Lost Small World (K: The Stage 3.) (2016) 1

A csendes, de brilliáns Fushimi Saruhiko bántalmazó apja terrorában éli a gimnáziumi éveit, amíg őszinte barátságot nem köt a nagyszájú, de annál melegszívűbb Yata Misakival. Amikor azonban belekeverednek a Kék és a Vörös Klán konfliktusába, úgy fest, a barátságukat beárnyékolják személyiségük… [tovább]

japán

Képek 20

Szereposztás

Anzai ShintaroFushimi Saruhiko
Ueda KeisukeYata Misaki
Aramaki YoshihikoFushimi Niki / Yatogami Kurou
Funaoka SakiOogai Aya
Wada MasanariSuou Mikoto / Vörös király
TerumiKusanagi Izumo
Maeyama TakahisaTotsuka Tatara
Matsuzaki YutakaKamamoto Rikio
Isobe KarinKushina Anna
Doi KazumiMunakata Reisi / Kék király

További szereplők

Várólistára tette 2


Kiemelt értékelések

Valentine_Wiggin 

Hát… hűha. Az az igazság, hogy talán erre voltam legkíváncsibb a színpadi adaptációk közül, mert már a trailer alapján is úgy tűnt, ez ad hozzá a legtöbbet az alapanyaghoz. Igazam volt – a Lost Small World elképesztően jól sikerült.
Fushimi előtörténete az a K-projectben, amit személy szerint a legmegrázóbbnak érzek – egyszerűen azért, mert nem mese. Az ő története nem a fantasy elemek köré csoportosul (azok csak a második felében jelennek meg), hanem egy nagyon is valós helyzetre épül, amit valószínűleg sokkal több gyerek és kamasz él át, mint amennyinek szabadna (senkinek sem szabadna) – egy bántalmazó apa, és egy a helyzetet nem is realizáló, őt teljesen elhanyagoló anya mellett nő fel. Aztán persze a helyzetből kiutat jelent számára egy barát, de ennek ellenére az egész életére árnyékot vet ez a fiatalkor, ami önmagában tragédia.
A Lost Small World anime változata is nagyon erőteljesen dolgozta fel a témát, de egy valamiben a darab nagyon nagy extrát adott – nincs tökéletes gyógyulás. Fushimi ugyan fizikailag elszakad a szülőktől, spoiler, de végig, menthetetlenül hurcolja magával a fiatalkorában átéltek emlékét, egy életre instabil marad. Látjuk, hogy kezd kinyílni, jobb, tiszteletreméltó emberekhez ragaszkodni, hogyan kezdi keresni az útját, de azt is, hogy biztos pontok, és otthon nélkül ez mennyire elképesztően nehéz.
Anzai Shintaro előtt le a kalappal. Tényleg úgy kelti életre a főszereplőt, mintha az animéből lépett volna ki – tud sérülékeny, okos, zárkózott kamaszfiú lenni, amikor az kell, és tud kissé megszállott, instabil, de vérprofi és kötelességtudó kék klántagként is fellépni. Ueda Keisuke már eddig is szuper Misaki volt, pont annyira gyerekes és naiv, de ragaszkodó és segítőkész, mint amilyen a karakter eredetileg. A két színész ráadásul hibátlanul játszik együtt, látszik, hogy a való életben is barátok.
Aramaki Yoshihiko félelmetes. Kurou-ként eddig is nagyon élvezte a szerepét, és arra a rövid cameo-ra (meg az idolos részre, ami külön bekezdést érdemel majd), továbbra is remekül alakítja a karaktert, ezúttal viszont Fushimi Niki-ként is megjelent, és elképesztően hiteles. Minden gesztusában ott volt az őrület és az erőszakosság, tökéletesen át lehetett érezni, hogy mekkora hatást gyakorol a fiára. Azzal, hogy két ennyire eltérő karaktert hozott ilyen profin abszolút kivívta a tiszteletemet.
A többiek igazából kevés időt töltenek színen, de Aya aranyos, Totsuka és Anna szintén, Wada Masanari eddig a legjobb Mikoto, pont annyira álmatag és agresszív, amennyire kell, de átadja a szeretetet is az emberei iránt. Doi Kazumi kezdetben kicsit elmarad az első Reisi mögött, de nagyon hamar behozza a dolgot, és látszik, hogy élvezi a szerepet – nagyon tetszett, ahogy elintézték a két király viszonyát az áruláshoz. Kezdetben tartottam attól, hogy a wikin olvasottak helytállónak bizonyulnak, és Reisi amolyan „Fushimi, a Kék Klán nagyon laza ám…” stílusban csábítja át a srácot, de amikor oda futott ki, hogy spoiler
A látványvilág itt nem igényel sok extrát, nincsenek olyan nagy csaták, mint a fő szálon, de a színpadkép működik, a hangulatot minden hozza. Az intro jó lett, az egész koncepciót jól megvalósították.
És jött az idolkodás. Mert nem lehet Seven Stories adaptációt csinálni, anélkül, hogy fél órát ne idolkodjanak az emberek, nem igaz?
Egyébként egészen élvezhető az a hozzácsapott marhaság az egyébként elég komoly téma végén – néhány színésznél (Fushimi… az a srác tényleg nem semmi) egészen meglepett, hogy milyen jó énekhangja és mozgása van. Meg voltak Mikoto és Reisi színészei, akiknek se hangjuk, se képességük, hogy egyszerre mozogjanak a színpadon, de ez láthatóan a legkevésbé sem zavarja őket, mert bulizni mentek fel. Túléltem volna, ha kimarad ez a szakasz, de igazából nem rontotta az összképet.
A Stage Playre sok ponton kitérek az elemzésemben:
https://todaywiggin.blogspot.com/2020/06/k-project-elem…


Népszerű idézetek

Valentine_Wiggin 

Fushimi: Mit csinál?
Reisi: Tudod mi az a kirakós?
Fushimi: Persze, hogy tudom. De ennek köze van a munkájához?
Reisi: Nem. Ez a hobbim. Jókor jöttél, egy részét megcsinálhatod te. Rakok oda pár darabot, kezd el rakni azt a felét.
[…]
Fushimi: Egyébként hol van a minta?
Reisi: Figyelmetlen voltam, és kidobtam. Csak 10292 darabból áll, azt kirakom fejből.

Valentine_Wiggin 

Fushimi (betegen): Yata!
Misaki: Mi az?
Fushimi: Szomjas vagyok.
Misaki: Mit hozzak?
Fushimi: Narancslevet. Nulla százalék gyümölcstartalom, enyhe íz.
Misaki: Az… akkor… lényegében nem is gyümölcslé.

Valentine_Wiggin 

Reisi: Annak a hatalomnak fogadod, ami mozgásban tartja az eget és a földet, és hangot ad a szívnek, hogy véded a rendet, és csatlakozol igaz ügyünkhöz. Esküdj, hogy büszkén és hittel forgatod a kardot, és eszerint cselekszel! Vedd át a kardot.
Fushimi: Engem nem igazán érdekel ez az egész büszkeség, meg eskü dolog…
Awashima: Fushimi…!
Reisi: Semmi gond. Igaza van. Azt hiszem, kevesen álltak ezen a helyen úgy, hogy saját akaratból fogadtak hűséget. És lehet, hogy olyasvalaki, aki esküszik, ha parancsolják neki, csak megbízhatatlanabb lesz ezáltal. Nem muszáj ennyire komolyan venned. Ez egy szertartás. Én úgy hiszem, van szerepe, sokakat megerősít a súlya, biztatja őket, hogy kétségek nélkül lássák el a feladatukat. *Fushimi felé nyújtja a kardot, aki viszont elkapja a fejét, mintha látna valamit* Miért fordulsz el? Nincs ott semmi. Nincs itt senki, csak te. *Fushimi átveszi a kardot, és összerándul* Nem kell félned. Az én fényem nem éget.

Valentine_Wiggin 

Totsuka (Misakinak): Tudod az a helyzet a Vörös és a Kék Királlyal, hogy nem is annyira ellenségesek egymással, mint elsőre tűnik. Te és Fushimi is lehettek olyanok, mint ők. Ő ott van, ahová tartozik, és te is ott vagy, ahová te tartozol. Egy nap pedig majd újra beszéltek, és újra megértitek egymást.

Valentine_Wiggin 

Aya: Emlékszel még arra a napra, amikor üldöztük a léghajót? Te, én és Misaki? Azt reméltük, feljuthatunk rá, és elvisz minket ebből a kicsi világból, el egy másikba. Soha nem jutottunk fel rá, de végül mind megtaláltuk az utat abba a léghajón túli világba… és tudod, azt hiszem, én jobban szerettem azt, amikor még a léghajót üldöztük.

Valentine_Wiggin 

Fushimi: Úgy döntöttem, a hangyabolyokat fogom kutatni. Elsőre úgy tűnt, mintha véletlenszerű lenne a mozgásuk, de tökéletes rendszer volt benne. Számomra ez a rendszer elmondhatatlanul gyönyörűnek tűnt. […] Aztán az apám teleöntötte benzinnel a terráriumot, és meggyújtotta. Aztán telerakta csótányokkal. Az én gyönyörű, tökéletes világom porig égett… csak és kizárólag miatta.

Valentine_Wiggin 

Fushimi Niki: Látom találtál egy új barátot… milyen jó neked, Saruhiko.
Fushimi: Kérlek… kérlek ezt ne tedd tönkre!

Valentine_Wiggin 

Kusanagi: Ez pocsék vicc volt, még tőled is, Munakata.
Reisi: Félreértesz. Születésem óta egyetlen viccet sem mondtam.

Valentine_Wiggin 

Fushimi: Abszurd mi? Hogy valaki ír egy vírust, rászabadítja a gépemre, és már rémálmaim meg vízióim vannak. De nem értem, miért lepődtem meg. Én már találkoztam olyan emberrel, aki mintha maga lenne a pokol tomboló tüze, meg olyannal is, aki tízezer darabos kirakósokat oldott meg fejből. Hülye egy világ az, ahol ezeknek hatalmat adnak a kezébe.

Valentine_Wiggin 

Anna: Saruhiko… jól vagy? […]Valami rémisztőt láttál?
Fushimi: Azt hiszed, hogy kísért valami? Nem… azt a szellemet legyőztem. Ő már nem bánthat többé.
Anna: Nem. Még mindig veled van.


Folytatása

Összehasonlítás

K: The Stage


Hasonló filmek címkék alapján