Hijikata Toshizo, a Shinsengumi parancsnoka elszántan vezeti csapatait a Bakumatsu utolsó, vesztes csatáiba, 1869-ben. Ezo szigetén a frissen alakult Ezoi Köztársaság hadügyminiszterének, a kissé nyugatias szemléletű Ootori Keisukének meséli el a történetét, néhol kissé zavaros részletekben…… [tovább]
Musical Hakuouki – Hijikata Toshizo-hen (Hakuouki Musical 3.) (2013) 2★
154' · japán · dráma, romantikus, fantasy, történelmi, musical, színházi felvétel 16
Képek 21
Szereposztás
Kedvencelte 1
Várólistára tette 5
Kiemelt értékelések
Gondolkoztam egy kicsit a csillagok számán, hogy mennyit is adjak rá. Először egyet le akartam vonni, de aztán eszembe jutott Shogo (Chikage) mosolya, meg a végén, ahogy Katsuya (Amagiri) beszél Daisuke-ről (Souji) és, hogy Daisuke milyen kis cuki volt, ahogy zavarba jött. :D Szóval igen, ők megmentették azt az egy csillagot. Ó, és Saito tánca az ivós résznél. Meg kellett állítanom a filmet úgy röhögtem rajta. :"D És, hogy miért akartam levonni egyet? Az in medias res kezdés miatt, ami még jobban összezavart, mint a Heisuke route-jában az idő előtt felbukkanó szereplők. Aztán persze szerencsére összeállt a kép, és minden a helyére került. Voltak benne viszont új jelenetek, legalábbis olyanok, amikre nem emlékszem. Ilyen pl a Hijikata-Saito harc. Kicsit meglepett, de tetszett, ahogy az is, hogy Kazama ölte meg Gen-sant, holott az animében nem így volt. A játékot mondjuk nem tudom, ott lehet. Ootori karaktere itt jobban tetszett, mint az animében. Yamazaki is jó volt, jól alakította őt Takuya.Amúgy ezt a karaktert már az animében is szerettem. :D Hiroshi is jól alakította Hijikatát, és Mika is jól hozta Chizurut, csak megint az volt furcsa, hogy más játszotta itt, mint Heisuke sztorijában. Meg kellett szokni a más hangzást :D Hiányoltam Sen-t, és ha már itt tartunk Kaoru-t is. Őt mondjuk Heisuke történetéből is, bár már nem emlékszem illetve nem tudom, hogy a játékban benne van-e az ő route-jukban. Ami különösen tetszett – Saito táncán kívül :"D – az Souji szólója volt. Annyira jól átadta az érzést, hogy ő igenis élni akar, és, hogy nem számított rá, hogy egy betegség fogja ágyhoz kötni…. annyira szívbemarkoló volt. Viszont itt Sannan is jobban tetszett, Heisuke történetében túlságosan kifordul magából, itt viszont nem. Ha már itt tartunk az animébe meghatóbb volt a jelenetük.
A végén Hijikata és Chizuru jelenete aranyos volt, főleg ahogy Hijikata megszólalt, hoyg nem győzhetek ellened. :D
Összességében ez a történetszál is tetszett. A dalok itt is nagyon szépek voltak. A színpad, a díszlet itt is egyszerű és ugyanaz, de ezúttal forgatják is az emelvényt, amin szintén meglepődtem :"D A színészi játék is kiemelkedő. Biztos, hogy ezt is újra fogom nézni még párszor. :)
Gyakorlatilag ez a musical áll legközelebb az animéhez történetileg, úgyhogy én nagyon pozitívan éltem meg, hogy mertek módosítgatni.
Megint más a színpadkép, de teljesen jól működik, kicsit talán túl üres. A koreográfiák változatlanul remekek. A darab felépítése viszont az eddigiek lineáris történetvezetése után keretes lett, mondhatni a történet végén kezdünk (az utolsó előtti jelenetek egyikében), majd Hijikata és Ootori beszélgetései hívják vissza magát a történetet, flashbackszerűen, amíg el nem jutunk vele a jelenhez, ahonnan kezdődik a finálé. Ootori kissé komolytalan lett, de igazából el lehet viselni.
A színészek legtöbbjének, főleg a hangján érződik, hogy mostanra szokta meg igazán a karaktert, vagy most sikerült olyan helyzetbe rakni, hogy a legjobbat hozza. A Saito-hennél Saito hangja még többször beremegett a szólóknál, itt a fő szólója teljesen hibátlan, tisztán énekli végig. Hirose Daisuke már eddig is brutális volt, viszont úgy, hogy a fő témája ezúttal szóló, sokkal nagyobbat üt. Ezúttal a legidétlenebb egy részeges jelenet volt, ami először abszolút komikusnak érződött, néha kicsit úgy is éreztem, túlzásba estek vele… majd visszajött a szám Heisuke témájaként, és teljesen új jelentést kapott.
Kikuchi Mika számomra a legjobb Chizuru eddig. Yamamoto Sayaka szebben énekel, viszont ez a színésznő pont olyan, amilyennek a karaktert leírják. Szép, de nem az a klasszikus szépség, kicsit gyerekes, kicsit fiús az arca, a stílusa is olyan, hogy viszonylag jól elhihető, hogy akár el tudná hitetni magáról, fiú.
Yazaki Hiroshi hangja még mindig félelmetes, és itt énekelt bőven, jól átadja a karakter stílusát is, ráadásul musical műfajban még Hijikata jellemének nyálasabb oldala sem annyira zavaró, a romantikus jelenetek is egész hihetőre sikerültek a főszereplők között.
És végül megemlíteném Sannant, aki ebben a darabban jelent meg először, és elképesztően jót alakított. A színész hangja is fantasztikus, a számok stílusát is nagyon jól eltalálták. Összességében ez is remek adaptáció, az anime nézőinek is tartogathat újdonságokat.
Népszerű idézetek
Hijikata:
Megyek tovább
Hiszem, célba érhetek
Álmodtam rég,
S tettem egy ígéretet
Felébredtem már?
Vagy az éj soha el se múlt?
S álom még ez is,
Hogy tart még az út?
Magunk lettünk hát az Őszinteség,
„Sose feledjük!”, szólt a szó.
Igaz-e még?
(Ano hi no chikai/Az ígéret, amit aznap tettünk c. szám repríze)
Mindenki:
Kigyúltak már az esti fények,
S a poharunk teli
Idd hát el a gondodat,
a hajnal messze még!
Mit számít most a vér, a rang,
A szívünk oly könnyed.
Pihennek a kardok is,
Ó, amíg tart az éj!
Heisuke:
Feledj minden gondot!
Shinpachi:
Igyál, míg csak bírod!
Harada:
A világ megy tovább
Saito:
Pihenj egy éjszakát!
Yamazaki:
Egyél hát egy kicsit!
Inoue:
Nevess, más nem számít
Mindenki:
Elnyel a boldog részegség!
Pár csésze szaké!
Önts még egyel, barátom!
Ha oda a józan ész
Én szebb napról álmodom
Gyertek hát, fiúk!
Mámorban vár a város!
Hajnalig mindentől megóv a boldog részegség!
Heisuke:
Ó, drága barátok,
Kik most itt kacagtok,
Azt kívánom, bár lenne még
sok hasonló éj
Mikor semmi, semmi nem számít…
(beszél)
Sano-san… Shinpatsu-san… nem utállak titeket.
Shinpachi: Mi? Mit beszélsz?
Heisuke: Semmi, semmi! Igyunk!
Mindenki:
Pár csésze szaké!
Önts még egyel, barátom!
Ha oda a józan ész
Én szebb napról álmodom
Gyertek hát, fiúk!
Mámorban vár a város!
Hajnalig mindentől megóv a boldog részegség!
(Beautiful Drunkards/Boldog részegség c. szám)
Saito:
Nézd hát
Száz szirom táncát
Száz haldokló virág
Végső búcsúját…
Hallom
Az idő kérdez
„Hű szív emeli-e mindig
véres pengédet?”
Nézd hát,
Száz szirom táncát
E múlandó pompát
Mit pusztulás vált
Az idő
Mert soha nem vár
Új tavaszt hoz, és újra nyílik
A cseresznyevirág.
(Kawaranaimono/Az állandó változás c. szám)
Chizuru:
Nehéz napok várnak,
És nem könnyebb a súly
Itt vagyok,
Elbírom azt,
Mit te már nem tudsz vinni.
Itt leszek
míg kell egy hang, mi erőt ad,
Egy kéz mi tart,
Egy kevés remény.
Ne válaszd a magányt, hogyha van más!
Küzdj még!
S támaszkodj rám!
Hijikata (beszél): Nem vet rám túl jó fényt, hogy mindig egy nőtől hallom ezt…
(énekel)
Egy érzés,
Pár kis emlék,
Azokból nyert bátorság…
Ezt adtad már!
Szeretlek, szerettelek, ez ad erőt
Mert nem láttam már új tavaszt, rám borult a tél
És nem nyílt sehol sem virág, amíg vissza nem jöttél
(párhuzamosan)
Ne menj hát, maradj velem!
Chizuru:
Veled leszek, akárhová vezetsz!
Hijikata:
Engedd azt hogy elhiggyem…
Chizuru:
Amíg támasz,
Hijikata:
Hogy szép ez a lét!
Chizuru:
Társ lehetek.
(Mamoritaimono/Amiért harcolok c. szám)
Folytatása
Összehasonlítás |