#metoo
https://filmvilag.blog.hu/2024/10/01/itt_az_oktoberi
MAGYAR NAPOK
A magyar szerzői filmre évtizedek óta jellemző az egy napos keretbe foglalt holtpontállapot bemutatása: Szilágyi Zsófia Egy nap és legújabb Január 2. című munkája a társadalmi körülményektől sem független bénult, változtatásra érett, de azzal fáradtan küzdő élethelyzetekről tudósít, ahogy Hajdu Szabolcs kamaratrilógiája is érzelmi patthelyzeteket rögzít (Ernelláék Farkaséknál, Kálmán-nap, Egy százalék indián).
Gelencsér Gábor: Látástól vakulásig (Egy nap-dramaturgia a magyar filmben)
Kovács Kata: Együtt mentek (Szilágyi Zsófia: Január 2.)
Kiss Dalma: „A hétköznapi hülyeségeket bámuljuk” (Beszélgetés Szilágyi Zsófiával)
Pethő Réka: Szembenézés önmagunkkal (Hajdu Szabolcs: Egy százalék indián)
NŐI TEST / TRAUMA
Fargeat idei alkotása, az A szer egy fél évszázados rémfilmtrend összefoglalása: kozmetikai testhorrorja a közösségi média képözöne és a #metoo korában az ötven láb magas nők támadása és a groteszk testbarkácsolások fekete komédiái helyett a női húsból felburjánzó testképzavar gyomorforgató látványával szembesíti a nézőt.
Varró Attila: Test, kép, zavar (Kozmetikai rémfilmek)
Buzsik Krisztina: Szépség és Szörny (Bakfis-horror)
Babos Anna: Lenyúzott bőr, felöltött maszk (Kórházi dokumentumfilmek)
Rudas Dóra: Ettelek volna meg (Új Raj: Magnus Von Horn)
ALVILÁGI ANTIHŐSÖK
Greff András: Jól állt nekik a Halál (Túlvilági antihősök)
Varga Zoltán: Két esküvő, egy temetés (Tim Burton: Beetlejuice, Beetlejuice)
Baski Sándor: Ugyanaz a pokol (Todd Phillips: Joker: Kétszemélyes téboly)
Paulo-Varga Ákos: Mi az ára a nagy műnek? (Francis Ford Coppola: Megalopolisz)
Havassy Gergely: Lépen át a láb közé (Bohócrém-filmek)
NEKROLÓG
Az eszményi férfiszépségnek tartott Delon jéghideg, apatikus, magányos, nemegyszer gépies, sőt, kiismerhetetlen figurákat alakít, a humor pedig végképp távol áll melankolikus személyiségétől. Ráadásul valami destruktív erő, valami elfojtott indulat is munkált benne, mintha az angyalarc nemegyszer a sátáni kegyetlenségnek volna álcája.
Ádám Péter: Az utolsó szamuráj (Alain Delon 1935-2024)
FESZTIVÁL
Baski Sándor: Erósz és Thanatosz meséi (Velence 2024)
Buzsik Krisztina: Embernek maradni (20. Cinefest Filmfesztivál)
Szemlevaló (Válogatás a Sehenswert programjából)
KÉPREGÉNYLEGENDÁK
Dunai Tamás: Egérköpenybe burkolt humanizmus (David Petersen: Egérőrség)
HATÁRSÁV
Kránicz Bence: Bamun királyától Dél-Afrika szuperhőseiig (Kubuni: Afrikai képregénykiállítás)
SOROZAT
Kiss Dalma: Féligazságok (Alfonso Cuarón: Cáfolat)
KRITIKA
Vajda Judit: Rend a lelketlensége (Szimler Bálint: Fekete pont)
Vincze Teréz: A természet mondja el (Ryosuke Hamaguchi: A gonosz nem létezik)
Keller Mirella: A természetben az ember (Beszélgetés Ryusuke Hamaguchival)
Árva Márton: Kérdezz-felelek (Alain Gomis: Rewind & Play)
Kapcsolódó filmek: Beetlejuice Beetlejuice (2024) · Egy nap (2018) · Cáfolat (2024–2024) · Joker: Kétszemélyes téboly (2024) · A gonosz nem létezik (2023) · Fekete pont (2024) · Megalopolisz (2024) · A szer (2024) · Egy százalék indián (2024) · Január 2. (2024)
„Nem csókolhatsz meg valakit, ha nem biztos, hogy ő is akarja. Bele kell egyeznie. Tudom, hogy ez a legkevésbé sem romantikus, de ez a #MeToo mozgalom alaptézise.” (Daugther From Another Mother)
Ha csak ennyit kaptunk ettől a sorozattól, már megérte leforgatni.
Kapcsolódó filmek: Anya csak egy van? (2021–)
Hát újabb öngyilkosság… de ez most a #metoo miatt…
Nem tudom ki hogy van vele, igaz ő belátta , hogy tévedett és közölte együtt működik a rendőrséggel, de ki tudja hány olyan színész lesz megvádolva, ahol csak a színésznők akarnak hírnevet:/ inkább mennének ezek a nők a rendőrségre, nem a médiához:(
http://www.koreatimes.co.kr/www/nation/2018/03/251_245399.html