Toudou Heisuke a Shinsengumi nyolcadik osztagának kapitánya, egyben a legfiatalabb a kapitányok között… egy daimjó törvénytelen gyermekeként vetődik a Shieikan dojóba, ahol befogadják, zavaros háttere ellenére is. Heisuke gyakran abban sem biztos, önmagában hogy hihet… de amikor a háború… [tovább]
Musical Hakuouki – Toudou Heisuke-hen (Hakuouki Musical 5.) (2015) 2★
153' · japán · dráma, romantikus, fantasy, történelmi, musical, színházi felvétel 16
Képek 23
Szereposztás
Kedvencelte 1
Várólistára tette 1
Kiemelt értékelések
Talán nem ezzel kellett volna kezdenem, de Heisuke volt az első kedvencem, amikor elkezdtem nézni az animét, ezért a játékban is az ő route-ját vittem végig először, és ezért is esett rá most is a választásom.
Eleinte kicsit furcsa volt, hogy élő emberek bújtak a kedvenceim bőrébe, na meg a műfaj is, hogy musical, de hamar elillant ez az érzés. Tulajdonképpen csak meg kellett szólalnia a főszereplőnek, Ikeda Junya-nak, és egyből elvarázsolt. Teljesen olyan hangja volt, mint az animében/játékban levő Heisukenak. Annyira vissza tudta adni a karaktert, hogy élvezet volt nézni és hallgatni is. És ez igaz a többi szereplőre és a játékukra egyaránt. Chizuru sem volt olyan idegesítő, voltak jó pillanatai, amikor tényleg erősnek mutatta magát, meg úgy általában nem olyan életképtelennek.
Az sem zavart, hogy tulajdonképpen az egész alatt ugyanaz a helyszín és a díszlet, egyszer sem változtattak rajta, hoztak be új elemet vagy bármit. Mindent a fényekkel és a színészi játékkal oldottak meg. Elképesztő! A dalok is fantasztikusak voltak, különösen tetszett az Ikedaya-ban elhangzott farkasos dal.
A történetre amúgy már nem emlékszem pontosan, és volt egy két olyan rész, amit nem értettem, főleg az elején Sen és a Rasetsu Sannan felbukanása, amikor még nem kellett volna, de ez sem zavart igazából, mert tényleg annyira jó volt az előadás. A dráma mellett voltak aranyos, vicces részek is. Jót nevettem, amikor Heisuke levelet kapott Shinpachitól, és felolvasta mi áll benne, aztán megjelent megint a levélhordó fickó, Heisukenak meg a reakciója rá. XD Aztán a félmeztelen jelenet, azt hiszem az az orvosi vizsgálat akart lenni, bár dr. Matsumoto-t nem véltem felfedezni a tömegbe, szóval lehet mégsem az volt, mindenesetre jót nevettem rajta. Meg a legvégén a meghajlásnál, külön tetszett, hogy Kondou felemelte Soujit és a vállára ültette (?) :D Szóval törölgettem a könnyeim rendesen, hol a nevetéstől, hol a szomorú részek alatt a sírástól.
Elképesztően jó, imádtam minden percét, megérdemli, a 10 csillagot, és hogy bekerüljön a kedvencek közé. Biztos, hogy újra fogom nézni még párszor.
És nem utolsó sorban köszönöm a feliratot @Valentine_Wiggin !! =)
A Hakuouki történeteit általánosságban jellemzi egyfajta keserédesség, hiába van jelen a humor, általában szomorkás, de emelkedett hangulattal zárták az összes darabot, mint ahogy a route-ok stílusa is ilyen volt a játékban. Heisukéé is.
Ehhez képes erre a musicalre azt kell mondanom, hogy jól esett, aranyos volt, a keserű, szomorú elemeket olyan mértékig ellensúlyozták a bájos elemek, hogy végül egyértelműen azok kerültek túlsúlyba. Két és fél óra alatt már majdnem Naruto szinten sokszor hangzott el a „nakama” (barát) szó, sok különböző szövegkörnyezetben, és úgy általában, az egész musical hihetetlenül barátságcentrikus. Ott van a Heisuke-Shinpachi-Harada hármas, Heisuke és Sannan, Chizuru és Sen, Hijikata és Kondou, Saito és Souji, sőt, még a három démon közül is, Shiranui és Amagiri is szokatlanul erős véd és dacszövetséget mutattak Kazamával. És frenemy kapcsolatok közül a Harada-Shiranui illetve a Heisuke-Kazama is elérte ezt a szintet a végére. Még ahol a főszereplő nem is volt jelen, ott is állandóan ment a barátok vagyunk, és segítjük egymást téma, ami egyébként hihetetlen jól működött, egyetlen hátránya, hogy úgy két óra után hirtelen beugrott, hogy amúgy ez a sztori a Bakumatsuban játszódik, ami a japán történelem egyik brutálisan véres szakasza. De kit zavar ez, hiszen barátság van!
Egyébként a Heisuke-hen hozza a többi musical minőségét, Ikeda Junya zseniális, a többi musicalben is nagyon Heisuke volt, de itt így, hogy főszerepbe került, különösen kijött, mennyire jól megy neki ez a karakter. Az énekhangja nem kiemelkedő, de az döbbenetes, hogy milyen akrobatikus mozdulatokat tudott megvalósítani. Tanoue Marina megint nem a hangja miatt volt jó (sőt, szerintem ő a leggyengébb énekes az eddigi Chizuruk közül), de jól hozta a karakter stílusát, és a főhősnő végre vagány volt, eszébe jutott, hogy tud kardozni, még ha nem is magas szinten, sőt, akár, ha már körülveszi egy halom szamuráj, gyakorolhat is, sőt spoiler Sannan pedig spoiler
Zenékből megint volt pár teljesen új téma, némelyik annyira jól működött, hogy fogalmam sincs, hol volt eddig (pl. az Ikedaya incidensnél a „Moonlight of the Wolves” illetve a Souji és Saito által énekelt "Give me some power to change the world") Összességében érdemes megnézni, mert remekül adaptálja a játékot továbbra is, de a drámai vonulat ellenére annyi benne a humor és a pozitív kicsengés, hogy szerintem az eddigi legoldottabb hangulatú musicalről van szó.
Népszerű idézetek
Heisuke: Tudod, egy férfinek néha egyszerűen el kell fogadnia a sorsát.
Chizuru: Egy férfinek… értem. De méltó férfihez megölni valakit, mielőtt esélyt adnátok, hogy védje magát?
Heisuke: Vigyázz a szádra! Felfogod egyáltalán a helyzetedet?
Chizuru: Te vigyázz a szádra! Eleve nem is vagyok férfi!
Heisuke: Nem férfi! Naná, nem férfi! Nem fé… várj, mi?
Kazama: Úgy tűnik sokkal jobban jártam volna, ha egyedül jövök…
Heisuke: Ó, hallgass már, eleve te kezdtél a nyakunkon lógni!
Chizuru: Most fejezzétek be mindketten!
Heisuke: Kazama, most nagyon figyelj, mert ezt csak egyszer mondom el. Amit mondtál… szóval… hát, hálás vagyok. Köszönöm.
Kazama: Bocsáss meg… nem hallottam tisztán.
Heisuke: Volt abban a dojóban egy fiú, rendes ember, de gondja akadt a pénzzel. Szóval beszéltem neki az öregemről.
Sannan: Hogy Toudou daimjó fia vagy?
Heisuke: Igen. Mondtam, hogy ne mondja tovább, de persze elmesélte mindenkinek. Még azt is elterjesztette, hogy csak azért vettek fel a dojóba, mert megvolt hozzá a pénzem. És tudod mi furcsa? Egyáltalán nem voltam dühös miatta. Egyszerűen csak elszomorodtam.
Heisuke: Először nem voltam biztos benne [hogy a Shieikanban maradjon]. De aztán megismertem Sano-sant és Shinpat-sant. Soujit. Kondou-sant és Hijikata-sant. És elgondolkodtam, hogy „talán mégis jó hely ez!”
*Saito közben bejön a háttérben, és hallgatózik.*
Heisuke: És persze téged is megismertelek, Sannan-san.
*Saito látványosan megsértődik, és készül kimenni a színről.*
Heisuke: Ja, és Hajime-kunt is. Mert te… öhm… erős vagy! És… és érdekes!
*Saito kritikusan néz Heisukére, végül elégedetten bólint, és kimegy.*
Sannan: Szedett-vedett társaság, az tény, de legalább nem vagyunk unalmasak.
Heisuke: Mi ez? Levél? Kitől jött? Á, Shinpat-san! „Heisuke. Tudod, mostanában elkezdtem jósolni. Neked is jósolok egyet. A következő személy, akivel találkozol, ő lesz számodra az igazi!” Tényleg? Hm… kivel találkozhatok… itt… a város közepén…
Futár: Toudou-san!
Heisuke: Áááá! Mondd, hogy ez egy vicc!
Futár: Tessék. *levelet nyújt át*
Heisuke: Hú… ez nem tetszik… esküszöm, félek ezt kinyitni… Kitől jött? Á, Sano-san! „Heisuke, hogy vagy? Mivel rólad van szó, egyáltalán nem aggódom, de fel kell tennem a kérdést. Te kit kedvelsz jobban, Shinpachit, vagy engem?” Hát mostanáig… várjunk, várjunk, várjunk…
Futár: Toudou-san!
Heisuke: IGEN? Esküszöm, tökéletes az időzítésed, mintha a sors lenne. *futár színpadról kimenetel közben megtorpan* Meg ne állj, te jó ég!
Heisuke: Attól, hogy parancsot adnak rá, hirtelen a helytelen cselekedet is helyessé válik?
Heisuke: Honnan tudjátok? Honnan tudjátok, hogy egy nap nem mi isszuk meg azt a szert? Én… Hajime-kun… Souji… lehet, hogy eljön a nap, amikor mi kényszerülünk erre!