Charles Whitman egyetemi hallgató fejfájástól szenved, aminek következtében hajlamos az erőszakra. Egy éjjel megöli feleségét és anyját, puskát vesz magához és elbarikádozza magát az egyetem toronyépületében. Whitman mindenre lő, ami csak mozog.
Halál a toronyból (1975) 5★
Képek 6
Szereposztás
Kurt Russell | Charles Whitman |
---|---|
Richard Yniguez | Ramiro Martinez |
Ned Beatty | Allan Crum |
Pernell Roberts | Lee hadnagy |
Clifton James | Fred Ambrose kapitány |
John Forsythe | Elwood Forbes hadnagy |
Várólistára tette 9
Kiemelt értékelések
Tisztességesen és olykor kimondottan hatásosan, hangulatos összerakott tévéfilm a hetvenes évekből, egy olyan eseményről, ami ma már biztos nincs igazán a köztudatban idehaza, de elég elrettentő erejű ahhoz, hogy kicsit újragondoljuk az amerikai mindennapokról és társadalomról alkotott véleményünket. Véletlenül sem akarnék cinikuskodni, de ha ez a tragédia a hatvanas évek közepén nem ösztökélte drasztikus változásra (leginkább például a fegyvertartás terén) az újvilágiakat, akkor a közelmúlt iskolai lövöldözései sem fogják – ezt elvárni innen nézve szinte már álnaivitás lenne.
A Halál a toronyból legnagyobb erőssége egyébként az, hogy nagyon jó érzékkel méri fel a tévéfilmes műfaj kereteit és lehetőségeit. Egy efféle, nyomokban már-már dokumentarista, egyes pontokon érezhetően dramatizált valós történetet tényleg nem lehet mozifilmként megvalósítani, a tévéfilm viszont mintha épp erre lenne kitalálva. Érezzük, hogy másféle filmes közeget nézünk, kisebb volumenűt, de semmiképpen sem rosszabbat, vagy igénytelenebbet – és a Charles Whitman-féle mészárlás bemutatása mintha pontosan ezt igényelné.
A film ehhez igazítva nem feltűnően látványos, de jellegéből fakadóan „szép” és „esztétikus”. Nagy tereket látunk szinte folyamatosan, pedig maga a bemutatott, bejátszott terület valójában nem nagy. Nagy távolságokat látunk, pedig jószerével egyhelyszínes a produkció, és bár sok remek színész forog a színen, a legfőbb vonzerő mégiscsak Kurt Russell one man show-ja elborult elméjű merénylőként. Nem játssza le a csillagokat az égről, de arra képes, hogy egy azonosulásra legkevésbé sem alkalmas elkövető emberi vonásait domborítsa ki – nem semmi teljesítmény, hozzá képest Richard Yniguez például abszolút nem tűnik emlékezetesnek.
Korrekt, szellemesen kivitelezett tévéfilm, valójában kezdem azt érezni, hogy nekem tetszik ez a műfaj. Russell jelenléte és a történet megrázó mivolta miatt tökéletesen alkalmas és ajánlható is a megnézésre még ma is.