A világsikerű játék és filmes franchise eddig izgalmas volt és szórakoztató: most már aktuális is. Az Umbrella Corporation nevű gyógyszergyártó óriásvállalat központja valaha élettel teli, pezsgő város volt. Raccoon City ma elhagyott, néptelen romvidék. A felszínen. De lenn a mélyben készülődik… [tovább]
A Kaptár: Raccoon City visszavár (2021) 110★
Képek 16
Szereposztás
Kedvencelte 4
Várólistára tette 51
Kiemelt értékelések
„Joseeeeeeph!”
„Wow. What a mansion!”
„Ada, wait!”
Ha ismerősek ezek a mondatok, akkor nézd meg!
Ha nem ismerősek…akkor kerüld messzire.
Ez egy igen erősen B-kategóriás film lett, ami bájosan hajlik a ZS felé. Rossz. De közben jó is. Baromira élveztem! :D
Próbálták a játékok 1. és 2. részének a történetét elmesélni, némi változtatásokkal, viszont kevés volt hozzá a játékidő, a végét pedig nagyon összecsapták. Sorozatban szerintem jobban működött volna, vagy inkább koncentráltak volna az 1. részre a kastélyban.
Kicsit a karakterekről. Alapjában véve rendben voltak, akit viszont nagyon átírtak, az Wesker (titokzatos rohadék helyett béna rohadék lett) és Leon.
Ó, Leon…Istenem XD A 2. részben nagyon szerettem Leonnal menni, de valljuk be, azért nem ő volt a legélesebb kés a fiókban. :D Itt viszont még jobban ráerősítettek erre és konkrétan egy balféket csináltak belőle, aki megkapta a kötelező fejmosást a frizurája miatt is. Kicsit igazságtalanok voltak vele a filmesek, de azért nem tagadom, jót röhögtem.
A párbeszédek ugyanolyan borzalmasak, mint a játékokban.
A szörnyekből voltak, amik jók voltak, a kutyák a parkolóban és Birkin viszont kriminális.
(Pedig William doki az egyik legfosatósabb ellenfél a játékokban, szerény véleményem szerint… https://i.pinimg.com/originals/35/b2/9a/35b29a499554296…)
A helyszínek megmelengették a szívemet. A rendőrörs…A Spencer kastély…
Imádtam, hogy figyeltek a részletekre és rengeteg volt az utalás a játékokra.
A vonat…Hogy megint a spoiler a megoldás mindenre.
És nagyon bírtam, hogy csempésztek bele némi humort. (Amikor a rendőrőrsön Jill azon poénkodik, hogy melyik halálnem a rosszabb: spoiler Hát itt akkorát röhögtem. Igen, a játékban sajnos velem mindkettő megtörtént. XD)
Tényleg kissé olyan, mintha a fanatikusok készítettek volna szegényes rendezői és forgatókönyírói képességekkel egy fan-filmet. Igazság szerint 6 csillagot érdemelne…
De hé…volt „Jill szendvics”. Úgyhogy már ezért is megadom a 7 csillagot. :D
Ezt meg csak úgy itt hagyom: https://www.youtube.com/watch…
(Nooo, don't go! XD)
A játékkal nem játszottam még, nem tudom mennyi az azonos, és mennyi a hozzátett részlet a filmhez, de nekem ez nem jött be. A kaptár régebbi verzióit mind láttam, és azok sokkal jobban tetszettek Mila szereplésével, és a benne levő Claire-t alakító színésznővel, de Kaya Scodelario-t nem igazán csíptem ebben sem. Nem túl szimpatikus, de azért nem rossz színésznő, azért vannak jó szerepei, annak ellenére, hogy nem mindegyikben szimpi nekem. Claire-ként nekem nagyon kevés volt, ahogy maga sztori is. Nem túl izgalmas, és annyira ijesztő sem, főleg a lények nem. Az utolsó szörny, bűn ronda volt. XD spoiler Lehetett volna jobb is ez a film, és izgalmasabb is. A közepe elé már azt vártam, legyen végre vége, de nem bántam meg, hogy megnéztem ezt is, egynek elment.
Hát, gyerekek…
Számítottam rá, hogy rossz lesz, de ennyire? Oké, hogy több dolgot vett át a játékokból, mint a Paul W.S. Anderson által rendezett korábbi „adaptációk”, de még így is sikerült egy olyan vérbeli trash-t összehozni, ami mellett a korábbi széria első két része konkrétan mesterműnek tűnik. Igazából még a többit is jobban élveztem, hisz azok a szórakoztató trash kategóriába estek sokszor, melyeket már alapból nem vettünk komolyan. Itt azonban hatalmas ígéreteket kaptunk az alkotóktól. Az alapokhoz hű, és a játékokhoz méltó feldolgozással hitegettek minket, miközben mit is kaptunk? Egy láthatóan alacsony költségvetéssel készült, Youtube-ra is gyenge fan-film kezdeményt, borzalmas szereposztással, nevetségesen megírt karakterekkel, két játék cselekményéből összehányt sztorival, pocsék effektekkel, nem beszélve a leginkább kemoterápiára járó betegekre emlékeztető, hulló hajú zombikkal. Miért kap tőlem mégis 2 csillagot? Nos, pár átvett elem (pl. a helyszínek) talán súrolta a tűrhető szintet, illetve legalább nem kellett 2+ órán át szenvedni vele, bár így is hosszabb lett a kelleténél.
Stáblistás jelenetet rakni ennek a végére pedig ismét túlzott optimizmusra vallott a készítők részéről, hisz ebből még a legőrültebb stúdió sem kérne folytatást… bár az új Mortal Kombat-hez is érkezik, szóval igazából engem már ez se lepne meg.
ui.: A vicc, hogy még az eredeti 1998-as elhelyezés is zavart. Oké, hogy egyszerűbb lett volna a kommunikáció a mai korban, de sehogy sem jött át, hogy ez a film 90-es években játszódik, és ezzel pedig inkább csak extra furának hatott pl. a Nokián Snake-et játszó pilóta, illetve az, hogy Chris nem volt tisztában a chatszoba fogalmával, de akadt asszem még pár hasonló dolog.
Kötelező volt a Resident Evil filmeket egyre rosszabbra csinálni? Ez volt a rendezői válogatás követelménye?
Logikátlan, lapos, nevetséges, az akció része nem akció, a thriller része nem borzongató hanem unalmas. Most néhány dolgot részletesebben is kifejtenék.
Arról az apróságról ne is beszéljünk, hogy 1998-as a történet, tehát csomó technikai megoldás nem is lehetett volna (Pl a pendrive alsó hangon 1999-től jelentették be, 2000-től forgalmazták). Az olyan baromság, hogy chat szobában való beszélgetésre hivatkozik, de ehhez videót vett fel! Az a chat szobás beszélgetés leginkább nem beszélgetés, hanem egy monológ leginkább, egy olyan üzenetféle. Aztán a digitális chat szobás beszélgetést analóg VHS-re mentette ki! CD már bőven volt akkoriban. De inkább azt nagyobb bravúrnak tartom, hogy digitálisból analógba átküldte az anyagot…
Az animációk minősége pocsék volt! A nevetséges Licker CGI animációt főként nem tudom megbocsátani. Ha már itt tartunk, miért kellett mindent újra animálni? Főleg ilyen gyenge minőségben? Még a ***** szitakötőt is animálták, amiknek kitépték a szárnyait! (Jó, nyilván nem akarja senki igazinak tépkedni, de ilyen animációval…).
És ha már Licker… Hogy a búsba keveredett oda egy, azaz egy darab belőle! Érezhetően csak, azért „mert kötelező volt beletenni”. A Licker, ha minden igaz a T-vírus egyik variánsából, az Y-ból alakult ki. Itt még csak ott tartunk, hogy éppen valami kis sima mezei vírushordozók alakultak ki, és kószálnak a városban. Ez a bizonyos példány honnan jött, kérdem én? A laborban volt bezárva? Kiszabadult a laborból? Kialakult az utcán? Indokolatlannak tartom a jelenlétét, az animációját meg röhejesnek. Ráadásul ez egy igazi szörnyeteg, simán hátra karmolhatott volna és leszedhette volna a hátáról a kis torz csajt.
És ha már kis torz csaj… megmentette a csapatot a Lickertől, és akkor nagyon szépen megköszönjük neki és ott hagyjuk a sorsára (meghalni). Hamarosan felrobban az egész placc, de köszi mindent, jó volt veled dumcsizni bolond csaj…
Egy kisvárosra, ahol már csak kevesen maradtak, hogy a francba jut egy éjszakai műszakra 8 rendőr??? Na ezt felejtsd el, OFF a realitás :D
Wesker újra lett gondolva, de miért is volt ő áruló? Azért mert valami szervezet felajánlott neki pénzt, ha az Umbrelláról infókat szivárogtat ki? És mert le akar lépni a porfészekből? Ezért volt kikiáltva árulónak? Csak mert valami negatív bélyeg mindig tapad hozzá, ezért újra gondolva a karaktert nem tudtak valami jobbat?
Akkor térjünk ki erre az úgynevezett Thriller vonalra. A legjobb szó az unalmas, de ez mellett a túl-stilizált is. Mire gondolok? A pincés jelenet az frenetikus(an pocsék)! Ott az észkombájn bezárva (nem is tudjuk mit követett el, hogy bezárták), akit a videón is láttunk (ugye chat szoba). Aztán egy vírussal fertőzöttel ül egy cellában. A faszinak tökéletesen kellene tudnia, hogy kivel ül egy szobába, hiszen ő volt aki erre az egészre figyelmeztetett. A csajt, akinek üzent, kényelmesen fent hagytuk a fegyver szobában, akinek már akkor se volt tenni valója, amikor a rendőrsrác lemászott a pinyóba. Majd húzzuk az időt, ezzel próbájuk a suspenst fenntartani, feszültséget kelteni, hogy a zombi éledezik a zárkában. Könyörgöm ott a rendőrtől elszedett fegyver a kezében a csávónak, simán fejbe kellett volna csak lőnie a mellette ücsörgő fertőzöttet! De nem, e helyett kínos kulcskeresgetés a fiókban! Hát ez nem feszült pillanat, hanem egy ****. Persze az egész balhé után keveredik le az egyetlen kompentens női karakter.
De mondok másika halott-suspens jelenetet. Chriss Redfield egyedül maradt a kúriában, és tökre sötét lett. Igaz a fegyverének a kereső fénye még az égett, de hirtelen az is eloltódik, csak úgy. Aztán ekkor full sötét lesz. De úgy tényleg nulla fény. Ekkor hall egy zombit, aki történetesen az egyik korábbi csapattársa volt. A fényt egy öngyújtóval oldja meg, de egyfolytában eloltódik. Az hagyján, hogy a zombi, csak sötétben halad, mert amikor sikerül az eloltódott öngyújtót felkattintani, akkor a zombi nem mozdul, viszont egyre közelebb van, de hangja is csak akkor van, amikor fény van! Ahogy eloltódik az öngyújtó hallani lehet, hogy lekeverik a zombinak a hangját!!! Ja és amikor a zombi az orra előtt van már, akkor eltűnik és a háta mögül kerül elő…. hát fantasztikus túl-stilizárt szerencsétlenkedés. És hogy tetézzem csak ezt a jelentet megjön a felmentő sereg, Jill Valentine, aki lelövi a megmaradt zombikat, de ekkor amikor összeölelkeznek már van fény! Eddig az orrunkig nem láttunk el, de hogy láthassuk az ölelkezést, lett fény valahogy valamiért! Túl-stilizált! Ja, és eddig stroboszkóp szerűen lőttük a vak sötétben halomra a zombikat, de most, hogy lett fény, mindegyik eltűnt szűrén szálán! Pedig jóóóó sokat lelőttünk belőlük!
Maga a látvány világ, az valóban szép volt (CGI leszámítva). A helyszínek tetszettek, de ez csöppet sem volt elég semmire.
Na a vége volt az az utolsó szög a koporsójában… Rakéta vető a vonaton? Oké, tegyük fel van… de a fél vonatot leamortizálta a robbanás, ezek meg közvetlen közelben álltak a robbanáskor és hajuk szála se görbült!
Sajnálom ezt a filmet. Nagyon. :( Mert nagyon bizakodtam benne, de hát nem jött be…
Az egyetlen pozitívum benne a fan service a sok-sok képi meg szövegbeli utalással a játékokra. Na meg a díszletek, azok fenomenálisak, élőben látni ezeket a helyszíneket nagyon bizsergető. De ebben ki is fújt.
A negatívumok:
A karaktereknek nagyrészt csak a nevei stimmelnek (szegény Leonnak a kinézete is ugrott) és a legrosszabb ebben, hogy teljesen átírták a motivációikat és az előtörténetüket. Igy abszolút hamisak lettek.spoiler
A történet, ahogy mások is írták, összecsapott, a dramaturgia átgondolatlan és elnagyolt. Nincs 2 órás a film, de így is sok az üresjárat benne. Nem nagyon van benne feszkó, na jó, egy jumpscare-t találtam benne! Talán jó lett volna, ha a horroros részeket a producerként szereplő Anderson rendezi. Ugyan a Resident Evilhez nem ért, de azért A Kaptár 1.része nem rossz horror faktorban. Legalább ez lett volna benne!
Azért a nosztalgia-faktor miatt megkapja a 5 pontját, de ha már idei (2021-es) felhozatal, akkor ezerszer inkább az Infinite Darkness!
Aki ismer régebbről, az jól tudja mekkora helyet foglalnak el a szívemben a Resident Evil játékok. Különösen a régi klasszikusok, azon belül is a RE2 és a RE4, amiket már megszámolni se tudom hányszor pörgettem ki, és mai napig mesterműnek tartom mindkettőt. Mondhatni együtt nőttem fel a sorozattal.
Ebből kifolyólag megkerülhetetlenek voltak számomra a filmre vitt adaptációk, és a 2002-es, Kaptár néven futó első résznél (ahol még ez a magyar cím is valamilyen formában indokolt volt) még azért bizakodtam, mert a bénácska CGI és Milla túlpózolt kunsztjai ellenére tök jól elvoltam vele. Az Apokalipszisnél nálam is rezgett nagyon a léc (sokak szerint már borzasztó, amit megértek), engem még el tudott szórakoztatni, minden ordító hülyesége ellenére. Ugyan némely szcénájában felismerhető a RE3 illetve a Code: Veronica játék, és az akciók nem olyan rosszak, identitásában közelített az ergya túlkapások irányába (pl. a 40 kilós Milla vs. Nemesis, fú, de gáz! :D).
Ezután a Teljes pusztulás egy korrektebb vonalra terelte a szériát, köszönhetően a Mad Max-es setting-nek, hangulatnak, és a véresebb henteléseknek, igaz a Resident Evil mivolta innentől már csak nyomokban érhető tetten, és ettől datálva vált igazán Kaptár sorozattá nálam.
Sajnos ezt követően gondolta úgy Paul W.S. Anderson, hogy családi vállalkozásba fog és a kínosan túlpózerkedett Túlvilág, majd a hasonlóan ótvar Megtorlás után, az effektíve nézhetetlenségig süllyedő Utolsó fejezettel végleg danger státuszba helyezte a franchise-t.
Időközben azért a Capcom felismerte a rajongók problémáit és 2008-ban a Bioterror-ral összedobtak egy szenzációsan jó animációs filmet, amire már sokkal jobban rá lehet tűzni a Resident Evil címet. A Kárhozat néven készült folytatás egy fokkal még stabilabbá tette ezt a nívót, amit a 2017-es Vendetta csak erősebbé tett. Hozzáteszem azért, hogy ezek az animált epizódok is jóformán a Resi játékok akciótónusát vették át rohadt jól, a nyomasztó horror hangulatot (ami szerintem a játékok szerves része) azt itt se igazán tudták átadni, ellenben a játékok karaktereit a lehető leghűbben implementálták át, ami nagyon fontos tényező.
Az idő előrehaladtával egyre jobban úgy éreztem a Resi filmek kapcsán, hogy köszönöm, elég volt, eleget kaptunk. Majd jött pár évvel később a hír, hogy érkezik egy reboot formájában egy újabb feldolgozás, amiben az első két játékot vennék alapul, és a rajongók számára igazi mekka vár, mert a game-ekben létező összes fontosabb szereplő is benne lesz. Meg persze jött vele az ilyenkor kötelező animációs film is, az Infinite Darkness, amit igazából minisorozatra szabdaltak, érzésem szerint full indokolatlanul.
Most először fordult velem elő, ahogy a live-action filmre jobban kíváncsi voltam, mint a CGI animált epizódra, ami nem kis szó nálam az előbb említett, katasztrofálisan sz*r Utolsó fejezet függvényében meg pláne. Bennem volt az az érzés, hogy: „Na, talán majd most kapunk egy a játékhoz maximálisan tisztelgő, méltó élőszereplős mozit, Milláék nélkül, ami nem csak akciózásból fog állni?”. Aztán ahogy kijöttek az első képek, trailer-ek eléggé lelombozták a kedvem, mert egy fillérekből összehekkázott próbálkozásnak nézett ki, és a casting terén is már jöttek a gigantikus felkiáltó jelek, de a remény még ekkor bennem volt. Megérkeztek az első visszajelzések, miszerint tényleg vacak lett, de úgy voltam vele, hogy már a régebbi filmeket is agyonekézték a szakmabeliek, meg a nézők java, így azt nem vettem készpénznek. Ezután belevetettem magam a filmbe és nem hittem volna, hogy ezt mondom, de visszasírtam Milláék későbbi produkcióit, komolyan. (Leszámítva persze a The Final Chapter-t.)
Minimális érdeme a Welcome to Raccoon City-nek, hogy a helyszíneket igyekeztek a játékoknak megfelelően átadni. Megvilágítani, berendezni már sokkal kevésbé, de itt-ott felismerhetőek (mondjuk mikor láttam az előzetesben, hogy a Spencer mansion hallja, az majdnem akkora, mint egy nagyobb mentőszoba, ott majdnem felröhögtem kínomban), illetve 1-2 alternatíva tetszett még, amit nem láttunk a játékokban. Gondolok itt arra, hogy milyen lett volna, ha Leon megismerkedik a kollégáival, amikor Claire és Chris találkoznak (most a Code: Veronicát nem veszem ide), ahogy a S.T.A.R.S. tagjai egymáshoz viszonyulnak, William Birkin családi háttere, stb.
Ami viszont ezt is kasztrálta, a film legnagyobb rákfenéje, a casting és a karakterek. Itt jegyezném meg gyorsan, hogy semmiképpen sem vártam Ashley Johnson, Troy Baker, vagy Laura Bailey, The Last of Us-beli katartikus alakításokat, szimplán csak nem köpjék szembe az ismert figuráit a game-eknek, mint ahogy tette Anderson az övéiben, 1-2 kivétellel.
Míg továbbra is tartom, hogy Kaya Scodelario küllemre tök jó választás volt Claire-nek a karakter személyiségjegyei csak haloványan köszönnek vissza. Oké, jól áll neki ha motorozik, és amikor a fegyvert tartja, de a Sherry-hez való kötődése konkrétan nincs is benne, pedig ez egy lényeges pont a motivációjának bővítésére, illetve általa az érzékenyebb oldalát is előtérbe helyezte. A Chris-t játszó Robbie Amell se volt kinézetre rossz, de nem tudtam elvonatkoztatni a The Babysitter poénkodó alteregójától, így egy pillanatig nem hitette el velem, hogy Claire rég nem látott bátyja. Hannah John-Kamen-re szintén nem illett Jill karaktere még külsőleg sem, hiába próbáltak neki laza egysorosokat adni. Ha van egy komoly pozitív pontja az Anderson műveknek, az hogy Sienna Guillory Jill-nek nem csak hogy nagyon jó volt, de bátran állítom a legjobb casting a szériából. Szexi és baromi vagány csaj egyben, és látszott rajta, hogy imádta a karaktert. Még úgy is, ha van némi eltérés a RE1-es és a RE3-as Jill között.
Wesker és a többiek abszolút jellegtelenek, viszont a legnagyobb ütőérvágást Leon okozta. Nem véletlen emeltem ki az elején, hogy a RE2 és a RE4 a játékok csúcsai nálam, amihez Leon karizmatikus jelleme vitán felül hozzátesz és ő az abszolút kedvencem. Már a Kaptár – Megtorlásban lévő Leon is baromi béna volt, de esküszöm az itteni köszönőviszonyban sincs azzal. Egy dolog, hogy már az első képeken, messziről érződött, hogy egy óriási miscasting, mert Avan Jogia maximum(!) egy Carlos szerepére lenne talán ideális nagy adag szódával, na de hogy konkrétan egy végtelenül életképtelen balf*szt műveltek a karakteréből, akit nem hogy egy újonc, feltörekvő rendőrnek nem alkalmaznának, hanem még egy mezei recepciósnak sem, az egyszerűen vérlázító. Annál a bizonyos jeleneténél, ahogy a megzombult, lángoló kamionsofőr besétál a tárva-nyitva hagyott(!!!) R.P.D.-be arra az arcpirítóan cringe, idétlen licence-elt zenére, miközben Leon egy fülessel a fején alszik a recepción…. eskü jobban égett a pofám, mint a zombinak. Bődületesen sz*r jelenet. De a későbbiekben se változik meg, a Claire-rel való interaktálása nem létezik, pedig a játékokban klasszul kiegészítették egymást.
Valamennyit javított volna az összképen, ha legalább a horrorhangulatra jobban ráfekszenek, vagy legalább a feszültséget, ijesztéseket jól tudják kivitelezni. Ez se jött össze. Olvastam olyat, hogy feltűnnek benne Carpenter-t idéző stílusjegyek, ebből az égvilágon semmit nem fedeztem fel. Sokszor elpuffogtatott, ócska jumpscare-ek, pocsékul megteremtett belső terek, semmirevaló zene (ami még a Túlvilágban és a Megtorlásban is emlékezetes volt), baromságok tömkelege, silányan átimportált jelenetei a RE2 Remake-nek, hitványul kinéző, egyáltalán nem creepy enemy-k. Köztük Lisa Trevor, aki nem tudom hogyan tudott a Spencer villából eljutni az R.P.D.-be a gyökkettes haladásával, de mindegy. Őt is ahogy összeeresztették egy Licker-rel teljesen felesleges időhúzás. De még az sincs meg benne, hogy egy szórakoztatóan sz*r szintre eljusson, mert már az elején elmúlik benne ez a faktor. És őszintén nem fogadom el azt, hogy kicsi volt a budget, mert igenis lehet aprópénzből irgalmatlan kreativitással profi munkát csinálni. Ott van például a REC, aminek olyan félelmetes atmoszférája van, amitől máig magam alá csinálok. De ezt Johannes Roberts számlájára is írnám, mert hiába tetszett tőle a 47 méter mélyen első része, a gyengébb második rész és a Hívatlanok folytatása is a gyorsan felejthető, béna kategóriába süllyedtek. Nem is értem miért tápláltam bele bizodalmat.
Verdiktnek annyit, hogy míg szerencsére játékfronton másod,- harmadvirágzását éli a sorozat (a RE: Village után mocskosul várom a RE9-et és a RE4 Remake-et), addig filmek terén jobban tenné a Capcom, ha leállna ezzel az üzleti stratégiájával, hogy minden számozott modernebb Resi játék évében (ami nem remake) legyárt egy élőszereplős és egy animációs „csodát”. Mert ha ilyen szintű hozzáállással ugranak neki, akkor erről a vonatról végleg leszállok, és inkább végigviszem újra mondjuk a széria legjobbját a RE2 Remake-et.
Stílszerűen, szimbolikusan fogalmazva: hiába van az inventorydban egy piros növény (játék jogok), ahhoz, hogy a danger státuszból kikerülj és felépülj kell hozzá a zöld is (játékhoz való tisztelet, konzisztencia, hűség). Önmagában mit sem ér.
Jobb volt, mint az első Kaptár-filmek, de az igazán jótól még nagyon messze van.
A legnagyobb baja, hogy minden szereplő nagyon idegesítő, és túl is játsszák a szerepüket.
A megvalósítás felemás, korrekt is lehetne, de van pár annyira lehetetlen jelenet, amiktől nem tudtam eldönteni, hogy ez egy paródia-e.
Az elejen borzasztoan gagyinak talaltam, aztan feltunt hogy olyan az egesz, mint a jatek vegigjatszasa(nem jatszottam vele). Felteteleztem, hogy ez szandekos volt a rendezoktol, innentol megbocsajtobb voltam es egesz jol bele tudtam helyezkedni. Voltak reszek amik kifejezetten jol lettek megcsinalva ill a zombik tok jol mutattak.
Osszessegeben nem volt rossz egy egyszeri szorakozasra, de azert az erdeti elso resznek a nyomaba sem er.
A Resident Evil játékok a reneszánszukat élik manapság, ezért a filmek rebootja nem egy halva született ötlet, pláne ha közelebb állnának a játékokhoz, mint a Kaptár széria. Ez lehetett az alapkoncepció, de valami nagyon elcsúszott…
Kezdjük a pozitívumokkal. A díszletek és a helyszínek szinte tökéletesen átadják a játék látványvilágát. A Spencer kúria és a Raccoon City Rendőrkapitányság minden rajongó szívét megdobogtatja. És kb ennyi. Minden más kuka. A karakterek csak nevükben hasonlítanak önmagukra és itt nem az a baj, hogy nem úgy néznek ki, mint a játékban, hanem a személyiségük teljesen más! Jill a hidegvérű katona, Chris a szerencsétlen, Wesker a jófiú és Leon a legalja. Bennem sosem volt akkora Leon kultusz, mint sok más rajongóban, de amit itt műveltek vele, az gyalázat. Oké, hogy a korai játékokban még egyikük sem akcióhős, de nem véletlenül élték túl a szorult helyzeteket. Viszont Brian Irons kapitánynál és Lisa Trevornál tetszettek a változtatások. Irons szimpatikus és szórakoztató, amikor kiosztja Leont az egyszerre zseniális és Leon szempontjából szánalmas. Lisa meg főellenség helyet egy pozitív szereplő lett. Ben Bertolucci sem volt gáz. A történet az első két játékot dolgozza fel és egy picit merít a harmadikból is. Csak azt nem értem, hogy minek kellett összesűríteni, amikor bőven van bennük annyi tartalom, hogy külön-külön filmeket is lehetne készíteni belőlük. És még így is belezsúfoltak egy semmiből előrántott árvaházas visszaemlékezős szálat, ami semmit nem ad a story-hoz. Teljesen felesleges, simán ki lehetne vágni! A szörnyek elég gyéren néznek ki, még a sima zombik elmennek, de amit CGI-vel oldottak meg, azok förtelmesen néznek ki. A nyáladzó az első Kaptár filmben jobban nézett ki, pedig az 20 éve volt. Birkin doki G vírusos mutációja a Venom 2 tescos változata. A befejezés meg olyan, mintha elvágták volna.
5 csillag, mert amiket a játékból jól emeltek át, azt tényleg jól emelték át és látszik, hogy figyeltek a részletekre, csak ez a hozzáállás a forgatókönyvig már nem jutott el. A stáblista utáni jelenet a Resident Evil REmake menüjét idézi meg, ami látványban tök jó és a rajongók felkapják rá a fejüket, csak ezt egy olyan baromságra használták el, hogy itt születik meg a széria nagy főgonosza: A Napszemüveges Ember.
Szerintem ezt a filmet csak a játék rajongói tudják valamennyire élvezni, akik nem ismerik vagy Kaptár rajongók, azoknak nem nyújt semmit. Nekünk is csak egy-két megmotyogtató pillanatot és a reményt, hogy egyszer csak kapunk egy igazi Resident Evil filmet.
Mi ez a duma, hogy A világsikerű játék és filmes franchise eddig izgalmas volt és szórakoztató: most már aktuális is.??? XD Már az első két állítás is erős (a filmekre vonatkozóan), de alapból 1998-ban játszódik és nem mond semmi újat! Hogy lenne ez már aktuális? :D
Kicsit sem számítottam arra, hogy élvezni fogom :,) Játékból csak az első van meg, de még így is kopottas a memóriám róla, mert 2 éve láttam videót róla.
Azért karakterek miatt nekem is sírt a szám még amikor megjelent a film, mivel láttam őket több helyen is, de így megnézve nem zavart a casting, de ahogy Leont megcsinálták… Meglepően Kaya Scodelario-tól sem viszketett a tenyerem, pedig őt nagyon nem kedvelem.
Néhol mondjuk untam, meg nem jött át. De összességében elvoltam vele.
Népszerű idézetek
Chris: You show up here, you break into my house. What kind of person can pick a lock like that? It's kind of impressive, but also, what the fuck?
– Hi. Uh, sir, um… Uh, what’s going on? ‘Cause, um… Should we… should we call someone?
– Who you gonna call? You’re the police.
Leon: You're probably wondering what a guy like me is doing as a cop, right?
Claire: Kinda.
Leon: Yeah. Me, too.
Leon: Why are you locked up?
Ben: Why? Because I found out the truth.
Leon: The truth? What truth?
Ben: Listen to me, you fucking boy band wannabe! You think Umbrella spend all their time making aspirins and little vitamin tablets?
Leon: Is he okay?
Ben: Him? Oh, yeah, he's fucking fine. Yeah, who doesn't cough up
a little blood on the floor when they're feeling sick? Just a little cold.