, hogy 140 év után egy speciális nyelvnek kellene kialakulnia egy ilyen zárt helyen, aminek csak néhány dolog megnevezésében láttam nyomát.
Silo (2023–) 86%
A Silo nem egy lendületes sorozat, de a remek atmoszférája és a történet rejtélyei izgalmassá teszik. Nem sieti el a világépítést, vagy a titkok kibontását, folyamatosan fokozza a tétet. Az évadzáró a történet során felvetett kérdések egy részét meg is válaszolja. Csak azért, hogy aztán a legizgalmasabb résznél fejeződjön be, felvezetve a második évadot. Mindenki megnyugodhat, az Apple Tv+ már berendelte a második évadot!
Bővebben: https://www.roboraptor.hu/2023/07/04/silo-sorozat-kritika/
2. évad kritika: https://www.roboraptor.hu/2025/01/28/silo-sorozat-2-eva…
Silo (2023–) 86%
Nagyon erős kezdés, izgalmas. Aztán voltak részek amiket untam, szóval vegyesek az érzések. De nagyon tetszik az alapja, esz a fene mi fog történni, mi az igazság, aztán meg ott az utolsó két rész, ami nagyon erős. Várom a következő évadot.
Silo (2023–) 86%
Nem teljesen olyan , mint a könyv (amit imádok) de nagyon tetszett az 1.évad. Remélem a sorozat sokáig népszerű lesz és végre kiadják magyarul is az utolsó könyvet!
Silo (2023–) 86%
Vegyes érzésekkel állítottam le az évadzárót, ugyanis pár epizódnál fontolgattam, hogy abbahagyom a sorozatot, néhánynál viszont tövig rágtam a körmeimet az izgalomtól.
A szereplők egytől-egyig irritálóak és a történet sokszor ellaposodik, de mégis azt érzi az ember, hogy mindenáron tudni akarja, hogy mit tartalmaz az utolsó pár képkocka.
Amint véget ér a 10. rész, csak néztem a sötétedő képernyőt és nem akartam hinni a szemeimnek… Szerintem nem éri meg végigszenvedni a majd' fél napnyi screentime-ot ezért a cliffhanger-ért.
Az első könyvet olvastam évekkel ezelőtt és most komolyan fontolóra vettem, hogy beszerzem az összeset és binge olvasásba kezdek.
Silo (2023–) 86%
Annak ellenére, hogy nem egy eredeti ötlet, nagyon is nézetteti magát a sorozat. Jól kivitelezett, lassú tempójú, de feszült bő 9 órányi képernyőbámulást eredményező sci-fi/thrillert kaptunk… a végén egy pici csavarral.
Jöhet a második évad.
Népszerű idézetek
-Te komolyan ezekkel dolgoztál?
-Adminisztrátor voltam, nem ilyen túlkompenzálós fasz.
–
-Mi az? Tudok káromkodni.
Silo (2023–) 86%
Önnél még a fiam is jobban ismeri az Egyezményt.
Silo (2023–) 86%
Azt akarom kinyögni, hogy önzőségből javítottam meg, mert szeretem azt az érzést, amikor örömet okozhatok neked.
Silo (2023–) 86%
– And who the fuck are you? The old guys at least had the decency to identify themselves.
– I'm Deputy Billings, the new Deputy Sheriff.
– Like I give a fuck.