Úgy tűnik, ez az év a misztikus krimiké, thrillereké és a szerelmes pszichopatáké lesz.Volt itt már thriller múltba kémlelő főszereplővel, a halál pillanatát látó látnokkal, de ez az első, hogy konkrétan holtak jönnek vissza reinkarnáció útján az életbe.
Őszintén szólva, nagyon nem vártam ezt a sorozatot először, miután elolvastam a tartalmát, pláne amikor megláttam, ki lesz a női főszereplő. Bele is került gyorsan a 'soha' feliratú képzeletbeli dobozkámba. Aztán egy nap, miközben vártam a Memorist egyik utolsó részét, ráakadtam egy furcsa, de érdekes sorozatra, aminek a főszereplője kísértetiesen emlékeztet Ji Se Yun-ra, az általam nem túl kedvelt színésznőre, majd egy megszólalásig Gwi-re (The Scholar who walks the night fő gonosza) hasonlító férfi is felbukkant, és ezt tetézte a pasi a Come and Hug me-ből. Gondoltam, ezt vagy gyűlölni fogom, vagy odáig leszek érte. Szerencsére a véleményem közelebb van az utóbbihoz.
Egy lassan, kimérten csordogáló, nagyon érdekes mű kerekedett az alapkoncepcióból, amit akár sablonosra is faraghattak volna. Hála az égnek, a készítők nem hallgattak a közösségi médiában vehemensen jajveszékelő egyének segélykiáltásaira, így történhetett meg, hogy a sorozat fő szála messze esett a kiszámíthatóságtól. Ha valamit el kell engedni jelen szériánkkal szemben, az az átlag skatulya a szerelmi szálba, több szinten is. Na és persze a „ship”-eket, ugyanis a sorozat ebből a szempontból nem lesz kíméletes, ha esetleg nem úgy jön össze a dolog, ahogyan azt az elejétől fogva elképzeljük.
Érdekes módon, talán a krimi szál volt inkább könnyebben követhető, míg a három főszereplő jelene és múltja, kapcsolati rendszere a legbonyolultabb.
Vegyünk alapul a múltból három embert, akik szeretik valamilyen szinten egymást (kivéve a két férfiúnkat), azonban sorra követik el a nagyobbnál nagyobb hibákat, melyek végül egy tragikus momentumhoz vezetnek. Ez lesz a katalizátora a jelen időben játszódó jeleneteknek, hiszen ezen három személy találkozása eleve elrendeltetett ez időtájt, de kérdés, hogy mindenképpen meg kell ismétlődjön az, ami a múltban is? Elkerülhető-e egy újabb tragédia? Milyen kilátásokkal indulnak neki az új életüknek? A régi sérelmek egy nap ismét felszínre kerülnek és ez hogy alakítja a dolgokat? Tényleg kőbe van vésve minden? Ilyen és ehhez hasonló témákat pedzeget a sorozat a maga szűkös medrében, hol mélyebben beleásva magát a válaszba, hol csupán felületesen érintve azt. De mindenképpen jó pont, hogy megpróbálja ezeket a kérdéseket számottevő módon megválaszolni. A három főszereplő kapcsolatában nagyon fontos kiindulópont a szerelem mellett a megbocsátás, empátia, tolerancia és a harag, amiket nagyon jól kezelt a történet, de erről bővebben nem szeretnék írni a spoilerek elkerülése végett #(ha mégis kellene egy kis ízelítő előjáróban, akkor az epizódnézéseknél megtalálható)#.
A fentebb említett bűnügyi szál ugyan nem lett kifejezetten combos, de egy-két érdekes mozzanatot fog tartogatni. Itt jönnek igazán képbe a mellékszereplők, akiknek sora egészen változatos. Ugyan túl sok szerepük nincs, de egyik-másik kulcsfontosságú lesz a dráma előrehaladtával bizonyos rejtélyek megoldásánál, így megéri figyelni az apróbb jelekre velük kapcsolatban. Hova tovább, van olyan, akinél egy aprócska kihagyás is értelmetlenné tud tenni egy egész sor történést.
A sorozat hangulatát tekintve kissé melankolikus, már csak a témák miatt is, azonban erre rátesz egy lapáttal a képi világ és a zene. A sötétebb szűrők használata kifejezetten jellemző, viszont vannak színek, amik élénkek, ezek pedig jelentést hordoznak magukban (piros, sárga). Ehhez igazodva a zenei aláfestés is komor, néhol tragédiákhoz illően szomorú. De ha már szóba kerültek a szimbólumok, akkor nem szabad elmenni a könyvesbolt mellett sem, ezen belül két nagyon fontos mű mellett, amik megjelennek a sorozat folyamán. Ezek tartalmát összevetni a szériáéval kifejezetten árulkodó lehet, hiszen nagyban merít belőlük a cselekmény tekintetében. Nem csoda, hogy ott kötnek ki a kötetek, ahol.
Viszont, mint mindennek, ennek a sorozatnak is vannak hibái. Az egyik kisebb hiba pont a könyvesboltban található, de általánosságban ugyancsak a szemfülesebbek kiszúrhatják, az pedig a vágás. Nem egy olyan jelenet van, amin látszódik, hogy lenne folytatása, vagy éppen nem a megfelelő kameraszöget vágták be, amivel viszont a díszletben rejlő hibák némelyike felsejlik. Azonban ez korántsem akkora baki (már csak azért sem, mert inkább technikai volt), mint a történet befejező két részének elkapkodottsága. Mintha mindent ebbe a két (négy) részbe akarnának belezsúfolni, amivel fel lehet oldani néhány konfliktust, ami miatt nem biztos, hogy megfelelően lehetne értelmezni dolgokat. Nem azt mondom, hogy a befejezés nem volt így jó, csupán a körítése nem sikerült a legfényesebbre, ilyen tempó mellett lehetett volna még egy résszel korábban a vég kezdete, mert konkrétan volt egy felesleges rész, ami semelyik cselekmény vonalat sem vitte előrébb. Nem utolsó sorban, megint ott tartunk, ahol anno az Itaewon Class is, romantizálják a pszichopatákat. Emiatt félek előre az It's Okay to Not Be Okay-től. Miért? Értem, hogy a karmában ez hogy jön ki, de miért? És a megoldás… Azt is értem, csak MIÉRT? Menten megbuggyanok! Ezek után az senkinek nem volt feltűnő, hogy a másik főszereplő sem százas, de… Szóval: MIÉRT??????? Nem idegesítem tovább magam rajta!
Egy szó, mint száz: ajánlom! Mindenkinek, aki szereti a romantikát, de nem feltétlenül a sablonosat.