Az ausztrál sci-fi thriller történetben egy „Anya” nevű robot nevel egy tinédzser lányt (Clara Rugaard) egy föld alatti menedékben.
A robotot arra tervezték, hogy újranépesítse a földet az emberiség kihalása esetén, és a lány az első új generációs ember, akit erre készítenek fel. A Lány és… [tovább]
Én vagyok anya (2019) 110★
Képek 8
Szereposztás
Rose Byrne | Anya (hang) |
---|---|
Hilary Swank | Nő |
Clara Rugaard | Lány |
Gyártó
The Penguin Empire
Southern Light Films
Rhea Films (II)
Streaming
Netflix
Kedvencelte 4
Várólistára tette 94
Kiemelt értékelések
Nagyon tetszett! Igazán szeretem a mesterséges intelligenciával foglalkozó történeteket, Anya pedig nagyon érdekes volt. Van egy célja, amit el kell érnie. Anya nem gonosz, főleg nem klasszikusan. Hilary Swank, mint minden filmjében, számomra most is végtelenül ellenszenves volt, de legalább látványosan tündökölhetett mellette Clara Rugaard, akinek gyakorlatilag a hátán kellett elvinnie a filmet színészi játék szempontjából. Anya hangjára telitalálat volt Rose Byrne. A Lány teljesen reális karakter; remekül érződik, mennyire okos és intelligens, de az is, hogy izolációban élt és szomjazza az emberi kapcsolatokat. Tetszett a konfliktus, a történet felépítése és az is, hogy a végén nem rágtak mindent a szánkba. Nagyon jó lett a lezárás. Ez nekem való film volt.
Kategóriájában készült már sok jobb, viszont a csupa női főszereplőt azért értékeltem. Az elképzelés és a kiindulás jó volt, aztán egy pont után azt éreztem, hogy nem tart semerre, és egyáltalán nem vagyok a készítőkkel egy hullámhosszon, mert nem tudom, hogy mi volt a cél. Még csak elgondolkodtató se volt, hogy a többféle értelmezés miatt esetleg vitaindító legyen. Műfaját megváltani nem fogja, de legalább a Lány különleges szépsége miatt végig kellemes vizuális élmény.
Nekem nagyon tetszett. Egyrészt, szeretem ezt a fajta mesterséges intelligencia ábrázolást – az orchideák bolygójában láttam hasonlót. A gép alapvetően nem akar ártani. Alapvetően nem rossz. Nincs értelme gonoszságról beszélni. Van egy probléma, és arra megtalálja a megoldást, akármilyen módon, akármilyen eszközökkel.
Clara Rugaardot nem láttam még semmiben, de nagyon tehetséges színésznő, megérdemli, hogy felfedezzék. Maga a karaktere is nagyon szerethető – végre egy tényleg okos figura, akiről nem csak mondják, hogy intelligens, hanem úgy is reagál, úgy is viselkedik. Naivnak naiv, hiszen izolációban él, de a naivitása nem fogja vissza, kész tanulni. Hilary Swank karaktere elképesztően antipatikus, de a történet során azért kiderül róla elég, hogy megértsük, mit miért tesz, és min ment keresztül. spoiler
Jo sci-fi elmeny. A latvany, az otlet, a kivitelezes mind-mind remek.
A legvege nekem viszont kellemetlen szajizt hagyott maga utan, otlettelen-kieroszakolt-nem vegiggondolt lezarasnak erzem, ezert kar.
De ettol eltekintve az utobbi idok egyik legjobb sci-fije.
Mindenkepp megnezos.
Nekem ez tetszett. Logikus volt, félig-meddig és szépen felépített. Vizuálisan is megállja a helyét és a felnövés, anya-gyermek viszony is több szempontból körül lett járva, szóval piros pont. Különben is bejönnek a kamaradrámák.
Nem gondoltam volna, hogy ez a film ennyire magába fog szippantani. Köszönhetően elsősorban az egy helyszínes, kevés szereplős koncepciónak, mely erős áthallásokkal van a 10 Cloverfield Lane-re, és némiképp az Ex Machina-ra is, viszont megvan benne ezen filmek által a feszült hangulat és gondolatiság is egyaránt. A set design például egészen fantasztikus hangulatot áraszt, ahogy ki vannak dolgozva a belső terek. A droid kidolgozásáról, testmozgásáról és úgy az egész jelleméről nem is beszélve, ahogy reagál a környezetére és ahogy viszonyul az emberhez. Nagyon jól felépített a film felállása, remek az ember-gép közti kapcsolat bemutatása, igazán elgondolkodtatóak a párbeszédek, a cselekmény kifejezetten feszült, fordulatos és érzelmes tud lenni, ezek alá pedig kiemelkedően jó zenét és profi operatőri munkát sikerült hozzátenni. Rose Byrne briliánsan hozza a robot szerepet, de a többi színész is határozottan jól hozták ki magukból, amit lehetett.
Számomra hatalmas meglepetés és de nagyon megnéztem volna nagy vásznon, mert ennek bizony ott lett volna méltó helye.
A robot által nevelt főhőst alakító színésznő nagyon tehetséges; a viselkedése és a beszéde alapján simán elhittem neki, hogy ő egy kvázi Übermensch, akit egy fejlettebb technológia nevelt fel. Az idősebb hölgy játéka kevésbé volt megnyerő, de spoiler
Elgondolkodtató sci-fi, de a feszültséget nem tartotta meg végig.
Az ilyen filmekben mindig rengeteg gondolatiság rejlik, de sajnos szinte mind csak a felszínt kapargatja. Valahogy úgy, mint a Napfény is, a suspense-t és itt ami filozófia lehetne azt beáldozza holmi leamortizált bunkerben folytatott fejszés-túlélős akciózásért. Tipikus esete annak, amikor nem egy jó, eredeti sci-fit szeretnének letenni az asztalra, hanem megnézik mi működött máshol, azokból összeraknak egy ilyen kamara sci-fit és tessék, nézzétek, élvezzétek. Bár a vége csapnivaló, azért a film jelentős része bőven nézhető is. Csak kár, hogy esze ágában sincs a mesterséges intelligencia meg a moralitás témával a kliséken túl érdemben is foglalkozni. Na meg persze a gigantikus plothole spoiler
Hát ez akár jó is lehetett volna, de nem igazán értem mit akart a költő üzenni.