Pieces of a Woman (2020) 52

Egy tragikusan végződő otthonszülés után egy nő érzelmi válságba kerül, és gyászában teljesen elszigetelődik a férjétől és a családjától. (Netflix)

angol
angol · magyar

Képek 1

Szereposztás

Vanessa KirbyMartha
Shia LaBeoufSean
Sarah SnookSuzanne
Molly ParkerEva
Iliza ShlesingerAnita
Ellen BurstynElizabeth
Benny SafdieChris
Jimmie Fails

Kedvencelte 3

Várólistára tette 134


Kiemelt értékelések

Ascyra 

Régóta nem vártam filmet ennyire, mint ezt. Igyekeztem nagyon keveset olvasni előtte, hogy biztosan ne fussak spoilerre, mert valamiért, magam sem értem, nagyon fontosnak gondoltam, hogy minden véleményformáló erőt kikapcsoljak és csak a filmre, és magamra koncentrálhassak közben.
Olyan erővel indít a film, ami egyszerűen letaglózza az embert, gyönyörű, megkapó jelenetek, igazi párbeszédek és pillanatok, mintha ott ülnél a szobában, mintha fogtad volna akkor és ott a kezét. Kirby fantasztikus, minden ezredmásodpercét, amit a képernyőn töltött, áhítattal bámultam. A többiek játéka mellékszereplősre sikerült, engem nem győztek meg 100%-ig, bár ez egyáltalán nem volt feladatuk.
Gyönyörű, lágy esésű, lassú vonulattal, kőkemény maggal, amit sem elrágni sem megemészteni nem is lehet igazán – csak ott marad, teherként.
A szereplők egyikének, egyetlen cselekedetével sem sikerült azonosulnom, semmivel sem értettem egyet, ami nem is lett volna feltétel, mert elfogadni a messzemenőkig sikerült mindent ami történt a történet előrehaladtával. Mégis, ebből az alkotásból nekem nagyon, de nagyon hiányzik valami. Nem jöttem rá, több órányi gondolkodást követően sem, hogy mi lehet az, úgyhogy úgy döntöttem, hogy elengedem. Nem kell mindig okosnak lenni. Ehelyütt, nekem meg pláne nem.
Mindenképpen, szívből ajánlom, nagyon szép film, a fenti véleményemtől eltekintve is.

strangelove 

Mundruczó megtérése az amerikai sematizmushoz. Lehet, hogy bejön neki (azaz: nyer oscarokat), de kár érte.
Főleg a zenehasználatban és a színészi játékban lehet tetten érni. Előbbiről most nem szólnék, utóbbiról valamit. Itt mindenki jól alakít, a probléma, hogy alakít. Mintha mindenki az Oscar-jelölések alatti bejátszásokra gyúrna, hogy oda legyen anyag. Többnyire nem azonosulást, jelenlétet látunk, hanem színészi teljesítményeket. Ezen néha áttör Kirby és főleg LaBeouf. Utóbbi ösztönös, a fájdalmát palástolni és feldolgozni képtelen melós szerepében egészen meggyőző. Pont azért mert eszköztelen és a karaktere is azzal küzd, hogy nincs eszköze a történtek feldolgozásához. Ezért kár, hogy sajnos ő is olykor megkapja a „nagy drámai jeleneteit”. Ahogy szegény Kirby is így jár, ebben a tekintetben mélypont a tárgyalás, majd az ottani nagy monológ. Obszcén, kár erre több szót vesztegetni.
A színészi játék túlsúlya a képekkel szemben ősrégi fejlemény és tipikusan az amerikai filmre jellemző. Nem véletlenül: erre lehetett megalapozni a sztárkultuszt és elvinni az új médiumot egy eléggé rossz irányba. A képek és a vizualitás veszített, és mai napig ezt nyögjük.
Mundruczó azért itt mutat rendezői kvalitásokat, főleg az elején, az elsőre irritálónak hangzó vágatlan kulcsjelenet működik. A forma nem üres, hanem jelent is valamit. És utána az elhidegülés epizódjaiban is vannak érzékeny, zsigeri mozzanatok. De sajnos az egészről ordít, hogy fontos dolgokról akar szólni, hogy valamiről iszonyatosan fájdalmasan és mélyen akar beszélni. Túl nagy az akarás, és nem szavatol érte a művészi tehetség. Kimódolt, roppant átlátszó módon. Ilyen motívum egyébként az anyának a 20. század egyik legnagyobb történelmi traumájához kapcsolt múltja. Lehet, hogy Wéber Kata önéletrajzi motívumokkal dolgozott, de ahogy ez meg van írva (és rendezve) mégis művi. Pedig az anyja izgalmasan jeleníti meg a túlélés tragédiáját és ez sokkal tartalmasabbá tehetné a filmet.
Az egyébként erőteljesen induló, majd ezer sebből vérző film a végére a minimális tartását is elveszíti, nem elég, hogy közhely közhelyt követ, megkapjuk ezt a védhetetlen finálét. Hogy képes ennyire blamálni magát egy komoly alkotó?

BeL1eVe 

Mélyen megindító, rendkívül emberi történet egy olyan tragédia és az azt követő rettenetesen nehéz időszak bemutatásáról, amit egy pár elszenvedhet. Technikailag elképesztő kivitelezés, végtelenül autentikus karakterekkel, szívszorító pillanatokkal.
Sarah Snook mellékszerepe nagyon jól esett, de itt egyértelműen a Kirby-LaBeouf-Burstyn trió akik fantasztikusan jók. És persze óriási respect Mundruczó Kornélnak, hogy az ő keze által jött ki ez a szenzációs alkotás.

Ik4r0s

A film központi karaktere a Kirby által játszott Martha, akinek a tragikusan alakuló szülését láthatjuk a film első részében, a továbbiakban pedig ennek a tragédiának az utóhatásait követhetjük nyomon. A téma komolyságának megfelelően igazi mély, emberi drámával van dolgunk, amit Mundruczó biztos rendezői kézzel, elegáns eszközökkel, leginkább színészeiben bízva mutat be.

Ezen a ponton pedig mindenképp hangsúlyozni kell Vanessa Kirby alakításának nagyszerűséget. Érthető módon ő adja a filmélmény gerincét, nélküle egyértelműen gyengébb lenne a Pieces of a Woman. Ennek kapcsán érdemes talán elmerengeni a filmek szeszélyes világán. Ugyanis szinte hihetetlen, hogy ez a nő, akinek teljesítménye előtt jogosan emeli kalapját nagyjából az egész filmes véleményformáló közeg, 2019-ben még egy abszolút jellegtelen szerepben játszott a Halálos iramban-széria épp aktuális elágazásában. Rögzítsük tehát, hogy Kirby tehetsége és színészi kvalitásai kritikánk tárgyát látva vitathatatlanok, és reméljük, hogy innentől kezdve ehhez méltó szerepek találják majd meg.

A kritika folytatását itt találod: https://www.kritizator.hu/elfogadni-az-elfogadhatatlant/


Népszerű idézetek

clarity 

Sean: Pont olyan szürke, mint anyád lelke. Óriási! Anyád aurája is ilyen színű.


Ha tetszett a film, nézd meg ezeket is


Hasonló filmek címkék alapján