Élősködők (2019) 94

Parasite · 패러사이트 (Paereosaiteu)
132' · dél-koreai · dráma, vígjáték, thriller 16

2 díj · 8 jelölés

A film antihőse Ki-taek, akinek családja igazi semmirekellőkből áll. Ők mindig a könnyebbik utat választják – bármit megtesznek, csak dolgozni ne kelljen. Irigykedve nézik a Park család fényűző életmódját, és ördögi tervet eszelnek ki, hogy a közelükbe férkőzzenek. Azonban természetesen semmi… [tovább]

Szereposztás

Song Kang Ho
Lee Sun Kyun
Jang Hye Jin
Choi Woo Shik
Park So Dam
Jo Yeo JungYeon Kyo
Park Seo JoonMin Hyuk
Jung Ji SoPark Da Hye
Hirdetés
Élősködők (2019)
Rendező
Forgatókönyvíró

Gyártó
Barunson
CJ Entertainment

Kedvencelte 19

Várólistára tette 162


Kiemelt értékelések

TLD

Bong Joon Ho új filmjében a vagyoni egyenlőtlenségekről mesél nekünk. A szimbolikát nem bízza a véletlenre: a pincében élnek a kiszolgáltatott, észre sem vett „alsó” társadalmi réteghez tartozók, felül a gazdagok. A gazdagok élete vagyonuk ellenére is sekélyes, hiányzik belőle az intimitás. Ennek ellenére ők azok, akiket a lentiek irigyelnek. A pénz az, amire az előrejutás eszközeként tekintenek spoiler, ráadásul habozás nélkül eltapossák a hasonló társadalmi helyzetben lévőket, hogy az urak kegyeiért versenyezzenek.

Egyedi ötlet, jó színészek, fordulatos és groteszk történet. A film nagyon tetszett… volna, ha a vége nem ilyen szájbarágós. spoiler Kár, mert volt annyira egyedi a rendező víziója, hogy ne kelljen ilyen egyszerűsítő eszközökhöz fordulnia, hogy megértesse az egyébként aktuális és fontos üzenetét a nézőközönséggel.

rhysciar

Szuper kis film, kellemesen morbid és őrült, mint ahogy azt vártam is tőle. A film feléig szinte repültünk, zseniális volt nézni azt a kivitelezést, ahogy a kis család megoldotta a munkakeresését, aztán – megvallom őszintén – azért megijedtem. El nem tudtam képzelni, hogy mi lesz itt most a konfliktus, és bár szerintem kicsit későn hozta be a film a problémát, így is jó lett. Annyira abszurd az egész, de Bong Joon Ho-nak eddig csak ilyen filmjei voltak, és jól is áll neki, szóval jó volt ez. A vége meg aztán plusz egy piros pont, örültem, hogy realisztikus maradt.

rocketdog 

Nem értek egyet a film leírásával, miszerint a főszereplő családnak büdös lenne a munka és ingyenélők lennének. Én sokkal inkább azt láttam, hogy mindenre képesek, hogy állást szerezzenek és azt meg is becsülik. Nem félnek a visszautasítástól, nem csüggednek, ha nincs képesítésük. A film arról szól, hogyan kerülnek a munkanélküliségből jól fizető pozíciókba (az első fele legalábbis). Nagyon tetszett az a fontos üzenet is, hogy nem a diploma adja a tudást, hanem a szorgalom és a gyakorlat.
A film második fele már sokkal inkább csak a gazdag-szegény közti ellentétekről szól mindenféle értelemben, itt már sok újat nem láttam.

BeL1eVe

Nehezen találom a szavakat. De annyi biztos, ez valami embertelenül zseniális volt.
Őszintén szólva Bong Joon Ho-tól eddig csak a Snowpiercer-t láttam, viszont számomra az a film is a posztapokaliptikus sci-fik közt egy fantasztikusan jó, maradandó alkotás volt számomra.
Ezzel a művével viszont egy mesterien megrendezett és felépített történetet vizionált, amiben legfőképpen a mai napig létező társadalmi szakadékra reflektál erőteljesen. Nem is akármilyen eszközökkel. A cselekmények, a párbeszédek, a karakterek meg úgy az egész élethelyzetek bemutatása a létező legprofibb autentikussággal vannak átadva.
Rettentően tetszett, hogy nem csőbutának lett beállítva a szegény oldal, hanem igenis megvolt nekik az eszük. Sőt, még annál is több. Leginkább a film első felében a legnagyobb tudatossággal beleépít a rendező egy kiválóan működő, abszolút nem kilógó intelligens humorfaktort. De persze a dialógusok ennél a szegmensnél közel nincsenek elbagatellizálva, hanem hozzátesznek a valóban briliánsan megírt forgatókönyvnek.
Aztán a második felére műfajokra vált a film és ekkor jön az igazi retinába égő jelenetek sorozata egészen az utolsó képkockáig. Nem szeretnék kitérni rá konkrétan, mire fut ki az egész, mert személy szerint magam sem tudtam mire számítsak. Elképesztően erős darab, csont nélkül az év egyik legjobbja.

Subika

Az eleje jól indul de a vége nagyon durva .Nem néztem meg a szereplőket ezért örültem neki hogy Lee Sun Gyun benne van .Elképesztően jó a hangja .

Novecento

Ez tényleg nagyon jó film volt. Az elején könnyed, vicces, szórakoztató, a végefelé átment egy bizarr és groteszk thrillerbe, kis Tarantinós beütéssel, majd kapott egy szomorkás befejezést. Szeretnék még ilyen jó ázsiai filmeket.

walksdowonders 

Még nem döntöttem el, hogy utáljam-e… Mindenesetre végig ébren (és éberen) tartott.
spoiler

Update: Most esett le a csótányos utalás! :D Zseniális!

Mr_Catharsis91 

Nekem a Nyomorultak jutott eszembe, bár az másképp mutatta be ezt a témát, de te jó ég. Az a szélhámosság, ahogyan ez elindult és folyt egy ideig, valami egészen elképesztő volt. Az egy dolog, hogy a csórók szépen meglovagolják a buta burzsoá osztály képviselőit, ami még szórakoztató is, csak hát a ki tudta, hogy….
Ez a vigyázz hova lakod be magad félelmetesen leütött labda volt. Az nyilván kiszámítható, hogy ebből csak katasztrófa lehet, elvégre a szélhámosságot nem lehet ideig-óráig húzni. Gazdagék nem is nagyon érdekeltek, bár hála istennek a film elkerülte azt a hibát, hogy igazán gyűlöltek legyenek végig. Szegényéket már jobban sajnáltam, a nyomorultakat meg még jobban. Az a párbeszéd a szagról meg kedvenc jelenet volt.

hashtaghetimozi 

Az Élősködők egy elképesztően erőteljes rendszer és társadalomkritika úgy, hogy végső soron nem vállal állást. Briliánsan lavíroz a műfajok között, meghökkent, elkápráztat, megnevettet, elborzaszt. A színészek pazarul alakítanak, a hangulat egyre csak feszültebb és nem ereszt. Ha valami egészen különlegesre, egyedire vágysz, ami kimozgat a komfortzónádból, akkor ez a Te filmed! Minden esélye megvan egy jó kis Oscar-szoborra.


Ha tetszett a film, nézd meg ezeket is


Hasonló filmek címkék alapján