Ragadozó városok (2018) 174

Mortal Engines
128' · amerikai, új-zélandi · sci-fi, kaland, fantasy 12

Sok évvel a „Hatvanperces Háború” után a pusztasággá vált Földön a városok hatalmas kerekeken mozognak, és a túlélés érdekében megtámadják és elpusztítják a kisebb városokat, feltöltekezve azok tartalékaival.

angol
magyar
angol

Képek 3

Szereposztás

Robert SheehanTom Natsworthy
Ronan RafteryBevis Pod
Hera HilmarHester Shaw
Hugo WeavingThaddeus Valentine
Stephen LangShrike
JihaeAnna Fang
Leila GeorgeKatherine Valentine
Patrick MalahideMagnus Crome
Regé-Jean PageKhora
Frankie AdamsYasmina Rashid

További szereplők

Hirdetés

Kedvencelte 14

Várólistára tette 221


Kiemelt értékelések

Chriss 

Hát én ezt nagyon untam. A látvány az egyetlen, ami miatt eléri az öt csillagot. Volt egy-két jól sikerült poén is, de mindez nagyon kevés ahhoz, hogy egyben tartsa a filmet. Nem a színészek hibája volt, hanem a forgatókönyvé.

3 hozzászólás
Törpillaa 

Öööö, isten az atyám, hogy tényleg kerestem ennek a filmnek az értelmét, de nem találtam. Pedig annyira vártam már ezt a filmet, de baromi nagyot a benne. Az is lehet, hogy bennem van a hiba, hogy rossz passzban néztem meg. De tegnap délután is próbáltam megnézni, de nem ment, és most is vagy 3 órán keresztül szenvedtem vele, mert éjfél előtt pár perccel kezdtem újra neki, de már az első tíz percben is bealudtam rajta, semmi izgalmas nem történt. Utána még vagy 40x is vagy többször is megtörtént, hogy bealudtam, és vissza kellett lépnem ott ahol elvesztettem a fonalat. Egyik szereplő sem áll közel hozzám, istenem annyira lúzer páros a csaj meg a srác, a csaj ahhoz képest, hogy főhősnő volt irtó bénán viselkedett. Nem hiszem, hogy valaha is elolvasom ezek után a könyvet, pedig ezerszer is jobbak, de egyáltalán nem tűnik számomra érdekesnek a sztori. A látvány nem volt rossz, de unalmas, pedig elég jónak tűnt az alapsztori, míg el nem kezdtem, és az is bizonyítja, hogy hányszor aludtam be rajta majdnem 3 óra alatt.

Shad 

Noh nekem ez alapvetően tetszett :) Ne várjunk nagy meglepetéseket, hatalmas fordulatokat. A történet teljesen kiszámítható, szinte első percben tudod nagyjából mi lesz a vége. Ami miatt mégis nagyon élveztem az a gyönyörű látványvilág. Nagyon ritkán éreztem a CGI-t és egy nagyon érdekes egyvelege volt a technikáknak. Bizonyos fokig nagyon elavult és bizonyos fokig minket messze meghaladó technikák egyvelege volt ez a világ. Érdekes maga az ötlet is, bár azért én ebben az elméletben elég nagy fekete foltokat látok:) Ettől függetlenül nem bántam meg, hogy moziban néztük és arra a két órára teljesen kikapcsolt minden hibája ellenére is:)

LoneWolf

Az őszinte marketing valahogy így szólt volna:
Mad Max on Drugs – Young Adult Edition (with 300% more useless DRAMA!)
Röviden: A gyorsan lezavart háttérsztori és a hatásvadász nyitány után egy teljesen érdektelen, klisés karakterekkel telepakolt, látványos semmit kaptunk az arcunkba.
Bővebben: Nagyon tetszett a világ, ezekkel a nevetségesen hihetetlen gépezetekkel és a furcsa társadalmi berendezkedésével, de szívesebben fogadtam volna róla több infót, mint pl. honnan a frászból jött az ötlet, hogy egy atomháború szintű katasztrófa után a városok alá lánctalpas monstrumokat építsenek, vagy épp azokat húzzák fel ezeken a gépezeteken? Mi volt az elv? Mitől tűnt ez logikus megoldásnak az emberiség problémájára? Ez csupán egy, a meg nem válaszolt rejtélyek hosszú sorában, melyre a film egyszerűen nem hajlandó választ adni és a fantáziánkra bízza. Nos…
– Haver! Mi lenne, ha a városaink gépeken gurulva vadásznának egymásra?
– Te megint be vagy szívva?
– Naná… és?
– Semmi. Így is elég elcseszett az emberiség, egy ilyen húzás már nem oszt, vagy szoroz.
Valószínűleg még ez a leghihetőbb szituáció. Máshogy ezt nem tudnák nekem bemagyarázni. A másik probléma, hogy sztori összes fordulata kikövetkeztethető az első 10-15 perc után. Konkrétan semmi nem történik ebben a 2 órában, ami akár egy picit is meglephetné a nézőt. Így mi értelme van egy ilyen jellegű alkotásnak? Ezek mellett végig úgy éreztem, hogy egy több részes történet sokadik folytatását nézem, ugyanis a karakterek 90%-át be se mutatták rendesen. Bedobálták őket a képbe és próbáltak különlegesnek, meg menőnek tűnni, mint a young adult szereplők úgy általában, csak itt szegényeknek ez sehogy sem sikerült. Ott van először is a hősnőnk, Hester, kinek anyja egy modellből lett archeológus, így az arcán lévő vágásnak nevezett szépséghibával is gyönyörűbb, mint bármelyik hölgy ismerősöm. (Elnézést!) Persze a belső értékek mindenek felett, így közelebb hozva őt az átlag fiatal olvasókhoz / nézőkhöz, lelke egy hatalmas tragédia nyomát őrzi: Nem itta meg a reggeli kávéját… Igen, valahogy még ez picit átérezhetőbb és legfőképp eredetibb lett volna, mint a 600 szuper, vagy regényhősre jellemző, halott / megölt szülő, ami mellesleg kulcsfontosságú elem jelen konfliktusuk megoldásában is. Mily különös véletlen!
Hester emellett egy komor, egyedülálló figuraként jelenik meg, majd betoppan az életébe egy pasi és máris nyivákolni kezd. Ennyit az erős, független női szereplőkről, amin a „Milyen kliséket süssünk el az akciójelenetek során, hogy badass-nek tűnjünk” című könyvvel és a tűzpiros kis 'légballonkájával' felvértezett, Anna Fang sem javított. spoiler
A pozitív karakterek után essen szó a gonoszról, akit még a nagy Hugo Weaving sem tudott kellően árnyalni, de ezen mit is lehetne? BUM-BUM, VILÁGURALOM, SZAKKAZ! Na, ezt próbáld szürkén eladni! Persze a népének akar jót, annak a pár száz embernek, aki azon a csotrogányon vergődik, de nézzük meg a logikát mindezek mögött. spoiler
Vicces módon a legszerethetőbb karakter nem is ember volt, hanem egy amolyan Tesco gazdaságos Frankenstein szörnye: Sikoly. Bezony! Már a nevétől konkrétan a frász kitör, főleg mikor Hesterünk sikoltja sikítva, hogy: „Sikooooooly!” Ah… Tényleg, még az ő története volt a legérdekesebb és benne láttam a legtöbb lehetőséget, de mindegy.
Mit is mondhatnék még? Ismét kihagyott ziccerek tömegével van dolgunk, ugyanakkor azért egy fokkal élvezhetőbb lett, mint mondjuk az Űrdongó, bár a Star Wars nyúlásokat is elég nehéz megbocsátanom. spoiler Egyszeri szórakozásra megfelel tehát, hisz bőven akad benne fantázia, plusz a látvány is megér egy misét, cselekmény és karakterek szempontjából azonban iszonyat gyengére sikeredett, ezzel pedig az újranézési faktor erősen minimális.

2 hozzászólás
Valentine_Wiggin 

Agyaltam egy sort az értékelésen. A könyveket egy barátom adta kölcsön, és hamar rájöttem, hogy bizonyos szempontból a széria előnye ugyanaz, mint anno az Őrség sorozaté… a főszereplő egy szerethető lúzer. Csak az a probléma, hogy míg egy könyvben hangsúlyozhatod azt, hogy a szempontkaraktered egyáltalán nem viszi a cselekményt, addig egy filmben azonnal, ha nem is akarod, akkor is ráugrik a fókusz a cselekményt uraló alakra. Vagyis a filmről Isten se mondja meg, hogy Tom akar lenni a főszereplő, mert nyilvánvalóan Hester körül forog minden, ezáltal a könyv egyik legizgalmasabb pontja, a szemszög eltűnik a süllyesztőben.
Ennek ellenére nekem nagyon bejött. Persze, nem derül ki sok minden a világról, de nekem az a tapasztalatom a steampunkról, hogy általában nem magyarázza túl a dolgokat, teljesen mindegy, mi az alfaja. Mindig van valami alapvető abszurditás a világban, aminek semmi értelme, de amire általában minden ráépül. Ez a világ belső szabályrendszerének alapja: ettől a belső szabályrendszertől később már nem térünk el, de ahhoz el kell fogadni azt az egy-két alapelemet. Így volt az „Arany Iránytűben”, a „Szikravárosban”, az „Attack on Titan”-ben, a „Szirt krónikáiban”. Ha én el tudtam fogadni, hogy az emberi lélek a testen kívül, állatként éldegél, 15-20 méteres óriások mászkálnak a földön, vagy egy semmiből eredő, semmibe kinyúló szirten emberek élnek, akkor nem a guruló városokon fogok fennakadni.
A látványvilág, és a hangulat fenomenális, teljesen el tudott varázsolni, pont annyira tűntek kicsinek és jelentéktelennek az emberek a ragadozó városok mellett, hogy kényelmetlenül érezzük magunkat. Határozottan emlékszem, hogy volt néhány nagyon jól sikerült vágás is. Egyszerűen imádom a kikacsintásokat, a kis kritikákat (személyes kedvencem mindig a hatvanperces háború gondolata lesz: ez a legreálisabb apokalipsziskoncepció, amit eddig láttam. (Na jó. A „Hülyék Paradicsoma” után) Milyen harmadik világháború? És járvány, és mittudoménmi? Bőven elég hatvan perc, hogy letarolják a fél világot).
A színészek jól lettek kiválasztva, bár abban egyetértek sokakkal, hogy Hester lehetett volna egy picit csúnyább. Ott volt a sebhelye, látszott a sebhelye, már ez is jó pont, de ha eltakarja miatta az arcát, akkor annak legyen már valami oka. Nem kell sok, csak tényleg deformáljon valamit az a sebhely! Tom nagyon klassz, csak a már említett okokból abszolút nem tud érvényesülni, Hugo Weaving szokásos szerepébe helyezkedik, és lubickol benne, kiváló antagonista, Anna Fang pedig egyértelmű kedvenc volt. A szerelmi szál miatt pedig felpattantam a film végén, és csillogó szemmel, lelkesen közöltem, hogy spoiler
És még külön kiemelem Sikolyt, mert az ő jelenetei nagyot ütöttek, és egyértelműen az egyik legizgalmasabb a Hesterrel való kapcsolata. spoiler
Összességében, nem a mélyen szántó gondolatok filmje (elvétve akadnak benne, pont a már említett Sikoly szál, a hatvanperces háború és társai, de nem azokon van a hangsúly), viszont szórakoztató steampunknak szerintem remek, én egy pillanatig sem unatkoztam. Ha pedig a YA-khoz mérjük (bár ha jól tudom, a regény még a YA megjelenése előtt íródott, tehát technikailag nem sorolható ezek közé), akkor kiemelkedőnek is merem mondani. Nekem biztos újranézős lesz.

bkata12

Egyetlen gondolat volt végig a fejemben: miért nem 3D-ben néztem?! Annyira gyönyörű volt a látványvilág és annyi helyen lehetett játszani a mélységekkel, hogy ha ezt jól megcsinálták (és biztos, hogy jól megcsinálták), akkor csodálatos lehetett a 3D.
Nem számítottam rá, hogy ennyire tetszeni fog, de végig lekötött és nagyon élveztem. Még úgy sincs szívem levonni csillagot, hogy volt néhány problémám a filmmel. Az egyik, hogy spoiler, a másik pedig, hogy spoiler.
Aki szereti a Peter Jackson-filmeket, annak szerintem kötelező. :))

csokidani 

Hát ez kínosan unalmas lett, ami egy látványfilmnél talán a legrosszabb kritika.
Túl hosszú is, de mivel már kb fél óra után marhára untam, az se segített volna rajta ha rövidebbre vágják (minek ennek 2 óra tíz perc?).
Semmi nem fogott meg benne, senkiért nem tudtam izgulni.
Még értékelni is unalmas.

Gothic01

Ha attól el tud vonatkoztatni az ember, hogy csak önmagában kiragadva, megrágva mennyire nonszensz és komikus az, az elgondolás, hogy a harmadik világháború utáni krízis elhárítására azt találták a legjobb megoldásnak a világ vezetői, ha a városokat felpakolják lánctalpas gépezetekre, hogy a nagyvárosok a kisvárosokra vadászva jussanak készletekhez, akkor egy nagyon különleges és klassz kis film. Meg, ami azt illeti… az emberiség sosem teljesített a legjobban, ha válsághelyzetről van szó, szóval ez végül is még belefér ez az agyament megoldás is. XD

Viccet félretéve nagyon-nagyon tetszett, nagyon-nagyon beszippantott, noha azt remélem, hogy a könyvben azért ennél jobban elmagyarázzák, hogy hogyan jutottak el a guruló városok felálláshoz az emberek, hogy mi van odakint, és pontosan hogyan is működnek ezek a városok azon túl, hogy igyekszenek levadászni a kisebb társaikat. A cselekmény adaptációban megmutatott részét persze ennyi információ is érthetővé / követhetővé teszi, de van annyira egyedi és érdekes ez a világrendszer, hogy a néző többet akarjon róla tudni.

Ha kevesebb YA-műfajban már lerágott csonttá vált kliséhibát vonultatnak fel, akkor azt mondanám, hogy még egy olyan igazi Nagy Film is lehetett volna belőle, amire évtizedekkel később is örömmel hivatkoznak vissza az emberek. Így viszont a szokásos tinédzser karakteres disztópiák súlycsoportjában mozog hellyel-közzel, fellendülve a kirívó világépítés által behozott vívmányoknak köszönhetően. A főszereplő lányt kedveltem, – mint ahogy Kate-t is, kár, hogy az ő szálával végül is nem kezdtek sok mindent, jó lett volna, ha a külsős szemszöggel párhuzamosan nyomon követhetek egy belsős nézőpontot is – ami ritkán szokott előfordulni ilyen filmeknél, kemény volt, és túlélő, de mégsem egy futószalagról gyártott hős, aki megmenti egy csettintésre a világot. Azért juthatott el a szerepe betöltéséhez, mert egy csapat sokkal képzettebb, sokkal tapasztaltabb ember fedezte a nagy hajtás közepette, ami így reálisabbá is tette az egészet.

Nem tudom, tervezik-e filmre vinni a folytatását is, de ha igen, akkor kíváncsian állok elébe, és sort szeretnék majd keríteni a könyvre is.

2 hozzászólás
Kingslayer

Húsz perc után kikapcsoltam, hanyagoljuk. A négy csillag Hugo Weaving miatt. Állati jól néz ki benne, wow! *-* De még miatta sem voltam hajlandó végignézni a filmet.

1 hozzászólás
Saille 

„Az arany iránytű” keverve a „Vadiúj vadnyugattal”.Steampunkos fantasy kalandfilmnek látványos volt, izgalmas, pörgős. De a technikai színvonala nem volt konzisztens, magyarán egymásnak ellentmondó dolgok voltak. Minden gőzgép volt, mégis hatalmas városokat mozgattak vele, aztán egyszercsak sugárfegyverek tűntek fel, aztán aerodinamikailag megalapozatlan járgányok repkedtek, és valami energia lövedékeket lőttek meg fura hajtóműveik voltak, és ha ez a „medusa” fegyver pusztitotta el a kontinenseket, akkor hogy-hogy nem bírta az istennek se áttörni a falat….
Plusz pl. Sikoly eredete sem volt elmagyarázva, nem volt megmutatva az elvileg szétesett világ, a csúnya, gonosz „Smith ügynök” lányai sem találkoztak (pedig volt rá 2 óra).
Emellett volt némi star warsos filingje is, „én vagyok az apád”, meg Felhőváros, meg Tom berepül a város magjához és aztán a lángok elől menekül szűk járatokon, meg lépegetőszerű város ami épp eltapossa a lezuhant repülőgépet…. hah!
Őszintén szólva néha meg csak az időt húzták érzelmes emlékezésekkel, ami nem tett hozzá semmit a történethez, ill. sokszor csak ismétlés volt.
Szóval annyira nem lett volna rossz, ha kicsit feszesebbre fogják a sztorit, és valami hihetőbb technikai alapokat találnak az egésznek.


Ha tetszett a film, nézd meg ezeket is


Hasonló filmek címkék alapján