Az emberek alkalmazkodnak a szintetikus környezethez, új átalakulásokkal és mutációkkal. Saul Tenser, a sztárperformanszművész Caprice partnerével, nyilvánosan mutatja be szerveinek metamorfózisát avantgárd performanszokban.
A jövő bűnei (2022) 59★
107' · francia, egyesült királysági, kanadai, görög · sci-fi, dráma, thriller, horror, művészfilm 18 !
Képek 22
Szereposztás
Gyártó
Serendipity Point Films
Téléfilm
Canada Ingenious Media
Streaming
Scream
Kedvencelte 8
Várólistára tette 100
Kiemelt értékelések
Fogalmam sincs mit akart Cronenberg ezzel az alkotassal, de az biztos, hogy sikerult egy olyan kellemetlen erzest okoznia, amit mas filmnek eddig meg nem. Persze, tarsadalomkritika, szatirikus jovokep, stb, stb; de bevallom valojaban nem tudtam lekovetni az egeszet. Es valojaban nem igazan akartam. Kb a harmadatol mar csak azt vartam, hogy tullegyek rajta. Borzasztoan kellemetlen, bor ala kuszo, hidegrazos (rossz ertelemben) film ez, meg csak gondolni se akarok ra sose.
Nehez pontozni es ertekelni ilyen erzetek utan, de osszessegeben szerintem ez nem egy jo mozi, bar az ketsegtelen hogy morbiditasaban nagyon egyedi.
Testhorror kedveloknek szerintem biblia lesz.
Igazán intim, belsőséges film :P még Léa Seydoux-ba is betekintést lehet nyerni, bár nekem külsőleg is éppen elég attraktív, amit mutat. Tetszett ez a kietlen világ, hogy szinte mindig sötét vagy félhomály van, a puszta, vakolt falak, meg a zenék. A levadászott hatások közepette azért megpróbáltam valamennyire tájékozódni is, és ebben leginkább a műanyagevészet volt az iránymutató. Ez egy elég közvetlen és aktuális utalás, e mentén indultam el. Nos tehát… spoiler
Nem hiszem el, hogy lehetett ilyen frankó előzeteseket csinálni egy ennyire semmilyen filmhez. Itt van egy tök izgalmasnak tűnő téma sci-fi horror köntösben, egy pofás set design (az organikus ágyakkal), három általam imádott húzónév (Seydoux, Mortensen, Stewart), egy elismert veterán rendező Cronenberg, és mégis a végeredmény egy száraz dialógusokban, kifejezéstelenül előadott, de leginkább silány, hullaunalmas nagybetűs mesterkéltség. Karakterekről nem is érdemes beszélni, motivációk, gondolatébresztő dolgok mint olyanok elvétve akadnak, de rettentő keveset kapunk és ami a legbosszantóbb úgy összegészében egyáltalán nem érdekes. Hiába mutatnak közvetlen közelről belsőségeket is, ha nincs mögötte cél, vagy egyéb tartalom (az új szexen kívül wtf?!), tolhatják az arcomba akárhányszor, így csak szimplán lefáraszt. Howard Shore muzsikája igyekezett néha megmozgatni a hallójárataimat (a Klinek című track, ami a nemzetközi előzetesben volt még mindig bizsergetően jó), a színésztrió játéka a zéró karaktereik okán elmegy, de súlyos csalódás lett a vége. :((
Így utólag belegondolva pedig nagyobb összeget mernék rárakni, hogy Brandon Cronenberg sokkal érdekesebb, jobb filmet rakott volna össze ebből a témakörből.
Egyszerűen nem tudom mennyire értékeljem, nem tudom mit láttam. Az biztos, hogy soha nem volt még dolgom ennyire szürreális, bizarr filmmel, végig volt egy fura gyomoridegem, de érdekelt mi lesz, nagyon is, a végén pedig nem tudtam mi lett végül. Tényleg nem tudok mit mondani, ami tuti hogy Viggo Mortensen bitang jó volt, és Kristen Stewart-ot is ki kell emelnem, irtó idegesítő volt, rohadt jól hozta a karakterét, ami mi is volt tulajdonképpen??????? Nem akarnék ebben a világban élni, és nem akarnám hogy az emberiség ebbe az irányba „fejlődjön”, inkább a pusztulás. Morbid volt minden másodperc.
3 részletben néztem meg… de minek? =_=
Jó, igaziból háttérnek ment mind3 alkalommal, de azért akkor is… =_="
Az etető szék + a joystick cuccos amúgy arra a Jude Law filmjelenetre emlékeztetett folyton, ahol Law eszik valami csirkés ételt? És a csontokból összeállít egy, ha jól emlékszem, működő fegyót… X,)
Felkavaró? Az! Művészfilm? Az! Provokatív? Az!
Valahogy emlékeztetett az eXistenZ – Az élet játék (1999) című filmre, bár egy body horror témánál ez annyira nem meglepő…
„Természetesen” fogalmam sincs, mit akart kifejezni a művész, nem talált célba a film üzenete, de hát „biztos” a hiba bennem van.
Ami jó volt, hogy a világot érdekesen használta amit megteremtett, mert az hogy az emberi testtel gyakorlatilag bármit meg lehet csinálni spoiler új „kasztokat” teremtett spoiler
A színészi játékkal kapcsolatban is tetszett két mozzanat. spoiler
Az egész gondolatisága, és maga a sztori is tök jó lenne, csak a párbeszédek sokszor borzalmasak, és részben emiatt helyenként nagyon leül a film. Ettől eltekintve igazi Cronenberg-agymenés. Aki szereti a mester munkáját, annak mindenképp érdemes.
Öncélú agymenésnem tartom, de lehetséges, hogy van benne mélység, amit nem tudtam felfedezni. Mindenesetre nekem nem tetszett.
Népszerű idézetek
– It came to me when I saw you use a Sark unit as part of your show. The Sark was originally an autopsy module. Did you know that?
– I knew that.
– Have you ever thought about using it for a real autopsy? As part of your show?
– Perform an autopsy?
– On a corpse. Mm-hm. I have a corpse for you. It's a very special corpse. You could do a live autopsy on a dead body. And there would be surprises. I can guarantee a few surprises.
– What corpse are you talking about?
– My son. Eight years old.
– Why is he a corpse?
– His mother murdered him. Wouldn't that be…good raw material for a performance?
– You have the body of your son?
– Yes, of course I have the body of my son. He's my son.
– Wow.
– Yeah, I know. I mean, how radical are you? Hm? Are you afraid of a little emotion?
– I'm afraid of everything.
– If the police found Brecken's body and did an autopsy, what do you think they'd find inside it?
– Outer space.