Kék ördög (1995) 15

Devil in a Blue Dress
98' · amerikai · dráma, thriller, krimi, rejtély !

Az afro-amerikai második világháborús veterán, Ezekiel munkát keres. Felbérelik, hogy találjon meg egy fehér nőt, aki feltehetőleg Los Angeles fekete negyedében bujkál. A nő, Daphane Monet történetesen egy gazdag arisztokrata, Todd Carter menyasszonya. Ezekiel elvállalja a feladatot, és… [tovább]

Szereposztás

Denzel WashingtonEzekiel "Easy" Rawlins
Tom SizemoreDeWitt Albright
Jennifer BealsDaphne Monet / Ruby Charles
Don CheadleRaymone Alexander
L. Scott CaldwellHattie Parsons
Maury ChaykinMatthew Terell
Terry KinneyTodd Carter
Mel WinklerJoppy
Albert HallDegan Odell
Lisa Nicole CarsonCoretta James

További szereplők

Várólistára tette 11


Kiemelt értékelések

Serge_and_Boots 

Nagyon tudom kedvelni az ilyen filmeket, igazán közel áll hozzám az amerikai negyvenes évek hangulata, életérzése, zenéje, és pont emiatt sosem gondoltam volna, hogy ennyire halálosan fogom unni ezt a mozit! Szkepticizmusomat alátámasztandó, minden jel arra utal, hogy ezt a darabot a magyar közönség egyszerűen elfeledte az évtizedek alatt, pedig Denzel Washington neve azért mifelénk is elég erős hívószó…

Na de mint ment el a cucc? Első blikkre azt mondtam volna, a Walter Mosley eredeti regényéhez való kitartó és sokszor görcsös ragaszkodáson. A mozi cselekménye meglehetősen komótos, sokszor beleül és lubickol egy kört a hangulatban, ami azonban váratlanul szürke, nem üt át igazán a háború utáni napsütötte nyugati-parti hétköznapok érzete. A főhős belső monológjai nagyon hamar kényelmetlenné válnak, a készítők mintha modorosan ragaszkodnának ahhoz, hogy stilisztikailag egy film noir mozi és egy detektívregény régimódi, közhelyes stílusára alapozzanak, csakhogy ez mozgóképen nem okvetlen működik jól.
A történet egyértelműen lapos, egészen Don Cheadle megjelenéséig színtelen és stílustalan is, onnantól fogva viszont elönti az egészet valamiféle Elmore Leonard-utánérzés: humor, lazaság, coolság, csupa olyasmi, ami nagyon hiányzott az első 50-60 percből. Az élmény innentől határozottan jobb lett, de még mindig olyan volt az egész mozi, mint egy nagy költségvetésből készült hangjáték, aminek a rendezője nem is forgatókönyvet, hanem egy regényt tart a kezében.
A készítők meglepően kevésbé aknázták ki a korszakot: a zenék abszolút jellegtelenek, látunk szép, korabeli autókat, de semmi igazán különöset, izgalmasat. Rettentően egyhangú és tompa a miliő, az egész film sokkal kevésbé eleven, organikus és lélegző, mint azt elvárnánk egy szép lassan már történelmi távlatba kerülő kor ábrázolására tett kísérlet esetében.
Washington sem ment sokat a helyzeten, sőt: Cheadle egyértelműen ellopja előle a show-t, a magyar szinkronban Jakab Csaba nagyon találóan ráérez a színész enerváltságára. El tudom képzelni, hogy ez a karakterformálás része, sőt, azt is, hogy Mosley eredeti figuráinak rajongói odavannak érte, de ilyen jellegű háttértudás híján nem találtam benne semmi érdekeset.

Sajnos nem jött be, és merem feltételezni, hogy a film itteni alulnézettsége sem a véletlen műve.


Hasonló filmek címkék alapján