A Demoliton főhőse Davis, egy sikeres befektetési bankár, aki egy tragikus balesetben elveszti feleségét. Apósa, Phil biztatásának ellenére a férfi élete egyre mélyebb krízisbe torkollik. Azonban minden megváltozni látszik, miután Davis személyes hangvételű panaszleveleket ír egy ételautomata… [tovább]
Darabokban (2015) 111★
Képek 8
Szereposztás
Jake Gyllenhaal | Davis Mitchell |
---|---|
Naomi Watts | Karen Moreno |
Heather Lind | Julia |
Chris Cooper | Phil |
Brendan Dooling | Todd |
Judah Lewis | Chris |
Blaire Brooks | Amy |
C. J. Wilson | Carl |
Polly Draper | Margot |
Debra Monk | Davis anyja |
Gyártó
Black Label Media
Mr. Mudd
Right of Way Films
Sidney Kimmel Entertainment
Streaming
HBO Max
Kedvencelte 15
Várólistára tette 113
Kiemelt értékelések
Mindig azt szoktam mondani, h szeretem az olyan filmeket, ahol „elcseszett emberek elcseszett módon elcseszik az életüket”. Na, itt pont fordítva van, Jake elcseszett módon helyrehozza azt. A kis srácra érdemes lesz figyelni, mert nagyon tehetséges.
Kétszer is megnéztem, mert imádtam. Az alapsztori is tetszett, a megvalósítás is, kifogástalan forgatókönyv és rendezés, és persze Jake Gyllenhaal mellett sem mehetek el szótlanul. Nem tudom, még hányszor fogom megnézni, de az év eddigi egyik kedvenc filmje lett nálam. Kedvenc jelenetet sem tudok választani, annyira tetszett a legtöbb megoldás. A karakterek önmagukban is erősek, együtt pedig igazi egészet alkotnak. Rengeteg jó döntés kellett ehhez a filmhez, és nagyon örülök, hogy a készítők ilyen minőségi végeredményt tettek le az asztalra. Még több ilyet, ha kérhetem!!!
Végre! A Dallas Buyers Club rendezőjétől egy igazi hiánypótló és eredetei alkotás, mely már nagyon hiányzott a sok szájbarágós, butított és újramelegített popcornok közepette. Megigéző film amiről nem találod ki, hogy merre halad. Kissé olyan stream of consciousness féle, bár már látni vélem amint sokan kiutálják, mondván hogy 'ez semmiről nem szól' vagy hogy 'unalmas' stb. -de az igényes, gondolatébresztő és némiképp előremutató filmek kedvelői már jól tudják, hogy ilyenkor érdemes csak igazán odafigyelni. Jake G. szerintem ezúttal is kifogástalan alakítást nyújt, Naomi hozza amit kell, de főleg az újonnan bemutatkozó fiatal kis Judah Lewis. Engem nagyon lekötött, szórakoztatott, megkönnyeztetett és elgondolkoztatott ez a film. Várom amint DiCaprio-hoz hasonlóan Jake-et is elővegyék lassan… miért is nem kapott még egyetlen szobrot sem!? Az Éjjeli Féreg is… azt az alakítást nem díjazni!?! …Persze az Oscar nem minden, de biztosan jót tenne neki.
A film nagy részét annyira könnyűre vettem, minden drámája ellenére, hogy a végén a katarzis csak részben ért célba nálam. Pedig, ismerem a rendezőt (Jean-Marc Vallée), több filmjét is láttam, a Mielőtt meghaltam, vagy a C.R.A.Z.Y. felejthetetlen alkotások. Ez a film lehetne hétköznapi is a történetét tekintve. Baleset, gyász, család-otthon széthullás. De, mégsem a kitaposott ösvény vár ránk, hanem egy teljesen más út. Más út, amin JG vezet minket és bár az ő saját lélekmarcangolását látjuk, nem lehetetlen, hogy megtaláljuk a közös pontokat. Annyi, hogy a tükröt a legvégén kell szétverni. És még egy, a zenék kiválóak.
Igen! Le kell számolni a hazug díszletekkel, a színleléssel, le kell rombolni mindent az alapokig, hogy azután újra tudjuk építeni őszintén, sallangoktól mentesen. Davis a felesége halála után döbben rá, hogy igazából semmit se érez, csak valami sötét űrt magában, és hogy talán nem is ismerte azt az embert, akivel korábban „összekötötte az életét” a társadalom által elvárt (sőt diktált) szabályok szerint. Hogy egy olyan életet él, amihez voltaképp semmi köze; csak egy szerep, amibe belekerült, elfeledve, hogy ki is volt ő valójában, és mire vágyott valaha. A kertvárosi, modern ház nem otthon, csak egy kirakat a külvilág felé, státuszszimbólum, ami egyszeriben értelmét veszíti. És akkor Davis meghúzza a vészféket, és kiszáll… Elkezdődik valami spontán, játékos, kalandos élet, amihez egy zakkant nő és kamasz fia is asszisztál, mások előtt megmagyarázhatatlan kapcsolati formában. Davis pedig lassanként újra megtanul érezni és – végső soron – élni.
Ahhoz képest, hogy nem sok minden történt benne, és ha valaki megkérdezi, hogy miről is szólt, nem tudnám úgy előadni, hogy izgalmasnak tűnjön, nos, ehhez képest egyáltalán nem untam. Valahogy kitöltötte a kockákat. Jake Gyllenhaal nem tud rosszul játszani? Elképesztő. Az ő játéka vitte a teljes filmet (ez a Judah Lewis is tehetséges gyerek). Szóval nagyon hangulatos film volt, és bevont.
Friss özvegy tetrist játszik a világgal, mindent szétkap, és kiteríti maga köré a darabokat, de csak nem találja a dolgok lelkét. A depresszió gyógyítható, csak kérj útmutatót a buldózerhez az e-bay-en!
Jutalomjáték Naominak és Jake-nek.
Nagyon sokszor a C.R.A.Z.Y. (2005) film jutott róla eszembe, amit különben imádok, aztán megnéztem, hogy ki rendezte (Jó reggelt!), így minden világos :)
A kissrác nagyot ment nekem, Jake-t pedig amúgy is bírom, nekem ez a film egy kellemes meglepetés, háttérzajnak indítottam, de magával ragadott.
A zenék is nagyon jók, a spoiler gyerek-felnőtt kapcsolat is nagyon tetszett.
Összességében tényleg nem tudtam mire számítsak, de azt tutira megadta a film :)
Unalmas tele vágással. A hangulat meg tudja az embert érinteni de ez a rengeteg vágás tönkre teszi
Népszerű idézetek
Phil: Ha elveszted a feleséged, özvegy leszel. Ha elveszted a szüleidet, árva maradsz. De ha a gyermeked veszíted el, arra nincs szavunk.
Todd: Jól vagy, öreg? Mi van, egy építkezésről jöttél?
Davis: Beleléptem egy szögbe. Cseszd meg! Rohadtul fáj, de mostmár oké.
Davis: You're using 'fuck' a lot.
Chris: So?
Davis: So you're just not using it properly.
Chris: The fuck does that mean?
Davis: That's what I mean. 'Fuck' is a great word, but if you use it too much, then it just loses its value. And you sound stupid.
Chris: Fuck you.
Davis: Exactly. I feel nothing, and you sound like an idiot.
Davis: Dear Karen. I keep thinking about my childhood. When I was sick, and I would lay my head in my mother's lap, she'd run her fingers through my hair. She'd kiss my eyelids. And that made everything better. Do you think it's too late for that?