Bill, egy fiatal angol író, aki Londonban követi az embereket, s folyton kiválaszt valakit, mert szereti megfigyelni a viselkedésüket. Egy napon azonban Bill lebukik, ugyanis egy fickó észreveszi és kérdőre vonja. Végül pedig úgy alakul, hogy belerángatja Billt több betörésbe is, de szinte… [tovább]
A csapda (1998) 52★
Szereposztás
Jeremy Theobald | a fiatal férfi |
---|---|
Alex Haw | Cobb |
Lucy Russell | a szöszi |
John Nolan | a rendőr |
Dick Bradsell | a kopasz fickó |
Jennifer Angel | Pincérnő |
Gillian El-Kadi | Tulajdonosnő |
Kedvencelte 3
Várólistára tette 51
Kiemelt értékelések
A csapda (1998) 73%
Rövidsége, alacsony költségvetése ellenére fordulatokban gazdag thriller, ütemes, fülbemászó zenével, érdekes figurákkal, gondolatébresztő szövegkönyvvel és jó pár olyan mondhatni easter egg-el, ami reflektorfénybe hozott egy rendező zsenit. A többi már történelem.
A csapda (1998) 73%
Bárcsak Nolan inkább ennél a műfajnál/stílusnál maradt volna. Sokkal egységesebbek, stílusosabbak és átgondoltabbak a rövidfilmjei, illetve ez az alkotása, és a Memento is (az Álmatlansághoz még nem volt szerencsém).
És valahogy azt is érzem, hogy rendezőnk eziránt a megközelítés iránt még sokkal több szívvel volt tele, élvezte, amit csinált. Nagyon kevés költségvetés, sőt, tudtommal ezt többnyire saját pénzből rakta össze, szemben a milliós költségekkel rendelkező mostani filmjeivel, amikor igazából kapunk egy nagy látványtablót, és mindig belemagyarázzák nekünk azt, hogy valami nagyon mély dologról van szó mögötte.
Ezeknél a filmeknél is kapunk üzenetet, véleményt a rendezőtől, de nem érzem az izzadtságszagot, hogy a több tízezer storyboardot és CGI trükköt igénylő jelenetbe azért még szuszakoljunk bele valami pluszt, csakhogy az igényesebb nézők is örüljenek (és ne feltétlenül kelljen érteni, miről van szó).
A Követés érezhetően elsőfilm, de nagyon kifinomult a hanggal való játék, a zene, a vágás és a képi világ. Utóbbi egyszerű, mégis jó nézni. A rendezői munka pedig energikus, amikor éppen a cselekményt kell kibontani, vagy új karakter jön a képbe, akkor sem tudunk bealudni. A színészi munka változó, vegyes érzelmeket hagy maga után, és a megtekintést követően van bennünk bőven hiányérzet, meg tudjuk jól, hogy nem volt ez tökéletes munka, de nagyon is elégedettek vagyunk, jól összerakott kis “így jöttem” film a végeredmény.
Sokkal kellemesebb ilyen gondolatokkal maga mögött hagyni egy Nolan-mozit, minthogy aztaaaa, nagyon durva volt ez az imaksz, meghogy csavarodik össze-vissza a város a dikáprijó körül, meghogy a mettyú sír az űrhajóban, stb, stb…
Nem az a bajom Nolannal, hogy látványfilmeket csinál nagyobb közönség számára manapság. Sokkal inkább az, hogy nem tudja pontosan, hol kellene visszafognia magát a rendezői koncepciókban ezeknél a nagyobb alkotásoknál, mert akárhogy is erőlködik, tudjuk jól a kritikai visszajelzések és a nézői reakciók alapján, hogy kommerszben utazik. Aggódnia persze nincs mitől, mert az eszközeivel úgyis nagy tömeget tud megvenni magának, akik kántálják a nevét.
Persze, a kommersznek is a jobb fajtájában tevékenykedik, és vérprofi a vizualitás terén, ezt az is jól tudja, aki utálja úgy alapvetően minden filmjét.
Ezeknél a korai filmeknél viszont nem akart nagyot mondani, tudta (mint dramaturgiailag, megközelítésileg, és mint említettem, pénzben), hogy meddig ér a takaró, ennek köszönhetően, mint mondtam, frissítő fiatal filmes eleganciát és stílust tudott hozni.
Nem véletlen, hogy nagyon sokáig ebben a krimi-thriller-dráma vonalban mozgott.
A csapda (1998) 73%
Első filmnek egész jó! Érdekes a téma, amivel foglalkozik. A színészi játék nem túl erős, de nem is vészes. Azért már itt is lehet látni a Nolan filmekre jellemző stílusjegyeket. Az ajtón lévő Batman jel előrevetítette Christopher Nolan karrierjének fordulópontját! XD
A csapda (1998) 73%
Harmadszor néztem meg ezt a filmet. Most a Batman miatt amit írtatok,de még mindig bejön nekem az egész csavaros történet. Csak ajánlani tudom aki szereti Nolan műveit.