Kedvencelte 7

Várólistára tette 168


Kiemelt értékelések

Ascyra 

Régóta nem vártam filmet ennyire, mint ezt. Igyekeztem nagyon keveset olvasni előtte, hogy biztosan ne fussak spoilerre, mert valamiért, magam sem értem, nagyon fontosnak gondoltam, hogy minden véleményformáló erőt kikapcsoljak és csak a filmre, és magamra koncentrálhassak közben.
Olyan erővel indít a film, ami egyszerűen letaglózza az embert, gyönyörű, megkapó jelenetek, igazi párbeszédek és pillanatok, mintha ott ülnél a szobában, mintha fogtad volna akkor és ott a kezét. Kirby fantasztikus, minden ezredmásodpercét, amit a képernyőn töltött, áhítattal bámultam. A többiek játéka mellékszereplősre sikerült, engem nem győztek meg 100%-ig, bár ez egyáltalán nem volt feladatuk.
Gyönyörű, lágy esésű, lassú vonulattal, kőkemény maggal, amit sem elrágni sem megemészteni nem is lehet igazán – csak ott marad, teherként.
A szereplők egyikének, egyetlen cselekedetével sem sikerült azonosulnom, semmivel sem értettem egyet, ami nem is lett volna feltétel, mert elfogadni a messzemenőkig sikerült mindent ami történt a történet előrehaladtával. Mégis, ebből az alkotásból nekem nagyon, de nagyon hiányzik valami. Nem jöttem rá, több órányi gondolkodást követően sem, hogy mi lehet az, úgyhogy úgy döntöttem, hogy elengedem. Nem kell mindig okosnak lenni. Ehelyütt, nekem meg pláne nem.
Mindenképpen, szívből ajánlom, nagyon szép film, a fenti véleményemtől eltekintve is.

Törpillaa 

Nem volt rossz film, a szereplők jók voltak, és érdekes is, bár nem igazán tudom mire számítottam a filmmel kapcsolatban. Az eleje durván beindult, amitől kissé meg is ijedtem spoiler Nem számítottam rá, hogy egyből ezzel kezdődik, és azt hittem rossz filmet indítottam el, de aztán folytatódott tovább, és egy kicsit el laposodott a sztori, már-már kezdett unalmassá válni. Engem nem hatott meg úgy a film, hogy könnyezzem, és nem is érzékenyültem el, pedig tragikus, és fájdalmas lehet spoiler Egyébként kíváncsi voltam erre a filmre, amikor megláttam, hogy magyar az író és rendező kíváncsivá tett, és a sztori is érdekelt. spoiler Egyébként szép rendezői munka, és a párbeszédek is annyira valósághűek voltak, de hiányzott még nekem valami a filmből. spoiler De egyszer mindenképp jó megnézni.

strangelove 

Mundruczó megtérése az amerikai sematizmushoz. Lehet, hogy bejön neki (azaz: nyer oscarokat), de kár érte.
Főleg a zenehasználatban és a színészi játékban lehet tetten érni. Előbbiről most nem szólnék, utóbbiról valamit. Itt mindenki jól alakít, a probléma, hogy alakít. Mintha mindenki az Oscar-jelölések alatti bejátszásokra gyúrna, hogy oda legyen anyag. Többnyire nem azonosulást, jelenlétet látunk, hanem színészi teljesítményeket. Ezen néha áttör Kirby és főleg LaBeouf. Utóbbi ösztönös, a fájdalmát palástolni és feldolgozni képtelen melós szerepében egészen meggyőző. Pont azért mert eszköztelen és a karaktere is azzal küzd, hogy nincs eszköze a történtek feldolgozásához. Ezért kár, hogy sajnos ő is olykor megkapja a „nagy drámai jeleneteit”. Ahogy szegény Kirby is így jár, ebben a tekintetben mélypont a tárgyalás, majd az ottani nagy monológ. Obszcén, kár erre több szót vesztegetni.
A színészi játék túlsúlya a képekkel szemben ősrégi fejlemény és tipikusan az amerikai filmre jellemző. Nem véletlenül: erre lehetett megalapozni a sztárkultuszt és elvinni az új médiumot egy eléggé rossz irányba. A képek és a vizualitás veszített, és mai napig ezt nyögjük.
Mundruczó azért itt mutat rendezői kvalitásokat, főleg az elején, az elsőre irritálónak hangzó vágatlan kulcsjelenet működik. A forma nem üres, hanem jelent is valamit. És utána az elhidegülés epizódjaiban is vannak érzékeny, zsigeri mozzanatok. De sajnos az egészről ordít, hogy fontos dolgokról akar szólni, hogy valamiről iszonyatosan fájdalmasan és mélyen akar beszélni. Túl nagy az akarás, és nem szavatol érte a művészi tehetség. Kimódolt, roppant átlátszó módon. Ilyen motívum egyébként az anyának a 20. század egyik legnagyobb történelmi traumájához kapcsolt múltja. Lehet, hogy Wéber Kata önéletrajzi motívumokkal dolgozott, de ahogy ez meg van írva (és rendezve) mégis művi. Pedig az anyja izgalmasan jeleníti meg a túlélés tragédiáját és ez sokkal tartalmasabbá tehetné a filmet.
Az egyébként erőteljesen induló, majd ezer sebből vérző film a végére a minimális tartását is elveszíti, nem elég, hogy közhely közhelyt követ, megkapjuk ezt a védhetetlen finálét. Hogy képes ennyire blamálni magát egy komoly alkotó?

BeL1eVe 

Mélyen megindító, rendkívül emberi történet egy olyan tragédia és az azt követő rettenetesen nehéz időszak bemutatásáról, amit egy pár elszenvedhet. Technikailag elképesztő kivitelezés, végtelenül autentikus karakterekkel, szívszorító pillanatokkal.
Sarah Snook mellékszerepe nagyon jól esett, de itt egyértelműen a Kirby-LaBeouf-Burstyn trió akik fantasztikusan jók. És persze óriási respect Mundruczó Kornélnak, hogy az ő keze által jött ki ez a szenzációs alkotás.

szymba23 

Elég megrázó volt, bár nekem is lehetett volna több eszem is, minthogy terhesen nézzek meg egy ilyen felkavaró filmet.

ptagi 

Annyi fontos dolgot és gondolatot hoz felszínre ez az alkotás, hogy azt se tudom, melyiket emeljem ki. Kicsit sajnálom, hogy már nem vezetek ificsoportot, mert tuti megnézetném az egyetemista korosztállyal, akik talán még benne vannak a kamaszkor igazságkereső illúziójában, de már közelítenek a házassághoz és családalapításhoz.
Mitől jó egy párkapcsolat? Mi tart egyben egy házasságot? Hogyan lehet a krízisekkel közösen megbirkózni? Hogyan kell(!) közösen feldolgozni a traumákat?
Otthonszülés? Kórházban? Ki dönt? Kié a felelősség? Van ok? Vagy cél? Bárhogy is történnek a dolgok…? Pótolható-e, ami elveszett? Helyrehozható-e, ami tönkrement? Mit adhat a földi igazságszolgáltatás? Mi ad megnyugvást a léleknek?
És lehetne még sorolni…

Erre a filmre aludni kell még párat.
De eszembe fog jutni sokszor még. Nagyon sokszor.

És egyszer majd mindenképp megnézem angolul is, mert egyelőre nem tudom eldönteni, hogy a szinkron tette-e, vagy eredeti nyelven is ilyen furcsán beszélnek-e egymással a szereplők. Mintha dokumentumfilmet narrálnának. Valahogy a hangjukban nem hallatszanak érzelmek. Ami lehet rendezői utasítás – és igazából azt is megértem, van jelentősége. És pont ezért, a rendezésért érdemes lesz megnézni újra, mert olyan képek vannak benne, amelyeknél meg kellene állni és csak nézni, mert azt érzem, egyetlen kocka sem véletlen, minden látószögnek, minden fénynek, mindennek jelentősége van.
Erős lett. De az élet már csak ilyen néha…

monokrom22 

A Pieces of a Woman kivételesen erős film: igazán megrázó és megható, olyan technikai megoldásokkal amik minimum tapsot érdemelnek. Végig feszült, leköti az ember figyelmét, egy keveset boncolgatott témát tár fel nézőjének mélyrehatóan. A rendezés elképesztő, a szereplők rendkívül jól kidolgozottak, és frenetikusan vannak előadva a főszereplő páros által, a zene csodálatos. Néha lehetett volna kevésbé művészi, de az már most kijelenhető, hogy az év egyik legjobb darabjával van dolgunk, a drámák között legalábbis mindenképp, de összességében sem lesz egy könnyen feledhető alkotás. Ha rászánod az időt, akkor sokáig veled fog maradni.

Ik4r0s

A film központi karaktere a Kirby által játszott Martha, akinek a tragikusan alakuló szülését láthatjuk a film első részében, a továbbiakban pedig ennek a tragédiának az utóhatásait követhetjük nyomon. A téma komolyságának megfelelően igazi mély, emberi drámával van dolgunk, amit Mundruczó biztos rendezői kézzel, elegáns eszközökkel, leginkább színészeiben bízva mutat be.

Ezen a ponton pedig mindenképp hangsúlyozni kell Vanessa Kirby alakításának nagyszerűséget. Érthető módon ő adja a filmélmény gerincét, nélküle egyértelműen gyengébb lenne a Pieces of a Woman. Ennek kapcsán érdemes talán elmerengeni a filmek szeszélyes világán. Ugyanis szinte hihetetlen, hogy ez a nő, akinek teljesítménye előtt jogosan emeli kalapját nagyjából az egész filmes véleményformáló közeg, 2019-ben még egy abszolút jellegtelen szerepben játszott a Halálos iramban-széria épp aktuális elágazásában. Rögzítsük tehát, hogy Kirby tehetsége és színészi kvalitásai kritikánk tárgyát látva vitathatatlanok, és reméljük, hogy innentől kezdve ehhez méltó szerepek találják majd meg.

A kritika folytatását itt találod: https://www.kritizator.hu/elfogadni-az-elfogadhatatlant/

eve58 

Nagyon mélyen megérintett ez a film.
Az első fél óra – még a főcím előtt spoiler teljesen kiborított…
Vanessa Kirby véleményem szerint kifogástalanul alakított mind itt az elején, mind a továbbiakban a lelki traumán átesett spoiler asszony figuráját kiválóan alakította. Méltán várományosa elvileg idén a női főszereplőnek járó Oscar szobrocskának. Persze ebbe még „McDormand asszonynak” is lesz beleszólása
A film maga nehéz kérdéseket feszeget. Az otthonszülés igen megosztó téma. Én személy szerint nagyon ellenzem, ha annakidején én ezt választottam volna (bár akkoriban nem volt még ez ekkora téma) lazán itt haltam volna meg én magam…de ez egy másik kérdés
Nekem nagyon tetszett a film – bár az idegeimet jócskán megtépázta, de kell ilyen is :)

StAngela

Be kell valljam lelki síkon megfogott ez az alkotás, sőt, maga a témája is olyan erővel hatott rám, hogy azt képtelenség szavakba önteni. Az elején azért néztem nagyot, mert egy olyan, számomra kicsit talán túlzottan is idilli, leendő szülőpárt láttam, amit nehezen tudok elképzelni. Aztán ahogy megtörtént a tragédia, bekövetkezett a veszteség ez a két ember úgy vált idegenné, mintha soha semmi közük nem lett volna egymáshoz.
Martha gyászát és azt ahogy ezt kezelte meg tudtam érteni. Minden tettéből átjött, hogy próbál erős maradni, valahogy feldolgozni azt ami történt és aztán ha képes még rá, akkor önmagára is rátalálni. Nagyon mást nem tehetett, hiszen körülötte mindenki összeomlott vagy szarul kezelte a helyzetet.
A férje folyton kiborult, cigizett, piált aztán meg volt olyan aljas hogy el árulja őt.
Az anyja meg kereste kívül a bűnbakot, a saját lelkét igyekezett megnyugtatni, ahelyett hogy leült volna a lányával megbeszélni hogy az mit érez és biztosította volna, hogy mellette áll.
Mondjuk azért számomra megdöbbentő volt, hogy Martha egyetlen egyszer sem borult ki. Több jelenetnél is szinte már kérleltem, hogy sírjon már, adja ki a fájdalmát. (Talán ettől még életszerűbb lett volna Kirby alakítása.)
A többiek háttérbe szorultak, kb. semmit sem tettek hozzá magához a cselekményhez.
A végkifejlet pedig lényegében kiszámítható volt.
Lélektanilag egy zseniális alkotás, de látszik rajta Hollywood nyoma. Ennek ellenére még biztos sokáig megmarad bennem a témája okán.


Népszerű idézetek

clarity 

Sean: Pont olyan szürke, mint anyád lelke. Óriási! Anyád aurája is ilyen színű.

eve58 

Anita
Beszélnünk kell anyáról. Három hónap alatt öt évet öregedett. Majdnem felgyújtotta a házat!
Martha
És ez az én hibám?
Anita
Hát az nem segít, hogy nem veszed fel mikor hív, hogy ég a ház!

4 hozzászólás
Bori_Tóth

Sean: You know what a cat’s favourite breakfast food is?
Suzanne: What?
Sean: Mice Krispies.


Ha tetszett a film, nézd meg ezeket is


Hasonló filmek címkék alapján